جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2
Humiliation and Analysis of its Conceptual Relationship with Spiritual Voyage
نویسنده:
کنانه مصطفی، یزن علی، عثمان ویندی انجای
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: ذلت یا ذلت در اصل واژه ای قرآنی است و تمام موضوعات قرآنی مورد توجه و اهمیت عرفا بوده است. معروف است که ویژگی‌های ستودنی و منش فضیلت‌انگیز در عرفان، هر دو از مهم‌ترین امور مربوط به سیر صعودی به سوی پروردگار است. ذلت یکی از اخلاق عرفانی است که در سفر و حرکت الی الله مؤثر است. خواری و خواری نفس برای اطاعت از اوامر خداوند متعال و دوری از گناهان بهتر از نماز و روزه است که به وسیله آن مسافر در مسیر معنوی به پروردگارش نزدیک شده و او را به عزت واقعی می رساند که تنها چیزی است که مرتبط با آن است. عزت خدا و رسولش و مؤمنان. لازم به ذکر است که بر سر راه مسافر به سوی خدا حجاب‌های معنوی وجود دارد که ذلت‌آمیز آن را نیز دارد و حجابی از سوی خداوند متعال امتحانی است که بندگان خود را با آن امتحان کرده است. روش توصیفی- تحلیلی این تحقیق به توصیف ماهیت ذلت می‌پردازد، نه به معنای آشنا و ردپای آن در سفر مسافر الی الله. در این تحقیق به نكات بسیار مهمی می پردازیم كه از آنها سرازیر شدن معرفت خداوند به ذلیل كننده نفس در راه خدا، یكی از بارزترین آثار ذلّت آمیز در زندگی عرفانی سالک و چگونگی هنجار دنیوی در تعریف است. ماهیت ذلت با ماهیت الهی که مبتنی بر تسلیم و تسلیم کامل در برابر اوست کاملاً متفاوت است.
صفحات :
از صفحه 59 تا 81
ظهور وبطون الذات عند ابن عربی فی الفتوحات المکیه ومایستر إیکهارت فی الأعمال الکامله کدراسه نقدیه
نویسنده:
پدیدآور: یزن علی ؛ استاد راهنما: محمد مهدی گرجیان ؛ استاد مشاور: مرتضی کربلائی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
چکیده :
نظریه محی الدین بن عربی ومایستر ایکهرت راجع به ظهور و بطون ذات الهی در چهارچوپ عرفان وابعاد عرفانی ارایه می شود واین نظریه به جهت اتکای بقیه مسایل عرفان بر خود از اهمیت ویژه برخوردار است که ابن عربی به عنوان نظریه ذات الهی مگرح می کند که شامل عوالم هستی شناسی ومعرفت شناسی می شود این عوالم دارای لایه های ظاهر و باطن و هر کدام حضوری برای ذات الهی معرفی می شود. ماستر ایکهرت همچنین این نظریه به عنوان حقیقت اشیا تقدیم می کند واین روند ظهور و بطون ذات الهی ناشی از ادراک حق از ذات خویش می داند و از این ادراک تمام اشیا از قبیل انسان نور و روح سرچشمه گرفته است وحقیقت ایه کریمه قرانی "هو الأول والآخر والظاهر والباطن " در این نظریه نمایش می شود. ما در این رساله سعی خواهیم کرد این نظریه را بیان کرده ونشان بدهیم که ذات حق تعالی نه فقد وجود دارد بلکه تمام حضور از آن است و غیر از ذات حق در میان نداریم با تکیه بر مطالب عمیق عرفانی وبیانات بزرگان این فن این حقیقت را آشکار خواهیم کرد و الله الموفق
  • تعداد رکورد ها : 2