چکیده :
ترجمه ماشینی:
آگوستین بلافاصله پس از غسل تعمید خود تصمیم گرفت تا نسخه ای مسیحی شده از برنامه درسی هنرهای لیبرال باستان تولید کند.
آگوستین با دنبالهای منظم از تفکر، حرکت از رشتههای زبانشناسی به رشتههای مبتنی بر ریاضیات، پیشنهاد کرد که مطالعه در هنرهای آزاد میتواند ذهن و قلب را در برابر خدا مطیع کند.
اگرچه آگوستین بعداً تمرکز خود را مستقیماً به مطالعه کتاب مقدس معطوف کرد، بازتاب های اولیه او در مورد یادگیری سکولار الگوی جذاب و قدرتمندی برای تفکر مسیحی در مورد هنر باقی مانده است.
شادی و خرد به بحثهای جاری در مورد ماهیت رشد اولیه آگوستین کمک میکند و استدلال میکند که دیدگاه آگوستین از صعود روح از طریق هنرهای لیبرال دیدگاهی جذاب و اساساً منسجم از یادگیری است، که اگرچه کاملاً بدیع نیست، اما از هر دو کلاسیک و پیشین فراتر میرود.
تعاریف پدرانه از اهداف تعلیم و تربیت رایان ان.
اس.
تاپینگ با گنجاندن آثار آموزشی آگوستین در بافت تاریخی و فلسفی دوران باستان متاخر مسیحی و بت پرستی آغاز می شود.
او سپس نشان میدهد که چگونه نوشتههای آگوستین در مورد تعلیم و تربیت، به دور از بیربط بودن با مسیر اندیشههای پختهاش، کلیدی برای تفسیر بسیاری از کاوشهای دیگر او در اخلاق و معرفتشناسی است.
برنامه درسی هنرهای لیبرال مسیحی شده آگوستین به عنوان زاییده الهیات اخلاقی او، بیانی از اعتقاد همیشگی او مبنی بر اینکه خوشبختی پایان آرزوی انسان است، و این که - در برابر شک گرایی سیسرونی و ثنویت مانوی - نظم ایجاد شده با انسان های ذهن صحبت می کند، تأیید می شود.
از خدا درباره نویسنده: رایان ان.
اس.
تاپینگ دکترای الهیات را از دانشگاه آکسفورد دریافت کرد، پاپ جان بیست و سوم کرسی مطالعات الهیات کاتولیک در دانشگاه سنت توماس در کانادا است و نویسنده کتاب سنت آگوستین در کتابخانه پیوسته تفکر آموزشی است.سلسله.
ستایش کتاب: "این یکی از بهترین مطالعات آگوستین اولیه است که در سال های اخیر پدیدار شده است، که به دلیل تعادل، کیفیت تحقیق و قضاوت خردمندانه آن قابل تحسین است.
اگرچه این موضوع پیامدهایی برای چگونگی مشاهده رابطه بین آگوستینوس دارد.
این مطالعه از ما میخواهد تا ایدههای دورهای از زندگی آگوستین را در نظر بگیریم که در آن دیدگاه او بهعنوان یک فرد غیر روحانی که مشتاق مشارکت در مأموریت آموزشی کلیسا بود، دغدغه اصلی او بود.
مطالعه از ما میخواهد که این دوره را بر اساس شایستگیهای خود قضاوت کنیم، نه صرفاً بر اساس مقایسه آن با آنچه بعداً آمد.
ارتباط احتمالی با دوراهیهای آموزشی خودمان.
یک مطالعه فوقالعاده.» - جان کاوادینی، دانشگاه نوتردام «کتاب تاپینگ جایگاه امنی را اشغال میکند...
تجزیه و تحلیل دقیق او به او اجازه داد تا در بحث مشارکت کند.
به تفسیر افکار اولیه آگوستین می پردازد.» - ریموند کنینگ، استاد الهیات، دانشگاه کاتولیک استرالیا و مترجم کتاب آموزش مبتدیان آگوستین در ایمان، «خوشبختی و خرد اثری بسیار قابل دسترس در مورد الهیات اولیه آموزش آگوستین است.
برای طیف وسیعی از خوانندگان، از فیلسوفان و متکلمان گرفته تا مربیان از هر نوع، سودمند است.
او بر جنبه اخلاقی تعلیم و تربیت تأکید میکند، استدلالی غنی از لحاظ متنی برای نقش ضروری فعالیت نورانی مسیح به منظور امکانپذیری آموزش ارائه میکند، و بر ارزش مستمر آموزش هنرهای لیبرال گواهی میدهد.»—bibliographiaچکیده انگلیسی
immediately after his baptism augustine set out to produce a christianized version of the ancient liberal arts curriculum.
by an ordered sequence of contemplation, moving from linguistic to mathematically based disciplines, augustine suggested that study in the liberal arts could render the mind and heart docile before god.
though augustine later would shift his focus more directly toward biblical study, his early reflections on secular learning remain an attractive and powerful model for christian thinking about the arts.
happiness and wisdom contributes to ongoing debates about the nature of augustine's early development, and argues that augustine's vision of the soul's ascent through the liberal arts is an attractive and basically coherent view of learning, which, while not wholly novel, surpasses both classical and earlier patristic renderings of the aims of education.
ryan n.
s.
topping begins by embedding augustine's educational works within the historical and philosophical context of christian and pagan late antiquity.
he then shows how augustine's writings on education, far from being irrelevant to the trajectory of his mature thought, provide a key to interpreting many of his other explorations in ethics and epistemology.
augustine's christianized liberal arts curriculum is vindicated as an outgrowth of his moral theology, an expression of his abiding conviction that happiness is the end of human aspiration, and that—against both ciceronian skepticism and manichean dualism—the created order speaks to men of the mind of god.
about the author: ryan n.
s.
topping earned a doctorate in theology from the university of oxford, is pope john xxiii chair of studies in catholic theology at st.
thomas university in canada, and is author of st.
augustine in the continuum library of educational thought series.
praise for the book: "this is one of the finest studies of the early augustine to emerge in recent years, admirable for its balance, the quality of research, and its sage judgment.
though it has implications for how we see the relationship between augustine's work pre-391and his later work, this study asks us to pause, and to take seriously, the ideals of a period in augustine's life when his outlook as a layman aspiring to contribute to the educational mission of the church was his main concern.
the study asks us to judge this period on its own merits, not simply by how it compares to what came later.
in the process, though, we do encounter as well a very precisely balanced assessment of continuities and discontinuities, as well as intimations of augustine's possible relevance to our own educational dilemmas.
a wonderful study."—john cavadini, university of notre dame "topping's book occupies a secure niche of its own .
.
.
his detailed analysis has allowed him to contribute to debates over the interpretation of augustine's early thought."—raymond canning, professor of theology, australian catholic university and translator of augustine's instructing beginners in faith "happiness and wisdom is a very accessible work on augustine's early theology of education.
it is beneficial to a wide range of readership, from philosophers and theologians to educators of every type.
he emphasizes the moral aspect of education, offers a textually rich argument for the necessary role of christ's illuminating activity in order for education to be possible, and attests to the continued value of a liberal arts education." —bibliographia