جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
 جایگاه انسان در نهج البلاغه
نویسنده:
مهرداد هاشمی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
چکیده :
این پایان نامه تحت عنوان جایگاه انسان در نهج البلاغه برآنست که دیدگاه نهج البلاغه در باره انسان را تبیین نماید و به دو سئوال اساسی پاسخ دهد: ‎1 - انسان چگونه موجودی است. ‎2 - انسان چگونه باید شد. برای یافتن پاسخ به سوالات مذکور، به سخنان امیر مومنان علی (ع) در نهج البلاغه و بعضا منابع دیگر مراجعه نموده و سعی شده است در اغلب موارد از آیات قرآنی نیز استفاده شود. همچنین از نظرات شارحین نهج البلاغه و مفسیرین قرآن استفاده شده و در برخی موارد، این نظرات مورد نقد و بررسی قرار گرفته است . این پایان نامه شامل چهار فصل به شرح ذیل است : فصل اول، کلیات : این فصل شامل بیان مساله و تاریخچه بحث، اهمیت موضوع و روش تحقیق می باشد، و نیز توضیحات ضروری در باره نهج البلاغه و مولف آن و ویژگیهای بلاغی نهج البلاغه و نیز انسان شناسی امام علی (ع) و معنا شناسی واژه های مربوط به انسان، در این فصل آمده است . فصل دوم، شان و منزلت انسان : این فصل شامل سه بخش است که بخش اول در بردارنده خلقت انسان و امتیازات خدادادی او می باشد و در بخش دوم مقایسه ای بین انسان و سایر موجودات صورت گرفته است و در بخش سوم، رابطه انسان با دنیا تبیین شده است . فصل سوم، ویژگیهای انسان : این فصل دارای دو بخش است که بخش اول به ویژگیهای ذاتی و بخش دوم به ویژگیهای عرضی انسان پرداخته است . فصل چهارم، انسان کامل : در این فصل ویژگیهای انسان کامل و عوامل کسب کمال مورد بحث و بررسی قرار گرفته است/
  • تعداد رکورد ها : 1