جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 30257
تفاوت در نگرش کاتولیک های کلیسا نسبت به تغییرات در باورها و اعمال مذهبی با سن و تحصیلات مرتبط است [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Cletus Michael Kirkpatrick
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : یک بررسی میدانی برای بررسی تفاوت‌ها در نگرش نسبت به تغییرات مذهبی در جمعیتی از کاتولیک‌های رومی که به کلیسا می‌رفتند، انجام شد. یک مقیاس نگرش شامل بیست گویه که به تغییرات کلیسای کاتولیک اشاره دارد، طی مطالعات آزمایشی تهیه شد. نیمی از موارد به تغییراتی که قبلاً رخ داده است و نیمی به تغییرات پیشنهادی یا احتمالی آینده اشاره دارد. مقیاس نگرش برای نمونه ای از محله های اسقف کاتولیک رومی بیکر، اورگان اجرا شد. در طول خدمات منظم یکشنبه به منظور استفاده از تأثیر برجسته عضویت در گروه اجرا شد. پاسخ به یک آیتم از مقیاس که نشان دهنده موافقت آزمودنی با تغییر است، از نظر عملیاتی به عنوان یک پاسخ لیبرال تعریف شد. پاسخی که حاکی از عدم موافقت با تغییر باشد، یک پاسخ محافظه کارانه در نظر گرفته شد. این فرضیه وجود داشت که کاتولیک‌های کلیسا آزادتر از تغییراتی هستند که قبلاً در کلیسا ایجاد شده است یا تغییراتی را که صرفاً ممکن است بپذیرند. نتایج این فرضیه را تایید کرد. کل نمرات مقیاس با سن و تحصیلات پاسخ دهندگان همبستگی داشت. نتایج این فرضیه را تایید می‌کند که نگرش‌ها نسبت به تغییرات مذهبی با سن و تحصیلات بسیار شبیه به سایر نگرش‌های اجتماعی متفاوت است، زیرا پاسخ‌دهندگان جوان‌تر و تحصیل‌کرده‌تر لیبرالیسم یا پذیرش تغییر بیشتری نسبت به پاسخ‌دهندگان مسن‌تر و کمتر تحصیل کرده نشان دادند. تجزیه و تحلیل دقیق چندین مورد، تفاوت گسترده ای را بین نگرش کلیسایی و عقاید کلیسایی نشان می دهد. همچنین نتایج پژوهش حاکی از آن است که در جمعیت مورد بررسی، تنوع درون گروهی زیادی در نگرش نسبت به تغییرات مذهبی وجود دارد.
رهبری اخلاقی کلیسا: گفتگو با سعادت ها [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jack T Tsoai
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مقاله تحقیقاتی به دنبال بررسی این موضوع است که سعادتمندان چه کمکی می توانند در توسعه یک پارادایم اخلاقی در ساختارهای رهبری در محیط های کلیسایی داشته باشند. بنابراین، این تحقیق برخی از فرآیندهای تفسیری را به عنوان بخشی از روش شناسی خود در پرداختن به جنبه هایی از متن در متی فصل 5 که به بخشی از سعادت های موجود در موعظه روی کوه می پردازد، اختصاص می دهد. این تحقیق همچنین سعی خواهد کرد به این سؤال پاسخ دهد: «اصول رهبری اخلاقی، که از موعظه روی کوه گرفته شده است، چگونه می‌تواند قابلیت مربیگری را در کلیسا افزایش دهد؟ Osmer (2008) از چهار وظیفه تفسیر الهیات عملی که عبارتند از: وظیفه توصیفی-تجربی، وظیفه تفسیری، وظیفه هنجاری و وظیفه عملگرایانه برای توسعه الهیات عملی رهبری در پاسخ به این سؤال استفاده خواهد شد. این چهار وظیفه همچنین به تحقیق در استخراج برخی از اصول رهبری اخلاقی از مطالعه سعادت‌ها کمک می‌کنند و فضیلت‌هایی را پیشنهاد می‌کنند که می‌توانند به عنوان درس‌های راهنمایی برای رهبران کلیسا مفید باشند. جالب است بدانید که متی 4، فصل قبل از «موعظه بزرگ»، آغاز خدمت عیسی را که شامل دعوت اولین پیروان او می شود، ثبت می کند. بلافاصله پس از دعوت آنها، شاگردان باید می نشستند و به تدریس عیسی در موعظه روی کوه گوش می دادند، که به عنوان یک فلسفه رهبری اخلاقی و اخلاقی برای آنها و پیروان پس از آنها عمل می کرد. بنابراین، این مقاله به دنبال درک اختلاف بین آنچه که این شاگردان از رهبری عیسی مشاهده کردند و تأثیر آن بر آنها و فقدان آشکار چنین ارزش‌های اخلاقی و اخلاقی در بین رهبران کلیسا امروزی است.
رابطه بین تفکر شرقی و روان درمانی غربی: کاربرد تائوئیسم و ذن در درمان مشتری محور [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Lloyd Saxton
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این مقاله بررسی ذن یا تائوئیسم نیست، بلکه نگاهی به جنبه های خاصی از ذن و تائوئیسم است، بلکه دیدگاهی است از جنبه های خاصی از ذن و تائوئیسم از دیدگاه روانشناسی معاصر، تا ببیند آیا متافیزیکی است یا خیر. ممکن است یک مکان استراحت فلسفی برای علم عملگرایانه روانشناسی بالینی پیدا نشود. سؤالاتی که مقاله می‌پرسد، و تلاش می‌کند به آنها پاسخ دهد، این است که (1) آیا می‌توان چنین فرمول‌بندی را ایجاد کرد، و (2) آیا روان‌درمانی انجام‌شده از این دیدگاه به طور رضایت‌بخشی حرکت می‌کند.
  پدیده زیارت: تحلیلی از انگیزه‌های بازدیدکنندگان از میدان معبد
نویسنده:
jill W knapp
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : زیارت اماکن مقدس با معنای دینی از دوران اولیه بشریت بوده است. در چند دهه اخیر سفرهای زیارتی به دلیل وسایل حمل و نقل مدرن رونق جهانی داشته است. اگرچه زیارت بیشتر در زمینه ادیان اصلی جهان (هندوئیسم، بودیسم، یهودیت، مسیحیت و اسلام) مورد اشاره قرار می گیرد، اما نشانه هایی از سفرهای زیارت مانند در میان مورمون ها وجود دارد. این پایان نامه به رفتار زیارتی مورمون ها در بین بازدیدکنندگان مورمون به میدان معبد در سالت لیک سیتی، یوتا می پردازد. مطالعه انجام شده تفاوت های قابل توجهی را بین انگیزه های مورمون و غیر مورمون، رفتار و الگوهای بازدید بازدیدکنندگان از میدان معبد نشان داده است. اگرچه هیچ دکترین رسمی برای مورمون ها در مورد زیارت وجود ندارد، این تفاوت ها شواهدی از فعالیت زیارت گونه در میان مورمون ها را نشان می دهد، که نشان می دهد بازدیدکنندگان مورمون از میدان معبد مسافرانی با انگیزه مذهبی و بخشی از یک پدیده زیارتی-گردشگری هستند.
بررسی اخلاق زیست محیطی آگاه از الهیات جان مویر طبیعت‌شناس اسکاتلندی-آمریکایی و میراث او در عرصه اخلاق محیطی قرن بیست و یکم [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jacqueline Lee Hall Broen
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه بررسی زندگی و ادبیات جان میور طبیعت‌شناس آمریکایی اسکاتلندی-آمریکایی است تا مشخص شود آیا مفهوم مویر از سرپرستی محیط‌زیست با باور یهودی-مسیحی ارتدکس سازگار است یا خیر و یا اینکه آیا مویر کمکی اصیل به محیط‌زیستی آگاهانه الهیات ارائه می‌کند. اخلاق با بررسی میراث جان مویر از دیدگاه خطی آگاهانه الهیات در زمینه‌های ابتکارات حفاظت شده بین‌المللی وحشی، سازمان‌های حامی محیط‌زیست، سینماتوگرافی به عنوان یک عرصه جدید اخلاقی زیست‌محیطی، و بحث‌های فرهنگی در مورد اختلالات کمبود طبیعت و تأثیر ناشی از آن بر نظارت محیط‌زیست آینده، این ارزیابی پیامدهای جداسازی میراث معاصر مویر در فعالیت‌های زیست‌محیطی را از پیدایش مبتنی بر الهیات نشان می‌دهد.
نظر ارسطو در مورد کسب ثروت: مسائل اخلاقی، اقتصادی و سیاسی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Panayiotis Kapetanakis
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : نظریه فضیلت ارسطو به عنوان سپرده اصلی رویکردهای برجسته طرفدار تجارت / بازار و ضد تجارت / بازار به اخلاق تجاری و اقتصادی در نظر گرفته می شود. با این حال، اندیشه اخلاقی و اقتصادی ارسطو به وضوح موافق یا مخالف تجارت و سایر نهادهای بازار نیست. از این رو، بیشتر نویسندگان آنچه را که باید مستقلاً اثبات کنند، فرض می کنند. اولی تمایل دارد که ادعاهای ضد تجاری خود را نادیده بگیرد، زیرا این ادعاها بیشتر در نوشته های او در مورد هنر کسب ثروت ظاهر می شود (چرماتیسم یا پولیسم؛ سیاست I.8-11). دومی خوانشی سطحی از نوشته‌های ارسطو در مورد رنگ‌شناسی، عدالت تجاری و اقتصاد می‌کند و پیامدهای طرفدار تجارت این نوشته‌ها را کم‌اهمیت می‌کند. پایان نامه من مطالعه روایت ارسطو از رنگ شناسی در رابطه با تفکر اخلاقی، سیاسی و اقتصادی اوست، زیرا در حال حاضر هیچ گونه بازسازی و تفسیر کامل کتابی از آن وجود ندارد. وظیفه تفسیری من بازسازی و تفسیر نوشته های او در رنگ شناسی است و وظیفه مهم من این است که پاسخ دهم آیا او دوست یا دشمن تجارت و سایر نهادهای بازار بوده است. در حالی که من تمام روش‌های رنگ‌شناسی را بررسی می‌کنم، سؤال اصلی تحقیق من به وضعیت اخلاقی تجارت مربوط می‌شود. در فصل اول، من ارائه می‌کنم که چگونه پرسش درباره رنگ‌شناسی در سیاست مطرح می‌شود، و چگونه با دغدغه‌های ارسطو در اخلاق و سیاست نیکوماخوس ارتباط دارد. در فصل دوم، شرح شبه تاریخی و اخلاقی ارسطو از رنگ‌شناسی را که در Pol آمده است، ارائه می‌کنم. I.8-11. در فصل سوم، من بیشتر در سیاست بررسی می‌کنم که چرا ارسطو مشاغل پایین‌تر، از جمله بازرگانی را محکوم می‌کند، و استدلال می‌کنم که نقد او همانطور که اکثر محققان معتقدند ایدئولوژیک نیست. مخالفت‌های او به دیدگاه کمال‌گرایانه‌اش درباره قانون اساسی و شهروندی استوار است. در فصل چهارم، نظریه قیمت عادلانه ارسطو را همانطور که در NE V.5 آمده است، ارائه و بررسی می کنم. من استدلال می‌کنم که قیمت بازار یک محصول دقیقاً زمانی است که سودمندی مبدل‌ها به همان اندازه برآورده شده باشد و قیمت «طبیعی» محصول را تقریبی کند. در فصل پنجم به بررسی این مطلب می پردازم که تجارت راهی ناعادلانه برای کسب ثروت است. من استدلال می کنم که ارسطو عمدتاً به تجارت به عنوان اصل کسب ثروت نامحدود و اشکال انگلی تجارت اعتراض دارد. در عوض، به نظر می رسد که او تجارتی را تایید می کند که شکاف های خودکفایی را می بندد و در محدوده قیمت های طبیعی کالاها سود ایجاد می کند. فصل ششم به بررسی این قرائت می پردازد که نهادهای اقتصادهای تجاری با فضیلت دشمنی دارند و نیاز به طمع و بی عدالتی دارند. من پیشنهاد می کنم که برای ارسطو، پول و تجارت ابزارهای خنثی هستند. طمع و اکتساب، تمایلات طبیعی هستند که مستقل از نهادهای پول و تجارت ناشی می شوند. با این حال، ارسطو نسبت به زندگی بازرگانی و اقتصاد تجاری محتاط است و فکر می کند که شهرهایی که ثروت را بالاتر از فضیلت قرار می دهند کمتر به خوشبختی کمک می کنند.
ساختن زندگی: ایمان، توسعه سواد و شهروندی مسلمان در مصر انقلابی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Nermeen Mouftah
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : چند روز پس از برکناری حسنی مبارک، سازمان غیردولتی Life Makers راه اندازی «دانش قدرت است» را اعلام کرد، کمپینی برای ریشه کنی بی سوادی در مصر. زندگی سازان به رهبری یکی از برجسته ترین واعظان مسلمان کشور، عمرو خالد، «توسعه ایمان» (tanmiyya bi-l-ĂŽmĂnŘn) را برای یک جنبش سوادآموزی انقلابی فرا می خواند که هدف از آن تغییر اساسی ذهنیت های دینی-سیاسی به منظور ایجاد تغییر است. مصر جدید را بسازد. این مطالعه بر اساس شانزده ماه کار میدانی در قاهره، مصر (ژوئن 2011 تا اوت 2012 و آوریل تا مه 2013)، چگونگی مفاهیم اسلامی دانش و دستور اساسی خواندن را آشکار می کند (اولین کلمات نازل شده از قرآن اعتقاد بر این است که «بخوان به نام پروردگارت») آنچه را که من آن را توسعه سواد اسلامی می نامم، خبر دهید. من چگونگی مفهوم‌سازی و بسیج کمپین را از بالا بررسی می‌کنم و از سیاست و اخلاق نحوه گسترش آن در زمین بازجویی می‌کنم. قوم نگاری بین اخلاق عمل داوطلبان کمپین از یک سو و از سوی دیگر، اجرای کمپین در دو مکان است: در میان مادران در محله فقیر نشین قاهره قدیمی و کارگران یک کارخانه کشتی سازی در یک منطقه صنعتی. این پایان‌نامه به انسان‌شناسی اسلام و توسعه می‌پردازد تا بفهمد چگونه مفاهیم و اعمال ایمان و ملیت پرورش یافته و مورد مناقشه قرار می‌گیرد. یکی از تأثیرات سیاسی کمپین، بسیج و اعتراض بر سر آنچه من شهروندی مسلمان می نامم است. Life Makers شهروندی مسلمان را به عنوان راهی برای وجود و روابط سیاسی در مصر انقلابی پرورش می دهد. آنها معتقدند که کشور تنها زمانی پیشرفت می کند که مردمش به درون نگاه کنند و به سوی خدا روی آورند. بنابراین، دانش قدرت است، یک پروژه اسلامی- مدنی خودسازی است که سواد را به تمرینی با فضیلت برای پرورش شکلی خاص اسلامی از شهروندی مدرن تبدیل می کند.
چاپ انتقادی از قواعد التاسوعا تألیف احمد زروق (متوفی 899/1493) با مقدمه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Ghulam Shamas ur Rehman
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : پژوهش حاضر با مطالعه تطبیقی و جامع نسخ خطی آن، تلاشی برای بازیابی متن قواعد التاسوعاف است. هدف این پایان نامه بررسی مفهوم زروق از تصوف فقهی است که در این کتاب تجلی یافته است. قوائد یکی از برجسته ترین آثار زروق است که در آن کوشیده است تا اصول تصوف را به گونه ای معرفی کند که شریعت را با حقیقة تلفیق کند و کلام و فقه را با طریقت درآمیزد. یا تلفیقی از درستی قانونی در عبادت و تقوای صوفیانه. زروق با تفسیر مفهوم شادلی از اصول تاسوعا، نظریه تصوف فقهی را بر مبانی کلامی و متافیزیکی آن بنا نهاد. ارائه اسلام به این شکل یکپارچه نه تنها علمای مسلمان، بلکه قدیسین را نیز به چشمگیرترین دستاورد او جذب کرد. آموزه‌ها و میراث فکری او تأثیری ماندگار بر جامعه مغربی، به‌ویژه محافل شادلیه که به دلیل تأثیر او به «زروقیه» تغییر نام دادند، بر جای گذاشت. این پایان نامه به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول شامل متن ویرایش شده قواعد التاسوعاف است زیرا هدف اصلی این پایان نامه بازیابی متن اصلی و بررسی صحت مطالب آن با مطالعه تطبیقی MSS آن است. برای تثبیت متنی روشن، معتبر و معتبر از قواعد رمز شناسی، املاء و روش های متن پژوهی استفاده شده است. شش MSS و یک نسخه منتشر شده برای بازیابی متن استفاده شده است. پس از تثبیت متن، چند ضمیمه اضافه شده است تا متن برای خوانندگان قابل دسترسی تر باشد. این ضمائم حاوی چند قوائد اضافی، اشاراتی به آیات قرآن، روایات نبوی و منابع ذکر شده در متن است. علاوه بر این، کتابشناسی و فهرست در پایان ثابت شده است. بخش دوم شامل یک مقدمه است که به شش بخش نابرابر تقسیم شده است. بخش اول، مقدمه ای کوتاه بر زندگی زروق، معلمان او، سفرهای او از مراکش به حجاز و همچنین مهاجرت او به مصراته و دیگر رویدادهای مهم زندگی او است. بخش دوم تلاشی است برای ارائه میراث فکری زروق با ترسیم آثار او و سهم طریقت صوفیانه او. بخش سوم، مقدمه‌ای است بر نسخه‌های خطی و چاپ شده قوائد التاسوعا. بخش چهارم روش شناسی ویرایش مورد استفاده برای بازسازی متن را توضیح می دهد. بخش پنجم شرح و تحلیل قوائد التاسوعا است. مهم ترین وظیفه این بخش، تحلیل اندیشه های زروق است که در این کتاب تجلی یافته است تا چگونگی تلفیق و ادغام فقه اسلامی با تصوف را دریابیم. ما این را مهم‌ترین سهم او در میراث صوفیانه می‌دانیم زیرا ژانر متمایز، مضمون و اندیشه‌های بدیع آن در رابطه با وحدت طریقت صوفیانه با حقوق و کلام و شرح و تبیین آن از طریق ژانر قاویدی، بر اساس الگوی آثار آل. -قواید الفقهیه واصولیه (احکام فقهی و کلامی). بخش ششم خلاصه‌ای از قوائد…
مسئولیت اجتماعی گروهی در اسلام [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jawed Akhtar Mohammed
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : مفاهیم مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) برای سازگاری با دیدگاه اسلامی از جامعه پیشنهاد شده است. در واقع، ارزش‌ها و اصولی که از زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در اسلام نقش محوری داشته‌اند، ممکن است به‌عنوان پایه‌ای برای مفاهیم مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (CSR) مشابه مفاهیم موجود در غرب عمل کنند. با این حال، بسیاری از بحث‌های معاصر در مورد CSR این را به رسمیت نمی‌شناسند. این بحث‌ها عمدتاً مبتنی بر جهت‌گیری غربی بوده است که بر اساس ارزش‌های دینی غرب است. علاوه بر این، CSR به معنای واقعی کلمه در پاسخ به مسائل یا مشکلات خاصی که مختص کسب‌وکارها در یک بافت غربی است، تکامل یافته است. این منجر به فقدان یک زمینه جهانی جامع شد که چشم انداز وسیع تری از CSR باید در آن قرار گیرد. از سوی دیگر، مفهوم مسئولیت اجتماعی و عدالت در طول قریب به 14 قرن جزء لاینفک جامعه اسلامی بوده است. با این حال، ادبیات اسلامی پراکنده، پراکنده و فاقد چارچوب منسجمی است که اجازه دهد چنین مفهومی در اسلام نظام‌مند شود. در حالی که فلسفه اسلامی سرشار از احکام مرتبط با مسئولیت اجتماعی است، این احکام هنوز به طور رسمی ترکیب نشده اند تا مدلی سیستماتیک با مفهوم صریح CSR در اسلام ارائه کنند. بنابراین، هم در ادبیات غربی و هم در ادبیات اسلامی خلأ وجود دارد. این امر در این مطالعه برای پیشبرد درک مفهوم CSR در یک محیط فرهنگی و مذهبی گسترده‌تر مورد استفاده قرار گرفت. این پژوهش به بررسی این قلمرو جدید و ارائه چارچوبی مفهومی از CSR در اسلام مبتنی بر شریعت (نظام حقوقی و اجتماعی اسلامی) برگرفته از قرآن کریم و حدیث است. این هر دو، همتا و هم یک پایگاه قابل مقایسه در مطالعه موضوعات مختلف مرتبط با CSR و تجارت بین‌المللی از منظر جهانی بسیار گسترده‌تر فراهم کرد. همچنین بینش قابل توجهی در مورد فقه اسلامی (فقه) در مورد عملکرد تجاری ارائه کرد. سازگاری چارچوب مفهومی CSR در اسلام با شیوه‌های تجاری معاصر با استفاده از بررسی بانک‌های اسلامی واقع در نقاط مختلف جهان مورد بررسی قرار گرفت. این نظرسنجی نشان داد که بسیاری از شیوه های فعلی بانک های اسلامی منعکس کننده رفتارها یا عملکردهای مورد انتظار تولید شده در چارچوب اسلامی است. در واقع، می‌توان تشخیص داد که سازمان‌های مورد بررسی قوانین رفتار اسلامی را نسبتاً گسترده اجرا می‌کنند. با این پیشینه، سازگاری با چارچوب CSR در اسلام ارائه شده در این مطالعه شناسایی شد. با این حال، چنین سازگاری ناشی از الزامات قانونی در پایبندی به شریعت بود تا درک صریح یا پیگیری CSR. فقدان یک چارچوب سیستماتیک با مفاهیم صریح CSR از منظر اسلامی باعث ایجاد مانع در اجرای شیوه های CSR در سازمان های اسلامی شد. نتیجه این است که این مطالعه با ارائه چارچوبی منظم و منسجم از CSR در اسلام، گامی متوسط در جهت پر کردن این خلأ بود.
Asho Orisha (clothing of the Orisha): Material culture as religious expression in Santeria
نویسنده:
Mary Ann Clark
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : «آشو اوریشا» پیشنهاد می‌کند که اشیاء اطراف و اقلامی که اوریشا سانتریا را پوشانده‌اند (همچنین به عنوان دین لوکومی یا اوریشا شناخته می‌شود) زنجیره‌ای از دال‌ها را تشکیل می‌دهند که به هسته الهیاتی و فلسفی دین گره خورده‌اند. این نمایش بر نمایش های داخلی که فداییان برای خدایان خود به طور روزانه حفظ می کنند، نمایش های محراب (تاج و تخت) ساخته شده توسط جانبازان برای سالگرد آغاز به کار کشیشی، و بدن مبتکر جدید (ایاوو) تمرکز دارد. . این اثر راه‌هایی را دنبال می‌کند که در آن مفاهیم الهیاتی از آفریقا در قاره آمریکا بازتعریف و بازتفسیر می‌شوند تا یک سیستم مفهومی سازگار در محیطی جدید حفظ شود. از ترکیبی از مشاهدات شرکت کننده، مصاحبه های فردی و مستندات عکاسی استفاده می کند. این شامل 13 عکس از محراب و لباس است. تمرکز این کار به سه بخش اصلی تقسیم شده است. فصل 3 به محراب ها به عنوان یک کل نگاه می کند تا روش هایی را ببیند که ایده های آفریقایی پیش از استعمار، کوباهای مستعمره و آمریکایی های معاصر در مورد نحوه ارائه و نزدیک شدن به مقدسات در این نمایش ها گنجانده شده است. فصل 4 به بخش هایی از نمایشگرهای اختصاص داده شده به شش اریشا اصلی (اوباتالا، شانگو، یمایا، اوشون، اوگون و الگوا) می پردازد و پیشنهاد می کند که رنگ یک سیستم نشانه شناختی اولیه را تشکیل می دهد. تجزیه و تحلیل نمادهای رنگی به تجزیه و تحلیل سایر اشیاء موجود در این نمایشگرها کمک می کند. فصل 5 این تحلیل نشانه‌شناختی را بسط می‌دهد تا تجربه آغاز و دوره پایانی طولانی مدت iyawoage را شامل شود. مانند نمایشگرهای محراب، iyawo تجسم Orisha است و بنابراین به عنوان یک مکان مقدس متحرک عمل می کند. ساخت شخصیت یااوو و قواعد پیرامون ایاووآو به طرز مثمر ثمری مورد بازجویی قرار می گیرند تا مفاهیم الهیات و فلسفی اضافی را توضیح دهند. مسائل مربوط به لباس های متقابل جنسیتی و وضعیت متقابل، روش هایی را برجسته می کند که لباس به عنوان یک سیستم نمادین برای حفظ ایده های یوروبا در مورد روابط مقدس تجسم یافته در ایاوو عمل می کند. فصل ششم این کار را با بحث در مورد جایگاه اصطلاحات اسپانیایی و تصویرسازی کاتولیک در سیستم نشانه‌شناسی به پایان می‌رساند و به طور خلاصه به روش‌هایی که در آن نمایش‌های مذهبی به‌عنوان ابزارهای یادگاری کار می‌کنند بحث می‌کند.
  • تعداد رکورد ها : 30257