جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور اعلام
>
آلستون, ویلیام پی (William Alstonفیلسوف دین، فیلسوف تحلیلی، مسیحی آمریکایی، استاد دانشگاه سیراکیوس در نیویورک آمریکا، از پایهگذاران نظریهٔ «مبناگرایی اصلاح شده» در حوزه معرفتشناسی، قائل به: «تجربهٔ دینی مانند تجربهٔ حسی منبع معرفت یا توجیه معرفتی»), -۱۹۲۱م.شریوپورت،لوئیزیانا،امریکا 2009م.نیویورک،امریکا
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 105
عنوان :
توجیه پذیری تجربه حسی و تجربه دینی در نظام فکری آلستون؛ مناقشات و پاسخ ها
نویسنده:
معصومه محمودی ، عبداله صلواتی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
آلستون با تمایز دو دیدگاه توجیهی تجربه حسی؛ یعنی دیدگاه توجیهی مستقیم و غیر مستقیم بر این باور است که تجربه حسی متعلقات خودش را به صورت مستقیم توجیه میکند؛ یعنی در تجربه حسی ما مستقیما با عین خارجی در ارتباطیم. آلستون به تبع تجربه حسی، تجربه دینی را نیز از همین سنخ میداند و در نتیجه بر این باور است تجربه دینی نیز مستقیم متعلق خودش را توجیهپذیر میکند. با توجه به دیدگاه آلستون در باب توجیهپذیری تجربه حسی و تجربه دینی، چه اشکالات و مناقشاتی در این زمینه مطرح است؟ از دیدگاه آلستون با توجه به تشابهات موجود میان ادراک حسی و ادراک دینی، تجربه حسی و تجربه دینی هر دو از یک ماهیت در نقش معرفتی و توجیهی خودشان برخوردارند، اما در این زمینه مناقشاتی مطرح شده است که به آنها پاسخ داده شده است، مناقشاتی مانند: تجربه حسی نمیتواند هیچ باوری را به طور مستقیم توجیه کند. بنا بر نظریه پدیدار، تجربههای حسی ما برخی باورهای ما را به طور مستقیم توجیه میکند. کسی که قبلا هیچ گونه تجربهای از خداوند نداشته است، چگونه میفهمد که متعلق ادراک او خداوند است؟
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 695 تا 716
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی انتقادی نظریه تجربه باورساز ویلیام آلستون با تاکید بر آراء علامه طباطبایی
نویسنده:
پدیدآور: مرتضی کمالآبادی استاد راهنما: حسن عبدی استاد مشاور: محسن قمی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
فهرست نوشتهها
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی و زبانهای دیگر
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
چکیده :
از جمله رویکردهای جدیدی که در بحث معرفتشناسی باور دینی مطرح شده است، «تجربه باورساز» ویلیام آلستون است. راهکاری که آلستون ارائه میدهد، مسیری برای ایجاد اعتمادپذیری و معقولیت باورهای دینی است. این باورها توسط تجربههای عرفانی و دینی برای انسان شکل میگیرد. مسئلهی اصلی این نظریه چگونگی بهره بردن از تجربههای درونی به عنوان یک منبع مهم معرفتی است. در این رابطه آلستون به این مهم میپردازد که به چه صورتی این تجربهها منجر به تعمیق و تثبیت بنیان باورهای دینی و خصوصا معرفتهایی که در ادراک انسان از خداوند شکل میگیرد، خواهد شد. در این رویکرد او به دنبال توجیه باورهای دینی و ثمرات الهیاتی، به وسیلهی ادراکات عرفانی و تجربه دینی است. در سوی دیگر علامه طباطبایی با توجه به سنت حکمت اسلامی و دقتهایی که در زمینه مباحث معرفتشناختیِ تجربههای درونی و شهود شده است، دارای نگاهی منسجم و دقیق در این زمینه هستند که تحت عنوان علم حضوری به آن توجه و تاکید شده است. در این تحقیق به وجوه تشابه و تفاوت این دو نظریه رویکرد توجه شدهاست. از جنبههای مشابهت در این دو دیدگاه، توجه به ساحت ادراکات باطنی و معرفتهای شهودی است و از جمله وجوه تفاوتشان، تفاوت در تبیین تجربههایی که متعلق آن خداوند است. همچنین وجود تفاوت در اساسی در استفاده از تجربههای درونی در هر دو دیدگاه به نظر میرسد. با تحلیل و تبیین نظریه «تجربه باورساز» پیداست که علاوه بر نکات بدیع و مثبتی که دارد، دچار اشکالاتی نیز میباشد که آنها را با در نظر داشتن دیدگاه علامه طباطبایی و حکماء، به بررسی انتقادی آن پرداخته شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چالش فلسفی تنوع مذهبی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Philip L. Quinn and Kevin Meeker
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
USA: Oxford University Press,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
تنوع دینی (تنوع مذهبی)
,
انحصارگرایی دینی (مسائل جدید کلامی)
,
شمول گرایی دینی (مسائل جدید کلامی)
,
کثرت گرایی دینی
,
شکاکیت دینی
,
کثرت گرایی هیک
چکیده :
ترجمه ماشینی: این جلد منحصر به فرد تعدادی از بهترین کارهای اخیر را در مورد چالش فلسفی که تنوع مذهبی برای باورهای دینی ایجاد می کند، جمع آوری می کند. این کتاب با مشارکتکنندگانی از فلسفه، مطالعات دینی و الهیات، با روشی که بسیاری از نویسندگان در بررسی انتقادی مستمر مواضع یکدیگر درگیر میشوند، متحد میشود. کثرت گرایی جان هیک یک نقطه کانونی از مجموعه را فراهم می کند. هیک استدلال میکند که تمام سنتهای اصلی دینی با واقعیت نهایی یکسانی ارتباط برقرار میکنند، هر کدام از طریق انواع شکلهای فرهنگی شکلدهی شده از تفکر و تجربه با آن مواجه میشوند، اما همگی راههایی به یک اندازه مؤثر برای رستگاری یا رهایی ارائه میدهند. موضع محوری دیگر دفاع ویلیام پی آلستون از رویه مسیحی در شکلگیری باورهایی درباره مظاهر خدا در پاسخ به تجربیات حضور یا فعالیت الهی است. مقالات هیک و آلستون استدلال های خود را توسعه می دهند و سایر منتخب ها پاسخ می دهند و جنبه های مختلف یک یا هر دو موضع را نقد یا دفاع می کنند. شکاکیت مذهبی، انحصارگرایی مذهبی، شمول گرایی مذهبی و دیدگاه های دیگر نیز نشان داده شده است. در مقدمه، ویراستاران ارتباط بین مقالات را پیشنهاد می کنند و در مورد تبادلات اضافی بین مشارکت کنندگان گزارش می دهند. تنها گلچینی که پوشش جامعی از بحث های فلسفی جاری در مورد تنوع مذهبی ارائه می دهد، چالش فلسفی تنوع مذهبی برای دوره ها و سمینارهای فلسفه دین، الهیات فلسفی و ادیان جهانی ایده آل است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ظهور الهی: تجارب دینی به عنوان شاهد در الهیات [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Hugh Dunstan Peter Burling
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : نیمه اول این پایان نامه استدلال می کند که شک و تردید در مورد نیروی اثباتی تجارب دینی ناشی از نگرانی در مورد شیوه های سنتی است که برای تشخیص بین تجارب «توهم» و «اصیل» استفاده می شود. از آنجایی که این شیوه ها مستلزم تعهد به یک سنت خاص است، ما هیچ راهی برای تصمیم گیری در مورد اینکه به کدام عمل اعتماد کنیم نداریم. علاوه بر این، آزمونهایی که رویهها به کار میگیرند، بر صحت تجارب تأثیری ندارد. و آنها آنقدر درشت هستند که متکلمان نمی توانند از آنها برای تنظیم باورهای دینی یا جستجوی حقیقت الهیات استفاده کنند. این تز استدلال می کند که باید به دنبال راه های جدیدی برای ارزیابی تجربیات دینی و اعتقادات مبتنی بر آنها باشیم که دغدغه ها را برطرف کند. فصل چهارم رویهای را توسعه میدهد که در آن طرفین اختلافات مذهبی، خدا را موجودی کامل میدانند و از باورهای اخلاقی مشترک خارج از سنت دینی خود برای تعیین احتمالات برای اعمال احتمالی الهی، از جمله تجارب دینی، استفاده میکنند. احتمال وقوع فعل الهی با توجه به آن باورهای اخلاقی، این احتمال است که تجربه دینی واقعی بوده است و نگرانی دوم را مورد توجه قرار می دهد. این روش از نزدیک به منابع مختلف شک و تردید توجه می کند، بنابراین اجتناب از دانه بندی درشت اقدامات سنتی مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین، این تز با ارائه یک جایگزین غیر شکاکانه که با جزئیات کافی بیان شده است تا نشان دهد چگونه می توان بر این مشکلات فائق آمد، علیه پاسخ شکاکانه به مشکلاتی که شواهد تجربی مذهبی با آن مواجه است، استدلال می کند. فصل پنجم شرح رویه را کامل میکند و نشان میدهد که چگونه میتوان از آن برای رسمیت بخشیدن به اختلافات در کلام فلسفی در مورد اهمیت اثباتی پنهان بودن الهی و تنوع دینی استفاده کرد. فصل ششم با ارزیابی یک روایت آنسلمی از ارجاع «خدا»، از پیشفرض این رویه دفاع میکند که خدا موجودی کامل است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عقلانیت باور و کثرت ایمان: مقالاتی به افتخار ویلیام پی آلستون [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Thomas D. Senor (editor)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Cornell University Press,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
اعتقاد دینی
,
توجیه باور دینی
,
عقلانیت اعتقادات دینی
,
فلسفه دین
,
اخلاق باور
چکیده :
ترجمه ماشینی: کسی که در حوزه فلسفه دین معاصر در اینجا به مسائل مختلفی در معرفت شناسی اعتقادات دینی می پردازد. نوشتههای ویلیام پی آلستون، شخصیت برجسته در احیای فلسفه دین انگلیسی-آمریکایی، محور این مقالهها را فراهم میکند که همه آنها به جز دو مورد قبلاً منتشر نشده بودند. فیلسوفان دین، معرفت شناسان، متافیزیکدانان و متکلمان در این جلد برخی از مهم ترین آثار موجود در نظریه معرفت و جایگاه معرفتی باور دینی را خواهند یافت. مقالات در سه بخش الهیات طبیعی و معرفت خدا، معرفت شناسی تجربه دینی و کثرت گرایی دینی تنظیم شده است. آنها در مجموع در مورد برخی از مسائل ضروری امروزی در دین، از جمله تنوع مذهبی، گفتگو می کنند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هگل، شکاکیت باستانی و مشکل معیار [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Benjamin Levey
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : مقالات اخیر در زمینه توجیه و دایره گرایی معرفتی زمینه مناسبی را برای ارزیابی مجدد روش دیالکتیکی هگل فراهم کرده است. دیالکتیک هگل موضوعی است که به ندرت در چارچوب تحولات اخیر در معرفت شناسی مورد بحث قرار می گیرد. مشکلاتی که عامل انگیزش ویژگی های کلیدی مختلف این روش هستند، «برهان رگرسیون توجیهی» و به ویژه «مشکل معیار» ثابت می شود که همان مشکلاتی است که تمرکز بسیاری از بحث های معاصر را فراهم می کند. نتیجه بسیاری از بحثهای اخیر دور شدن از نظریههای معرفتشناختی مبتنی بر هنجار به سمت نظریههای طبیعیتر است، با فیلسوفانی مانند دبلیو پی آلستون که خواستار رد این تقاضا هستند که بتوانیم توجیهی کاملاً بازتابنده برای باورهای خود ارائه کنیم. هگل چنین خواسته ای را رد نمی کند و با ارائه چنین توجیهی می کوشد به این مشکلات بپردازد. واکنش او به شکاکیت باستانی (پیرونی) و تحلیل تکنیک های آن، و نقاط قوت و ضعف آنها، برای روش دیالکتیکی او که قرار است بر مشکلات شکاکی غلبه کند، اهمیت زیادی دارد. با در نظر گرفتن روش او در پرتو این واکنش و با مقایسه آن با بحث های اخیر، می توانیم درک خود را از سیستم هگل عمیق تر کنیم و همچنین سهم آن را در بحث های معاصر درباره این مشکلات ارزیابی کنیم.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
از احساسات وجودی تا ایمان به خدا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Gorazd Andrejc
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : مسئله رابطه بین تجربه دینی و اعتقاد مسیحی به خدا در الهیات و فلسفه دین معاصر به شیوه های کاملاً متفاوتی مطرح می شود. به منظور ایجاد پاسخی که از دام های «مدل ادراک تحلیلی» (آلستون، یاندل، سوینبرن) و مدل «بیش زبانی» برای تفسیر تجربه دینی مسیحی (تیلور، لیندبک) اجتناب کند، این پایان نامه رویکردی را ارائه می دهد که ترکیبی از یک پدیدارشناسانه است. بررسی احساسات، بررسی مفهومی خداگفتاری و «باور» مسیحی و نیز دیدگاههای الهیاتی، جامعهشناختی و انسانشناختی. در مرکز تفسیر توسعه یافته در اینجا، مقوله پدیدارشناختی «احساسات وجودی» است که باید به عنوان یک جنبه الهیات و فلسفی مرکزی از تجربه دینی مسیحی در نظر گرفته شود. با استفاده از این مفهوم معاصر، خوانشی بدیع از مفهوم «احساس» اف. شلایرماخر پیشنهاد میشود و انواع مختلفی از تجربههای مسیحی تفسیر میشود (مانند تجارب «هیبت»، «معجزه هستی»، «بدبختی» و «جامعه رستگارشده» ). این مطالعه از طریق درکی فلسفی از اعتقاد مسیحی به خدا، تفسیری انتقادی از مفهوم «باور دینی» ویتگنشتاین متأخر ارائه میکند و بینشهای ویتگنشتاینی را با مفهوم «ایمان پویا» پل تیلیش ترکیب میکند و علیه «گرامرگرایان» و «ویتگنشتاینی» استدلال میکند. گزارش های بیانگر باورهای مسیحی در مورد خدا معمولاً راهنمای زندگی هستند، اما با این وجود مشکوک هستند. ماهیت خداگفتار مسیحی دوباره با ترکیب بینش ویتگنشتاین متأخر در مورد نقشهای دستوری و بیانی خدا-گفتار با تأکید مرلوپونتی بر نوآوری زبانی و دیدگاه رومن یاکوبسون در مورد کارکردهای زبان تفسیر میشود. در نهایت، ادعایی که رشتههای پدیدارشناختی، مفهومی و الهیاتی این مطالعه را به هم پیوند میدهد، به رسمیت شناختن «کشش دعوتکننده اعتقاد دینی» تجربه مربوطه است. شکلگیری و شکلگیری مفهوم دینی مسیحی را میتوان ناشی از احساسات وجودی «فوقالعاده» دانست، جایی که باورهای حاصل از خدا عمدتاً اما به طور کامل به معانی سنتی محدود نمیشوند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تبیین آلستون و برگمن از خداباوری شکگرایانه و بررسی اشکالات آن
نویسنده:
سیداحمدرضا هاشمی استاد راهنما: نعیمه پورمحمدی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
شرور
,
شرور (مسائل جدید کلامی)
,
شر
,
مسئله قرینهای شرّ
,
خداباوری
,
مسأله شر(فلسفه دین)
,
اندیشه خداباوری
,
الگوهای خداباوری
,
خداباوری (تئیسم)
,
خداباوری شکگرایانه
,
نقد خداباوری شکگرایانه
,
براهین قرینه محور از راه شر
چکیده :
نسخههای اخیر برهان از راه شر علیه خداباوری بر آنند که در پیرامون ما نمونههایی از شر و رنج ظاهرا بیوجه دیده میشوند؛ و این واقعیت، قرینه تجربی خوبی علیه وجود خدا تشکیل میدهد. خداباوری شکگرایانه، رویکردی جهت پاسخ به براهین قرینهمحور علیه خداباوری است؛ رویکردی که بر محدودیتهای شناختی انسان در درک دلایل خدا جهت تجویز شرور، تاکید دارد. بنا بر این دیدگاه، چنانچه خدا وجود داشته باشد، فهم او بسی برتر و گستردهتر از ما است و کاملا محتمل است که برای برخی اعمالش دلایلی داشته باشد که برای ما نامأنوس باشند. به این ترتیب چنانچه نتوانیم در مواردی از تجویز شر، دلایل موجِّه خدا را بیابیم، این نکته نمیتواند به عنوان قرینهای بر عدم وجود چنین دلایلی قلمداد شود. این دیدگاه، گرچه پاسخ شاخصی در برابر براهین قرینهمحور علیه خداباوری فراهم میکند، اما پیامدهای وخیمی هم برای باورهای دیگر ما از جمله در حیطه خداباوری سنتی و اخلاق در پی دارد. تقریرهای مختلفی از خداباوری شکگرایانه وجود دارد که تقریر ویلیام آلستون و مایکل برگمن، از جمله مهمترین آنها است؛ این رساله عهدهدار تبیین و بررسی این دو تقریر است. آلستون ابتدا با تاکید بر استلزامات ناشناخته ممکن، ادعا میکند که تئودیسهها هنوز هم احتمالات زندهای برای پاسخگویی به برهان قرینه محور فراهم میکنند؛ اما در مرحله بعد سعی میکند تا انتقاد خود را اساسا بر فهم ناقص ما از دلایل ممکن الاهی مبتنی کند. برگمن نیز با پیروی و بسط نکات آلستون، بیشتر بر این تاکید دارد که دلیلی نداریم که نشان دهد نمونه شناختهشده ما از قلمرو خیرها و شرها و استلزامات آنها، نمونه نمایندهای است. دیدگاه آنها گرچه در نگاه نخست مقبول مینماید، اما وقتی به پیامدهای آن مینگریم، در پذیرش آن با تردید جدی مواجه میشویم؛ از جمله اینکه این دیدگاه، فهم رایج ما را از صفات و افعال خدا در هم میشکند؛ اعتماد ما را به شهودهای رایج اخلاقیمان مخدوش میکند؛ و تعارضی جدی با دیدگاه فهم عرفی اخلاقی دارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مقایسه دو دیدگاه درونگرایی و برونگرایی در مساله معرفت خدا از نظر ویلیام آلستون
نویسنده:
فریبا مومنی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 155 تا 176
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ویلیام آلستون؛ مواجهه با تجربه دینی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
متن
زبان :
فارسی
چکیده :
ویلیام. پی.آلستون (۱۹۲۱-۲۰۰۹) از مشهورترین فیلسوفان دین معاصر است. این متفکر امریکایی در سنت فلسفه تحلیلی به تأملاتی پرداخته بود. وی به بحث از تجربه دینی نگاه مبسوطی داشت. آلستون تجربه دینی را به مانند تجربه حسی میدانست. از نظر او تجربه دینی نیز مانند تجربه حسی میتواند منبعی برای معرفت یا توجیه معرفتی باشد. این تجربه میتواند در اثبات و ادراک خداوند یاری برساند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 105
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید