جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
دین و سکولاریسم: به سوی همسازی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Xavier Devon Scott
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی رابطه متحول بین دین و دولت در فلسفه سیاسی می پردازد. من با بررسی اینکه دین چیست شروع می کنم. من استدلال می کنم که دین اساساً یک سیستم اعتقادی در مورد متافیزیک نیست، بلکه یک سیستم اجتماعی است که از نظر سیاسی بهتر از علم درک می شود. در فصل دوم، من به خاستگاه های فلسفه سیاسی سکولار در اروپای اولیه-مدرن نگاه می کنم و آن را با نظریه سیاسی قرون وسطی مقایسه می کنم. متذکر می شوم که این گذار به معنای جدایی کلیسا از دولت نیست، بلکه در واقع مصادره کارکردهای مذهبی توسط دولت را انجام می دهد. بنابراین، من استدلال می کنم که دولت مدرن و سکولار نباید با داوری بی طرف بین دیدگاه های مذهبی رقیب اشتباه گرفته شود. دولت مدرن خود یک طرف بسیار علاقه مند به نحوه بیان، درک و درک ادیان توسط دولت است. در فصل سوم، من به ظهور ایدئولوژی‌های سکولار در چارچوب آنچه چارلز تیلور آن را نظم اخلاقی مدرن می‌نامد، نگاه می‌کنم. متذکر می شوم که ایدئولوژی های سکولار سعی کرده اند جامعه را بر اساس آرمان هایی اصلاح کنند که از موضع گیری در مورد مسائل دینی اجتناب می کنند. من سؤال می کنم که آیا جوامع تنها بر اساس اصول کار می کنند و به تمایل دولت های لیبرال و کمونیست به اتخاذ اشکال مختلف ناسیونالیسم توجه می کنم. من نشان می‌دهم که زمانی که ایدئولوژی‌های جهان‌شمولی در حال رشد و گسترش در سراسر جهان بودند، به طور فزاینده‌ای با خاص‌گرایی فرهنگ و مذهب مواجه می‌شوند. در نهایت به موضوع دین در زندگی سیاسی معاصر باز می گردم. چهار ویژگی دین را که مورد حمله قرار گرفته اند را بررسی می کنم. من استدلال می‌کنم که هر یک از این ویژگی‌های مشکل‌ساز دین، کارکردهای مفیدی را نیز در جامعه ایجاد می‌کنند. من نشان می‌دهم که این امر به‌ویژه در جوامعی که نهادهای سکولار در ارائه حمایت نهادی یا احساس تعلق به اعضای خود ناکام هستند، صادق است. با شناخت پیچیدگی تعامل ادیان با دولت سکولار، می‌توانیم رویکردهای ظریف‌تری را توسعه دهیم که می‌توانند از افراط‌های بیگانه‌هراسی و نسبی‌گرایی فرهنگی اجتناب کنند.
  • تعداد رکورد ها : 1