چکیده :
ترجمه ماشینی:
مقدمه کلتون کاب به الهیات و فرهنگ عامه، تلاشی سنجیده برای تفسیر صداها در فرهنگ عامه در پرتو مطالعات معاصر است.
این کتاب در دو بخش سازماندهی شده است، که بخش اول به بررسی نظریه های فرهنگ عامه و بخش دوم بیانگر الهیات فرهنگ عامه است.
او با ارائه برخی زمینه های تاریخی و اجتماعی برای ظهور فرهنگ عامه (فصل 1) شروع می کند و سپس برخی از مفاهیم اصلی در مطالعه فرهنگ عامه را معرفی می کند، به ویژه از مدرسه فرانکفورت و مرکز بیرمنگام با پست آنها.
تحلیل انتقادی مارکسیستی (فصل 2).
در فصل 3، او نگرشها و رویکردهای عمدهای را مرور میکند که کلیسا در طول تاریخ از آن برای رویکرد به فرهنگ استفاده میکرده است که توسط تورتولیان (اجتناب)، آگوستین (نامزدی) و پل تیلیش به تصویر کشیده شده است.
پل تیلیش به ویژه برای رویکرد کاب مهم است.
پل تیلیش در مدرسه فرانکفورت تدریس می کرد و با دانشمندان برجسته آنجا ارتباط نزدیک داشت (مانند آدورنو، هورکهایمر و لوونتال).
تصاحب او از آن بورسیه، الهام بخش نوشته هایش شد و در نتیجه عملاً رشته الهیات و فرهنگ را ابداع کرد.
کاب از تمایز پروژه تیلیش بین religion1 - که بیانگر جهت گیری یک فرهنگ به سوی تعالی و نگرانی نهایی است، و religion2 - نهادهای مذهبی خاص استفاده می کند.
در فصل 4، کاب ابزارهای الهیاتی را که برای نزدیک شدن به فرهنگ صنوبر استفاده می شود، مانند نگرانی نهایی، اسطوره، مکاشفه، خلسه و غیره معرفی می کند.
او مفهومی از religion3 را معرفی می کند - که به طور خاص عبارات مذهبی یا نمادهایی هستند که در فرهنگ عامه جذب شده اند.
فصل های 5-9 قسمت دوم کتاب را تشکیل می دهند.
او از بینش های ذکر شده در بخش اول استفاده می کند و مضامین تصاویر خدا (فصل 5)، طبیعت انسان (فصل 6)، گناه (فصل 7)، رستگاری (فصل 8)، و معاد شناسی (فصل 5) را مرور می کند.
9، با عنوان "زندگی ابدی").
آگاهی او از توسعه مضامین و اسطوره ها در فرهنگ معاصر چشمگیر است و از منابع مختلفی مانند کتاب ها، فیلم ها، موسیقی، هنر و مد معاصر استفاده می کند.
او به اسطورههای فرهنگی که توسط آمریکای سرمایهداری شکل گرفته است، اشاره میکند، مانند احترام فرهنگ مصرفکننده به خرد «مردم عادی».
یا یک مفهوم درمانی تحت تأثیر امرسون که در آن شادی فردی نگرانی نهایی است.
فکر میکنم این کتاب منبع مفیدی برای تأمل در الهیات و فرهنگ صنوبر یا حتی فرهنگ عامه به طور کلی است.
استفاده کاب از tillich، religion1، religion2 و religion3 تمایزات مفیدی را ارائه می دهد.
مفاهیم الهیاتی برای ارزیابی انسان شناسی و فرهنگ اساسی هستند، اما بسیار مهم هستند و نقطه شروع خوبی برای تأمل در این موارد هستند.
من فکر می کنم شما تحت تاثیر قرار خواهید گرفت.
kelton cobb's introduction to theology and popular culture is a well thought out attempt of interpreting voices in popular culture in light of contemporary scholarship.
it is organized in two parts, the first reflecting on theories on popular culture and the second expositing theologies of popular culture.
he begins by giving some historical and social context to the rise of popular culture (ch.
1), and then he introduces some of the major concepts in the study of popular culture, specifically coming from frankfurt school and the birmingham center with their (post)marxist critical analysis (ch.
2).
in chapter 3, he reviews major attitudes and approaches the church has historically used to approach culture, depicted by turtullian (avoidance), augustine (engagement), and paul tillich.
paul tillich is particularly important for cobb's approach.
paul tillich taught at the frankfurt school and had close association with notable scholars there (e.g., adorno, horkheimer, and lowenthal).
his appropriation of that scholarship inspired his writings, and consequently practically invented the discipline of theology and culture.
cobb utilizes the distinction in tillich's project between religion1 - being the expressions of a culture's orientation towards transcendence and ultimate concern, and religion2 - the specific religious institutions.
in chapter 4, cobb introduces the theological tools used to approach poplar culture, such as ultimate concern, myth, revelation, ecstasy, etc.
he introduces a notion of religion3 - which are specifically religious expressions or symbols that have been absorbed into popular culture.
chapters 5-9 make up the second part of the book .
he utilizes the insights mentioned in the first part and reviews the themes of images of god (ch.
5), human nature (ch.
6), sin (ch.
7), salvation (ch.
8), and eschatology (ch.
9, entitled "life everlasting").
his awareness of the development of themes and myths in contemporary culture is impressive, drawing on a variety of resources such as contemporary books, movies, music, art, and fashion.
he notes cultural myths that were shaped by capitalist america, such as consumer-culture's reverence to the wisdom of `ordinary folk'; or an emerson-influenced notion of therapy where individual happiness is the ultimate concern.
i think this book is a helpful resource for reflecting on theology and poplar culture, or even popular culture in general.
cobb's use of tillich, religion1, religion2, and religion3 provides some helpful distinctions.
the theological concepts are basic to assessing anthropology and culture, but very important and present a good starting place to contemplate these things.
i think you'll be impressed.