جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
اشعری
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 10
عنوان :
بررسی تطبیقی دیدگاه فخر رازی و علامه طباطبائی درباره صفات خبری
نویسنده:
محمد باقر حجتی، حمیدرضا مناقبی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه علامه طباطبایی, بهار و تابستان / 1394
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
فخر رازی
,
علامه طباطبایی
,
تأویل
,
مجسمه
,
نظریه تفویض
,
تشبیه
,
الاشاعره
,
حمل متن بر ظاهر
,
فرق ظاهر گرا
,
حنابله
,
صفات خبری
,
آیات صفات
,
صفاتیه
,
شیطانیه
,
دروغ بودن مجاز
,
مالک بن انس
,
پذیرش بلاکیف صفات
,
تقدم نقل
,
استوای خدا بر عرش
,
ارجاع مشابهات به محکمات
,
اثبات بلا تشبیه
,
نفی نقائص از خداوند
,
کارکرد صفات سلبی
,
اسمای الهی
,
صفات الهی
,
صفات خبریه
,
مجسمه (مشبهه صفاتیه)
,
صفات خدا
,
علامه طباطبایی
,
اشعری
,
فخر رازی
,
سید محمدباقر حجتی
,
صفات خبریه
,
درباره علامه طباطبایی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 7 تا 30
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
محوریت اصل عدل در کلام شیعه امامیه
نویسنده:
محمد کاظم علمی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
بنیاد حکمت صدرا, بهار / 1389
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
توحید
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
معاد
,
علامه طباطبایی
,
افلاطون
,
مرتضی مطهری
,
جبر و اختیار
,
توحید
,
معتزله
,
نبوت
,
نهج البلاغه (نهجالبلاغه)
,
کلام امامیه
,
عدل
,
انتظار بشر از دین
,
اصول دین
,
محوریت عدل
,
انسان عادل
,
موزون بودن
,
انتظار شیعه از دین
,
تحقق عدالت
,
انتظار موجه
,
تاریخ بحث عدل
,
خیر و شر اخلاقی
,
معنای لغوی عدل
,
مساوات
,
عدالت اجتماعی
,
فیض عام
,
هدف امامت
,
ظلم عظیم
,
پذیرش عدالت
,
هدف نبوت
,
17. فرق کلامی
,
جبر و اختیار(کلام)
,
امامت
,
معاد(کلام)
,
نبوت
,
عدل الهی
,
قرآن
,
پیامبر
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
اصطلاحنامه اخلاق اسلامی
,
اشعری
شاپا (issn):
0
چکیده :
این مقاله اصل عدل را از نظر شیعه مورد بررسی قرار داده و برای آن جایگاه محوری و ویژهیی در نظر میگیرد و از این منظر به ارتباط آن با اصول دیگر میپردازد. در این میان برهانی بدیع بر عصمت از نگاه شیعه استخراج و اقامه شده است. سپس از سخنان پیامبر اکرم(ص) مؤیدی بر این دیدگاه عرضه میشود، و نتیجه» چنین دیدگاهی را برای پاسخگوئی به پرسش اساسی «انتظار بشر از دین» بکار گرفته میشود. در پایان نتیجه میگیریم که از نظر مکتب شیعه، موجه ترین انتظاری که یک شیعه میتواند از دین داشته باشد همان وعدهیی است که دین خود متعهد انجام آن شده، و آن تحقق عدالت بمعنای جامع آنست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 12 تا 27
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تشبیه یا تنزیه از دیدگاه امام علی (ع)
نویسنده:
صمد عبداللهی عابد
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران, بهار و تابستان/ 1389
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
محمد بن یعقوب کلینی
,
ابن بابویه، محمدبن علی: شیخ صدوق
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
شیخ صدوق
,
علامه طباطبایی
,
مجسمه
,
نهج البلاغه (نهجالبلاغه)
,
ائمه اطهار (ع)
,
خداشناسی
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
مشاء
,
تشبیه
,
تنزیه
,
رویت خدا
,
شیخ کلینی
,
الهیات سلبی
,
تنزیه مطلق
,
تباین خالق و مخلوق
,
اشراقیون
,
صفات الهی از نظر امام علی (ع)
,
تجسیم
,
تاویل آیات موهوم تجسیم
,
رد تنزیه مطلق
,
بی حدی خدا
,
محاط نبودن خدا
,
توصیف ناپذیری خدا
,
سلفیه
,
رویت با قلب
,
موجود بنفسه
,
بی همتایی خدا
,
بینونت بین خالق و مخلوق
,
حدود توصیف خدا
,
01. خداشناسی (کلام)
,
17. فرق کلامی
,
مجسمه (مشبهه صفاتیه)
,
قرآن
,
علامه طباطبایی
,
ابن سینا
,
حسن حسن زاده آملی
,
محمد بن یعقوب کلینی
,
اشعری
,
ابوالحسن اشعری (موسس مکتب اشاعره)
,
ابن بابویه، محمدبن علی(شیخ صدوق)
,
ب. امام اول(حضرت امام علی ع)
,
صمد عبداللهی عابد
,
ملاصدرا شیرازی
شاپا (issn):
2008-9422
چکیده :
گرایش به خدا در فطرت انسانها قرار داده شده و آدمی در طول تاریخ در پی شناختن خدای خود بوده و بسا که در این مسیرْ مصادیق ناشایست را به عنوان خدا پرستیده است. برخی برای شناخت خدا او را به انسان یا موجودات دیگری تشبیه میکنند و حتّی قائل به تجسّم خدا میشوند، و برخی دیگر برای در امان ماندن از تشبیه دچار تنزیه مطلق میگردند و میگویند که ما را راهی برای شناخت خدا نیست. امام علی (ع) تشبیه را ردّ کرده و برای ردّ آن، ادلّهای به میان آورده است. از آن جمله: همتا نداشتن خدا، اینکه شباهت مخلوقات به یکدیگر دلیل بیهمتایی خداست، احاطهناپذیری خدا و.... او برای ردّ تجسیم نیز، ادلّه و شواهدی آورده است، همچون اینکه عظمت نفوذناپذیر خدا مانع رؤیتاش است، و نیز تقدّم زمانی خداوند، همانند نداشتن او، مکانمند نبودن او، خستگیناپذیری و عدم عجز و عدم تحمل رنج و...؛ و در این راستا آیات موهم تجسیم را تأویل کرده است. علی(ع) تنزیه مطلق را قبول ندارد و قائل به این است که خدا را در حدّی که خود خدا و پیامبراناش معرّفی کردهاند و بر اساس آیات و افعالاش میتوان شناخت؛ ولی برای شناخت ذات و کُنه صفاتاش راهی نیست. او برای تنزیه نیز ادلّهای آورده است، مثل: حدّ نداشتن خدا، محاط نبودن خدا، و توصیفناپذیری خدا.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 91 تا 117
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تأملی در ادلۀ عقلی نظریۀ کسب
نویسنده:
محمدحسن قدردان قراملکی ؛ علی قدردان قراملکی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پرديس فارابی دانشگاه تهران , تابستان/ 1395
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
جبر و اختیار(کلام)
,
اختیار
,
اشاعره (اهل سنت)
,
افعال انسان
,
علم تفصیلی
,
کسب
,
اراده الهی
,
علم ازلی الهی
,
جبر اشعری
,
علم الهی
,
قدرت الهی
,
علیت
,
اشعری
,
فخر رازی
,
ابوبکر باقلانی
,
ابوالحسن اشعری (موسس مکتب اشاعره)
,
استحاله اجتماع دو علت
,
حرکت اضطراری
,
حرکت اختیاری
,
محمدحسن قدردان قراملکی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 251 تا 268
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الحاد ابن راوندی؛ اتهام یا واقعیت (بررسی انتقادی آثار الحادی ابن راوندی)
نویسنده:
نجم الدین مروجی طبسی، عباس میرزایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ساوه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه, زمستان/ 1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ابوسهل نوبختی: اسماعیل بن نوبخت
,
ابوسهل نوبختی
,
معتزله
,
نبوت
,
علم الهی
,
قاضی عبدالجبارمعتزلی
,
ابن راوندی
,
کلام امامیه
,
الحاد
,
ابوالحسین خیاط
,
حدوث و قدم عالم
,
ابن ندیم
,
معتزلیان شیعه شده
,
ابو عیسی وراق
,
مباهله
,
آثار الحادی ابن راوندی
,
کتاب التاج
,
کتاب الزمرد
,
کتاب التعدیل و التجویر
,
کتاب الدامغ
,
ابوعلی جبّایی
,
ماتریدی
,
کتاب الفرید
,
کتاب نعت الحکمه
,
تکلیف خداوند
,
کتاب القضیب
,
کتاب المرجان فی اختلاف اهل الاسلام
,
کتاب اللؤلؤة
,
کتاب الحجر الأحمر
,
کتاب لا شئ الا موجود
,
17. فرق کلامی
,
قرآن
,
اصطلاحنامه تاریخ اسلام
,
شیعه شناسی
,
پیامبر
,
ابوسهل نوبختی
,
کفر
,
کفر
,
اشعری
,
نجم الدین مروجى طبسى
,
ملحدان
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 119 تا 144
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
طرح عدالت در سیرالملوک و مقایسه آن با مبانی کلام ابوالحسن اشعری
نویسنده:
نیره دلیر
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: پژوهشكده تاريخ اسلام, زمستان/ 1389
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
عدالت
,
خواجه نظام الملک طوسی
,
حکومت
,
اشاعره (اهل سنت)
,
عقاید اشاعره
,
عدل الهی
,
عدالت حاکم
,
کلام اشعری
,
چرخه عدالت
,
اشعری
,
سیاست نامه (سیرالملوک)
,
ابوالحسن اشعری (موسس مکتب اشاعره)
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
عوامل فروپاشی حکومت
,
حکایتی از سیاست نامه خواجه نظام الملک
,
اندیشه سیاسی خواجه نظام الملک توسی
,
عدالت در سیرالملوک
,
علل سقوط حکومت ها
,
رعایت عدالت
,
اثبات عدالت صحابه
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 53 تا 69
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دوگانگی دیدگاه فخر رازی در مصداق شناسی معصوم
نویسنده:
یحیی صباغچی، ابراهیم نوری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: دانشگاه معارف اسلامی, بهار / 1394
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
امامت
,
فخر رازی
,
نبوت
,
شیعه
,
کسب
,
الاشاعره
,
معصوم
,
اجماع
,
امامت عامه
,
حفظ شریعت
,
صفات خبری
,
عصمت امام
,
اصل وجوب عصمت
,
فلسفه وجودی امام
,
فوائد امامت
,
اسباب پیدایش عصمت
,
قطب کامل
,
مراتب انسان ها
,
امامت
,
نبوت
,
امام زمان
,
شیعه شناسی
,
پیامبر
,
شیخ مرتضی انصاری
,
اشعری
,
فخر رازی
,
آدام میتز
,
اجماع
,
ابراهیم نوری
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 129 تا 146
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی مفهوم تأویلگرایی در تفاسیر عرفانی میبدی و ابن عربی
نویسنده:
قدرت الله خیاطیان، یاسمن سلمانی
نوع منبع :
مقاله , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اصفهان: حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان, 1390
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
تأویل
,
تاویل در تفاسیر عرفانی
,
میبدی
,
تفسیر القرآن الکریم
,
تفسیر کشف الاسرار (میبدی)
,
مذهب و عرفان
,
حضرت موسی (ع)
,
معنای لغوی تاویل
,
معنای اصطلاحی تاویل
,
جهان بینی ابن عربی
,
حضرت خضر (ع)
,
نزول قرآن بر قلب
,
ظاهر آیه
,
فصوص الحکم
,
ناسخ و منسوخ
,
ابن فارس
,
ابن منظور
,
امام محمد غزالی
,
وحی
,
ابن عربی
,
قرآن
,
تعبیر خواب
,
حسین بن منصور حلاج
,
زبان دین (مسائل جدید دین شناسی)
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
اشعری
,
ابن عربی
,
عرفان نظری
شاپا (issn):
2322-3421
چکیده :
مفسران مسلمان بر اساس میزان پایبندی به ظواهر آیات و روایات گوناگون و یا رهیافت اصول گرایان در تفسیر کلام خداوند، در تفسیر عرفانی و تاویل آیات، مواضع مختلفی را برگزیده اند. وجود نسخ، تشابه و صعوبت، در برخی از آیات قرآن، نمایانگر نقش بسزای تاویل در فهم باطن آیات است. در میان تفاسیر قرآنی، محور تفاسیر عرفانی بر تاویل استوار است.<br /> این نوشتار ضمن اشاره به تاریخ تطور معنای لغوی تاویل، به بررسی مفهوم تاویل در کشف الاسرار میبدی و تفسیر القرآن الکریم منسوب به ابن عربی می پردازد و به دلیل مخالفت آنان با تاویل گرایی و در عین حال، خلق تفسیر قرآنی سرشار از تاویل پی می برد. نوع تاویلاتی که این دو مفسر در تفاسیر خود ارائه داده اند، گاهی مشابه هم است؛ هر چند بی پروایی هایی که در تاویلات ابن عربی دیده می شود، در تفسیر میبدی اشعری مذهب به دلیل نوع عقیده اش (اهل حدیث)، وجود ندارد. شایان ذکر است که بی پروایی ابن عربی در این اثر بسیار کمتر از آثار دیگر وی، به ویژه فصوص الحکم است. مخالفت هر دو مفسر نسبت به تاویل آیات، مربوط به تشبیه و تاویلاتی است که منشا آن عقل بشری است. از این رو، هر دو با تاویلات فلاسفه و متکلمان مخالفت ورزیده و آن را مصداق تاویل دانسته و تاویلات خود و دیگر عرفا را تفسیر باطنی تلقی کرده اند. چنین می نماید که تعریف این دو مفسر از تاویل با تعریف امروزین از آن متفاوت است؛ چرا که با تعریف امروزین از تاویل، اثر هر دو مفسر سرشار از تاویل است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 35 تا 50
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نظریه جبر و اختیار در مقارنه آراء آگوستین و اشعری
نویسنده:
محمد رضا ابوئی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ساوه: دانشگاه ازاد اسلامی واحد ساوه, زمستان/1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
جعفر سبحانی
,
جبر
,
کلیسای کاتولیک
,
لطف
,
عهد عتیق
,
کسب
,
ظاهرگرایی
,
فضیلت الهی
,
فعل اختیاری
,
آگوستین
,
نظریه فیض
,
جبر و اختیار(کلام)
,
اشاعره (اهل سنت)
,
معتزله (اهل سنت)
,
اختیار انسان
,
خلق افعال
,
قضا و قدر
,
انجیل
,
تفتیش عقاید
,
جعفر سبحانی
,
علم واجب
,
گناه ذاتی
,
اشعری
,
مذهب کاتولیک (مذاهب مسیحی)
,
هبوط انسان (آموزههای دین مسیحیت)
,
تثلیث مسیحی
,
ابوبکر باقلانی
,
ابوالحسن اشعری (موسس مکتب اشاعره)
,
04- آگوستین قدیس( از تأثیر گذار ترین متفکران اندیشه غرب و از شکل دهندگان اصلی فرهنگ مسیحی)
,
عقل گرایی(مقابل تجربه گرایی)
,
شورای ترنت
,
اختیار مطلق
,
آگوستین قدیس
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 7 تا 30
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سیر تاریخی ظاهرنگری در آیات صفات
نویسنده:
محمد حسین موسوی مبلغ
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
خراسان رضوی: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه خراسان رضوی مرکز پژوهشهای علوم اسلامی و انسانی, تابستان/ 1386
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
فخر رازی
,
امام محمد غزالی
,
اصحاب رأی
,
قاعده بلاکیف
,
امامالحرمین جوینی
,
اصحاب حدیث (فرق کلامی)
,
صفات الهی
,
صفات ظاهری
,
اشاعره (اهل سنت)
,
صفات خبریه
,
عقیده تجسیم
,
عقیده تشبیه
,
آیه 064 مائده
,
آیات صفات الهی
,
مجسمه (مشبهه صفاتیه)
,
آیات صفات خبریه
,
ابوحنیفه نعمان بن ثابت
,
تدبر در قرآن
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
صفات ذاتیه ( الهی )
,
آیه 30 ق
,
آیه 5 طه
,
آیه 115 بقره
,
آیه 210 بقره
,
آیه 225 بقره
,
آیه 22 انبیاء
,
آیه 11 شوری
,
آیه 67 زمر
,
اشعری
,
وهابیت (فرق اسلامی)
,
ابن تیمیه(حرانی)، احمدبن عبدالحلیم
,
فخر رازی
,
ابوحامد غزالی طوسی
,
محمد بن عبدالکریم شهرستانی
,
امام الحرمین جوینی
,
محمد بن جریر بن یزید طبری
,
ابوالحسن اشعری (موسس مکتب اشاعره)
,
ابن جوزی بغدادی
,
محمود زمخشری
,
احمد بن حنبل
,
انس بن مالک
,
محمد ابوزهره
,
بلکفه
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
حس گرایی (مانع معرفت)
,
ابوحنیفه نعمان بن ثابت
,
آیه 24 محمد
,
تفسیر آیات صفات
,
صفات الهی از دیدگاه غزالی
,
صفات الهی از دیدگاه متکلمان اسلامی
,
صفات الهی از دیدگاه ابن تیمیه
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 176 تا 213
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 10
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید