در سوره مبارکه بقره حضرت ابراهيم (ع) بعد از ساختن خانه کعبه دعا مي کند: «رَبَّنَا وَابْعَثْ فِيهِمْ رَسُولاً مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِكَ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُزَكِّيهِمْ» ابتدا تعليم را مي گويد بعد تزکيه . اما در سوره مبارکه جمعه مي خوانيم: «هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولاً مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ » اول تزکيه گفته مي شود بعد تعليم را. در يکجا تعليم مقدم است و در جاي ديگر تزکيه مقدم است آيا اين به معناي اختلاف در قرآن نيست؟ آيا حضرت ابراهيم اين مطلب را متوجه نبوده است؟ | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی