چکیده :
ترجمه ماشینی:
اسکات مانچ در شرکت کشیشان کالوین به بررسی الهیات شبانی و فعالیتهای عملی وزرای اصلاحشده ژنو از زمان ورود کالوین به ژنو تا آغاز قرن هفدهم میپردازد.
در طول این هفت دهه، بیش از 130 مرد در شرکت ارجمند شبانان ژنو (به نام آن) ثبت نام کردند، از جمله رهبران برجسته اصلاح شده مانند پیر ویره، تئودور بزا، سیمون گولار، لامبرت دانو و ژان دیوداتی.
گذشته از این داستانهای شناختهشدهتر، کشیشهای ژنو در این دوره از دید پنهان میمانند و در سایه طولانی کالوین پوشیده شدهاند، حتی اگر نقشی استراتژیک در حفظ و شکلدهی مجدد میراث شبانی کالوین داشته باشند.
manetsch با استفاده گسترده از مواد آرشیوی، موعظه های منتشر شده، کتاب های دعا، مکاتبات شخصی، و نوشته های الهیاتی، تصویری جذاب و واضح از زندگی شبانی در ژنو قرن شانزدهم و اوایل قرن هفدهم ارائه می دهد و روشی را که وزرای ژنو تصور می کردند را بررسی می کند.
از دفتر شبانی خود و انجام مسئولیت های روزانه خود را موعظه، عبادت عمومی، انضباط اخلاقی، تعلیم، ادای مقدسات، و مراقبت شبانی.
مانچ نشان میدهد که کالوین و همکارانش بسیار فراتر از الهیدانان برج عاج یا «شبه کارگزاران دولت» بودند، که عمدتاً به توزیع اطلاعات الهیات به جماعتهای خود یا اجرای اقتدار حاکم میپرداختند.
در عوض، آنها خود را شبانان روحانی کلیسای مسیح میدانستند و این درک از خود تا حد قابل توجهی به کار روزانه آنها به عنوان کشیش و واعظ شکل میداد.
in calvin's company of pastors, scott manetsch examines the pastoral theology and practical ministry activities of geneva's reformed ministers from the time of calvin's arrival in geneva until the beginning of the seventeenth century.
during these seven decades, more than 130 men were enrolled in geneva's venerable company of pastors (as it was called), including notable reformed leaders such as pierre viret, theodore beza, simon goulart, lambert daneau, and jean diodati.
aside from these better-known epigones, geneva's pastors from this period remain hidden from view, cloaked in calvin's long shadow, even though they played a strategic role in preserving and reshaping calvin's pastoral legacy.
making extensive use of archival materials, published sermons, catechisms, prayer books, personal correspondence, and theological writings, manetsch offers an engaging and vivid portrait of pastoral life in sixteenth- and early seventeenth-century geneva, exploring the manner in which geneva's ministers conceived of their pastoral office and performed their daily responsibilities of preaching, public worship, moral discipline, catechesis, administering the sacraments, and pastoral care.
manetsch demonstrates that calvin and his colleagues were much more than ivory tower theologians or "quasi-agents of the state," concerned primarily with dispensing theological information to their congregations or enforcing magisterial authority.
rather, they saw themselves as spiritual shepherds of christ's church, and this self-understanding shaped to a significant degree their daily work as pastors and preachers.