پاسخ تفصیلی:
مسيحيان 27 كتاب مقدس دارند و مجموع اينها را ((كتب عهد جديد)) مي نامند. اين 27 كتاب عبارتند از: انجيل متي , انجيل مةر²قةس , انجيل لوقا, انجيل يوحنا, اعمال حواريان , نامه پولس به اهل روم , نامه اول پولس به اهل كةرثن²تي , نامه دوم پولس به اهل كةرثن²تي , نامه پولس به اهل گلتي , نامه پولس به اهل اثفثس ², نامه پولس به اهل فيليپي , نامه پولس به اهل كةلةس ², نامه ي اول پولس به اهل تثسالون , نامه دوم پولس به اهل تثسالون , نامه اول پولس به تيموسيوس , نامه دوم پولس به تيموسيوس , نامه پولس به تيتوس , نامه پولس به فيليمون , نامه پولس به عثب²ريها, نامه عام يعقوب حواري , نامه عام اول پثط²رةس ² حواري , نامه عام دوم پطرس حواري , نامه عام اول يوحناي حواري , نامه عام دوم يوحناي حواري , نامه عام سوم يوحناي حواري , نامه عام يهوداي حواري و كتاب مكاشفات يوحناي الهي . (الميزان , ج 3, ص 311, س 3, چاپ سوم , بيروت , 1972-1391 ه.ق , اسلام و عقايد و آرائ بشري , يحيي نوري , ص 446, چاپ چهارم , 1353, مقدمه قاموس كتاب مقدس نوشته جيمز هاكس , چاپ دوم , 1349, يك مجلدي و ابتداي عهد جديد در كتاب مقدس ).
حضرت عيسي دوازده شاگرد داشت كه حواريون ناميده مي شدند. اسامي حواريين به اين صورت است : شمعون كه پطرس هم ناميده مي شود, اندرياس برادر شمعون , يعقوب بن زبدي , يوحنا برادر يعقوب بن زبدي , فيلبوس , برتلما, توما, متي ت, يعقوب بن حل²فا, لب²ئي , شمعون قناني و يهوداي اثس²خر²يوطي كه به عيسي (ع ) خيانت كرد. (ناسخ التواريخ , حضرت عيسي , ص 16, چاپ 1352 هجري شمسي )
انجيل ها را چهار نفر نوشته اند: متي , يوحنا, لوقا و مرقس . و اين انجيلها به نامهاي نويسندگانشان ناميده شده اند. علت نامگذاري , همين است . از اين چهار نفر دو نفر از شاگردان حضرت عيسي (ع ) هستند. اين دو نفر متي و يوحنا هستند. دو نفر ديگر از حواريون نيستند. متي يكي از شاگردان و حواريين حضرت عيسي و همواره با او بود و از او جدا نمي شد. انجيل متي در سال 38 ميلادي نوشته شده است و برخي به اين عقيده اند كه انجيل متي بين 50 و 60 ميلادي نوشته شده است . (قاموس كتاب مقدس , يك مجلدي , ص 782, ماده متي ) يوحنا از شاگردان و حواريين عيسي (ع ) بود و آن حضرت او را بسيار دوست مي داشت . (الميزان , ج 3, ص 312, قاموس كتاب مقدس ماده يوحنا) تاريخ انتشار اين انجيل را سال 65 ميلادي , 96 ميلادي و 98 ميلادي گفته اند (الميزان , ج 3, ص 313) برخي بر اين باورند كه انجيل يوحنا, از يوحنا نيست بلكه ديگران نوشته اند و به نام او انتشار داده اند تا مردم بپذيرند و برخي گفته اند كه انجيل يوحنا در اصل بيست باب بود و باب بيست و يكم را پس از مرگ يوحنا اضافه كرده اند. (الميزان , ج 3, ص 313) مةر²قةس ² از حواريين نبود بلكه شاگرد پثط²رةس بود و به دستور پطرس انجيل را نوشته است و در سال 61 ميلادي نوشته است . (همان , ص 311) لوقا هم از حواريين نبود و حتي حضرت مسيح را نديده است . او مسيحيت را از پولس گرفته است و اين پولس از يهوديان متعصبي بود كه موئمنان به حضرت مسيح را آزار و اذيت مي كرد. اين پولس همان است كه پايه هاي مسيحيت كنوني را استوار ساخته است . او بود كه گفت : ايمان به مسيح كافي است , همين ايمان نجات دهنده است و نيازي به عمل نيست . انجيل لوقا پس از انجيل مرقس نوشته شده است . در آغاز همين كتاب آمده است كه اين كتاب , كتاب اثل²هتام شده نيست . (همان , ص 311, ص 312) توجه داشته باشيم كه در قرن چهارم ميلادي , امپراطور روم كنستانتيس اول به مسيحيت گرويد. پس از اين رويداد, كليساي مسيحي انجمني تشكيل داد و درباره كتابهاي مقدس بررسي به عمل آورد. اين انجمل از ميان بيش از 160 كتاب مقدس كه در كليساها قرائت مي شد, تنها 27 كتاب را انتخاب كردند و اين 27 كتاب را عهد جديد ناميدند در برابر عهد عتيق . هيچكدام از اين 27 كتاب در زمان حضرت عيسي نوشته نشده است . جمع زيادي از محققان معتقدند كه اولين انجيلي كه نوشته شد ماركيون نام داشت كه به عربي مرقيون مي گويند. اين انجيل , در آن انجمن به تصويب كليسا نرسيد. انجيل , مرقس با استفاده از همين انجيل ماركيون نوشته شده است . از دو انجيل ماركيون و مرقس , انجيل متي نوشته شده است و پس از اين , انجيل يوحنا و لوقا نوشته شده است . (اسلام و عقايد و آرائ بشري , يحيي نوري , ص 452) يكي از انجيلهايي كه در آن انجمن به تصويب نرسيد, انجيل ((برنابا)) است . (الميزان , ج 3, ص 315 س 2) برنابا با افكار پولس مخالف بود. كليسا رساله هاي پولس را به رسميت شناخت ولي انجيل برنابا را به رسميت نشناخت . در قرن 16 ميلادي اسقف ((فرامرنيو)) يك نسخه از آن را كه به زبان رومي ايتاليائي بود, از كتابخانه پاپ اسكوتس پنجم به دست آورد و با مطالعه آن اسلام را پذيرفت و در اوايل قرن 18 ميلادي نيز يك نسخه ي اسپانيولي ازاين انجيل به دست آمد و توسط دكتر منگ هوس به انگليسي ترجمه شد. در سال 1908 توسط دكتر خليل سعادت به عربي ترجمه شد و در اين اواخر توسط جناب سردار كابلي به فارسي ترجمه شد و در كرمانشاه به چاپ رسيد. در اين انجيل به صراحت آمدن پيامبر اسلام را بشارت داده است و تصريح مي كند كه حضرت عيسي (ع ) كشته نشده بلكه به جاي آن يهوداي اثس²خريوطي كشته شده است . (اسلام و عقايد و آرائ بشري , ص 452 و 453) و علت اصلي مخالفت آن انجمن مي تواند همين باشد.