جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
هماهنگی کلی از پیش تعیین شده: مطالعه لایب نیتس در مورد جوهر و وحدت جهان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Gaston Jose Robert Tocornal
نوع منبع :
رساله تحصیلی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه تحلیلی عمیق از نظریه هارمونی از پیش تثبیت شده لایب نیتس ارائه می دهد که به عنوان توضیحی درباره وحدت همه مواد درک می شود. من با استدلال برای فرمول بندی هماهنگی از پیش تثبیت شده به عنوان شامل هفت جزء، که پیوند آنها شرایط لازم و کافی نظریه را تشکیل می دهد، شروع می کنم (فصل 1). در مرحله بعد، من بر دلایل لایب نیتس برای هر یک از اجزای تفکیک شده در فصل 1 تمرکز می کنم، بنابراین با هدف ارائه شرحی از زمینه های هماهنگی از پیش تعیین شده (فصل 2-4). من روش‌های خاصی را بررسی می‌کنم و به تفصیل بحث می‌کنم که در آن هارمونی از پیش تثبیت شده بر آموزه‌های مربوط به منطق و الهیات فلسفی لایب‌نیتس مبادله می‌شود. در مجموع، بحث‌های این فصل‌ها به‌عنوان یک استدلال واحد علیه این دیدگاه ارائه می‌شوند که هماهنگی از پیش تثبیت‌شده صرفاً نتیجه‌ای از نظریه مفهوم کامل لایب‌نیتس درباره جوهر و نظریه مهار محمولی صدق است که آن نظریه بر آن استوار است. . در نهایت (فصل 5)، بر اساس نتایج به‌دست‌آمده در فصل‌های قبلی، تفسیری از هماهنگی از پیش تثبیت‌شده ارائه می‌دهم که عناصری از متافیزیک طبیعت لایب‌نیتس و الهیات فلسفی را ترکیب می‌کند. استدلال می‌شود که، که به‌عنوان توضیحی از وحدت جهان درک می‌شود، هماهنگی از پیش برقرار شده را می‌توان به‌عنوان بسط یا با قیاس با گزارش لایب‌نیتس از اجسام به‌عنوان مجموعه‌ای از مواد ساده که دارای ادراک هستند، در نظر گرفت. در عین حال، من از این دیدگاه دفاع می کنم و انگیزه می دهم که جهان به عنوان یک نوع مجزا از کل، از نظر لایب نیتس دارای ویژگی خاصی است که به وسیله نیروی ادراکی خدا متحد می شود. همچنین استدلال می‌شود که جهان به‌عنوان یک مجموع، بر خلاف اجسام به‌عنوان مجموع، دارای وحدت و واقعیتی است که در عین رابطه‌ای بودن، نمی‌توان آن را به وحدت و واقعیت جوهره‌های مجهز به ادراک که شامل جهان جدا از هم است تقلیل داد. . در مجموع، تصویری کلی از هماهنگی از پیش تثبیت شده ای که به آن می رسیم، تصویری است که در آن آموزه های منطقی لایب نیتس، الهیات فلسفی و فلسفه طبیعی او در توضیحی غنی از وحدت جهان به مثابه ی متافیزیکی، همدیگر را مطلع و تکمیل می کنند. مجموعه غیر قابل تقلیل که توسط خدا متحد شده است.
  • تعداد رکورد ها : 1