جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 185
امید اجتماعی در ایران
سخنران:
حسین پاینده، دکتر بیژن عبدالکریمی، نعمت الله فاضلی
نوع منبع :
صوت , سخنرانی
توحید اسلام در حیات اجتماعی ظهور دارد
سخنران:
نوع منبع :
صوت , سخنرانی
معنای ذات‌گرایانه تفکر عقلی
سخنران:
نوع منبع :
صوت , سخنرانی
چشم انتظار نسلی هستم که به تفکر و حقیقت می اندیشد
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
… وقتی که ما عرفان می گوییم و به تَبَع آن بخواهیم از آن، تصوف و صُوَر تاریخی را استنباط کنیم، عرفان هم وجه تاریخی پیدا می کند. حقیقتِ دینی، بدون آن معرفتِ درونی و باطنی در واقع یک تجسد مرده است. روحِ تفکرِ دینی، همان معرفتِ قلبی و باطنی است. وقتی گفته می شود تفکر دینی یک معرفت آسمانی است، این آسمان یک تعبیر مجازی است….
زاویه نشینی علوم عقلی در حوزه های علمیه
سخنران:
نوع منبع :
صوت , سخنرانی
پرسش از امر دینی
سخنران:
نوع منبع :
صوت , سخنرانی
علوم انسانی اسلامی
سخنران:
نوع منبع :
صوت , سخنرانی
عقلانیت و تمدن اسلامی
سخنران:
نوع منبع :
صوت , سخنرانی
مرگ امر دینی، پایان حیات معنوی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
دین و زیست دینی همواره یکی از ساحات بنیادین در فرهنگ و تمدن بشری بوده است. لیکن پرسشی که در اینجا کوشیده می‌شود تا درباره آن به اندیشه پرداخته شود این است: آیا در عصر و جهان کنونی، و با توجه به آن که سوبژکتیویسم متافیزیکی و سکولاریسم و نیهیلیسم حاصل از آن به آخرین مرزهای بسط خویش رسیده است، زیست دینی، نه در معنای اعتقاد به یک نظام تئولوژیک، یا به منزله بخشی از فرهنگ، میراث تاریخی و مؤلفه‌ای از مجعولیت و رویدادگی اجتماعی یا به منزله ابژه‌ای پژوهشی، بلکه در معنای «گشودگی به ساحت قدس» و «قیام و مأوا گزیدن در ساحت اولوهیت»، از اساس برای بشر روزگار ما امکان‌پذیر است، یا همان‌گونه که هگل از «پایان هنر فاخر» در دوران مدرن و هایدگر از «پایان فلسفه» در عصر غلبه تفکر علمی و تکنولوژیک سخن به میان آوردند ما نیز می‌توانیم و باید از عدم امکان زیست دینی و زندگی بر اساس نسبت آدمی با ساحت قدس در روزگار کنونی سخن بگوییم؟ آیا می‌توان گفت متون مقدس ماهیتاً به پایان خود رسیده، چرا که دیگر نمی‌توانند رسالتی وجودشناختی و بنیادین را در این جهان برعهده گیرند و دوران انجام رسالت وجودشناختی‌شان به پایان رسیده است؟ این پرسش بر درکی تاریخی از نحوه بودن انسان و حیات آدمی، و بر اساس توجه به تحولات گریز‌ناپذیر همه پدیدارهای انسانی و تاریخی از جمله تحولات اجتناب‌ناپذیر حیات و زیست دینی بشر مبتنی است. تاریخ بشر حکایت از تحولاتی بنیادین در همه عرصه‌ها و ساحات گوناگون حیات انسان، از جمله ساحت حیات دینی و معنوی بشر به خصوص با ظهور دوران مدرن دارد.
نسبت دین و تکنولوژی
سخنران:
نوع منبع :
صوت , سخنرانی
  • تعداد رکورد ها : 185