چکیده :
ترجمه ماشینی:
شکل و محتوای مطالعه الهیات در عصر کنونی و مدرن با تعداد و تنوع گستردهای از متنوعترین و تا حدی متفاوتترین نقاط شروع مشخص میشود.
وحدت کلاسیک و آشکار بودن جهان اندیشه الهیاتی، که در قرون پیشین بسیار معمول بود، با کثرت افق ها و مشکلات تفکر مدرن از بین رفته است.
واقعیت جهان، علم و الهیات دیگر به عنوان یک مدار واحد ظاهر نمی شود، بلکه بیشتر به عنوان یک فضای باز و نامحدود ظاهر می شود.
در واقع، دقیقاً برای مطالعه الهیات در دانشگاههای مدرن، به نظر میرسد که عبارت جذاب، وسعت جدید نیز صادق است.
این کتاب به منظور دسترسی مسیحیان و متکلمان به کارل رهنر برای بازگشایی افکار او و امکان بازرسی الهیات از کار او است.
از این نظر ضروری است که نقطه عزیمت الهیات کارل رهنر را در دغدغهها و پرسشهای انسانها قرار دهیم و با سرنخی از مفهوم کلیدی نقطه عزیمت انسانشناختی، گرایش زیربنایی را قابل درک کنیم.
از کارهای رهنر تسلط بر جستارهای علمی در پراکسیس روزمره مطالعات ضروری الهیات معاصر، اغلب شکل نامطلوب مجموعه ای از مقالات، مقالات و مشارکت های مختلف در کتاب های راهنما را به خود می گیرد.
دقیقاً به همین دلیل، غوطه ور شدن در آثار یک نویسنده مهم دورانی، در جهان افکار او، و در نمایه الهیات او - همانطور که در مورد الهیات کارل رهنر در اینجا وجود دارد - نه تنها یک تمرین وظیفهآمیز است.
، اما یک تغییر لذت بخش از سرعت، شاید حتی یک علاقه: استودیوم به معنای واقعی کلمه.
the form and content of the study of theology in the present, modern epoch are marked by a vast quantity and variety of the most diverse and, in part, the most divergent points of departure.
the classical unity and perspicuity of the world of theological thought, so typical in earlier centuries, has dissolved with the plurality of the horizons and problems of modern thinking.
the reality of the world, science, and theology appears no longer as a single orbis,but rather as an open and unbounded space.
indeed, precisely for the study of theology in modern universities, the catchphrase, the new vastness,thus appears to hold as well.
this book is intended to provide christians and theologians with an access to karl rahner to unpack his thinking and to make a theological inspection of his work possible.
in this respect it is essential to locate the central point of departure for the theology of karl rahner in the concerns and questions of human beings and, to take a cue from the key concept of the anthropological point of departure,to make understandable the underlying tendency of rahner's work.
mastering scientific inquiries in the everyday praxis of contemporary theological studies of necessity often takes the unsatisfactory form of a compilation of various essays, articles, and contributions to handbooks.
precisely for this reason, immersing oneself in the work of an epochally significant author, in the world of his thoughts, and in his theological profile-as here in the case of the theology of karl rahner-ought to be, not only a dutiful exercise, but a delightful change of pace, perhaps even a passion: studium in the proper sense of the word.