چکیده :
انواع ترجمه
ترجمه نوشتار
نوشتار مبدأ
۱٬۶۱۲ / ۵٬۰۰۰
نتایج ترجمه
خدایی شدن به تبدیل مؤمنان به شباهت خدا اشاره دارد.
البته توحید مسیحی با هرگونه «خداسازی» واقعی مؤمنان مخالف است.
بلکه از دگرگونی ذهن، دگردیسی شخصیت، بازتعریف خود بودن، و تقلید از خدا صحبت می کند.
بیشتر این قسمت ها به طرز وسوسه انگیزی کوتاه هستند و هیچ کدام مفهوم را با جزئیات بیان نمی کنند.
"الوهیت در کلیسای اولیه ایده مهمی بود، اگرچه مدت زمان زیادی طول کشید تا یک اصطلاح به عنوان برچسب استاندارد برای این فرآیند ظاهر شود.
آن اصطلاح qe/wsij، تئوسیس بود که توسط الاهیدان بزرگ قرن چهارم، گریگوری از ابداع شد.
nazianzus.
الاهیدانان اکنون از تئوس برای تعیین همه مواردی استفاده می کنند که در آن هر ایده ای از به خود گرفتن شخصیت خدا یا "الوهیت شدن" (الوهی شدن) رخ می دهد، حتی زمانی که اصطلاح qe/wsij به کار نمی رود.
و البته نویسندگان مختلف مسیحی خدایی شدن را به گونه ای متفاوت درک کرده اند.
" "در حالی که برخی از مقالات این مجموعه، پیشینیان تئوسیس پیش از مسیحیت، یونانی و یهودی را مورد بحث قرار می دهند، بیشتر بر درک مسیحی خاص تمرکز می کنند.
مقاله گرگوری گلازوف، الهیات عهدی را با تاکید بر پذیرش الهی، و به بار آوردن ثمره دانش بررسی می کند.
یا رسیدن به قد درخت عدالت در ضرب المثل ها، اشعیا و سیراک.
مقاله استفان فینلان در 2 پت 1: 4 («شما ممکن است در طبیعت الهی شرکت کنید») وام های ظاهری این رساله از معنویت افلاطونی میانی را بررسی می کند.
اخلاق رواقی و انتظارات آخرالزمانی یهود، این رساله بر «معرفت مسیح» تأکید میکند که به معنای پرورش شخصیت خداپسندانه و رشد در مسیح است.
deification' refers to the transformation of believers into the likeness of god.
of course, christian monotheism goes against any literal 'god making' of believers.
rather, the nt speaks of a transformation of mind, a metamorphosis of character, a redefinition of selfhood, and an imitation of god.
most of these passages are tantalizingly brief, and none spells out the concept in detail.
"deification was an important idea in the early church, though it took a long time for one term to emerge as the standard label for the process.
that term was qe/wsij, theosis, coined by the great fourth-century theologian, gregory of nazianzus.
theologians now use theosis to designate all instances where any idea of taking on god's character or being "divinized" (made divine) occurs, even when the term qe/wsij is not used.
and of course, different christian authors understood deification differently." "while some articles in this collection discuss pre-christian antecedents of theosis, greek and jewish, most focus on particular christian understandings.
the article by gregory glazov examines ot covenant theology, with an emphasis on divine adoption, and on bearing the fruit of knowledge or attaining the stature of a tree of righteousness in proverbs, isaiah, and sirach.
the article by stephen finlan on 2 pet 1:4 ('you may become participants of the divine nature') examines the epistle's apparent borrowings from middle platonic spirituality, stoic ethics, and jewish apocalyptic expectation.
the epistle stresses 'knowledge of christ,' which means cultivation of godly character and growing up into christ." -