چکیده :
هفتمین کتاب از "تاریخ فلسفه غرب "به آرا و اندیشههای فلسفی اروپا در نیمه دوم قرن هجدهم تا واپسین دهه قرن بیستم اختصاص یافته است .مضمون اصلی این کتاب که طی سه بخش اصلی سامان یافته، به طلوع و افول "خود (self.naomi) " که مقولهای فلسفی است، مربوط میشود"" .خود "مورد بحث در اینجا "خود "عادی نیست، بلکه خود استعلایی است که طبیعت و آرزوهایش به طرز بیسابقهای متکبر و جهانی و اغلب مبهم است .به تعبیر ملایمتر، این "خود کلی "همان فطرت انسانی است .و به تعبیری نه چندان ملایمتر، این خود چیزی کمتر از خدا و خود مطلق و جان جهان نیست ."عناوین فصلهای کتاب عبارتاند از" :طلوع خود در ایدئالیسم آلمانی "(کانت و جنبش روشنگری آلمانی، فیشته، شلینگ، شیلر، رومانتیسم، هگل)، "ورای روشنگری :انهدام امر مطلق "(شوپنهاور، کییر کگور، فوئرباخ، مارکس، تجربهگرایی، نسبینگری، نیچه و نیست انگاری)، و "خود فی نفسه و لنفسه :پدیدار شناسی و زان پس "(هوسرل، فروید و ویتگنشتاین، هایدگر و علم هرمنوتیک، سارتر، کامو، دوبوار، و مرلوپونتی) .
the flowering of creative and speculative philosophy that emerged in modern europe--particularly in germany--is a thrilling adventure story as well as an essential chapter in the history of philosophy.
in this integrative narrative, solomon provides an accessible introduction to the major authors and movements of modern european philosophy, including the enlightenment and romanticism, rousseau, german idealism, kant, fichte, schelling and the romantics, hegel, schopenhauer, kierkegaard, feuerbach, max brentano, meinong, frege, dilthey, bergson, nietzsche, husserl, freud, wittgenstein, heidegger, hermeneutics, sartre, postmodernism, structuralism, foucault, and derrida.