بهائيت و همجنس گرايي | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
بهائيت و همجنس گرايي
کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
فارسی
کتاب الکترونیکی
میانگین امتیازات:
امتیاز شما :
تعداد امتیازات :
0
بهائيت و همجنس گرايي
ویرایش اثر
کلید واژه اصلی :
بهائیت (فرق اسلامی)
پاسخ تفصیلی:
تشکيلات جهاني بهائيت در راستاي جذب و گسترش نفوس بهائي و ترغيب همجنس گرايان به عضويت در فرقه ضاله بهائيت ،تلاش مي کند که رفتارهاي همجنس گرايانه را به همجنس گرايي تعديل دهد تا شامل داوريهاي اخلاقي و مذهبي قرار نگيرد.
امروزه تشکيلات بهائيت در تلاش است که همانند همجنسگرايان، همجنسگرايي Homosexuality را از مفاسدي نظير زنا و فحشاء و حتي لواط(هم جنس گرائي مردان) و مساحقه(هم جنس بازي زنان ) تفکيک کند و تعاليم بهائي را به سمت سازگاري با آنها و مطابقت با نظريات همجنسگرايي سوق دهد و اين تعامل را همانند اعجاز پيامبران و انبياء معرفي نمايد!.
تشکيلات جهاني بهائيت معتقد است که امروز تعاليم بهائي برخلاف اديان آسماني يهوديت ، مسيحيت و اسلام که نگرش آنها به همجنسگرايي مبتني بر گناه است و براي مرتکبين آنها مجازات قائل هستند همجنسگرايي را يک گناه و همجنسگرا را فاسق نمي داند و معتقد است که همجنسگرايي حاصل عشق و محبت شديد ميان دو همجنس است ! علي رغم اينکه در بند 107 کتاب اقدس روابط جنسي ميان افراد همجنس تحريم شد ه است ،تشکيلات بهائيت اين انقلاب جنسي Sexual Revolution را مي پذيرد و اين ارتباط را حاصل گناه و فسق نمي داند تا آنجاکه براي تشکيلات جهاني بهائيت مسئله اين است که تبليغ نمايد ، فرد همجنس گرا مي تواند پس از بهايي شدن بر ارتباطات جنسي خود تاکيد بورزد!
بنابر اين تشکيلات جهاني بهائيت در راستا جذب و گسترش نفوس بهائي تلاش مي کند که رفتارهاي انحرافي همجنسبازي را به همجنس خواهي تقليل دهد تا شامل داوريهاي اخلاقي و مذهبي قرار نگيرد و از آنجا که رفتار همجنسگرايانه نوعي رفتار مبتني بر "اختيار" است بنابر اين شامل داوري اخلاقي مي شود و اين در حالي است که همجنس خواهي که صرفاً تمايلي است که همجنسگرا به فرد همجنس دارد فاقد "اختيار" است و شامل داوري اخلاقي نميشود.
اما آنچه که اهميت دارد آن است که اديان آسماني يهوديت، مسيحيت و اسلام و فيلسوفاني همچون افلاطون ، توماس آکويناس و کانت از جمله فيلسوفاني هستند که قائل به تقليل رفتارهاي همجنسگرايانه به همجنسگرايي نيستند و همجنسگرايي را يک نوع رفتار مي دانند تا يک تمايل دروني و بدين سان قائل به داوريهاي اخلاقي در مورد همجنسگرايان هستند.
اما از سوي ديگر اگر همجنسگرايي و رفتار همجنسگرايانه را نوعي بيماري بدانيم ديگر نمي توانيم آنها را اخلاقاً محکوم کنيم . تا قبل از سال 1974 انجمن روان پزشکان امريکا ( ApA ) همجنسگرايي را نوعي اختلال رواني مي دانست . اما در سال 1974آن انجمن رسماً اعلام کرد که در اين مورد خطا کرده است. امروزه تقريباً اکثريت قريب به اتفاق متخصصين ذيربط همجنسگرايي را بيماري نمي دانند البته در بسياري مواقع ممکن است همجنسگرايي به خاطر فشارهاي اجتماعي زيادي که بر فرد همجنسگرا وارد مي شود به انواع اختلالات روحي و رفتاري بينجامد. بنابر اين اگر رفتارهاي همجنسگرايانه را بيماري ندانيم حق داريم درباره حسن و قبح آنها بپرسيم و آنها را مورد داوري اخلاقي قرار دهيم.
مهمترين برهاني را که در تقبيح اخلاقي رفتارهاي همجنسگرايانه اقامه شده است برهان امر غير طبيعي است. همانطور که گفته شد افلاطون، توماس آکويناس و کانت از جمله فيلسوفاني هستند که بر مبناي اين برهان رفتارهاي همجنسگرايانه را تقبيح کرده اند حکيمان و فقيهان مسلمان نيز همين برهان را مهمترين مبناي عقلي تقبيح رفتارهاي همجنسگرايانه قرار داده اند.
اما معناي طبيعي و غير طبيعي بدين معنا است که تمام اندام هاي بدن انسان غايت، نقش يا کارکرد ويژه اي دارند که اصولاً براي انجام آن طراحي شده اند. بطوري که اگر اندامي در خدمت غايت خود باشد و نقش اصلي خود را ايفاء کند در وضعيت «طبيعي» است و اگر برخلاف آن نقش يا غايت بکار گرفته شود در وضعيت «غير طبيعي » است .آشکار است که غايت اصلي اندام هاي جنسي را بايد «توليد مثل» بدانيم بنابر اين رفتارها و مناسبات همجنسگرايانه را بايد غير طبيعي تلقي کنيم زيرا در اين گونه مناسبات بکار گيري اندام هاي جنسي به توليد مثل نمي انجامد. بنابراين مطابق تفسير کارکرد گرايانه اولاً همجنسگرايي امري غير طبيعي خواهد بود و ثانياً به آن دليل که غير طبيعي است غير اخلاقي نيز هست.
نظريه کانت درباره رفتارهاي همجنسگرايانه نيز بر همين مبنا استوار است. کانت براي توضيح رأي خود از مفهوم Crimina Carnis ( جرائم جنسي يا کاربرد ناصواب قواي جنسي ) بهره مي جويد.
کانت جرائم را بر دو نوع تقسيم مي کند:
1- رفتارهايي که موافق طبيعت اما خلاف عقل سليم است. اين رفتارها خلاف اصول اخلاقي اي است که بر ما انسانها از آن حيث که موجوداتي صاحب عقل هستيم فرض است. از نظر کانت خيانت ورزيدن به همسر از اين نوع است مرد کاري خلاف طبيعت انجام نمي دهد بلکه کار او خلاف اخلاق و لذا مطابق رأي کانت خلاف عقل است .
2- رفتارهايي که خلاف طبيعت ماست، از نظر کانت، خود ارضايي، ارتباط جنسي با حيوانات و رفتارهاي همجنس گرايانه از اين نوع است کانت اين نوع رفتارها را پست ترين نوع فساد مي داند و حتي اين گونه رفتارها را از خود کشي قبيح تر مي شمارد.
کانت رفتارهاي همجنسگرايانه را که دومين نوع جرائم جنسي يعني جرائم جنسي مخالف طبيعت Contra naturam است مقاربت جنسي ميان Sexus homoginii همجنسان مي داند . که در آن موضوع تحريک جنسي انسان همجنس اوست نه از جنس مخالف. او اين عمل را مغاير غايات انسانيت مي داند چرا که غايت انسانيت در امور جنسي از ديدگاه کانت حفظ نوع انسان بدون هتک حرمت انسانيت است. وي معتقد است که در رفتارهاي همجنسگرايانه نوع انسان محفوظ نمي ماند و نفس انساني نيز به مرتبه اي نازلتر از حيوانات تنزل مي کند و از انسانيت هتک حرمت مي شود. بنابراين کانت در واقع رفتارهاي همجنسگرايانه را به دو دليل تقبيح ميکند وي معتقد بود که اولاً مناسبات جنسي براي حفظ نوع انسان است، و رفتارهاي همجنسگرايانه چون خلاف آن غايت اند ، ناروا هستند و ثانياً رفتارهاي همجنس گرايانه موجب هتک حرمت انسانيت مي شوند و لذا از اين حيث هم در خور نکوهش اند.
در فلسفه اخلاق کانت مفهوم حرمت نهادن به «انسانيت» و تکريم «کرامت انساني» از جايگاه و نقش بسيار مهمي برخوردار است. از نظر کانت تمام تکاليف اخلاقي از يک اصل نهايي عقلي استنتاج مي شوند. او اين اصل را يک امر مطلقي مي داند که از آن صورتبندهاي مختلفي بدست مي آيد يکي از آن صورتبنديها مبتني بر مفهوم «تکريم انسانيت» است از نظر او هر رفتاري که کرامت و ارزش ذاتي انسان را نقض کند اخلاقاً نارواست. يکي از بارزترين مصاديق هتک حرمت انسانيت رفتارهاي همجنسگرايانه است.
راجر اسکروتن فيلسوف معاصر انگليسي نيز در تحليل خود بر بنياني غير از برهان غيرطبيعي بودن رفتارهاي همجنسگرايانه به تقبيح اخلاقي رفتارهاي همجنسگرايانه مي پردازد. به اعتقاد وي رفتارهاي همجنسگرايانه به دو دليل مهم به لحاظ اخلاقي درخور نکوهش هستند اولاً روابط ميان همجنسگرايان بسيار سطحي و نا پايدار است دوم روابط ميان همجنسگرايان به نحو متعارفي با بي بند و باري همراه است و نهايتاً به نوعي زندگي هرزه گرايانه مي انجامد و دقيقا به اين دو دليل است که گسترش اين رفتارها به بي ثباتي و فرو پاشي اجتماعي مي انجامد به ويژه بنيان خانواده را در اجتماع مورد تهديد جدي قرار مي دهد.
در آخر اينکه تشکيلات جهاني بهائيت در پي چه اهداف تشکيلاتي به دنبال جذب همجنسگرايان است و اين اهداف تا جايي پيش مي رود که سازمان همجنسگرايان ايراني در بيانيه اي خواستار به رسميت شناختن بهائيت در ايران مي شود.
نگارش يافته توسط مهدي نائيني
صاحب محتوی:
پرسمان دانشجویی
زبان :
فارسی
منبع اصلی :
http://www.adyan.porsemani.ir//node/1830
جنس منبع:
متن
پایگاه :
پایگاه پرسش و پاسخ های ادیان و مذاهب سایت پرسمان
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
مخاطب :
بزرگسال
خروجی ها :
Mods
Doblin core
Marc xml
MarcIran xml
مشخصات مختصر فراداده
مشخصات کامل اثر
منابع مرتبط :
ثبت نظر
ارسال
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت