مواقفالشیعة المجلد 3 | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مواقفالشیعة المجلد 3
تالیف علی الاحمدیالمیانجی.
کتابخانه مجازی الفبا
۱۴22 ق.= ۱۳80
کتابخانه مجازی الفبا
فارسی
کتاب الکترونیکی
میانگین امتیازات:
امتیاز شما :
تعداد امتیازات :
0
مواقفالشیعة المجلد 3
ویرایش اثر
پدیدآورندگان :
احمدی میانجی, میرزا علی (عالم معاصر، فقیه شیعی، مدرس اخلاق حوزه علمیه قم، شاگرد علامه طباطبایی، عضو جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری), 1345ق./1304(1305)ش. میانه، آذربایجان شرقی 1421ق./1379ش. قم
(نویسنده)
وضعیت نشر :
قم ،
جماعهالمدرسین فیالحوزهالعلمیه بقم، موسسهالنشراسلامی ،
۱۴22 ق.= ۱۳80
چکیده :
کتاب حاضر گزارشى علمى از مناظرات و احتجاجات تاريخى واقعشده در بين شيعيان و دشمنانشان است. در اين اثر در مجموع تعداد 946 مناظره و احتجاج تاريخى ثبت شده است. موضوع مورد بحث در اين سلسله مناظرات، بهصورت عمده عبارت از مباحث اعتقادى مورد اختلاف بين شيعيان و ديگران، نظير مسئله جبر و تفويض و امر بين الامرين و امامت و شفاعت و افضليت اميرالمؤمنين على(ع) و... است و با اين بحثها بسيارى از نكتهها در مسائل كلامى و نيز تاريخى آشكارتر مىشود.
منابع دیجیتالی مرتبط :
نسخه متنی
کلید واژه اصلی :
کتب کلام شیعه
,
شیعه (اعم، مذاهب کلامی)
,
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
کلید واژه فرعی :
کلام شیعه ,
جبر و تفویض ,
شیعه و سنی ,
شیعه ستیزی ,
شیعه و اهل سنت ,
شیعه در صفویه ,
شیعه و اتهامات ناروا ,
شفاعت ,
شیعه علی(ع، اعم) ,
اصل امامت ,
شیعه اثنی عشری ,
شیعه جعفری ,
عقاید شیعه امامیه ,
شیعه شناسی ,
اسلام و مسیحیت ,
بیشتر
اعلام و شخصیت ها :
شیخ بهایی, بهاء الدین محمد بن حسین (فقیه، محدث، حکیم و ریاضیدان شیعه امامی عصر صفوی), ۹۵۳ق./1547م. بعلبک، لبنان 1031ق./1622م. اصفهان، ایران
ابوالقاسم میرفندرسکی (عارف، فيلسوف؛ شيعه اثنیعشرى و ايرانى ), 970 ه.ق (فندرسك (استرآباد) ). 1050 ه.ق (اصفهان (محل دفن: تخت فولاد (تكيه مير)))
سید بن طاووس, رضی الدین علی بن موسی (عارف، فقیه، محدث، مورخ، ادیب، رجالى، متکلم شیعه اثنیعشرى و عراقى ), 589 ه.ق (حله ) 664 ه.ق (بغداد (محل دفن: نجف))
شیخ صدوق, ابن بابویه محمد بن علی (بزرگترین محدّث و فقیه امامیه مکتب حدیثی قم، مولف "من لا یحضره الفقیه" از کتب اربعه جوامع حدیثی شیعه), -311ق./924م.قم 381 ق./992م. شهرری
بیشتر
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن بابویه، محمدبن علی: شیخ صدوق
,
سید بن طاووس
,
شیخ مفید: محمد بن محمد بن نعمان
,
علامه حلی
,
محمدحسین کاشف الغطاء
متکلمان و سایر شخصیت ها :
محمد حسین کاشف الغطاء
,
شیخ مفید
,
ابوالقاسم فندرسکی
,
سید بن طاووس(طاوس)
,
علامه حلی
,
ابن بابویه، محمدبن علی(شیخ صدوق)
,
میرزا علی احمدی میانجی
نویسنده :
تالیف علی الاحمدیالمیانجی.
زبان :
عربی
منبع اصلی :
http://download1976.mediafire.com/ogqjgp70k02g/rhevy3yje0zeyh6/%D9%85%D9%88%D8%A7%D9%82%D9%81+%D8%A7%D9%84%D8%B4%D9%8A%D8%B9%D8%A9+-+%D8%B9%D9%84%D9%8A+%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%D9%8A+%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%8A%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%8A+-+%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%AF+3.pdf
شماره ديويي:
۲۹۷/۴۱۷۲
کد کنگره:
BP۲۱۲/۵/الف۳م۸ ۱۳80
جنس منبع:
متن
فروست:
موسسهالنشرالاسلامیالتابعه لجماعهالمدرسین / قمالمشرفه؛ ۸۲۶، ۸۲۷
پایگاه :
الف:پایگاه کتب
یادداشت :
کتابنامه در مورد روش و محتواى اثر حاضر چند نكته گفتنى است: 1. ناشر در مقدمهاش نوشته است كه اگر كسى به كتابهاى تاريخ و سيره بنگرد آگاه خواهد شد كه در آن اطلاعات فراوانى در باره شاهان و اميران وجود دارد؛ بهطورىكه گويى وظيفه مورخ، نگارش تاريخ صاحبان قدرت است و ساير مردم و وضعيت اجتماعى و فرهنگى و اقتصادى آنان به دست فراموشى سپرده شده است، ولى گروهى كه در حق او بيشتر از ساير گروهها جفا شده، عبارت از شيعه است؛ چون باآنكه تشيع داراى اصالت دينى و الهى است، ولى حقّ آنان ناديده انگاشته شده و بدون هيچ جُرمى - جز پيروى از ثقلين (قرآن و عترت) - كنار گذاشته شدهاند و در كتابهاى تاريخى جز اطلاعاتى اندك و پراكنده در باره آنان چيزى يافت نمىشود. كتاب «مواقف الشيعة» براى جبران اين خلأ و جمعآورى و تنظيم اطلاعات در باره شيعه نوشته شده است (ر. ك.: همان، ج 1، ص 3 - 4). 2. نويسنده محترم در مقاله عالمانهاش توضيحات روشنگرى در باره مجادله و معناى جدال احسن و... عرضه كرده است و بعد به اين بحث پرداخته است كه جدال بر دو قسم است: محمود و مذموم. جدال پسنديده، عبارت از جدالى است كه براى آشكارسازى حقيقت انجام شود و با حرام و گناهى همراه نگردد. در جدال احسن، افزون بر آنچه گذشت، رفق و مدارا نيز ضميمه مىشود تا نتيجه بهترى به دست آيد. بهترين جدالهاى احسن همان است كه از سوى خداى تعالى در قرآن كريم از زبان انبياى الهى بيان شده است. در برابر جدال احسن، جدالى است كه براى هدفهاى فاسد صورت گيرد؛ مثلا براى مغالطه و فريب انجام شود يا به قصد شهرتطلبى و... و يا غرض حقّ باشد، ولى مجادل ضعيف باشد و براى اثبات مطلبش از باطل استفاده كند و يا حقّ را انكار كند و... (ر. ك.: همان، ج 1، ص 6 - 8). 3. نويسنده، تصريح كرده است كه منظورش از شيعه در اين كتاب، معناى خاصّ اصطلاح شيعه نيست، بلكه معناى گستردهاى را اراده كرده و آن عبارت است از آنچه عالمان اهل سنت در اصطلاح خودشان معنا مىكنند: هر كسى كه حضرت على(ع) را بر عثمان ترجيح مىدهد (همان، ج 1، ص 11). 4. نويسنده تأكيد كرده است كه كسى كه در اين مناظرات دقت كند چند فايده نصيبش مىگردد: اقتدار عقلى و علمى شيعه را مىيابد و بلكه مىفهمد كه شيعيان در اوج قدرت عقلى و منطقى هستند و اينكه آنان پژوهشگرند و براى تفكيك بين حق و باطل، تلاشها كردهاند و بهطور طبيعى ضعف و عجز مخالفان شيعه نيز برايش روشن مىشود. از سوى ديگر، ايمان عميق و ديندارى كامل شيعيان براى او معلوم مىگردد. همچنين زيركى و بيدارى شيعيان و آگاهى آنان به عقايد و كتابهاى مخالفانشان، علاوه بر عقايد و كتابهاى خودشان مشخص مىشود و همچنين انصاف و عدالت شيعيان و... و كسى كه چنين معلوماتى بيابد از خودش مىپرسد كه شيعه چنين ويژگىهايى را از كجا به دست آورده است و بعد بهطور طبيعى به خودش پاسخ خواهد داد كه آنان اين روش را از اهل بيت(ع) ياد گرفتهاند (همان، ج 1، ص 11 - 13). 5. نويسنده گاه منبع مطالبش را نقل قول از برخى از استادان معاصر، مانند آيتالله سيد مهدى روحانى قرار داده است (همان، ج 3، ص 479 - 481). 6. نويسنده محترم در احتجاج شماره 284، خطبه حضرت زهراء(س) مشهور به خطبه فدكيه و مناظره تاريخى او با ابوبكر را آورده (همان، ج 1، ص 458 - 468) و بعد منابع متعددى براى آن خطبه نورانى ذكر كرده كه در آن، متن خطبه مذكور بهصورت كامل يا بخشى از آن آمده است (همان، ج 1، ص 468 - 488). 7. نويسنده در اين كتاب افزون بر گردآورى مناظرات، منابع و مستندات هر مناظره را نيز در پاورقى ذكر كرده و معمولاً توضيح بيشترى ندارد، جز در موارد اندكى كه بهطور مثال به تصحيح نسخه پرداخته و وجه صحيح يك لغت يا عبارت را در پاورقى آورده است (بهطور مثال ر. ك.: همان، ج 1، ص 21 و ج 3، ص 203) و يا نسخهبدل يك روايت را از كتاب ديگرى چون شرح نهج البلاغه ابن ابىالحديد يا احتجاج آورده (ر. ك.: همان، ج 2، ص 15 و 22 و 26) و گاه توضيحى در باره سلسله سند يك روايت آورده است (مثلاً ر. ك.: همان، ج 2، ص 41). 8. نويسنده كه خودش فقيه و مورخ است، همچنين گاهى به توضيح و نقد اجتهادى و تاريخى پرداخته است (مثلاً ر. ك.: همان، ج 2، ص 84 و ج 3، ص 397). 9. نويسنده گاه توضيح و تكميلى در پاورقى بر مباحث مطرحشده در متن بيان كرده است؛ بهطور مثال در يك مورد مقايسهاى بين روش تعليم و تربيت در حوزههاى علميه و روش تدريس در بين اروپاييان انجام داده و هفت ويژگى براى روش آموزش در حوزههاى علميه بيان كرده است (همان، ج 3، ص 402). 10. نويسنده گرامى كه از معلمان شايسته و آراسته به مكارم و فضايل اخلاقى بوده، عموماً در اين اثر با روش علمى و استدلالى بحث كرده است، ولى البته خيلى بهندرت گرفتار احساسات شديد شده و در پاورقى، مطلبى احساسى و براى تذكر و تنبيه نوشته است كه هرچند با رعايت ادب است، ولى صورت خطابه و تبليغ و موعظه به خود گرفته است (همان، ج 3، ص 144). منابعی که مشخصات آنها در صفحه شناسنامه اثر آمده ولی منبع دیجیتال آن برای مشاهده(قرائت)و دانلود ارائه نمیگردد، به یکی از دلایل زیر می باشد:
-به درخواست صاحبان اثر از دسترس خارج گردیده است.
- محدودیت نشر به دلیل رعایت حقوق معنوی اثر دارد.
- محدودیت قانونی دارد.
- به دلیل نوع و محتوای اثر ،محدودیت دسترسی عمومی دارد.
- فاقد کیفیت مناسب دیجیتال می باشد.
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
مخاطب :
بزرگسال , جوان , تخصصی
خروجی ها :
Mods
Doblin core
Marc xml
MarcIran xml
فهرست مندرجات:
685 - عبد الله بن عباس وعمر
686 - ابن عباس وعمر
687 - الاحنف وطلحة والزبير وعائشة
688 - عبد الله بن بديل وعائشة
689 - أبو الاسود ومعاوية
690 - ابن عباس ومعاوية
691 - رافضية مع عالم سني
692 - مؤمن الطاق مع ناصبي
693 - هشام وأبو عبيدة
694 - هشام والمتكلمون
695 - حمران ويحيى
696 - المفيد - رحمه الله - وعباسي
697 - ابن بابويه وركن الدولة
698 - العلامة الحلي والموصلي
699 - العلامة وعلماء العامة
700 - الشيخ البهائي مع أحد العلماء
701 - الشيخ البهائي وبعض العلماء
702 - ابن طاووس وبعض الحنابلة
703 - ابن طاووس وبعض أهل العلم
704 - شيعي وبكري
705 - شيعي وسني
706 - شيعي وسني
707 - بهلول وجماعة
708 - كوفية مع عائشة
709 - عمار الدهني وابن أبي ليلى
710 - بعض المشايخ وسلطان البصرة
711 - بعض القضاة ورجل
712 - بهلول وعالم سني
713 - رجل شيعي وجماعة من السنة
714 - رجل من أصحاب هشام مع رجل من المعتزلة
715 - الشهيد أو السيد مع بعض النواصب
716 - الفندرسكي مع بعض العلماء
717 - الشافعي والبحراني
718 - رجل مع معاوية
719 - ابن عباس وعمار مع معاوية
720 - عمار والمغيرة
721 - عمار مع محمد بن مسلمة وابن عمر
722 - رجل من أشراف البصرة وطلحة
723 - عقيل ومعاوية
724 - الحجاج بن عدي وأهل الشام
725 - أهل العراق ومصقلة
726 - الاشعث ومعاوية
727 - سعد بن قيس وعبد الله بن عمرو
728 - موسى وسليمان بن عبد الملك
729 - موسى بن نصير وسليمان بن عبد الملك
730 - أبو حازم وسليمان بن عبد الملك
731 - حسني ورجل من قريش
732 - اسحاق ويزيد
733 - عمار مع قريش
734 - جابر ومرواني
735 - ابن قبة مع شيخ معتزلي
736 - زيد وقوم
737 - المفيد وابن الدقاق
738 - المفيد والمخالف
739 - هشام والسائل
740 - المفيد مع شيخ معتزلي
741 - المفيد وابن لؤلؤ
742 - المفيد والداركي
743 - حنبلي وحنبلي
744 - ام سلمة ومولاها
745 - عالم شيعي وجمع من طلاب الجامعة
746 - المفيد والسائل
747 - المفيد والجوهري
748 - الفضل بن شاذان وفقهاء العامة
749 - المفيد والرماني
750 - المفيد والعباسيون
751 - الحارث بن معاوية وزياد بن لبيد
752 - مؤتمر علماء بغداد
753 - زيد وهشام
754 - عبد الرحمان ومعاوية
755 - عبد الله بن عباس وعمر
756 - عقيل ومعاوية
757 - عبد الله بن معاوية مع الوليد
758 - الاحنف ومعاوية
759 - أبو الطفيل وعمر بن عبد العزيز
760 - العباس وعثمان
761 - فاطمة الصغرى وأهل الكوفة
762 - رجل من الشيعة مع بعض المخالفين
763 - مؤمن الطاق وزيد
764 - حنظلة مع أهل الكوفة
765 - عمار وعثمان
766 - ميثم وابن زياد
767 - أبو كهمس وابن أبي ليلى
768 - الحسن بن موسى مع الاعرابي
769 - عمار وعائشة
770 - زينب وعائشة
771 - الفصل مع قريش
772 - الفضل وعمارة
773 - بين الأنصار وقريش
774 - يحيى مع الرشيد
775 - عبد الله مع المأمون
776 - عبد الله والمأمون
777 - صعصعة وعثمان
778 - أبو الأسود وعائشة
779 - عدي ومعاوية
780 - شاب والربيع
781 - ابن عباس والزبير
782 - عبد الله بن كثير وبنو امية
783 - المأمون والمرتد
784 - ابن عباس ومعاوية
785 - الصفواني مع القاضي
786 - الربيع مع زياد
787 - المأمون والنوشنجاني
788 - الأحنف ومعاوية
789 - هشام والديصاني
790 - حاضر مع المهدي
791 - دعبل وإبراهيم
792 - الاعمش وهشام
793 - الكراجكي ورجل
794 - الكراجكي والمعتزلي
795 - الكراجكي وجماعة
796 - الكراجكي وبعض العامة
797 - الشيعة وبعض المعتزلة
798 - كثير و عبد الملك
799 - ابن الحنفية ورجل
800 - أبو العيناء وابن ثوابة
801 - أبو العيناء والمتوكل
802 - الشريف والسيرافي
803 - مقاتل والمنصور
804 - نصير ومعاوية
805 - أبو العيناء وعبد الله بن سليمان
806 - أبو دلف والمأمون
807 - وليد بن زيد وهشام
808 - ابن عباس ومعن بن زائدة
809 - بهلول وهارون
810 - بهلول والواثق
811 - بهلول وابن أبي دؤاد
812 - بهلول والخلعي
813 - عليان وعبد الملك
814 - عليان وحفص
815 - عليان وأبو يوسف
816 - عليان ورجل
817 - عليان وموسى
818 - مجنون وأبو الهذيل
819 - ام سلمة وعثمان
820 - رجل والقاسم
821 - عدي ومعاوية
822 - ابن عباس ومعاوية
823 - الأحنف وعائشة
824 - عبد الله وعمرو
825 - الفرزدق وخالد
826 - علي بن عبد الله وعبد الملك
827 - أبو العيناء ورجل
828 - أبو العيناء وأبو الحمار
829 - خالد بن صفوان وإبراهيم بن مخرمة
830 - خالد ورجل
831 - الفرزدق وخلف
832 - خالد ورجل
833 - رجل مع أبي بكر
834 - خالد والابرش
835 - أبو العتاهية وثمامة
836 - مطير والمنصور
837 - علي بن الحسين والهادي
838 - جعفر الاحمري والمهدي
839 - شيخ ومعاوية
840 - الأعمش وأبو حنيفة
841 - الفرزدق وملك الروم
842 - يحيى والحجاج
843 - ابن عباس ورجل
844 - ابن السكيت واللحياني
845 - يعقوب والمهدي
846 - ابن عباس وعمرو
847 - الياس وقوم من العامة
848 - الموسوي وشيخ الاسلام
849 - الفندرسكي وسلطان الهند
850 - ابن عباس ومعاوية
851 - يحيى بن يعمر والحجاج
852 - الفرزدق وابن هبيرة
853 - الفرزدق وابن هبيرة
854 - ابن عباس ونافع بن الازرق
855 - عدلي مع مجبر
856 - شيخ ويحيى بن اكثم
857 - الشريف والخليفة
858 - أبو الأسود ومعاوية
859 - رجل وقاضي بغداد
860 - ابن الجوزي وبعض النواصب
861 - الجزائري وبعض العامة
862 - أبو العيناء والمتوكل
863 - شيعي وسني
864 - شيعي ومحمد بن سليمان
865 - بعض أهل العدل مع بعض المجبرة
866 - صعصعة ومعاوية
867 - زين الدين مع أهل ما وراء النهر
868 - الأحنف ومعاوية
869 - ابن الجوزي ومماليك الخليفة
870 - رجل وأهل السنة
871 - بهلول وهارون
872 - بهلول والرشيد
873 - أحد علماء الشيعة وبعض المخالفين
874 - الجزائري والقاضي
875 - الشيعة مع الوالي
876 - شيعي وقاضي
877 - بهلول وأبو حنيفة
878 - شيعة والشيخ الكهمري
879 - ابن الحنفية وعبد الملك
880 - الخليل والخلفاء
881 - رجل ومعاوية
882 - رجل والحجاج
883 - بين شيعي وشيعي
884 - الخراساني وأبو حنيفة
885 - سلطان مع المفتي
886 - هشام وضرار
887 - اسكندر ومحمد بن الحارث
888 - رجل وعلماء السنة
889 - أبو الاسود وبنو قشير
890 - أبو العيناء وبعض العلويين
891 - ابنة أبي الاسود ومعاوية
892 - ابن شهاب والامام البخاري
893 - الفضل وبنو امية
894 - ابن الجوزي وجماعة
895 - محمد بن عبد الله ومعاوية
896 - ابن هرمة وأهل السنة
897 - الصوري مع النابلسي
898 - أبو هاشم الجعفري ومحمد بن عبد الله بن طاهر
899 - جابر وعائشة
900 - سني وسني
901 - القاضي التنوخي وابن المعتز
902 - ابن الحجاج وابن سكرة
903 - أبو فراس وابن سكرة
904 - السيد الحميري وعبد الله بن أباض
905 - مؤمن الطاق والسيد الحميري
906 - السيد الحمير وامرأة زبيرية
907 - السيد الحميري ورجل
908 - السيد الحميري والرشيد
909 - سيد مصطفى العاملي وبعض أهل السنة
910 - الشيرازي وبعض علماء مكة
911 - الشيرازي وبعض أهل السنة
912 - الشيرازي وشرطي الروضة
913 - شيعي ومسيحي
914 - الشريف المرتضى وابن منير الطرابلسي
915 - شيعي ومسيحي
916 - ابن عباس وابن الازرق
917 - ابن عباس ونجدة الحروي
918 - ابن ميثم وضرار
919 - الياس المعدل والقوم
920 - طاقي مع خارجي
921 - شيعي مع رجل
922 - الصاحب ورجل
923 - ابن عباس وجماعة
924 - ابن عباس وعمر
925 - رجل من أهل العدل مع أحد المجبرة
926 - جمع من علماء السنة مع الحجاج لعنه الله تعالى
927 - رجل مع المجبرة
928 - رجل من أهل العدل مع المجبرة
929 - عدللي ومجبر
930 - كاشف الغطاء مع أحمد أمين
931 - كثير و عبد الملك
932 - العدلي مع الجبري
933 - فروة بن عمرو مع قريش
934 - السيد ابن طاووس مع بعض الشيعة
935 - ابن طاووس مع رجل حنبلي
936 - ابن طاووس مع حنبلي
937 - ابن طاووس مع بعض الزيدية
938 - ابن طاووس وفقيه من المستنصرية
939 - ابن طاووس والفاضل المتعلم
940 - ابن طاووس وبعض أهل الخلاف
941 - ابن طاووس ومن ينسب الى العلم
942 - ابن عباس ورجل
943 - ابن عباس ويزيد
944 - مناظرة بين الغروي والهروي
945 - الشيخ الكاظمي مع الالوسي
946 - الصدوق مع ركن الدولة
مشخصات کامل فراداده
مشخصات کامل اثر
منابع مرتبط :
ثبت نظر
ارسال
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت