چکیده :
ترجمه ماشینی:
در میان هیاهوی مذهبی قرنهای شانزدهم و هفدهم، دانشمندان، واعظان و نمایشنامهنویسان انگلیسی داستانهای مربوط به پاپ جوآن، زنی قرن نهم را بررسی، بحث و بررسی کردند، و از نو ساختند.
تا هنگام زایمان در طول یک راهپیمایی رسمی، خیانت او آشکار شود.
افسانه مربوط به پاپ برای اولین بار در قرن سیزدهم شکل نوشتاری پیدا کرد و برای چند صد سال کم و بیش پذیرفته شد.
با این حال، اصلاحات، بحثهای مربوط به این افسانه را دو قطبی کرد و کاتولیکها را که صحت داستان را انکار میکردند، در برابر پروتستانها قرار داد، که به پنهانکاری مشکوک بودند و فوراً از جوآن بهعنوان شواهدی از تباهی پاپ یاد کردند.
در این محیط داغ، نویسندگان جوآن را بهصورت یک جادوگر، یک هرمافرودیت، و حتی نویسندهای قابل توجه دوباره تصور میکردند.
زندگی پس از مرگ پاپ ژوان به بررسی بحث های قرن شانزدهم و هفدهم در مورد وجود پاپ می پردازد، روش های تاریخ نگاری، قواعد شواهد، ابزارهای بلاغی و فرضیات مربوط به آنچه برای زنان و ترنسیست ها محتمل و امکان پذیر است را آشکار می کند.
نویسنده کریگ روستیچی سپس به بررسی اهمیت فرهنگی مجموعهای از مفاهیم مطرح شده در آن بحثها میپردازد: ادعای اینکه ملکه الیزابت اول یک پاپ بود، اتهامی که جوآن کتابی جادویی نوشت، و فرضیه عجیبی که پاپ بود.
نه یک زن مبدل، بلکه مردی که نوعی تغییر جنسیت خود به خود را تجربه کرده است.
زندگی پس از مرگ پاپ جوآن از گفتمانهای دین، سیاست، فلسفه طبیعی، و ادبیات تخیلی استفاده میکند و نشان میدهد که چگونه پاپ بهعنوان یک ابزار بلاغی قدرتمند عمل میکند و نگرانیها و دوگانگیها در مورد نقشهای جنسیتی را که حتی امروز هم ادامه دارد، آشکار میکند.
craig m.
rustici دانشیار زبان انگلیسی در دانشگاه hofstra است.
amid the religious tumult of the sixteenth and seventeenth centuries, english scholars, preachers, and dramatists examined, debated, and refashioned tales concerning pope joan, a ninth-century woman who, as legend has it, cross-dressed her way to the papacy only to have her imposture exposed when she gave birth during a solemn procession.
the legend concerning a popess had first taken written form in the thirteenth century and for several hundred years was more or less accepted.
the reformation, however, polarized discussions of the legend, pitting catholics, who denied the story’s veracity, against protestants, who suspected a cover-up and instantly cited joan as evidence of papal depravity.
in this heated environment, writers reimagined joan variously as a sorceress, a hermaphrodite, and even a noteworthy author.
the afterlife of pope joan examines sixteenth- and seventeenth-century debates concerning the popess’s existence, uncovering the disputants’ historiographic methods, rules of evidence, rhetorical devices, and assumptions concerning what is probable and possible for women and transvestites.
author craig rustici then investigates the cultural significance of a series of notions advanced in those debates: the claim that queen elizabeth i was a popess in her own right, the charge that joan penned a book of sorcery, and the curious hypothesis that the popess was not a disguised woman at all but rather a man who experienced a sort of spontaneous sex change.
the afterlife of pope joan draws upon the discourses of religion, politics, natural philosophy, and imaginative literature, demonstrating how the popess functioned as a powerful rhetorical instrument and revealing anxieties and ambivalences about gender roles that persist even today.
craig m.
rustici is associate professor of english at hofstra university.