جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور پدیدآورندگان
>
کوشا, جعفر (دانشیار گروه حقوق جزا وجرم شناسی، دانشکده حقوق، دانشگاه شهید بهشتی، تهران), 1335ش.-
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 3
عنوان :
مطالعهی تطبیقی رابطهی علیت در حقوق کیفری ایران و انگلستان
نویسنده:
یزداله طاهری نسب
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علوم انسانی
,
انگلستان
,
هستیشناسی
,
علیت
,
حقوق
,
Iran
,
Ontology
,
Causality
,
ایران
,
England
,
Criminology
,
جرمشناسی
چکیده :
چکیده ندارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دیدگاههای جرم شناسانه امیرالمومنین علی(ع)
نویسنده:
عبدالزهرا قدیمی ذاکر
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حو زه: ,
زبان :
فارسی
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر، پاسخ یابی به این دو سوال است که آیا امام علی (ع) به عنوان یک حاکم و پیشوای بزرگ اسمی، درگفتار و کردار خویش، مواضعی ابراز داشته که بتوان از آنها به عنوان دیدگاه جرم شناسانه یادکرد؟ و آیادر مجازاتها و احکام صادره از ایشان، توجهی به علل جرایم، زمینه های اجتماعی، روانی و زیستی موجد آن و پیشگیری از ارتکاب جرایم شده است یا خیر؟براساس فرضیه تحقیق، حضرت علی (ع) درتمام بینشها و کنشهای خود، دارای نوعی دیدگاههای جرم شناسانه، ماقبل جرم شناسی علمی بوده اند. تحقیق حاضر بااستفاده از روش کتابخانه ای و تحلیل محتوا انجام یافته و مباحث آن دردوبخش تنظیم شده است. بخش اول، اختصاص به رویکرد زیست- روانشناختی امام علی(ع) نسبت به جرم داردو بخش دوم به رویکرد جامعه شناختی امام علی(ع) نسبت به جرم مربوط می شود. نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد، امام علی (ع) نهتنها در گفتار و کردار خویش مواضعی جرم شناسانه داشته اند، بلکه باجرات می توان مدعی شد که آن حضرت، جرم شناسی بزرگ و به تمام معنا بودند که در کلیه زمینه های جرم شناسی، ازدیدگاهی ممتاز و ویژه برخوردار بودند. دیدگاهی که دراکثر موارد با نظرات و نتایج تحقیقات جرم شناسان معاصر نیز مطابقت دارد، با این تفاوت که دراین میان حداقل سیزده قرن فاصله زمانی وجود دارد و این نشان از عظمت و یزرگی آن حضرت دارد. دراین میان باید به دونکته نیز توجه داشت، اول آنکه سطح معلومات مردم درآن زمان و ظرفیت فهمی آنان، امام را دربیان همه آنچه که می دانست نیز، محدود می کرد. دوم آنکه باتوجه به گذشت قرنها ازآن، چه بسا مواضع و عملکردهای بسیار از حضرت، که مرتبط با موضوع تحقیق است، وجود داشته که به دست مانرسیده باشد. درقیاس کلی عوامل جرم زا، باید گفت که هرچند امام شخصیتی والا و چند بعدی بود، لیکن رویکردشان به عوامل اجتماعی جرم، به مراتب بیش از عنایتشان به عوامل زیستی و روانی است. اما این نکته از اهمیت و جایگاه رویکردهای روان شناختی و زیست شناختی حضرت نسبت به جرم،نمی کاهد. نتیجه بررسی دیدگاههای امام (ع) در حوزه های مختلف، مهر تاییدی براین نکته است که جرم معلول عوامل گوناگون و پیچیده زیستی، روانی و اجتماعی بوده و جستجوی علل و فرایندهای ارتکاب جرم دریکی ازاین حوزه ها، جستجوگر رابه نتیجه نهایی و مطلوب نمی رساند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مبانی و مکانیزم تحولات نظام کیفری ادیان ابراهیمی
نویسنده:
امیر مطهری فر
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علوم انسانی
,
جرم شناسی
,
حقوق جزا
,
حقوق و علوم سیاسی
,
مجازات دینی
چکیده :
ما در جامعه ای زندگی می کنیم که نظام اجتماعی و سیاسی و حقوقی و کیفری آن بر اسا قرآئتی از دین مقدس اسلام و احکام آن اداره می شود و یا دست کم مدعی است که بر اسلام و احکام نورانی ان تکیه زده و با آن انطباق دارد.حدود سه دهه قبل جمع کثیری از روشنفکران مذهبی بر این باور بودند که بیشتر مشکلات اجتماع و جامعه ایران از بی دینی و عدم تقید به اسلام در بعد حکومت و قانونگذاری و فقدان یک نظام سیاسی اسلامی نشات می گیرد، انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی نیز فرآیند ظهور و بلوغ همین اندیشه بود.ما آدمیان در جهان شناخت و شناختن، هرگز به انتها نمی رسیم چرا که در نسبیتی بی انتها غرقیم!! ما هر روز می فهمیم که دیروز غلط فهیمده بودیم! لذا شناخت ما هر روز در حال کاملتر شدن است و این تکامل تدریجی معرفت در شناخت شریعت نیز ساری و جاری است! و این قبض معرفت و بط آن تا یوم الدین ادامه دارد!! این تئوری معرفت شناسانه را استاد سروش در کلیت معرفت مطرح کرد و اندکی آن را در شریعت شناسی تشریح و توضیح داد، اما اینجانب با الهام از آن استاد فرزانه سعی دارم ضمن تحلیل تاریخی اندیشه کیفری درتاریخ تمدنهای بشری، طی معرفی بنیادهای اندیشه کیفری، مکانیزم انتقال آن را به ادیان توحیدی بررسی کنم و عنامل وثر در تشریع نظام کیفیری دینی را دسته بندی و تعریف نمایم و همچنین فاکتورهای موثر در تحولات نظام های کیفری دینی را به مقتضای زمان و مکان و فرهنگ و دانش و درجه عقلانیت جوامع را نشان دهدم!البته در این راه با مشکل منابع مواجه هستیم! چرا که یافتن منابع تاریخی واجد مباحث کیفری در تاریخ تمدن بشر بطور مستقل وجود ندارد و از طرفی یافتن مباحث واجد اندیشه های کیفری در تاریخ تمدن مستلزم ساعتها مطالعه هر منبع برای یفاتن کمترین بحث کیفری است به گونه ای که بعنوان مثال در تامی مجموعه تاریخ تمدن ویل دورانت به دشواری می توان صفحه مطلب در تشریح و تحلیل اندیشه های کیفری تمدنهای بشری پیدا کرد!دسته دیگر منابع نیز شامل تورات و سایر کتب آسمانی انبیا ابراهیمی است که بر اساس یک باور غلط و بی اساس منابعی تحریف شده و غیرقابل استناد معرفی شده اند که به راستی چنین نیستند!!
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 3
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید