جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
سنتز بومه و هگل، نوشته اف. سی. بوئر: بازتعریف الهیات مسیحی به عنوان یک فلسفه گنوسی دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Corneliu Simut (کورنلیو سیموت)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Brill ,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: در این کتاب، پروفسور سیمو نشان می دهد که چگونه الاهیات مسیحی به عنوان یک فلسفه دین گنوسی در اندیشه محقق قرن نوزدهم F. C. Baur شروع به درک کرد. اگرچه به طور سنتی باور به عنوان یک متکلم و مفسر کتاب مقدس تلقی می شد، سیمو استدلال می کند که او در واقع یک فیلسوف دین بود و این قرائت فلسفی او از الهیات مسیحی بود که به مشغله های کتاب مقدسی او اطلاع داد. به طور خاص، دیدگاه باور در الهیات مسیحی به شدت تحت تأثیر تئوسوفی باطنی یاکوب بومه و فلسفه دینی هگل در برخی از موضوعات کلیدی مانند خلقت، لوسیفر، ثنویت و ارتباط بین روح و ماده همراه با فلسفه و دین قرار گرفت.
آراء ژاک ماریتن و نیکلای بردیایف در باب معنای تاریخ (۱): تکوین نظرگاه مذهبی قرن بیستم در باب تاریخ
نویسنده:
بوریس ل. گوبمن؛ مترجم: سیدرضا وسمه‌گر
نوع منبع :
مقاله , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ماریتن همچون بردیایف اعتقاد داشت که ابعاد قدسی و دنیوی تاریخ به هم پیچیده ­اند و پیوند نزدیک این دو بُعد در روابط گاه دوستانه و گاه پرتنش «شهر خدا» و «قلمرو ناسوت» خود را نشان می­دهد . با وجود این، ماریتن در تضاد با دیدگاههای مدرنیستی از وجودِ جداگانه‌ی ابعاد قدسی و دنیوی تاریخ و جدایی آن دو قلمرو سخن می­گوید. با توجه به این مسئله، فلسفه‌ی تاریخ او با فلسفه‌ی تاریخ بردیایف یا مونیه متفاوت می­شود.