چکیده :
چکیده ماشینی :
این اثر کلاسیک که در ابتدا در سال 1957 منتشر شد، نسلهای محقق را از طریق اسرار مخفی الهیات سیاسی قرون وسطی راهنمایی کرده است.
در طول تاریخ، مفهوم دو بدن استمرار پس از مرگ سلطنت و سلطنت را مجاز میداند، همانطور که در بیانیه «شاه مرده است.
زنده باد شاه».
در کتاب دو بدن پادشاه، ارنست کانتوروویچ مشکل تاریخی ایجاد شده توسط "دو بدن پادشاه" - بدن طبیعی و بدن سیاسی - را به قرون وسطی ردیابی می کند و با قرار دادن این مفهوم در فضای مناسب اندیشه قرون وسطی نشان می دهد.
و نظریه سیاسی، چگونه پادشاهی های غربی مدرن اولیه به تدریج شروع به توسعه یک "الهیات سیاسی" کردند.
بدن طبیعی پادشاه دارای ویژگیهای فیزیکی است، رنج میکشد و میمیرد، مانند همه انسانها.
اما بدن دیگر پادشاه، بدن روحانی، فراتر از زمین است و به عنوان نماد مقام او به عنوان عظمت با حق الهی برای حکومت است.
مفهوم دو بدنه امکان تداوم سلطنت را حتی در زمان مرگ پادشاه فراهم میکرد، همانطور که در فرمول «شاه مرده است.
زنده باد شاه» خلاصه میشود.
دو بدن پادشاه با گردآوری آثار مذهبی، تصاویر و مطالب جدلی، گذشته طولانی مسیحی را در پس این «الهیات سیاسی» بررسی می کند.
تاریخچه ظریفی از این که چگونه کشورهای مشترک المنافع ابزارهای نمادینی را برای استقرار حاکمیت خود توسعه دادند و با چنین ابزارهایی شروع به ایجاد اشکال اولیه دولت-ملت کردند، ارائه می دهد.
کانتورویچ در سال 1938 پس از امتناع از امضای سوگند نازی از آلمان نازی گریخت و در ایالات متحده اقامت گزید.
هنگامی که در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی تدریس می کرد، یک بار دیگر از امضای سوگند وفاداری خودداری کرد، این سوگند برای شناسایی هواداران حزب کمونیست طراحی شده بود.
او در نتیجه مشاجره از کار برکنار شد و به مؤسسه مطالعات پیشرفته در پرینستون نقل مکان کرد و تا پایان عمر در آنجا ماند و در آنجا کتاب the king's two bodies را نوشت.
با معرفی جدید، the king's two bodies تاریخچه ظریفی است از اینکه چگونه کشورهای مشترک المنافع ابزارهای نمادینی را برای استقرار حاکمیت خود ایجاد کردند و با چنین ابزارهایی شروع به ایجاد اشکال اولیه دولت-ملت کردند.
originally published in 1957, this classic work has guided generations of scholars through the arcane mysteries of medieval political theology.
throughout history, the notion of two bodies has permitted the post mortem continuity of monarch and monarchy, as epitomized by the statement, "the king is dead.
long live the king." in the king's two bodies, ernst kantorowicz traces the historical problem posed by the "king's two bodies"--the body natural and the body politic--back to the middle ages and demonstrates, by placing the concept in its proper setting of medieval thought and political theory, how the early-modern western monarchies gradually began to develop a "political theology.?
the king's natural body has physical attributes, suffers, and dies, naturally, as do all humans; but the king's other body, the spiritual body, transcends the earthly and serves as a symbol of his office as majesty with the divine right to rule.
the notion of the two bodies allowed for the continuity of monarchy even when the monarch died, as summed up in the formulation "the king is dead.
long live the king."
bringing together liturgical works, images, and polemical material, the king's two bodies explores the long christian past behind this "political theology." it provides a subtle history of how commonwealths developed symbolic means for establishing their sovereignty and, with such means, began to establish early forms of the nation-state.
kantorowicz fled nazi germany in 1938, after refusing to sign a nazi loyalty oath, and settled in the united states.
while teaching at the university of california, berkeley, he once again refused to sign an oath of allegiance, this one designed to identify communist party sympathizers.
he was dismissed as a result of the controversy and moved to the institute for advanced study in princeton, where he remained for the rest of his life, and where he wrote the king's two bodies.
featuring a new introduction, the king's two bodies is a subtle history of how commonwealths developed symbolic means for establishing their sovereignty and, with such means, began to establish early forms of the nation-state.