جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
زمینه الهیات اولیه آگوستین درباره تصویر خدا
نویسنده:
Gerald Pete Boersma
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز با افکار اولیه آگوستین درگیر است تا به تحلیل منابعی بپردازد که الاهیات اولیه دکتر آفریقایی در مورد ایماگو دی را تحت تأثیر قرار داده و شکل داده است و به او اجازه می دهد «تصویر خدا» را هم از مسیح و هم شخص انسانی تأیید کند. پایان نامه من به دو منبع تأثیر مهم توجه دارد. اول، من استدلال می کنم که الهیات اولیه تصویر آگوستین بر اساس الهیات هیلاری پواتیه، ماریوس ویکتورینوس و آمبروز میلانی استوار است. الهیات لاتین طرفدار نیقیه متعهد به بیان «تصویر خدا» بود که با آموزه هموسیون همسو بود. مدافعان امر نیقیه هر گونه بیانی از «تصویر خدا» را که نشان می داد مسیح به عنوان تصویر ثانویه، تابع یا متفاوت از منبع او از نظر ماهیت است، ناسزا می دانستند. الهیات لاتین طرفدار نیقیه می تواند imago dei را فقط به عنوان برابری با خدا تصور کند. بنابراین، تعجب آور نیست که برای چنین الاهیاتی دشوار بود که imago dei را با این تصور که شخص انسانی در تصویر خدا آفریده شده است، مرتبط کند. دومین منبع مهم تأثیرگذاری بر الهیات اولیه آگوستین از imago dei، برداشت فلسفی فلسفی از جهان است. در قلب کیهان‌شناسی و متافیزیک فلوطین، فلسفه تصویر نهفته است. در این چارچوب، تصویری مشتق، وحیانی و در نهایت دستور بازگشت به منبع اصلی خود می شود. طبق تعریف، این تصور از یک تصویر مستلزم تبعیت است و برای بیان شخص انسانی به عنوان imago dei مناسب است. نبوغ الهیات آگوستین که قبلاً در نوشته های اولیه او آشکار است، ترکیب او از این دو تأثیر است. آگوستین با تکیه بر تفکر افلوطینی، الهیاتی از imago dei را بیان می کند که از پیشینیان لاتین طرفدار نیقیه اش طفره رفته بود. تز من نشان می دهد که این دستاورد نتیجه درگیری عمیق اولیه آگوستین با فلسفه فلوطنی بود.
تقدم قلب بر مغز: فلسفه مسیحی و حماقت صلیب در آرای اراسموس و جان کالوین.
نویسنده:
Kirk Essary
نوع منبع :
رساله تحصیلی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه به منظور درک بهتر رابطه بین معرفت شناسی الهیاتی، انسان شناسی و اخلاق در تفسیر کتاب مقدس دزیدریوس اراسموس و جان کالوین، پذیرش گفتار پولس در مورد حماقت در قرنتیان اول را در کنار دیگر متون مسیحی پولس بررسی می کند. گفتار پولس در مورد رابطه بین حماقت و حکمت، علیرغم باروری بالقوه آن برای ایجاد هر گونه کاربرد جالب در چندین حوزه از فلسفه و الهیات، در تاریخ تفسیر مورد توجه اندکی قرار گرفته است. در قرن شانزدهم، این متون در زمینه الهیات کتاب مقدس انسانگرایانه مورد توجه قرار می گیرند که عمل کنندگان آن، به عنوان یک قاعده، خود را در حال ارائه شکلی ضد نظری از روش الهیاتی می دانند که در تضاد با اجداد مکتبی آنهاست. بنابراین، حماقت خدا، که به گفته پولس، خردمندتر از خرد انسان هاست، در دستان اراسموس و کالوین که سازه های متناقض پولس را در خدمت حمله به اشکال بیش از حد گمانه زنی مسیحی به کار می گیرند، اهمیت تازه ای پیدا می کند. الاهیاتی که به سمت ابهام گرایش دارند و در نتیجه برای افراد عادی غیر قابل دسترس می شوند. علاوه بر این، هم اراسموس و هم کالوین زمان زیادی را در آثار تفسیری خود درباره قرنتیان اول صرف پرداختن به مشکل فصاحت مسیحی می کنند که از ادعای پولس مبنی بر موعظه انجیلی کاملاً ساده ناشی می شود. در این رابطه، هر دو مفسر برای بازگشت به سادگی موعظه پولسی، که البته در اصل از فروتنی مسیح الگوبرداری شده است، استدلال می کنند. تفاسیر اراسموس و کالوین از این بخش از نامه پل، علاوه بر این، شیوه جدیدی از تفکر در مورد چشم اندازهای پذیرش اراسموس و کالوین از الهیات رتوریکا ارائه می کند - اصطلاحی که توسط مورخ فلسفه رنسانس چارلز ترینکهاوس برای توصیف این روند ابداع شده است. الاهیات اومانیستی عمدتاً ایتالیایی) برای حمایت از نوعی گفتمان الهیاتی که به اصطلاح بیشتر از متقاعد کردن مغز به دنبال حرکت دادن قلب است. از این منظر، من استدلال می‌کنم که اراسموس و کالوین را می‌توان در یک محیط فکری قرار داد و درک کامل‌تر آن‌ها از سادگی پولیس ممکن است به عنوان مرحله جدیدی در توسعه الهیات رتوریکا تلقی شود. در نهایت، این مطالعه تأثیری را که اراسموس - عمدتاً حاشیه‌نویسی‌ها و نقل‌قول‌های عهد جدید، بلکه سایر آثار الهیات او - بر تفسیرهای کتاب مقدس کالوین و به طور کلی‌تر الاهیات او داشته است، تحلیل می‌کند. این رابطه ای است که مدت هاست در میان محققان کالوین مورد غفلت قرار گرفته است، علیرغم این واقعیت که کالوین بارها و بارها به صراحت با اراسموس در تفسیرهای NT خود درگیر است، و علیرغم این واقعیت که "انسان گرایی" او به طور گسترده ای شناخته شده است. می‌توان کالوین را پیروی از اراسموس دید، نه تنها در برخی از نتایج فلسفی، بلکه همانطور که سعی خواهم کرد نشان دهم، در حمایت از نوع خاصی از روش الهیاتی که به حماقت صلیب مربوط می‌شود (و نه تنها در مورد اول قرنطینه). 1-4، بلکه فیل 2:6f.
کشیش و شیخ: جاناتان ادواردز، محمد بن عبدالوهاب و مواجهه محافظه‌کاری قرن هجدهم در نیوانگلند و نجد.
نویسنده:
R. A Leo
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: از بسیاری جهات، جاناتان ادواردز و محمد بن عبدالوهاب تقریباً به اندازه دو شخصیت از هم فاصله دارند. با این حال، بدون به حداقل رساندن تفاوت‌های واقعی آنها، این مطالعه تطبیقی ​​شباهت‌های متعددی را پیدا می‌کند که حتی محافظه‌کارترین مسیحیان و مسلمانان را تشویق می‌کند تا نگاهی دوباره به ایمان خود و همچنین ایمان دیگران بیندازند. این مطالعه که رشته‌های گوناگونی را در بر می‌گیرد و در سراسر جهان از آمریکای شمالی تا خلیج عربی را در بر می‌گیرد، موضوعات اصلی زندگی و آثار بزرگوار و شیخ، دو نماد سنت‌گرای قرن هجدهم در مسیحیت و اسلام را بررسی می‌کند. این تحقیق با مفاهیمی در زمینه‌های مختلف مانند سیاست، حقوق، فلسفه، الهیات، دین، تاریخ، جنگ و حتی مسائل جنسیتی، شباهت‌های چشمگیر متعددی را در ادواردز و ابن عبدالوهاب کشف می‌کند که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته یا عمدتاً نادیده گرفته شده‌اند. تطابق شگفت‌انگیز در زمینه‌های مربوط به خود، و همچنین در برداشت‌هایشان از خدا، انسانیت، و ایمان دیگری، نشان می‌دهد که محافظه‌کاران مذهبی که به این شخصیت‌ها احترام می‌گذارند، از ارزیابی مجدد دیدگاه‌های قدیمی که می‌تواند به طور کامل منجر شود، سود زیادی می‌برند. الگوهای جدید تعامل جهانی
کلمه و قدرت: ارزیابی انتقادی از سازگاری الهیات جان ویمبر با اصول اصلاح شده، برای کاربرد احتمالی در زندگی و شهادت جماعت های پروتستان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Gareth William David Stewart
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی سهم جان ویمبر در الهیات بشارت، شاگردی و خدمت می پردازد. این مشارکت‌ها به طور متناوب در یک جماعت اصلاح‌شده قرار می‌گیرند که بخشی از فرقه پروتستان اعتراف‌کننده است. در حالی که به جزئیات خاصی در یک جماعت نمی پردازد، هدف این اصول این است که برای همه این جماعت ها قابل اجرا باشد. به دنبال به چالش کشیدن نگرش های پذیرفته شده نسبت به بشارت، ادغام نوکیشان در کلیسا از طریق شاگرد شدن، و آزادی این نوکیشان به نوعی خدمت است. این پایان نامه برای ارزیابی مجدد قدرت روح القدس در تأیید انجیل با نشانه های همراه، در پر کردن هر ایماندار از کمال بودن خود و دادن هدایای روحانی، و آزادسازی این هدایا از طریق خدمت هر عضو به عنوان یک امکان بحث می کند. روشی که باید در جماعات پروتستان اجرا شود. هدف این پایان نامه ارائه راه میانه ای بین پنطیکاستیالیسم و ​​الهیات انقطاع گرایانه از طریق فلسفه وزارت جان ویمبر است که خود وزیر منصوب شده از فرقه اصلاح شده است. به دنبال احترام به سنت‌های الهیاتی و تاریخی پروتستان است، در حالی که نسبت به برخی از روش‌شناسی‌های کنونی آن بی‌انتقاد نیست. همچنین به دنبال این است که الاهیات ایمان اصلاح‌شده را با روش‌شناسی کاریزماتیک با تأکید بر حاکمیت، قدرت مطلق و الاهیات مقدس خدا مناسب‌تر نشان دهد. به دنبال آن است که عمل بشارت، شاگردی و خدمت را در چارچوب یک جماعت محلی قرار دهد، به عنوان چیزی که برای خدمت به نیازهای آن جامعه محلی که در آن کاشته شده است، و برای بشارت دادن، شاگرد کردن و آموزش آن اعضا مناسب است. نیازهای معنوی آن جامعه را برآورده کند. این پایان نامه برای ادغام حضور و قدرت روح القدس در چارچوب یک جماعت کتاب مقدس و موعظه بحث می کند.
ستایش جلال: الهیات آپوفاتیک به مثابه عرفان تحول آفرین [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Ethan D. Smith
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : الاهیات آپوفاتیک پاتریستی معمولاً به عنوان تفسیری بر مراسم عبادت کلیسا و/یا به عنوان راهنمایی برای مبارزه زاهدانه برای تقدس نوشته می شدند. به این ترتیب، الهیات آپوفاتیک مسیح محور، کتاب مقدس، مذهبی و از نظر عرفانی تجربی بود. در مقابل، الهیات منفی مدرن اغلب به عنوان تأملات فلسفی در مورد محدودیت های زبان و/یا اندیشه نوشته می شود. به جای مسیح شناسی، با آموزه آفرینش آغاز می شود، و به جای تجربی، استنتاجی پیش می رود تا مشخص کند که زبان و/یا اندیشه لزوماً نمی توانند خالق را درک کنند. من درباره این نوع الهیات منفی مدرن دو چیز بحث می کنم. نخست، من از منطق فلسفی لودویگ ویتگنشتاین استفاده می‌کنم تا استدلال کنم که خود ایده نشان دادن تعالی خدا از طریق نمایش محدودیت‌های زبان یا تفکر اساساً مغشوش است. دوم، با زمینه‌سازی الهیات آپوفاتیک پاتریستیکی با عرفان مرکاوای یهودی باستان، استدلال می‌کنم که الاهیات منفی مدرن به عنوان راهی برای متکلمان عمل می‌کند تا از مکاشفه تعالی الهی در مسیح به‌عنوان مشاوران/اعضای کمیته مصلوب‌شده خداوند جلال چشم‌پوشی کنند: کالنبرگ، براد. رئیس کمیته).
عقل یا حماقت؟ : بررسی انتقادی الهیات صلیب ابرهارد یونگل
نویسنده:
Deborah Louise Casewell
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : الهیات ابرهارد یونگل تلاش می‌کند تا درباره وجود خدا و اینکه چگونه بشریت از طریق شناخت خدا از مصلوب شدن مسیح به دست می‌آید، بازاندیشی کند. یونگل با تمرکز بر مصلوب شدن و رستاخیز مسیح پیشنهاد می‌کند که الهیات صلیب باید مبنای شناخت بشر از خدا باشد، همانطور که همه چیز در مورد تثلیث و مسیح‌شناسی باید از صلیب گفته شود. همانطور که یونگل معتقد است که انسانیت مسیح نمونه و مبنای بشریت است، صلیب همچنین منبع اطلاعات انسان شناسی الهیاتی یونگل است. این پایان نامه به دنبال این است که مشخص کند آیا تمرکز یونگل بر صلیب به عنوان منبع همه دانش الهیات منجر به دیدگاه محدودی از خدا، مسیح و بشریت می شود یا خیر. برای انجام این کار، پایان نامه به تاریخ و زمینه خود یونگل و چرایی علاقه او به پایه گذاری الهیات بر صلیب می پردازد. این پایان نامه همچنین به تاریخچه تعامل انتقادی با یونگل و نتایجی که آن آثار به آن رسیده اند می پردازد. تاریخچه الهیات صلیب، از منشأ آن در لوتر تا ظهور آن در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن، مورد بررسی قرار گرفته است. پس از تفصیل تاریخچه صلیب، فرمول خاص خود یونگل، در کنار مولتمان و سوله که نمایندگان اصلی الهیات صلیب در آلمان بودند، توضیح داده می شود. پس از انجام این کار، تأثیرات الهیات صلیب یونگل بر مسیح شناسی، آموزه خدا، و انسان شناسی به تفصیل بیان می شود و استدلال می شود که الهیات صلیب یونگل فعالیت شخص مسیح را محدود می کند و این محدودیت با او در تضاد است. تأکید بر اتحاد پریکورتیک تثلیث، و همچنین محدود کردن کنش انسان به یک انفعال خلاق. با این حال، این پایان نامه همچنین جنبه های مثبت الهیات صلیب یونگل را بررسی می کند. الهیات صلیب یونگل از نظر الهیاتی و فلسفی سخت‌گیرانه‌ترین الاهیات زمان خود است، و الهیات صلیب هنوز به عنوان یک کنترل هنجاری در اندیشه الهیات مورد نیاز است. علاوه بر این، این پایان نامه بررسی می کند که چگونه می توان از روایت یونگل از عشق برای پیشبرد الهیات او و ترمیم برخی از آسیب هایی که محدودیت های الهیات او در مورد صلیب ایجاد می کند استفاده کرد.
فرشته سکولار در ادبیات معاصر کودکان: دیوید آلموند، فیلیپ پولمن و کلیف مک نیش [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Eleni Chelioti
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی بازنمایی فرشته سکولار معاصر در ادبیات کودکان می پردازد، با تمرکز بر آثار سه نویسنده: دیوید آلموند، فیلیپ پولمن، و کلیف مک نیش. در آثار مورد بحث، فرشته سکولار از تمام چارچوب‌های دینی، از جمله وفاداری سنتی و اطاعت از یک شخصیت خدا یا شیطان حذف شده است. اما این غیبت وجود قطب‌نمای اخلاقی را نفی نمی‌کند و اهمیت اراده آزاد را که شخصیت‌های فرشته‌ها و انسان‌ها به طور یکسان به آن اعطا می‌کنند و از آن استفاده می‌کنند، نمی‌کند. دگرگونی، یکی از موضوعات کلیدی پایان نامه، از آنجایی که من استدلال می کنم که شخصیت های فرشته دگرگونی را در قهرمانان رمان ایجاد می کنند، قابل توجه می شود. بینامتنیت بخشی جدایی ناپذیر از تحلیل را تشکیل می دهد، زیرا آثار جان میلتون و ویلیام بلیک نقاط مرجع کلیدی هستند. مقدمه مسیر فرشته را از سنت کتاب مقدس آن در قرون وسطی تا سکولاریزاسیون پیشرونده آن در قرن بیستم دنبال می‌کند و فصلی درباره هر نویسنده دنبال می‌شود. پایان نامه با این استدلال به پایان می رسد که نقش این فرشتگان در ادبیات کودکان به چالش کشیدن و پیچیده کردن مفاهیم دین، معصومیت و تجربه، و علم در مقابل ایمان است، زیرا آنها نمایندگان یک فلسفه معاصر و سکولار می شوند، در حالی که معنویت را حفظ می کنند و در آغوش می گیرند.
کثرت گرایی مذهبی و کلیسای کاتولیک: روش لونرگان و مناقشه ژاک دوپو [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Andrea J. Stapleton Berger
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پروژه روش لونرگان را در مورد مناقشه‌ای که در نتیجه محکومیت ژاک دوپوئیس توسط جماعت دکترین ایمان بر کتاب او به نام «به سوی الهیات مسیحی پلورالیسم دینی» به وجود آمد، اعمال می‌کند. به کارگیری روش لونرگان، پتانسیل حل مسائل ارائه شده توسط دوپو در زمینه توسعه الهیات کاتولیک کثرت گرایی و همچنین تنش بین Magisterium کاتولیک و کار متکلمان کاتولیک را آشکار می کند.
کاربردی و بیگانه کننده: به کار بردن نظریه اسکوپوس برای ترجمه انجیل
نویسنده:
Andrew Cheung
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه عمل ترجمه کتاب مقدس را از منظر مطالعات ترجمه معاصر مورد توجه قرار می دهد و ترجمه ای تازه و تفسیری همراه از جنبه هایی از نامه پولس به رومیان ارائه می دهد. ظهور کارکردگرایی، به ویژه نظریه skopos، در اواخر قرن بیستم به عنوان یک لحظه کلیدی در توسعه نظریه ترجمه دیده می شود. این پایان نامه استدلال می کند که مزایای قابل توجهی نسبت به رویکردهای متن محور دارد که به طور سنتی بر عمل ترجمه کتاب مقدس غالب بوده است. یک تاریخ ضروری این تحول تحولات نظری در مطالعه ترجمه را مستند می کند. مزایای نظریه skopos نسبت به رویکردهای مبتنی بر هم ارزی با ارجاع خاص به نظریه ترجمه کتاب مقدس و کار E. A. Nida مورد بحث قرار گرفته است. رویکرد کارکردگرایانه دامنه ترجمه‌های ممکن را افزایش می‌دهد، با این تز که در ترجمه جدیدی از رومیان 1:1-15، 15:14-16:27 هدف خارجی‌سازی را اتخاذ می‌کند. رویکرد خارجی‌سازی ریشه‌های خود را مدیون F. Schleiermacher است (که اخیراً توسط L. Venuti در میان دیگران محبوب شده است) و شامل ارائه یک متن به گونه‌ای است که حس دیگری بودن متن مبدأ را حفظ یا تقویت کند و در نتیجه چیزی از خارجی بودن متن اصلی را حفظ کند. . تفسیری همراه برای توضیح انتخاب های مترجم ارائه شده است.
ابعاد الهیاتی نظریه زبان نمادین شلینگ
نویسنده:
Daniel Whistler
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این پایان نامه، ساخت شلینگ از زبان نمادین را در §73 از Philosophie der Kunst بررسی می کنم. من از سه جهت به این ساخت و ساز می پردازم. ابتدا، من زبان نمادین شلینگ را با دیگر نظریه‌های معاصر درباره نماد و زبان (به ویژه نظریه‌های گوته، کانت و آ.و. شلگل) مقایسه می‌کنم. در حالی که نظریه شلینگ در مورد زبان نمادین دارای ویژگی هایی مشابه با این نظریه های دیگر است (هویت هستی و معنا، تمامیت ارگانیک، همزیستی اضداد)، من نشان می دهم که در نحوه تفسیر آنها متفاوت است. دوم، من اصول متافیزیکی و معرفت‌شناختی را از فلسفه دوره شلینگ که زیربنای این نظریه از زبان است، بیرون می‌کشم. سه اصل از Identitätssystem (همانطور که از آن نام برده می شود) بسیار مهم هستند: شکل گیری، تمایز کمی و ساخت. آنها روشن می کنند که چرا شلینگ زبان نمادین را بسیار متفاوت با هم عصران خود تفسیر می کند. سوم، من اهمیت الهیاتی زبان نمادین شلینگ را در نظر می‌گیرم. این اهمیت دوچندان است. اولاً، نظریه او مفهومی از گفتمان بدون ارجاع را به وجود می آورد و به همین ترتیب، مفهوم الهیات بدون ارجاع را به وجود می آورد. بر این اساس، شلینگ الهیات مسیحی را به دلیل توجه بیش از حد به ارجاع به خدا مورد انتقاد قرار می دهد، در حالی که آنچه در خطر است، درجه شدتی است که خدا را به وجود می آورد. بنابراین الهیات نیاز به اصلاح دارد. دوم، روشی که شلینگ از الهیات برای ساختن زبان نمادین در بند 73 خود Philosophie der Kunst به کار می‌برد، الگویی برای عمل الهیات اصلاح‌شده ارائه می‌دهد. من استدلال می کنم که شلینگ الهیات سنتی را ماده ای برای تشدید تولید خدا می داند. به این ترتیب، یک «الهیات مطلق» ایجاد می‌شود که هیچ دغدغه‌ای برای ارجاع یا یکپارچگی سنت کلامی ندارد.
  • تعداد رکورد ها : 1276