جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور پدیدآورندگان
>
پیلستروم, سامی (Sami Pihlström، فیلسوف؛ استاد دانشکده الهیات دانشگاه هلسینکی «University of Helsinki» در هلسینکی فنلاند), 1969م. هلسینکی، فنلاند
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 5
عنوان :
متافیزیک پراگماتیست: جستاری در زمینه های اخلاقی هستی شناسی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Sami Pihlström
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Bloomsbury Academic,
زبان :
انگلیسی
شابک (isbn):
9781847065933
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
متافیزیک پراگماتیست: مقالهای در زمینههای اخلاقی هستیشناسی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Sami Pihlström
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Bloomsbury Academic,
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی: مابعدالطبیعه پراگماتیست بیان مجدد پراگماتیستی ماهیت، اهداف و روش های متافیزیک را پیشنهاد می کند. پراگماتیست به جای در نظر گرفتن متافیزیک به عنوان یک «فلسفه اول»، تحقیقی در جهان مستقل از دیدگاه های انسانی، متافیزیک را به عنوان تحقیقی در طبقه بندی واقعیت مملو از اعمال انسانی می بیند. تا آنجایی که دسته بندی های ما از واقعیت مملو از عمل است، ناگزیر نیز مملو از ارزش هستند. سامی پیلستروم استدلال میکند که متافیزیک ساختار طبقهبندی «خود» جهان را مطالعه نمیکند، بلکه ساختاری را که ما از طریق فعالیتهای مفهومی و عملی خود، بر واقعیتی که تجربه میکنیم و با آن تعامل داریم، تحمیل میکنیم. نویسنده با درگیر شدن با پراگماتیست های کلاسیک آمریکایی، به ویژه ویلیام جیمز، و نوپراگماتیست ها، از جمله هیلاری پاتنام، به دنبال اصلاح تصورات غلط دیرینه در مورد ماهیت رابطه بین متافیزیک و پراگماتیسم است. او استدلال میکند که یک جایگزین متافیزیکی منسجم برای متافیزیک واقعگرای کنونی مد روز از پراگماتیسم بیرون میآید و خود پراگماتیسم باید به شیوهای جدی متافیزیکی تفسیر شود. علاوه بر این، کتاب استدلال میکند که از دیدگاه پراگماتیست، متافیزیک باید بهطور جدایی ناپذیری با اخلاق مرتبط باشد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ضدتئودیسه کانتی: انواع فلسفی و ادبی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Sami Pihlström, Sari Kivistö
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Springer International Publishing,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
عدل الهی
,
فلسفه دین
,
ضدتئودیسه
,
ضدتئودیسه کانتی
,
آنتیتئودیسیسم
,
«مقاله تئودیسه» در سال 1791 امانوئل کانت
,
ضد خداباوری اخلاقی «یهودی» پس از هولوکاست
,
آنتیتئودیسیسم ویتگنشتاینی ارائه دی. زد. فیلیپس
,
ضد خداپرستی پراگماتیست مورد دفاع ویلیام جیمز
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب از آنتیتئودیسیسم دفاع میکند و استدلال میکند که تئودیسههایی که به دنبال توجیه خدا برای شر و رنج در جهان هستند، از نظر اخلاقی قربانیان رنج را به رسمیت نمیشناسند. نویسندگان این دیدگاه را با استفاده از منابع ادبی و فلسفی استدلال میکنند و با «مقاله تئودیسه» در سال 1791 امانوئل کانت و خواندن کتاب ایوب از آن شروع میکنند. سه موضع مهم ضد خداباوری قرن بیستم، از جمله ضد خداباوری اخلاقی «یهودی» پس از هولوکاست، آنتیتئودیسیسم ویتگنشتاینی که توسط D.Z. فیلیپس و ضد خداپرستی پراگماتیست مورد دفاع ویلیام جیمز. نویسندگان استدلال می کنند که این رویکردها به شر و رنج اساساً کانتی هستند. آثار ادبی مانند محاکمه فرانتس کافکا، در انتظار گودو اثر ساموئل بکت و نوزده هشتاد و چهار اثر جورج اورول به منظور پیشبرد حیاتی پرونده فلسفی ضد خداباوری مورد بررسی قرار می گیرند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
واقع گرایی پراگماتیک، حقیقت دینی و ضد تئودیسه: درباره نگرش به جهان از طریق تصدیق دیگری [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Sami Pihlström (سامی پیلستروم)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Helsinki University Press,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
عدل الهی
,
حقیقت دینی
,
واقعگرایی متافیزیکی
,
شرور
,
شر
,
فلسفه دین
,
مسأله شر(فلسفه دین)
,
ضدتئودیسه
,
فلسفه دین پراگماتیستی
,
مستله تئودیسه
,
رویکرد پراگماتیستی به موضوع رئالیسم
,
واقع گرایی پراگماتیک
چکیده :
ترجمه ماشینی: تئودیسه هم بهعنوان یک موضوع کلامی سنتی و هم در انواع سکولار گستردهتر آن، همچنان یک مشکل در فلسفه دین است. در این کتاب، پروفسور سامی پیلستروم، ارزیابی مجدد انتقادی جدیدی از گفتمان تئودیسی ارائه می کند که به مشکل شر و رنج می پردازد. او دیدگاهی ضد خداباورانه را توسعه میدهد، و استدلال میکند که تئودیسههایی که به دنبال معنادار یا توجیه رنج ظاهراً بیمعنی از «دیدگاه خدا» هستند، در نهایت بر واقعگرایی متافیزیکی تکیه میکنند که دیدگاه فردی فرد مبتلا را تشخیص نمیدهد. بنابراین پیلستروم نشان میدهد که رویکرد پراگماتیستی به موضوع رئالیسم در فلسفه دین، نقطه آغازی حیاتی برای ارزیابی مجدد مسئله تئودیسه است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تئودیسهها به عنوان شکستهای شناخت [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Sari Kivistö and Sami Pihlström
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
عدل الهی
,
شرور
,
شرور (مسائل جدید کلامی)
,
شرور و عدل الهی
,
رئالیسم هستی شناختی(مسائل جدید کلامی)
,
شر
,
رئالیسم هستی شناختی(معرفت شناسی)
,
مسأله شر(فلسفه دین)
,
نقد اخلاقی رئالیسم متافیزیکی
چکیده :
ترجمه ماشینی: این مقاله با ادغام دیدگاههای استدلال فلسفی و خواندن و تحلیل ادبی، شکست اخلاقی تئودیسهها را بررسی میکند. مقاله از دو بخش اصلی تشکیل شده است. در بخش اول، نقد اخلاقی رئالیسم متافیزیکی را با تحلیل ناتوانی آن در تشخیص کثرت چشمانداز و تنوع رنج پیشنهاد میکنیم. از آنجایی که تئودیس ها به دنبال توضیح این هستند که چگونه یک خدای قادر مطلق، دانای مطلق و کاملاً خیرخواه می تواند اجازه دهد جهان حاوی شر و رنج باشد، می توان استدلال کرد که رئالیسم متافیزیکی - یعنی این تز که جهان ساختار بنیادی خود را مستقل از دیدگاه های بشری دارد. مفهوم سازی و تحقیق - نقطه شروع مشکل آفرین خداباوری است. ما شکست در تشخیص رنج دیگران را که ذاتی در تئودیسها است، بهعنوان یک شکست مبتنی بر جستوجو برای تصویری تقلیلدهنده و عینیساز کلی («نمای چشم خدا») که سازنده رئالیسم متافیزیکی است، بررسی میکنیم. بخش دوم مقاله نشان میدهد که چرا باید بینشهایی از ادبیات تخیلی را در تلاشهایمان برای درک شکستهای تشخیص تئودیسیها لحاظ کنیم. با تأکید بر ارتباط ادبی، فلسفی، و کلامی بازنویسیهای مختلف مدرن کتاب ایوب، که زیرمتن بسیار مهمی برای بسیاری از آثار ادبی بعدی است که در آن قهرمانها نوع خاصی از تجربه انسانی - رنج بیحساب - را ارائه میکنند. بیشتر به برخی از نمونه های ادبی، مانند رمان های هیوب و Die Rebellion اثر جوزف راث. تنشهایی که پیرامون مجادله اخلاقی تجربههای بیعدالتی و رنج و استدلال انسانی و مذهبی و توجیه خشونت ایجاد میشود، بررسی میشود. پایان مبهم هیوب که رستگاری ظاهرا امیدوارکننده و تقریباً افسانهای را به داستان اضافه میکند، نقش مهمی در تفسیر ارائهشده در مقاله دارد. با تحلیل برخی از نمونههای ادبی و ارتباط آنها با سنت شغلی ادبی، تلاشهای تئودیکیست برای معنا بخشیدن به رنج - تلاشهایی مبتنی بر رئالیسم متافیزیکی، همانطور که در بخش اول مقاله مطرح شد- برجسته میشود. در نهایت، ما همچنین به طور انتقادی این اتهام را در نظر میگیریم که تئودیسم تنها میتواند به صورت نظری صورتبندی شود و استدلال میکنیم که تمایز شدید بین تئوری و عمل در این زمینه، خود اقدامی ناشناخته یا ناتوانی در تشخیص رنج است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 5
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید