جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور نوع منبع
>
فراداده های رساله تحصیلی
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
تعداد رکورد ها : 30257
عنوان :
آلکیبیادس بزرگ منسوب به افلاطون: مقدمه و تفسیر، همراه با پیوستی در مورد زبان و سبک
نویسنده:
R. S Bluck
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
باور نومینالیست
نویسنده:
James Henry Collin
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : من خطوط کلی پایان نامه خود را بیان می کنم: دفاع از اسم گرایی ریاضی و به طور کلی تر از اسم گرایی. من در مورد امکان متافیزیک و رابطه اسم گرایی با طبیعت گرایی و پراگماتیسم بحث می کنم. فصل 2: من شرحی از انتزاع را ترسیم می کنم. سپس استدلالهای متقابلی را برای ادعاهایی ارائه میکنم که اشیاء ریاضی تفاوتی با جهان انضمامی ایجاد میکنند و ادعا میکنم که اشیاء ریاضی به معنای ترسیم شده انتزاعی هستند. فصل 3: من استدلال می کنم که مشکل معرفت شناختی با اشیاء انتزاعی به بهترین وجه به عنوان ناسازگاری با نظریه علّی دانش، یا به عنوان ناتوانی در توضیح پایایی باورهای ریاضی ما درک نمی شود، بلکه در اقبال معرفتی قرار دارد که هر باوری را تحت تأثیر قرار می دهد. در مورد اشیاء انتزاعی برای این منظور، من گزارشی از شانس معرفتی ایجاد می کنم که می تواند موارد اعتقاد به حقایق ضروری را توضیح دهد و آن را در مورد ریاضی به کار گیرد. فصل چهارم: من بر اساس ملاحظات متافیزیکی و دادههای زبانی، ایراداتی را به این دیدگاه که کمیکننده وجودی بیانگر وجود است، در نظر میگیرم. من استدلال میکنم که این ملاحظات را میتوان با یک کمیساز وجودی متعهد، زمانی که عملشناسی جملات کمیسازیشده به درستی درک شود، تطبیق داد. من یک چارچوب نیمه رسمی ایجاد می کنم که در آن می توانیم مفهوم کفایت اسمی را تعریف کنیم. من نشان میدهم که چگونه مفهوم ما از کفایت اسمی میتواند نشان دهد که چرا برای اسمگرایان مشروع است که از «فرضهای» افلاطونی در استنتاجسازی استفاده کند. فصل 5: به کاربرد ریاضیات در علم، از جمله کاربردهای توضیحی، و ارتباط آن با تعدادی از استدلال های ضروری می پردازم. من همچنین به مسائل رئالیسم و ضد رئالیسم و ارتباط آنها با این استدلال ها توجه می کنم. من استدلال میکنم که انتزاع به دور از ملاحظات عملگرایانه باعث ایجاد انحراف در بحث شده و امکان درک اسمی از شیوههای ریاضی را پنهان کرده است. من با توضیح مفهوم فراواژه عمل گرایانه پایان می دهم و استدلال می کنم که این مفهوم می تواند برای ایجاد روش جدیدی برای تعیین مکان تعهدات هستی شناختی ما استفاده شود. فصل 6: من نشان میدهم که چگونه میتوان از دستگاه توسعهیافته در فصلهای قبلی برای گسترش پروژه نامگرایی در حوزههای دیگر گفتمان استفاده کرد. به ویژه گزاره ها و اقسام را در نظر می گیرم. من ادعا می کنم که یک حساب واحد از نام گرایی در این حوزه ها در دسترس است. نتیجه گیری: من ادعاهای پایان نامه خود را خلاصه می کنم. من پیشنهاد می کنم که هدف از تحقیق ریاضی دانش توصیفی نیست، بلکه درک است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نظر ارسطو در مورد کسب ثروت: مسائل اخلاقی، اقتصادی و سیاسی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Panayiotis Kapetanakis
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : نظریه فضیلت ارسطو به عنوان سپرده اصلی رویکردهای برجسته طرفدار تجارت / بازار و ضد تجارت / بازار به اخلاق تجاری و اقتصادی در نظر گرفته می شود. با این حال، اندیشه اخلاقی و اقتصادی ارسطو به وضوح موافق یا مخالف تجارت و سایر نهادهای بازار نیست. از این رو، بیشتر نویسندگان آنچه را که باید مستقلاً اثبات کنند، فرض می کنند. اولی تمایل دارد که ادعاهای ضد تجاری خود را نادیده بگیرد، زیرا این ادعاها بیشتر در نوشته های او در مورد هنر کسب ثروت ظاهر می شود (چرماتیسم یا پولیسم؛ سیاست I.8-11). دومی خوانشی سطحی از نوشتههای ارسطو در مورد رنگشناسی، عدالت تجاری و اقتصاد میکند و پیامدهای طرفدار تجارت این نوشتهها را کماهمیت میکند. پایان نامه من مطالعه روایت ارسطو از رنگ شناسی در رابطه با تفکر اخلاقی، سیاسی و اقتصادی اوست، زیرا در حال حاضر هیچ گونه بازسازی و تفسیر کامل کتابی از آن وجود ندارد. وظیفه تفسیری من بازسازی و تفسیر نوشته های او در رنگ شناسی است و وظیفه مهم من این است که پاسخ دهم آیا او دوست یا دشمن تجارت و سایر نهادهای بازار بوده است. در حالی که من تمام روشهای رنگشناسی را بررسی میکنم، سؤال اصلی تحقیق من به وضعیت اخلاقی تجارت مربوط میشود. در فصل اول، من ارائه میکنم که چگونه پرسش درباره رنگشناسی در سیاست مطرح میشود، و چگونه با دغدغههای ارسطو در اخلاق و سیاست نیکوماخوس ارتباط دارد. در فصل دوم، شرح شبه تاریخی و اخلاقی ارسطو از رنگشناسی را که در Pol آمده است، ارائه میکنم. I.8-11. در فصل سوم، من بیشتر در سیاست بررسی میکنم که چرا ارسطو مشاغل پایینتر، از جمله بازرگانی را محکوم میکند، و استدلال میکنم که نقد او همانطور که اکثر محققان معتقدند ایدئولوژیک نیست. مخالفتهای او به دیدگاه کمالگرایانهاش درباره قانون اساسی و شهروندی استوار است. در فصل چهارم، نظریه قیمت عادلانه ارسطو را همانطور که در NE V.5 آمده است، ارائه و بررسی می کنم. من استدلال میکنم که قیمت بازار یک محصول دقیقاً زمانی است که سودمندی مبدلها به همان اندازه برآورده شده باشد و قیمت «طبیعی» محصول را تقریبی کند. در فصل پنجم به بررسی این مطلب می پردازم که تجارت راهی ناعادلانه برای کسب ثروت است. من استدلال می کنم که ارسطو عمدتاً به تجارت به عنوان اصل کسب ثروت نامحدود و اشکال انگلی تجارت اعتراض دارد. در عوض، به نظر می رسد که او تجارتی را تایید می کند که شکاف های خودکفایی را می بندد و در محدوده قیمت های طبیعی کالاها سود ایجاد می کند. فصل ششم به بررسی این قرائت می پردازد که نهادهای اقتصادهای تجاری با فضیلت دشمنی دارند و نیاز به طمع و بی عدالتی دارند. من پیشنهاد می کنم که برای ارسطو، پول و تجارت ابزارهای خنثی هستند. طمع و اکتساب، تمایلات طبیعی هستند که مستقل از نهادهای پول و تجارت ناشی می شوند. با این حال، ارسطو نسبت به زندگی بازرگانی و اقتصاد تجاری محتاط است و فکر می کند که شهرهایی که ثروت را بالاتر از فضیلت قرار می دهند کمتر به خوشبختی کمک می کنند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
رنج و جستجوی تمامیت: زیبایی و صلیب در هانس اورس فون بالتاسار و الهیات فمینیستی معاصر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Elisabeth T. Vasko
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : تنش بین زیبایی صلیب و خشونت مصلوب شدن، ناهماهنگی را در الهیات مسیحی ایجاد می کند. از نظر الهیات کفاره، این ناهماهنگی از طریق توسعه یک حس زیبایی تبدیل شده است که در آن صلیب، همانطور که توسط مؤمن در زمینه ایمان درک و تفسیر می شود، زیبایی شناسی مسیحی را گسترش می دهد. یکی از نمونههای برجستهتر از این ساختار را میتوان در الهیات هانس اورس فون بالتاسار یافت، که در آن زیبایی الهی در تسلیم شدن مسیح در صلیب به اوج میرسد. در هرمنوتیک فمینیستی، شناسایی زیبایی الهی با عشق مصلوب شده خطرناک است، زیرا خطر تجلیل از رنج و ایثار را به دنبال دارد. این پایان نامه هرمنوتیک فمینیستی را به شیوه ای که در آن زیبایی الگوهای متقاطع روابط درست و عمل ایمان به زیبایی شناسی الهیات و دراماتیک بالتاسار را نشان می دهد، نشان می دهد. من استدلال میکنم که این ساختار زیباییشناسی، زمانی که با نمادگرایی جنسیتی و خشونت نهفته در روایت دراماتیک رستگاری بالتاسار همراه شود، با تقدیس زخمهای خشونت و تحتالشعاع قرار دادن امکانات انسانی برای یکپارچگی، ذهنیت تجسم یافته زنان را خاموش میکند. با تکیه بر کمکهای جامعهشناختی الهیدانهای فمینیست و زنگرا، استدلال میکنم که زیبایی باید مدعی شکوفایی انسان، به ویژه رفاه معنوی و مادی زنان باشد. این پروژه با ارائه یک بازسازی انتقادی از زیبایی شناسی و کفاره که ریشه در فیض اصلی تجسم یافته دارد، به پایان می رسد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کتاب سوم ارل شفتسبری و اجتماعی شدن فلسفه
نویسنده:
Peter Robinson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
"یک مسیحی از نظر دین و یک مسلمان از سرزمین پدری": گفتارهای مصری در مورد برابری قبطی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Carron White
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : در گفتمان مربوط به به حاشیه راندن اجتماعی و سیاسی جامعه مسیحی قبطی مصر، این فرض گسترده وجود دارد که یک دولت سکولار و لیبرال مصر تنها نوع دولتی است که به منافع قبطی ها احترام می گذارد و دموکراسی و برابری را ترویج می کند. با این حال، قبطیهای معاصر در مصر به نمایش نگرشهای سنتی خود نسبت به مسائل محوری مانند قانون وضعیت شخصی و محدودیتهای استقلال شخصی ادامه دادهاند، روندی که نشان میدهد نوع سکولاریسم مورد حمایت قبطیها پیچیده و متمایز از سکولاریسم در بافت غربی است. این تمایزات را می توان به ارزش های فرهنگی مصر نسبت داد که قبطی ها با مصریان مسلمان در نتیجه تجربه تاریخی ادغام قبطی ها در جامعه مصر مشترک هستند. افزایش خشونتهای فرقهای از قرن بیستم و فشارهای یک دولت استبدادی، همراه با ابهامات مداوم در مورد هویت مصری و تفرقه افکنی پژوهشهای مربوطه، این واقعیت را که قبطیها و مسلمانان در چارچوب مرجع مصری مشترک مشترک هستند، پنهان کرده است. در این پایان نامه تلاش شده است تا ضمن مقایسه نگرش روشنفکران و فعالان قبطی با اسلام گرایان معتدل مصری، این شرایط را در نظر بگیرد. در حالی که قبطی ها و اسلام گرایان قطعاً در تعدادی از مسائل با هم تفاوت دارند، اشتراکات قابل توجهی وجود دارد که بر یکپارچگی اجتماعی و فرهنگی جامعه قبطی تأکید می کند. روشنفکران قبطی اغلب اصلاحات را بر اساس ارزش ها و منافع مشترک مصریان در کل تصور می کنند. به جای اینکه به مسائل به عنوان یک گروه اقلیت متمایز و منزوی برخورد کنیم که فقط به ترویج منافع خاص مشغول است. اسلام گرایان میانه رو مصری نیز تفسیرهای گسترده ای در مورد نگرانی های قبطی ها ارائه کرده اند و از استدلال مستقل برای حمایت از اعتبار ارائه شهروندی و حقوق سیاسی برابر قبطی ها مطابق با اصول اسلامی استفاده کرده اند، تلاشی که بر شناخت آنها از مسیحیان قبطی به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر از مصر تأکید می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هنری سیجویک و اصلاحات در کمبریج، 1859 تا 1900 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Ann Benson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هنری سیدگویک مظهر یک «دان ویکتوریایی» بود. او برای اولین بار در سال 1857 به کمبریج رفت، در سال 1859 به عنوان بورسیه سه گانه انتخاب شد و تا زمان مرگش در سال 1900 در دانشگاه زندگی و کار کرد. در موارد نادری که به خاطر دستاوردهای علمی و اصلاحی خود قدردانی می شود، تمایل به نویسندگان او را بهعنوان روشنفکری نسبتاً ناتمام، پنهان در فضای «برج عاج» دانشگاه کمبریج، و نوشتن رسالههای کسلکننده و بینظیر دربارهی فلسفه اخلاق به تصویر میکشند. این تصویر نادرست است و بیشتر بازتابی از درک قرن بیستم از دوران ویکتوریا است تا واقعیت. هنری سیدگویک مرد حیاتی جذابی بود که این نشاط را به پیوستن به جنبش اصلاحات در کمبریج ترجمه کرد. او زندگی خود را در کمبریج از سن هفده سالگی تا زمان مرگش به عنوان یک اصلاح طلب فعال در آموزش دانشگاهی و انسانی کاملاً آگاه از صحنه دنیوی گذراند. Sidgwick با برخی از با نفوذترین مردان انگلستان مخلوط شد و با آنها ارتباط داشت. شوهر خواهرش، ادوارد بنسون، اسقف اعظم کانتربری شد و برادر همسرش، آرتور بالفور، ارل بالفور، یک سیاستمدار فعال بود که پس از مرگ هنری، نخست وزیر بریتانیا شد. هنری سیدگویک علاقه شدیدی به بسیاری از جنبه های زندگی، نقش کلیسا، سیاست، الهیات، پدیده های روانی و همچنین اصلاحات آکادمیک داشت. او هرگز در یک برج عاج گیر نکرد. او فردی صمیمی بود که حضورش هر اجتماع اجتماعی را تقویت میکرد، دانی محکم که وقتی پزشکش به او دستور میداد ورزش بیشتری کند، روزانه در خیابانهای کمبریج میدوید و لباسش در باد میچرخید: مردی که بهطور خاص فاقد غرور بود. او نه به دنبال شناخت بود و نه انتظار آن را داشت و اگرچه از نظر برخی به عنوان نویسنده مهم ترین سهم یک انگلیسی در فلسفه اخلاق، او شناخته شده نیست. او به خاطر تلاشهایش که عمدتاً موفقیتآمیز بود، برای اصلاح آموزش در کمبریج به رسمیت شناخته نشد. هدف این پایان نامه روشن کردن شخصیت و دستاوردهای اصلاحی این مرد روشنفکر و عادل است که بدون او کمبریج و آموزش عالی فقیرتر بودند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
توسعه متعارف و پدران اولیه کلیسا: ایجاد اعتبار و افزایش وزن نقل قول های متنی دقیق [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Chris Davis
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : نظریه غالب نقد متنی که به «التقاط گرایی مستدل» معروف است، اغلب دست نوشته های NT را به شیوه ای درگیر می کند که واقعاً التقاطی نیست. در عوض، شیوه عمل اغلب نادیده گرفتن شاهدان متنی از خانوادههای نسخههای خطی است که با نوع متن مورد علاقه اسکندریه موافق نیستند. در عین حال، در مواردی که به نظر می رسد پدران اولیه کلیسا به قطعاتی از این خانواده های شناخته شده دیگر استناد می کنند، کلمات آنها اغلب به عنوان مدرکی برای یک قرائت خاص حذف می شود. این پایان نامه عمدتاً به موضوع دوم می پردازد و به تعدادی از مسائل اساسی می پردازد که منجر به استفاده ناقص از مطالب پدری می شود. نخست، استدلال می شود که تنها راه کافی برای شروع بحث در مورد مطالب اولیه این است که حتی زودتر از ماهیت خود کتاب مقدس شروع کنیم. این یک مسئله اساسی است که نباید نادیده گرفته شود، زیرا پدران یا مطالبی را که به آنها استناد می کردند به عنوان کتاب مقدس می دانستند یا خیر. دوم، نشان داده شده است که مشکل اصلی در مورد بی اعتمادی پدران از مفهوم "فساد ارتدوکس" ناشی می شود. این تئوری اولین اعضای کلیسا - حتی خود نویسندگان NT - را به عنوان گروهی فریبنده از افراد می بیند که به دنبال سرکوب ایده های قبلی بودند. این ایدههای قبلی تنها به این دلیل به عنوان بدعت شناخته شدند که ارتدکسها بودند که آن روز را پیروز شده بودند. در هر صورت، چنین دیدگاهی مورد نقد قرار می گیرد و هشدارهای اندکی به انجیلیان داده می شود که در مواردی نیز نظریات مشابهی را اتخاذ کرده اند. ثالثاً، مفاهیم «اولین-برابر-بهترین»، «سنت شفاهی» و «تشخیص کتاب مقدس» توضیح داده شده و ارتباط آنها با این موضوع توضیح داده شده است. به طور کلی، این نظریهها دارای شایستگیهایی هستند، اما هر کدام برای پیشبرد به سمت یک الگوی متن انتقادی واقعاً التقاطی نیاز به واجد شرایط بودن دارند. چهارم، بیش از بیست آیه کتاب مقدس که توسط بسیاری از اولین پدران ذکر شده است، ارائه شده است. این به عنوان شاهدی است مبنی بر اینکه قطعات متعددی که در نوع متن اسکندریه وجود ندارد، قبل از آن دست نوشته ها به صورت متنی وجود داشته است. هدف از این کار اثبات این نیست که چنین استنادیها شکل اصلی NT را تشکیل میدهند، اما نادیده گرفتن این مطالب اولیه بر اساس هر یک از معیارهایی که در سراسر این پایاننامه به آن اشاره شده است، قابل قبول نیست.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خوارج در گذشته و حال با تاکید ویژه بر حضور خود در سومالی [پایان نامه عربی]
نویسنده:
Ahmed Sheikh Mohamed Osman
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
خوارج (مذاهب کلامی)
,
جنگ نهروان
,
خوارج (مذاهب اسلامی)
,
خوارج
,
خوارج (فرق کلامی)
,
4- خوارج
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پژوهش، ارائه به شیوه ای جامع، حقایق مربوط به فرقه خوطیرج، تاریخ، عقاید و فعالیت های آن، و رویدادهای عمده ای است که آن را تجربه کرده است، همراه با دانش و اصول زیرگروه های مختلف آن. این تحقیق همچنین فعالیتهای لما عتفیر و هجره را چه در مصر و چه در سومالی روشن میکند. این پایان نامه به بررسی دقیق تعریف افراط گرایی و تروریسم در مقابل پیام اسلام مبنی بر مدارا و عدالت می پردازد. در این زمینه، اختلاف نظرهایی را که اسلام مذموم می داند نیز روشن می کند. این مطالعه نشان داد که اسلام از آنجایی که دین اعتدال و مدارا است، ترویج وحدت و محکومیت اختلافات، تعصب، افراط گرایی و جناح بندی است. خوارج یک گروه انحرافی است که در اصطلاح امروزی می توان آن را یک سازمان تروریستی توصیف کرد. امام عترت تکفیر و هجرت چیزی نیست جز یک نسخه مدرن از خاوین که در اینجا به همان باورهای سلف خود می پردازد و در سومالی حضوری مشهود دارد و اقدامات آن مؤید ایدئولوژی ارتدادی اولیه است. خاویریج این گونه کارها پیش پا افتاده نیست، قبل از شروع باید شرایط و مقررات سختگیرانه ای رعایت شود، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و علمای مسلمان در صورت زیر پا گذاشتن رویه صحیح نسبت به این اعمال هشدار داده اند. واژه های مورد استفاده عبارتند از: اسلام، دین، نات جان، سومالی، خاویریج، فرقه، ایمان، اصول، اختلاف، ارتداد، الله، حضرت محمد، قرآن و حدیث.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عواملی در پذیرش و پذیرش عصر خانوادگی در کلیسای LDS: مطالعه تغییر برنامه ریزی شده [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Robert Ernest Larson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : در تلاش برای مقابله با نیروهایی که خانه را از محل نفوذ آن حذف میکنند، کلیسای عیسی مسیح مقدسین آخرالزمان اخیراً برنامه عصر خانواده را افتتاح کرد. این امر که از یک تاریخ پنجاه ساله تلاش برای ایجاد تمرین عصر خانه بیرون آمده است، یکی از سیستماتیک ترین و جامع ترین تلاش ها تا به امروز برای اعمال تغییر در ساختار خانواده های اعضای آن است. چنین تلاش عمدی و از پیش تعیین شده ای در جهت بهبود نظام خانواده چیزی است که دانشمندان علوم اجتماعی کاربردی آن را «تغییر برنامه ریزی شده» می نامند. عصر خانه، هنگامی که پذیرفته می شود، بسیاری از عناصر رفتاری را دارد که به عنوان «آیین خانوادگی» شناخته می شود. از آنجایی که کلیسا تلاش کرده است تا آیینی را که خود خانواده به طور معمول آن را آغاز می کند، ایجاد کند، برنامه عصر خانواده در خانه برای دانشمندان علوم اجتماعی به یک آزمایش اجتماعی جالب تبدیل می شود. خود خانواده باید در نهایت تصمیم بگیرد که تا چه حد از هر نوآوری حمایت شده استفاده کند. عوامل درون فرهنگ هر خانواده نقش برجسته ای در تعیین اینکه تا چه اندازه در معرض تأثیر عامل تغییر قرار می گیرند، ایفا می کنند. سپس این محل شروعی برای بررسی عصر خانواده می شود. در این زمینه، تحقیق حاضر دو هدف داشت: (1) بررسی الگوهای پذیرش و پذیرش عصر خانوادگی و (2) بررسی روابط بین پذیرش و پذیرش عصر خانوادگی و متغیرهای انتخاب شده خاص.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
تعداد رکورد ها : 30257
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید