جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور پدیدآورندگان
>
میرسیدشریف جرجانی , علی بن محمد بن علی گرگانی (فیلسوف، متکلم، منطقدان، شارح، حاشیه نویس و ادیب ایرانی نیمه دوم قرن هشتم و اوایل قرن نهم هجری قمری، حنفی مذهب و اشعری مسلک، منسوب به امامیه ؟، نظریه وحدت وجود) , 740ق/1340م. گرگان ۸۱۶ق./1414م. شیراز
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
تعداد رکورد ها : 41
عنوان :
حاشيه لوامع الاسرار في شرح مطالع الانوار
نویسنده:
جرجاني، علي بن محمد
نوع منبع :
کتاب , شرح اثر , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
عربی
کد کنگره:
BP 217-219
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حاشية مطالع الانظار في شرح طوالع الانوار
نویسنده:
جرجاني، علي بن محمد
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
توضیحات تکمیلی اثر
نسخه PDF
زبان :
عربی
کد کنگره:
BP 217-219
چکیده :
مطالع الانظار شرحي است مشهور بر کتاب<طوالع الانوار> قاضي بيضاوي که ابوالثنا شمس الدين محمود بن عبدالرحمن اصفهاني (وفات: 749ق) آن را به رشته تحرير آورده است اين حاشيه سيد شريف باعناوين <قوله -قوله> برگزار شده است كتاب حواشي و تعليقات مختصري است بر شرح شمس الدين محمود اصفهاني بر طوالع الانوار قاضي بيضاوي. (وفادار مرادي، محمد) حاشيه اي است بسيار مختصر با عناوين (قوله-قوله) و (قوله-اقول) بر شرح شمس الدين اصفهاني (-749ق) بر «طوالع الانوار» قاضي عبدالله بيضاوي (-685ق). سيد شريف بيشترين ايرادات خود را به مباحث كلامي شارح در حاشيه شرح قديم تجريد وي وارد ساخته است. [کشف الظنون 2/1716و 2/1116؛ الذريعة 6/125؛ مرعشي 28/380؛ ريحانة الادب 3/249و217] شرح و حواشي: حاشية حاشية الجرجاني علي مطالع الانظار (-)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جبر و اختيار
نویسنده:
جرجاني، علي بن محمد
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کد کنگره:
BP 217-219
چکیده :
در اينكه همه رنجها از خداوند نيست و خداوند سموم و عقاقير مفيده هر دو را آفريده است و تناول باختيار ماست، و بدينگونه گوشه اي از مسئله جبر و اختيار را مورد گفتگو قرار داده است آغاز كتاب: رساله در مسئله معضله ايضاله. مسئله معضلة. نتوان گفت كه جميع امراض و الام از حضرت حقست چه اوست كه خالق اشياء ضاره و ايجاد عقاقير و اغذيه و اشربه متخالفة الخواص كرده است انجام كتاب: و ليكن مضرت نكند الابتكصر، گويند در درجه دومست و اگر مضرت كند و ليكن هلاك نكند الابتكثير، گويند دردرجه سوم است و اگر هلاك كند در درجه چهارم است [مجلس شورا 15/332 با عنوان «مسدله معضله» و ناشناس؛ فهرستواره منزوي 6/124]
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
القضاء و القدر
نویسنده:
جرجاني، علي بن محمد
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
توضیحات تکمیلی اثر
زبان :
عربی
کد کنگره:
BP 217-219
چکیده :
در اين بحث بسيار كوتاه آراء مختلف پيرامون موضوع قدر در افعال بندگان، بررسي شده و در آن رد و ايراد مي شود با استفاده از بعضي از آيات قرآني. «سيد احمد اشكوري » آغاز كتاب: بسمله اعلم ان مسئلة القدر في الافعال الاختيارية من الغوامض ... انجام كتاب: وخير الامور اوسطها. والله اعلم بالصواب [دانشگاه تهران 8/750؛ دانشگاه تهران 8/750؛ فهرست سپهسالار 4/395؛ فهرست سپهسالار 25/4] شرح و حواشي: القدر في افعال العباد (2) = القدرية = شرح رسالة القدر و القضا احسائي، احمد بن زين الدين (1166-1241)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عقايد اهل سنت و جماعت
نویسنده:
جرجاني، علي بن محمد
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
توضیحات تکمیلی اثر
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کد کنگره:
BP 203/2-215
چکیده :
رساله ايست كه سيد شريف بجهت امير زاده امير محمد حاكم شيراز نوشته است. (محمد باقر حجتي) رساله ايست (بنوشته بالاي نسخه) از مير سيد شريف گرگاني در بيان اعتقاد اهل سنت و جماعت و بيان مذاهب حق و باطل. از مير سيد شريف رساله اي «در بيان اسلام و ايمان و اعتقاد و مذاهب» در كتابخانه دانشكده الهيات جزء مجموعه شماره 308 ج موجود است كه در چند فصل است و آغاز و انجام آن كه در فهرست نقل شده با نسخه ما مطابقت ندارد. با مراجعه آن نسخه ميتوان ارتباط بين اين دو نسخه را دريافت. اين رساله داراي اين دو فصل است: فصل اول در اصول اعتقادات. فصل دوم در بيان اختلافات مذاهب. مؤلف در فصل دوم، سني را مقابل معتزلي قرار داده و اختلافات آنان را در مسئلة رؤيت و قضاء و قدر و ديگر مسائل بدينگونه نقل كند و اما از ديگر فرق ياد نكرده جز در اواخر فصل، در مسئله امامت كه از «خارجي» و «شيعي» نيز ياد كرده و در پايان گويد: «شيعه و خوارج هر دو بر ضلالت اند و مذهب حق، مذهب اهل سنت و جماعت است». در مراجعي كه تاكنون بآنها مراجعه كرده ام ذكري از اين رساله در ضمن مؤلفات سيد شريف نيافتم و در هر حال با وجود اين رساله كه در عقيده او صراحت دارد، آوردن قاضي نورالله شوشتري، شريف را در عداد علماء شيعه شگفت انگيز است. در فهرست برلن (نسخ عربي) دو رساله بنام عقائد اهل سنت و جماعت يا «عقائد اهل سنت و جماعت» يا عقايد سنيه ياد شده بدون ذكر نام مؤلف. وجود دو سرآغاز براي اين رساله اين شبهه را به ذهن مي زند كه او داراي دو رساله است كه يكي تلخيص ديگري باشد و يا ممكن است دو تحرير از يك رساله باشد. رساله اعتقاديه مير سيد شريف دو باب دارد. باب اول-بيان اصول عقائد باب دوم-اختلافات بين فرق و با عنوانهاي «معتزلي گويد» و «سني گويد». در بخش حاضر نخست شبهات فلاسفه در حدوث عالم و حشر جسماني تقرير و پاسخ گفته شده و سپس 6 مسئله مورد اختلاف بين معتزل و سني با عنوانهاي «معتزلي گويد» و «سني گويد» ياد شده. آغاز كتاب: 1: بسمله و به نستعين الحمدلله و سلام علي عباده الذين اصطفي علي الخصوص ... . . اما بعد اين رساله ايست در بيان اعتقاد اهل سنت و جماعت و بيان مذاهب حق و باطل فصل اول در بيان اعتقاد بدانكه هيچ بنائي ... 2: بدانكه ارشدك الله في الدارين كه از اهم مهمات دينيه است بيان اختلاف فلاسفه در حدوث عالم و در حشر اجساد و در شبهه ايشان. تقرير خلاف در آنكه فلاسفه گفته اند عالم قديم است و هميشه بوده است و خواهد بود و تمسك باين وجه كرده اند كه وجود عالم عطائي است از حضرت خداوند تعالي ... . انجام كتاب: و مذهب حق مذهب اهل سنت و جماعت است و السلام علي من اتبع الهدي و صلي الله علي سيدنا و حبيبنا محمد و علي آله و صحبه اجمعين [روضات الجنات ص 497-499 فهرست برلين 8405 و 7/1954 فهرست الهيات: 10 و 212؛ مجلس شورا 9/596 و 9/609؛ الهيات تهران ص 210؛ فيلم دانشگاه 1/575؛ فهرستواره منزوي 6/148 و 6/185 با عنوان «شريفيه» و 9/426 «عقايد اهل سنت و جماعت]
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شرح عقائد العضدية
نویسنده:
جرجاني، علي بن محمد
نوع منبع :
کتاب , شرح اثر , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
زبان :
عربی
کد کنگره:
BP 203/2-215
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اعتقادات
نویسنده:
جرجاني، علي بن محمد
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
زبان :
فارسی
کد کنگره:
BP 203/2-215
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آفرينش
نویسنده:
جرجاني، علي بن محمد
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
توضیحات تکمیلی اثر
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
منسوب به مير سيد شريف جرجاني. اين رساله با بحث از وجود و عدم شروع مي شود و سپس در آن از روح و عقل و فرشته و شيطان صحبت به ميان مي آيد . نويسنده آن در ضمن بحث خود از استدلال هاي فيلسوفان كمك مي گيرد . ظاهراً اين نويسنده مير سيد شريف جرجاني است . (انوار) اين كتاب گويا آخرين تاليف اوست. «منصور» و منزوي احتمال داده است كه مؤلف زين الدين علي بن جمال الدين احمد صوفي اردستاني باشد. در شش فصل (در 3 ص) از شريف گرگاني نيست (منزوي 816) (محمد تقي دانش پژوه، ايرج افشار) مختصري است در شش فصل در موضوع حكمت و عرفان؛ مؤلف در آن به مسائلي همچون معرفت صانع ،حقيقت روح و عقل ، فرشته و شيطان و وجود و عدم پرداخته است. آغاز كتاب: بعد البسمله : بدان ارشدك الله للصدق و الصواب كه بعضي از طالبان راه يقين در باب معرفت صانع و صنع كلمه چند گفته محصول آن در اين فصول مسطور است انجام كتاب: لمعه از آن مرتبه چون برق خاطف ظهور كند و اشارات ايشان بتوحيد از آنجا ناشي گردد و الله الموفق للصواب و اليه المرجع و المآب ]كتابخانه ملي 1/227؛ فهرست سپهسالار 3/21؛ فهرستواره منزوي 6/58 ( 1 نسخه، ناشناس) و 6/189[
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حاشية شرح القديم للتجريد
نویسنده:
جرجاني، علي بن محمد
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
توضیحات تکمیلی اثر
زبان :
عربی
کد کنگره:
BP 203/2-215
چکیده :
اين حاشيه از آغاز (=مقصد اول) شرح اصفهاني است تا پايان جواهر و اعراض (=مقصد دوم) . بنوشته مؤلف ذريعه بنقل از رياض العلماء، گرگاني در تأليف اين حاشيه، از حاشيه نصيرالدين كاشي (م-775) مايه گرفته . علي بن محمد معروف به نصيرالدين، تعليقاتي بر شرح اصفهاني نوشته است در نهايت دقت و استواري و بهمه اعتراضات اصفهاني بر خواجه پاسخ گفته و قوشچي از آنجا كه پاسخهاي كاشي را قانع كننده يافته و توانايي رد آن را در خود نديده، از نقل سخنان او صرف نظر كرده . بر تعليقات شريف گرگاني بسياري از كلاميان و فيلسوفان حاشيه نگاشته اند.(عبدالحسين حائري) حواشي معرفي شده بر حاشيه جرجاني عبارت است: 1- حاشيه ميرصدرالدين دشتكي (م 903)«الذريعه 6/70» 2-حاشيه شجاع الدين الياس رومي (929ق)« كشف الظنون 1/347» 3-حاشيه ابن خطيب، محمد بن ابراهيم(901ق) 4-حاشيه سنان الدين يوسف معروف به عجم سنان مفتي آماسيه.(936ق)«كشف الظنون 1/347» 5-حاشيه مولي ابن معيد، كه حاشيه خطيب زاده را تلخيص كرده و نسخه از آن در اسكوريال مادريد نگهداري مي شود 6-تلخيص الحواشي التجريدية الخطيبية، از طاش كبري زاده، احمد بن مصطفي (962ق). كه آنهم تلخيصي از كار خطيب زاده است و نسخه آن در اسكوريال نگهداري مي شود.«كشف الظنون1/348 و مجلس 5/111» 7-حاشيه احمد طالشي جيلي (930)« كشف الظنون 1/347» 8-حاشيه احمد بن موسي بن شمس الدين مشهور به خيالي(870)، با آغاز:الحمد لله الذي تقدس كنه ذاته عن ادراك العقول..«كشف الظنون 1/347، معجم المطبوعات العربية 1/852» 9-حاشيه شاه محمد بن حرم (978ق)« كشف الظنون 1/348» 10-حاشيه ابن بردعي محيي الدين محمد بن محمد بردعي (927)« كشف الظنون 1/348» 11-حاشيه طاش كبري زاده، احمد بن مصطفي (962)، فقط بر بحث ماهيت آن حاشيه نوشته و در آن نظرات قوشچي، دواني، صدرالدين دشتكي، و ابن خطيب را مختصر جمع كرده است.« كشف الظنون 1/348، مجلس 5/111، فهرست اسكوريال 1/453» 12- حاشيه ابوزكريا محيي الدين احمد بن ابراهيم نحاس دمشقي (814)، اين حاشيه فقط بر بحث ماهيت است. «كشف الظنون 1/348» 13-حاشيه شمس الدين احمد بن محمود معروف به قاضي زاده مفتي (982ق)، فقط حاشيه بر بحث ماهيت است. « كشف الظنون 1/348» 14-حاشيه مولي عبدالغني بن امير شاه بن محمود (971ق)« كشف الظنون 1/348» 15- حاشيه مولي محمد معروف به سپاهي زاده (997ق) « كشف الظنون 1/348» 16-حاشيه محمد بن عبدالكريم معروف به زلف نگار (962ق) «كشف الظنون 1/348» 17- حاشيه محيي الدين محمد بن قاسم مشهور به اخوين (904ق) « كشف الظنون 1/347» 18- حاشيه محمد بن محمود مغلوي وفائي (940ق) « كشف الظنون 1/347» 19- حاشيه حسام الدين حسين بن عبدالرحمن توقاتي (926ق) « كشف الظنون 1/347» 20- حاشيه مولي علي بن امرالله مشهور به ابن جنائي (979ق)، تاليف در سال 953ق. «كشف الظنون 1/347» 21- حاشيه عبدالرحمن مشهور به غزالي زاده. « كشف الظنون 1/347» 22- حاشيه خضر بن عبدالكريم (999ق) « كشف الظنون 1/348» 23- حاشيه خضر بيك بن قاضي جلال الدين بن صدرالدين بن ابراهيم حنفي رومي (863ق). « هدية العارفين 1/346» 24- حاشيه شجاع الدين كوسج « كشف الظنون 1/348» 25- حاشيه سليمان بن منصور طوسي معروف به شيخي، او اين حاشيه را بر حاشيه جرجاني و حاشيه ابن خطيب بر حاشيه جرجاني نگاشته است. آغاز: الحمد لله المتكلم بكلام ليس من جنس الحروف و الاصوات. « كشف الظنون 1/348» 26- حاشيه ملا زاده (قرن 10)، نسخه اي از آن در كتابخانه ملي است 27- حاشيه محمد رضوي (قرن 11)، نسخه از آن در مجلس شوراست 28- حاشيه ناشناس، نسخه اي از آن در كتابخانه گلپايگاني است 29- حاشيه ناشناس، نسخه اي از آن در كتابخانه گلپايگاني است. 30- حاشيه ناشناس، نسخه اي از آن در كتابخانه گلپايگاني است. از اين حواشي فقط حاشيه خطيب زاده، عجم سنان، محمد رضوي و ملا زاده نسخه از آن در ايران معرفي شده است. نكته قابل توجه اين كه شرح اصفهاني و شروح آن در ايران و علماء اين خطه كمتر مورد توجه بوده در حالي كه شروح و حواشي شرح قوشچي در ايران بسيار مورد اعتناء قرار گرفته و نسخ بسياري از آنها در ايران موجود است«درايتي» اين كتاب ساليان دراز جز برنامه درسي بوده است، متن شرح قديم اصفهاني است. بسيار مفصل است، متن از خواجه طوسي و شرح از شمس الدين محمود اصفهاني در گذشته 746 است . ( محمد تقي دانش پژوه ) آغاز كتاب: اما بعد الحمد واجب الوجود علي نعمائه،خص بالذكر من صفاته العلي ما هو اخص به اعني الوجوب الذاتي ...فاني مجيب الي ما سألت من تحرير .. و مما قادني الدليل اليه و قوي أقول .. لما علم الکلام باحثاً عن .. لاجرم رتبه علي ستة مقاصد المقصد الاول في الامور العامة انجام كتاب: انجام مقصد اول: بالقياس الي ذلك الشي المقترن بالمعلول يسمي علة عرضية تم المقصد الاولي انجام كتاب: التأثر بقبول تلك الصفة فيكون هناك متأثرة اخري و هكذا فليزم التسلسل. الحمدلله علي وصول الكلام الي هذاالمقام و به الاستعانة في توفيق الاتمام و صلي الله علي سيدالانام محمد و آله الكرام و صحبه العظام. ]کشف الظنون 1/250 و 1/347 ؛ مرعشي 11/260 ؛ آستان قدس 1/106 ؛ الذريعة 6/32 ؛ التراث العربي 2/303 ؛ امام صادق عليه السلام قزوين ص 90 ؛ الفبائي آستان قدس ص 197؛ دانشگاه تهران 3/231 ؛ فهرست آستان قدس 4/82 ؛ شخصي ميبدي 2/120 ؛ موسسه آية الله بروجردي 2/332 ؛ عكسي مركز احياء 6/27؛ نشريه 11/891 و 11/194 و 11/502 ؛ كتابخانه نوربخش 2/237 ؛ فهرست الفبائي آستان قدس ص 197 ؛ رايانه ملي ص 140 و 2248 ؛ ميراث شهاب س7ش1-/2 40 ؛ مجلس شورا 32/334 و 2/68/24 و 2/591/29؛ الاوقاف العامة موصل 4/50 ؛ رايانه آستان قدس ؛كتابشناسي تجريد العقايد ص 44-46؛دنا 4/75-77[ شرح و حواشي: حاشية حاشية الجرجاني علي تسديد القواعد (-) حاشية حاشية الجرجاني علي تسديد القواعد (-) حاشية حاشية الجرجاني علي تسديد القواعد (-) حاشية حاشية تسديد القواعد في شرح تجريد العقائد خطيب زاده، محمد بن ابراهيم (-901) حاشية حاشية تسديد القواعد في شرح تجريد العقائد = حاشية علي حاشية سيد شريف بر شرح قديم تجريد عجم سنان، يوسف بن الياس (-936) حاشية علي حاشية السيد الشريف علي شرح التجريد آماسي، محمد بن قاسم (864-940) حاشية حاشية تسديد القواعد في شرح تجريد العقائد ملازاده (-10)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حاشيه تجريد الكلام
نویسنده:
جرجاني، علي بن محمد
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
زبان :
عربی
کد کنگره:
BP 203/2-215
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
تعداد رکورد ها : 41
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید