جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
تقدیر هنر: بیگانگی زیباشناختی از کانت تا دریدا و آدورنو [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
ج.ام. برنستاین
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Pennsylvania State Univ Pr (Txt) ,
چکیده :
کتاب تقدیر هنر از بیگانگی زیباشناختی (از کانت تا دریدا و آدورنو) سخن گفته است. این کتاب در ۵ بخش به روایت ماجرای بیگانه‌شدن هنر از حقیقت پرداخته و بر نقد سوم کانت تمرکز کرده است. نویسنده در پی آن است که ارتباط میان حقیقت و هنر مدرن را شناسایی کرده و نشان دهد که چرا و چگونه هنر مدرن، رشتهٔ پیوند میان خود و حقیقت را از هم گسسته است. جی. ام. برنستین برای پاسخگویی به این پرسش، به‌سراغ کتاب «نقد قوهٔ حکم»، اثر ایمانوئل کانت رفته و تفاسیر جدیدی را از نوشته‌های این فیلسوف ارائه کرده است. گفته شده است که بازخوانی‌ای که در این کتاب از اندیشه‌های کانت شده، با قرائت‌های سنتی سایر مؤلفان تفاوت‌های بسیار دارد. نویسنده با دیدگاه بدیع خود، آثار و افکار هایدگر، دریدا و آدورنو را نیز بررسی کرده است. مقصود برنستاین از چنین بررسی‌هایی این است که ببیند آیا هنر می‌تواند نمایش‌دهندهٔ حقیقت باشد و آیا می‌توان ارتباطی میان هنر با اخلاق و عقلانیت یافت؟ یا اینکه هنر اساساً با این موضوعات فاصلهٔ بسیاری دارد و نمی‌توان هیچ‌گونه پیوندی میان آن با حقیقت، عقلانیت و اخلاق متصور شد؟
تقدیر هنر: بیگانگی زیباشناختی از کانت تا دریدا و آدورنو
نویسنده:
ج.ام. برنستین؛ ترجمه: صابر دشت آرا
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
تهران: گیلگمش,
چکیده :
کتاب تقدیر هنر از بیگانگی زیباشناختی (از کانت تا دریدا و آدورنو) سخن گفته است. این کتاب در ۵ بخش به روایت ماجرای بیگانه‌شدن هنر از حقیقت پرداخته و بر نقد سوم کانت تمرکز کرده است. نویسنده در پی آن است که ارتباط میان حقیقت و هنر مدرن را شناسایی کرده و نشان دهد که چرا و چگونه هنر مدرن، رشتهٔ پیوند میان خود و حقیقت را از هم گسسته است. جی. ام. برنستین برای پاسخگویی به این پرسش، به‌سراغ کتاب «نقد قوهٔ حکم»، اثر ایمانوئل کانت رفته و تفاسیر جدیدی را از نوشته‌های این فیلسوف ارائه کرده است. گفته شده است که بازخوانی‌ای که در این کتاب از اندیشه‌های کانت شده، با قرائت‌های سنتی سایر مؤلفان تفاوت‌های بسیار دارد. نویسنده با دیدگاه بدیع خود، آثار و افکار هایدگر، دریدا و آدورنو را نیز بررسی کرده است. مقصود برنستاین از چنین بررسی‌هایی این است که ببیند آیا هنر می‌تواند نمایش‌دهندهٔ حقیقت باشد و آیا می‌توان ارتباطی میان هنر با اخلاق و عقلانیت یافت؟ یا اینکه هنر اساساً با این موضوعات فاصلهٔ بسیاری دارد و نمی‌توان هیچ‌گونه پیوندی میان آن با حقیقت، عقلانیت و اخلاق متصور شد؟
درسگفتار اندیشه فلسفی دریدا
مدرس:
ابراهیم صفابخش
نوع منبع :
درس گفتار،جزوه وتقریرات
منابع دیجیتالی :
جاك دريدا والتفكيك
نویسنده:
أحمد عبد الحليم عطية
نوع منبع :
کتاب , مدخل اعلام(دانشنامه اعلام)
منابع دیجیتالی :
دریدا و فوکو: فلسفه، سیاست و جدل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Paul Rekret
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Rowman & Littlefield,
چکیده :
ترجمه ماشینی : دریدا و فوکو سهم عمده ای در تفسیر این دو متفکر بسیار تأثیرگذار دارند. این کتاب با ردیابی لحظه‌هایی که استدلال‌های دریدا و فوکو به هم نزدیک می‌شوند، بلکه در کجا منحرف می‌شوند، اساساً درک ما را نه تنها از این دو فیلسوف، بلکه به‌طور گسترده‌تر از امر سیاسی بازنمایی می‌کند. این تنها اثری است که به صورت موضوعی حول مسائل معرفت شناسی، اخلاق و سیاست سازماندهی شده است که کل آثار دریدا و فوکو را با یکدیگر به گفت و گو می کشد. این کتاب نه تنها میان آثار آنها در دهه‌های 1960 و 1970، بلکه آثارشان را که به مسائل سیاسی پیرامون لیبرالیسم، سرمایه‌داری و دموکراسی می‌پردازد، قاب‌بندی می‌کند. این کتاب اولین ارزیابی انتقادی اساسی از کار سیاسی دریدا و فوکو را ارائه می دهد و همچنین این متفکران مهم را در بحث های معاصر در نظریه سیاسی قرار می دهد.
کالیبره کردن فلسفه غرب برای هند: روسو، دریدا، دلوز، گاتاری، برگسون و وادرا چاندیداس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
A. Raghuramaraju
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
تاریخ فلسفه غرب: قرن بیستم تا کواین و دریدا، جلد پنجم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
W.T. Jones, Robert J. Fogelin
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Harcourt Brace College Publishers,
دریدا پس از پایان نگارش: الهیات سیاسی و ماتریالیسم جدید [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Clayton Crockett
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Fordham University Press,
تاریخ فلسفه غرب، جلد دوم: مدرن و پست مدرن: از دکارت تا دریدا [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Norman L. Geisler
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bastion,
ژاک دریدا و موسسه فلسفه فرانسه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Vivienne Orchard
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Taylor & Francis (CAM),
چکیده :
ترجمه ماشینی : ژاک دریدا (1930-2004) بی‌تردید یکی از مشهورترین و مطرودترین متفکران فرانسوی در سی سال گذشته بود. در خارج از فرانسه تأثیر او در محافل ادبیات تطبیقی، از طریق ساختارشکنی و سایر ایده‌ها، آنقدر عمیق بوده است که نقش شخصی او به عنوان رهبر فلسفه معاصر فرانسه تقریباً نادیده گرفته شده است.شاید چون در کشورهای انگلیسی زبان معادلی برای جدول زمانی فلسفه در سیستم آموزشی فرانسه وجود ندارد، نویسندگان دریدا در خارج از فرانسه به طور کامل اهمیت این مبارزه سیاسی و فرهنگی را درک نکرده اند. در این کتاب نوآورانه، اورچارد بحث سختی را بررسی می‌کند که نه تنها برای خود دریدا، بلکه همچنین برای ایده فرانسه در مورد اینکه مطالعه «فلسفه» پس از قیام‌های دانشجویی ۱۹۶۸ چه معنایی دارد، اهمیت زیادی دارد.»