جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
مبانی و نقش سیاق در تفسیر قرآن کریم
نویسنده:
اصغر آزاد
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
در فصل اول معنای لغوی و اصطلاحی سیاق، آورده شده است، پس از جمع آوری نظرات و آراء مختلفی که در زمینه معنای اصطلاحی سیاق آورده شده است آنها را نقد کرده و تعریف مطلوب از سیاق، با توجه به استفاده عملی مفسران از آن، ارائه شده است، سپس به دو روش تحقیق، انگیزه تحقیق، اهداف تحقیق، پیشینه تحقیق و ... پرداخته شده است. در فصل دوم مبانی استفاده از سیاق؛ چینش توفیقی آیات و عدم تحریف قرآن مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل سوم از این تحقیق به تبیین و تحلیل سیاق؛ انواع آن، شرایط استفاده از آن و اقوال و اظهارات مختلفی که در بیان اهمیت سیاق گفته شده، پرداخته است. در فصل چهارم کارکردهای سیاق به صورت مفصل با توجه به نمونه هایی که برای هر یک از آنها ذکر شده، آورده شده است و در قسمت آخر این فصل در ذیل عنوان بررسی سیاق در مقایسه با سایر ادله به بررسی آیه تطهیر پرداخته می شود. پس از ارزیابی و بررسی موضوعاتی که بالا ذکر شد، به این نتیجه می رسیم که توفیقی بودن آیات و عدم تحریف قرآن به عنوان مبانی استفاده از سیاق در تفسیر، قطعی و ثابت است. سیاق دارای نقشی کلیدی و راه گشا در تفسیر داشته و از ین انواع سیاق، سیاق کلمات از حجیت و اعتبار بیشتری نسبت به سائر انواع برخوردار است. سیاق، گرچه دارای کارکردهای منحصر به فرد در تفسیر بوده ولی با این وجود در برابر سائر ادله قطعی مانند قواعد مسلم عقلی و احادیث قطعی، از حجیت و اعتبار می افتد.
  • تعداد رکورد ها : 1