چکیده :
چکیده ماشینی : نحوه رفتار ما با حیوانات احساسات قوی را برمی انگیزد.
بسیاری از مردم با عکسهای ظلم به حیوانات رانده میشوند و با شور و شوق به اینکه چگونه حیوانات را برای غذا، تجارت و ورزش رنج میدهیم پاسخ میدهند.
اما آیا همانطور که برخی استدلال می کنند، این یک موضوع کاملا احساسی است؟ آیا واقعاً هیچ دلیل منطقی برای مخالفت با رفتار فعلی ما با حیوانات وجود ندارد؟ این کتاب استدلال میکند که وقتی بیطرفانه مورد تحلیل قرار میگیرد، دلیل عقلانی برای بسط وفاداری اخلاقی به همه موجودات ذیشعور بسیار قویتر از آن چیزی است که بسیاری تصور میکنند.
در واقع، این کتاب نشان میدهد که بسیاری از توجیههای تحمیل رنج حیوانات در واقع زمینههای حمایت از آنها را فراهم میکند.
از آنجا که حیوانات، استدلال می کنند، فاقد عقل یا روح یا زبان هستند، آسیب رساندن به آنها جرم نیست.
این کتاب نشان میدهد که درست برعکس است، یعنی ناتوانی حیوانات در دادن یا عدم رضایت، ناتوانی آنها در نمایندگی از منافع، بیگناهی اخلاقی و بیدفاع بودن نسبیشان، همگی ما را وادار میکنند که به آنها آسیبی نرسانیم.
این کتاب همچنین نشان میدهد که استدلالها به نفع سه شیوه بحثبرانگیز - شکار با سگ، پرورش خز و آببندی تجاری - نمیتوانند در برابر نقد عقلانی مقاومت کنند.
این کتاب مسائل اقتصادی، حقوقی و سیاسی پیرامون هر یک از این اعمال را مورد توجه قرار می دهد، نه به احساسات ما، بلکه به عقل ما متوسل می شود و نشان می دهد که آنها از نظر عقلی غیرقابل حمایت و از نظر اخلاقی نفرت انگیز هستند.
این کتاب فوقالعاده بحثبرانگیز و عمیقاً جذاب، نظریه جدیدی را در مورد اینکه چرا رنج حیوانات اهمیت دارد، مطرح میکند و معتقد است که حیوانات حساس، مانند نوزادان و کودکان خردسال، باید از وضعیت اخلاقی خاصی برخوردار باشند.
how we treat animals arouses strong emotions.
many people are repulsed by photographs of cruelty to animals and respond passionately to how we make animals suffer for food, commerce, and sport.
but is this, as some argue, a purely emotional issue? are there really no rational grounds for opposing our current treatment of animals? this book argues that when analyzed impartially the rational case for extending moral solicitude to all sentient beings is much stronger than many suppose.
indeed, the book shows that many of the justifications for inflicting animal suffering in fact provide grounds for protecting them.
because animals, the argument goes, lack reason or souls or language, harming them is not an offence.
the book suggests that just the opposite is true, that the inability of animals to give or withhold consent, their inability to represent their interests, their moral innocence, and their relative defenselessness all compel us not to harm them.
the book further shows that the arguments in favor of three controversial practices—hunting with dogs, fur farming, and commercial sealing—cannot withstand rational critique.
the book considers the economic, legal, and political issues surrounding each of these practices, appealing not to our emotions but to our reason, and shows that they are rationally unsupportable and morally repugnant.
this superbly argued and deeply engaging book pioneers a new theory about why animal suffering matters, maintaining that sentient animals, like infants and young children, should be accorded a special moral status.
منبع اصلی :
http://library.lol/main/9A757589BAA988D213E1F00A6374BA7E
شابک (isbn):
9780195379778
فهرست مندرجات:
Introduction: reason, ethics, and animals -- Making the rational case -- Why animal suffering matters morally -- How we minimise animal suffering and how we can change -- Three practical critiques -- First case: hunting with dogs -- Second case: fur farming -- Third case: commercial sealing -- Conclusion: re-establishing animals and children as a common cause and six objections considered