چکیده :
ترجمه ماشینی:
برخی از مشکل سازترین رفتارهای انسان شامل رذیلت های ذهنی مانند تکبر، بسته اندیشی، جزم اندیشی، زودباوری و بزدلی فکری و همچنین تفکر آرزویی یا توطئه آمیز است.
رذایل معرفتی چه نوع چیزهایی هستند؟ چگونه آنها را شناسایی و کاهش دهیم؟ چگونه و چرا این رذایل ما را از کسب دانش باز می دارند و نقش آنها در حفظ الگوهای جهل چیست؟ رابطه آنها با سوگیری ضمنی یا ناخودآگاه چیست؟ رذایل معرفتی و نظام های ستم اجتماعی چگونه با یکدیگر ارتباط دارند؟ آیا ما ناخواسته چنین ویژگی هایی را از فرآیند اجتماعی شدن و اجتماعات اطراف خود جذب می کنیم؟ آیا رذایل معرفتی صفاتی هستند که بتوانیم آنها را سرزنش کنیم؟ آیا رذایل معرفتی نهادی و جمعی می تواند وجود داشته باشد؟
این کتاب در پی پاسخگویی به این سؤالات مهم در مورد رذایل ذهن و نقش آنها در زندگی اجتماعی و معرفتی ماست و اولین مجموعه در نوع خود است.
فصلهایی که توسط محققان برجسته در سه بخش تنظیم شدهاند، به بررسی ماهیت رذایل معرفتی، نمونههای خاص این رذایل و مطالعات موردی در معاونت معرفتشناسی کاربردی، از جمله آموزش و پرورش و سیاست میپردازند.
در کنار این پرسشهای اساسی، این جلد گزارشهای پیچیدهای از رذائل جدید و آشنا ارائه میدهد.
اینها عبارتند از تکبر و نوکری معرفتی، بی عدالتی معرفتی، فحاشی معرفتی، تفکر توطئه آمیز، تعلل، و اشکال بسته اندیشی.
معاونت معرفت شناسی برای دانشجویان اخلاق، معرفت شناسی و تئوری فضیلت و حوزه های مختلف فلسفه کاربردی، فمینیستی و اجتماعی مطالعه ضروری است.
همچنین مورد توجه شاغلین، محققان و فعالان در زمینه سیاست، حقوق و آموزش خواهد بود.
some of the most problematic human behaviors involve vices of the mind such as arrogance, closed-mindedness, dogmatism, gullibility, and intellectual cowardice, as well as wishful or conspiratorial thinking.
what sorts of things are epistemic vices? how do we detect and mitigate them? how and why do these vices prevent us from acquiring knowledge, and what is their role in sustaining patterns of ignorance? what is their relation to implicit or unconscious bias? how do epistemic vices and systems of social oppression relate to one another? do we unwittingly absorb such traits from the process of socialization and communities around us? are epistemic vices traits for which we can blamed? can there be institutional and collective epistemic vices?
this book seeks to answer these important questions about the vices of the mind and their roles in our social and epistemic lives, and is the first collection of its kind.
organized into three parts, chapters by outstanding scholars explore the nature of epistemic vices, specific examples of these vices, and case studies in applied vice epistemology, including education and politics.
alongside these foundational questions, the volume offers sophisticated accounts of vices both new and familiar.
these include epistemic arrogance and servility, epistemic injustice, epistemic snobbishness, conspiratorial thinking, procrastination, and forms of closed-mindedness.
vice epistemology is essential reading for students of ethics, epistemology, and virtue theory, and various areas of applied, feminist, and social philosophy.
it will also be of interest to practitioners, scholars, and activists in politics, law, and education.