آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 25
بررسی مفهوم آزادی نـزد متفکـران قرنهـای هفـدهم و هجدهم
نویسنده:
پری سوسهابی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم)
وضعیت نشر :
موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران: ,
شاعران و متفکران: جایگاهشان در فلسفه مارتین هیدگر
نویسنده:
جان گلن گری، محمدسعید حنایی کاشانی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
فهم و دریافت نیچه در ایران
نویسنده:
سعید حنایی‌کاشانی
نوع منبع :
مقاله , سخنرانی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
تمایز «عقل» و «خرد» در چنین گفت زرتشت نیچه
نویسنده:
محمدسعید حنایی کاشانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.
صفحات :
از صفحه 7 تا 39
هایدگر، انسان، هستی
نویسنده:
محمد سعید حنایی کاشانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
باشگاه اندیشه,
کلیدواژه‌های اصلی :
باستان شناسی/ تبارشناسی عقل روشنگری: یادداشتی درباره فوکو
نویسنده:
فوکو میشل، محمدسعید حنایی کاشانی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
نظریه لذت در فلسفه اخلاق ارسطو
نویسنده:
محمدحسین حقیقت
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
هوسرل و واپس تافتن به فلسفه استعلایی
نویسنده:
روبرت ک سولومون؛ مترجم: محمدسعید حنایی کاشانی
نوع منبع :
ترجمه اثر , کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
کلیدواژه‌های اصلی :
دین و روشنفکران
نویسنده:
هانا آرنت
نوع منبع :
مقاله , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
تبریز: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز,
چکیده :
نکته اصلی در خصوص«نگرش علمی» به نظر می‌آید این باشد که این نگرش متعلق به ذات علم است،و علم دربادی نظر به امور واقع علاقه‌مند است،که خبر ما از امر واقع نه تنها محدود است بلکه به نظر می‌آید که پاسخهای مهمترین پرسشهای مربوط به امر واقع در خصوص وضع انسان و نیز وجود هستی[theexistenceofbeing] به طور عام در ورای دانش به امر واقع و تجربه قرار دارد. می‌باید اذعان کنم این تصور که آدم می‌تواند یا می‌باید دین را همچون نهادی سازمان دهد تنها به این دلیل که دوست دارد فرهنگ داشته باشد همواره به نظرم بیشتر خنده‌آور بوده است. به‌علاوه،به نظر می‌آید که همه چنین کوششهایی محکوم به شکست خواهد بود،به ویژه در نبرد علیه تمام‌خواهی؛تاریخ اخیر نشان داده است که دین سازمان‌ یافته در هنگامی‌ که با صورتهای تازه تمام‌خواهی حکومت مواجه می‌شود تا چه اندازه ضعیف و ناتوان است-و این امر با وجود حسن نیت و قهرمانی مکرر بخشهایی بزرگ از روحانیان تقریبا همه فرقه‌هاست.
صفحات :
از صفحه 232 تا 237
  • تعداد رکورد ها : 25