مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
 
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
تنها فراداده‌های دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2
سنجش شاخص های بازار اسلامی در بازار طلا و جواهرات شهر تهران
نویسنده:
احسان مهدی زاده
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی شاخص ها و معیار های اسلام در بازار و کسب و کار است. شرایط معاملات و خرید و فروش در گذشته و حال بسیار متفاوت گشته است. بر اساس اصول اساسي نظام اقتصادي اسلام، بازار ويژگي ها و کارکرد مخصوص به خود را دارد. بازار اسلامي بر نوعي رقابت سالم مبتني است. به اين معني که عرضه کنندگان کالاها و خدمات در يک چهار چوب کلي که توسط ساختمان عمومي نظام اسلام ترسيم شده است، تحت نظارت و کنترل دو عامل دروني و بيروني يعني دولت و اخلاقيات به رقابت مي پردازند.حال با شرایط کنونی در صدد آنیم که در این پایان نامه ابتدا با توجه به سوابق تاریخی موجود و اسناد و منابع اسلامی و اقتصادی، شرایط و ویژگی های بازارها در ادوار قبل مورد بررسی و باز خوانی قرار گیرد، سپس شاخص های بازارا سلامی استخراج شود. ابتدا در فصل اول اهداف، سوالات، نحوهشناسایی و مکان و زمان ارزیابی شاخص ها بیان می شود. در فصل دوم پس از مطالعه متون و شرایط بازار در قرون گذشته، سعی شد اکثر شاخص های بازار اسلامی استخراج شود و سپس این شاخص ها توسط تنی چند از خبرگان فن و علمای دینمورد بررسی قرار گرفت و بعد از تایید آن بزرگواران 9 شاخص به عنوان شاخص نهایی مورد تایید قرار گرفت.در فصل سوم شاخص ها مرتب و گویه های آنها مشخص شد و بر اساس آنها پرسشنامه تنظیم شد. در فصل چهارم این شاخص ها با استفاده از آزمون T تک نمونه ای مورد بررسی قرار گرفته است و در فصل پنجم نتایج آن بررسی شد واز نتیج آن پیشنهاداتی ارائه شده است.که شامل نظارت های بیشتر بر اساس قوانین اسلامی، ارائه این ظوابط به صورت های مختلف به کسبه و تکرار و تایید انها در بازههای زمانی مختلف است.
دو اصل اخلاقی شاخص در روابط همسران (حسن معاشرت و پاکدامنی همسران)
نویسنده:
علی احمد پناهی
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
چکیده :
نظام خانواده، جامعه کوچکی است که هریک از اعضای آن باید به وظایفی پایبند باشند. زن و شوهر(همسران) که ارکان اصلی خانواده شمرده می شوند، وظایف مهم تری داشته و پایبندی به آن وظایف، نقش ارزنده ای در روابط خودشان و در روابط سایر اعضای خانواده دارد. حسن معاشرت و رعایت پاک دامنی از وظایفی است که در مقایسه با وظایف اخلاقی دیگر شاخص تر و پراهمیت تر است.در آموزه های دینی و تربیتی به این دو وظیفه، عنایت ویژه ای شده و به نقش آن در سلامتی خانواده، توجه خاصی شده است. در این مقاله با نگاهی تحلیلی ـ توصیفی به وظایف اخلاقی همسران، به ویژه حسن معاشرت و پاکدامنی همسران پرداخته شده است. هدف از پژوهش حاضر این است که این دو نقش و وظیفه اساسی از نگاه دینی و تربیتی و روان شناختی بررسی شود.
  • تعداد رکورد ها : 2