چکیده :
ترجمه ماشینی:
این کتاب به بررسی پدیده «نگاه مردانه» میپردازد، مفهومی که فراتر از دانشگاه گسترش یافته و به یکی از اجزای اصلی گفتگوهای فرهنگی در فراسوی مرزهای رشتهای تبدیل شده است.
نگاه مرد به طور معمول به عنوان بازتاب زن ستیزی و ابزاری برای عینیت بخشی تحقیر شده و حتی به عنوان ابزاری برای عینیت بخشیدن، اغلب به نحو موجهی مورد تحقیر قرار گرفته است.
اما همانطور که این کتاب استدلال میکند و نشان میدهد، نگاه مردانه را میتوان بهعنوان یک عمل روشنگر، از نظر فکری جذاب، زیباییشناختی متقاعدکننده و حتی از نظر سیاسی مترقی نیز درک کرد.
این مطالعه بازگو می کند که چگونه به بلوغ رسیدن نویسنده به عنوان یک تماشاگر، مبنایی برای تدریس و نوشتن حرفه ای طولانی او در مورد داستان و شعر و شعر آمریکایی، متعارف و معاصر، و همچنین در مورد فیلم، نقاشی، تلویزیون و راک اند رول این شامل تحلیل های مستدل از کارهای جیمز بالدوین، رامبراند، ویلا کاتر، فیلیپ راث، هنری جیمز، چارلز چسنات، باب دیلن، رابرت استون، تیم اوبراین، ادیت وارتون، تئودور درایزر، فرانک اوهارا، ایتالو کالوینو است.
جان شلزینگر و همچنین پدیدههای فرهنگی مانند تهاجم بریتانیا در دهه 1960، قضاوت پاریس در اساطیر یونانی، فنآوری دیدن (کلیدوسکوپ، میکروسکوپ، تلسکوپ) و خود مفهوم «شیسازی».
this book examines the phenomenon of 'the male gaze', a concept which has spread beyond academia and become a staple of cultural conversations across disciplinary boundaries.
male gazing has typically been disparaged and even stigmatized as a reflection of misogyny and an instrument of objectification, often justifiably so.
but as this book argues and illustrates, male gazing can also be understood as an illuminating, intellectually engaging, aesthetically compelling, and even politically progressive practice.
this study recounts how the author’s own coming-of-an-age as a gazer became the basis for his long career teaching and writing about american fiction and poetry and poetry, canonical and contemporary, as well as about film, painting, tv, and rock-and-roll.
it includes closely-reasoned analyses of work by james baldwin, rembrandt, willa cather, philip roth, henry james, charles chesnutt, bob dylan, robert stone,tim o’brien, edith wharton, theodore dreiser, frank o’hara, italo calvino, john schlesinger as well such cultural phenomena as the british invasion of the 1960s, the judgment of paris in greek mythology, the technology of seeing (kaleidoscopes, microscopes, telescopes) and the concept of 'objectification' itself.