مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
اهدای خون هدیه آب زمزم هدیه ادنی هدیه اعضا هدیه به حضرت محمد ( ص ) هدیه به قاری قرآن هدیه به قاضی هدیه به نیت تقرب هدیه به نیت دنیوی هدیه به نیت عوض هدیه به وکیل بیع هدیه تعلیقی هدیه ثواب حج هدیه ثواب زیارت قبور به غیر هدیه حربی به امام ( ع ) هدیه حربی به مسلمان هدیه طفل هدیه غیر منقول هدیه قربانی محصور حج هدیه گوشت قربانی حج هدیه گوشت قربانی مستحب هدیه مدیون هدیه معاطاتی هدیه مغصوب هدیه منقول هدیه موقت
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2
از نگاه پیامبر(ص) آداب هدیه دادن به دیگران چگونه است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
از دستوراتی که در آموزه های دینی تأکید بر آن شده، هدیه دادن به دیگران است؛ البته یادآوری این مسئله ضروری است که هدیه در متون دینی مفهومی وسیع تر از هدایای مادی است و شامل هدایای معنوی نیز می گردد. از رسول گرامی (ص) روایات فراوانی در این مورد نقل شد بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
کلیدواژه‌های فرعی :
بررسی قاعده فقهی (العقود تابعة للقصود)
نویسنده:
احمد مرادخانی، امیر شمس
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ماهیت عقد یک امر قصدی است و بدون آن قابل تحقق نیست؛ به عبارت دیگر قصد جزء ماهیت عقد است و قوام عقد وابسته به قصد است، مقصود قاعده «العقود تابعة للقصود» این ‌است که ‌چون‌ عقدها اعم از آن که مالی باشند یا غیرمالی، معاوضی باشند یا غیرمعاوضی در حقیقت ربط و پیوند تعهدات و اعتباراتی است که بین موجب و قابل برقرار شده است و این معنی امری است نفسانی و قصدی، پس تا مادامی که طرفین قصد عنوان عقد را نکرده باشند عقد مورد نظر محقق نخواهد شد و تحقق اعتبارات متعاقدین اثباتاً و نفیاً منوط به قصد و اراده طرفین‌ می‌باشد.هم‌چنین برای تحقق یک عمل حقوقی دو طرفه تنها اراده انشایی یکی از دو طرف کافی نیست بلکه لازم است اراده هر دو طرف در ایجاد عقد هماهنگی و همکاری داشته باشد، این هماهنگی موقعی میسر است که آن چه را یک طرف، انشاء آن‌ را قصد می‌کند طرف دیگر نیز همان را قصد کند در غیر این‌ صورت معامله‌ای به وجود نخواهد آمد، اراده انشایی‌ طرفین باید در نوع عقد، و ماهیت مورد و توافق قصد با مصداق خارجی باشد.
صفحات :
از صفحه 33 تا 58
  • تعداد رکورد ها : 2