جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
درباره ریشه های تکاملی اعتقاد دینی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Robert Duane Howard
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : باور مذهبی محصول جانبی مکانیزم های شناختی طراحی شده تکاملی است. فراگیر بودن باورها و تجربیات دینی در فرهنگ های بشری با روانشناسی مشترک انسانی ما توضیح داده شده است. مکانیسم‌های شناختی خاص حوزه ما، در مجموع، پدیده‌ی فرعی باور/تجربه‌ی دینی را پدید می‌آورند. در این پایان نامه، آنچه را که مکانیسم های شناختی مولد دین می نامم بررسی خواهم کرد و استدلال خواهم کرد که باورهای خدایی خام محصول فرعی توسط فرهنگ ها به باورهای خدایی تصفیه شده تبدیل می شوند. این باورهای خدایی تصفیه شده توسط فرآیندهای تکاملی انتخاب شده و سازگاری فرهنگی است. تصور من از «باور دینی» بر حسب باورهای خدایی خام و تصفیه‌شده، امکان ابهام‌زدایی از اصطلاح «دین» را فراهم می‌کند، و با توضیح اینکه باورهای خدایی خام، محصولات جانبی بیولوژیکی هستند در حالی که پالایش شده‌اند، به بحث جاری بین نظریه‌پردازان فرعی و تطبیق‌گرایان کمک می‌کند. اعتقادات خدا سازگاری فرهنگی است.
"قدرت نویسنده طبیعت": کاوشی از آمیختگی دین طبیعی و مکشوف جان وودوارد [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Christine Bugler
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : کشف معروف گرانش توسط آیزاک نیوتن نشان دهنده پیشرفت سریع علم در قرن هفدهم انگلستان و دور شدن دائمی از روش های علمی دوران باستان است. فیلسوفان طبیعی شروع به نگریستن به دنیای فیزیکی به شیوه های جدید و پویا کردند. با این حال، بسیاری از این نظریه جدید با الهیات سنتی که برای پیروان مسیحی این «علم جدید» مشکل‌ساز بود، در تضاد بود. برای مذاکره با این تضاد، گروهی از فیلسوفان طبیعی شاخه جدیدی از علم را با عنوان فیزیک-الهیات ایجاد کردند. هدف این جریان اثبات این است که علم دین را رد نمی کند، بلکه می تواند وجود خدا و حقیقت متون کتاب مقدس را تقویت کند. جان وودوارد یکی از شرکت کنندگانی است که تا حد زیادی نادیده گرفته شده است، اما آثار ادبی او اطلاعات کلیدی را برای خوانندگان مدرن در درک این زمینه فراهم می کند. این مطالعه به طور انتقادی تاریخ طبیعی زمین وودوارد را به دلیل مشارکت قابل توجه آن در علم مدرن اولیه و تکنیک های ادبی این رشته بررسی می کند. این کار نشان دهنده یک روش علمی در حال ظهور است که هدف آن تطبیق مشاهده فیزیکی و تفکر خلاق است. من استدلال می‌کنم که تکیه وودوارد به الهیات، اگرچه از نظر علمی مشکل‌ساز است، مانع از تحقیقات او نمی‌شود، اما با به چالش کشیدن او برای دنبال کردن فرضیه‌های بدیع، ثمربخش است. این متن برجسته و کم مطالعه به دلیل آمیختگی علم و الهیات و آنچه می تواند در مورد وابستگی متقابل ایمان و عقل در علم مدرن اولیه روشن کند قابل توجه است.
وقتی خدا می میرد: تغییر دین از خداباوری به عنوان شبیه به تجربه مرگ [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
William David Simpson
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این پایان نامه، جنبه های روانشناختی و تجربی تغییر از جهان بینی خداباورانه ماوراء الطبیعه (مخصوصاً مسیحیت از نو متولد شده) به جهان بینی فلسفی طبیعت گرایانه و الحادی را در چارچوب چشم انداز مذهبی در ایالات متحده بررسی می کنم. انتقال، که به عنوان "تبدیل مجدد" شناخته می شود، می تواند به طور بالقوه مشابه، هم از نظر روانی و هم ذهنی، با تجربه مرگ دیگری به عنوان یک تغییر محیطی عینی در نظر گرفته شود. دوباره مسیحیت به عنوان یک عامل مستقل موجود و فعال در جهان. شباهت‌های بین روابط انسانی و روابط با خدا، مبنای این ادعا را فراهم می‌کند که از دست دادن این روابط به‌طور بالقوه تجربه‌های مشابهی را ایجاد می‌کند. برای مثال، هر دو دارای یک کاهش هستند در تعداد موجوداتی که تصور می‌شود دارای ذهن هستند (یعنی تئوری تعیین‌های ذهن). همچنین، هر دو تغییر مستلزم درک مجدد هدف و معنا در جهان (یعنی استدلال غایت‌شناختی) هستند. من هر یک از این تغییرات را با جزئیات بررسی می کنم. در نهایت، نشان می‌دهم که تفسیر تجربه تغییر دین به‌عنوان مشابه تجربه مرگ، پیامدهایی برای گفتگوی عمومی بین مسیحیان و ملحدان دارد.
اعمال خداوند را به یاد بیاورید: نقش حافظه جمعی در یک ایمان معقول [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Baily Ray McDaniel
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : علمای سکولار از دیرباز ایمان را غیر معقول و غیرموجه می دانستند. یکی از بزرگترین مسائلی که امروزه مسیحیان با آن روبرو هستند، کار بر ضد این تصور است که ایمان کور است. ریچارد داوکینز نویسنده پرفروش می گوید: «ایمان مذهبی یک خاموش کننده قوی محاسبات عقلانی است که معمولاً به نظر می رسد که بر همه چیزهای دیگر غلبه دارد. غیرمنطقی بودن ایمان به طور مداوم توسط سایر محققان از جمله برتراند راسل تکرار می شود. همانطور که کلی جیمز کلارک اشاره می کند، «یک بار از برتراند راسل پرسیده شد، اگر قرار است به حضور خدا بیاید، به خدا چه خواهد گفت. راسل پاسخ داد، «شواهد کافی برای خدا، نه شواهد کافی.» این ادعا که مسیحیت فاقد شواهد و شایستگی است، برای عذرخواهان مشکل‌ساز است، زیرا مانعی در راه نجات برای بسیاری ایجاد می‌کند. محققان کتاب مقدس، از جمله ویلیام لین کریگ و گری آر. هابرماس، به روش های متفاوتی به این موضوع پاسخ داده اند که به طور مؤثر عقلانی بودن ایمان مسیحی را نشان می دهد. با این حال، این پاسخ‌ها معمولاً حافظه را به عنوان مدرکی برای مسیحیت در نظر نمی‌گیرند. این اثر سعی خواهد کرد با نشان دادن این نکته که حافظه، به ویژه حافظه جمعی، می تواند ارزش عذرخواهی داشته باشد، به پاسخ های این محققان کمک کند. ارزش حافظه جمعی از طریق ارزش سنت و اعتقادات نشان داده می شود. این اثر وقایع عهد عتیق و کلیسای اولیه را به دوران مدرن متصل می کند.
پاسخی مسیحی به فرازمینی گرایی مدرن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Chase Perry Cakmis
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : باورهای فرازمینی (ET-ism) در دوران معاصر به یک جنون فرهنگی تبدیل شده است و بسیاری از کسانی را که با این ایده ها مواجه می شوند شیفته خود کرده است. ET-ism بر همه اشکال رسانه ها، علم و حتی مذهب تأثیر گذاشته است. با نفوذ ET-ism در تمام جنبه های جامعه، مسیحیان باید بدانند که چگونه به این جنون و ایده هایی که از آن سرچشمه می گیرند، نزدیک شوند. تحقیقات زیادی در مورد این موضوع هم در سطح فردی و هم در سطح علمی انجام شده است، و این باورها را از دیدگاه‌های حاشیه‌ای که فقط پارانوئیدها به آن باور دارند، به ایده‌های پذیرفته شده گسترده حتی در جامعه علمی منتقل می‌کنند. در حالی که محافل مسیحی در گذشته این موضوع را مورد بحث قرار داده اند، امروزه به یک امر نادر تبدیل شده است و به این ایده می دهد که مسیحیان باید برای این ایده ها آماده شوند. پس از تحقیق درباره ET-ism با استفاده از کتاب های منتشر شده، پایان نامه ها، گزارش های خبری، مقالات بررسی شده، و حتی اسناد دولتی طبقه بندی شده، سه پارادایم حاکم بر ET-ism شکل گرفتند. سپس این پارادایم ها برای درک بهتر باورهای اساسی که هر پارادایم ارائه می دهد و اینکه مسیحیان چگونه باید به هر یک از آنها پاسخ دهند، تجزیه و تحلیل شدند. این تحقیق به این نتیجه رسید که مسیحیان و کلیساها باید برای مقابله با هر سه پارادایم آماده باشند، در میان این شور فرهنگی وفادار بمانند و طرفداران این پارادایم ها را درک کنند. در نهایت، این مهم نیست که کدام پارادایم در نهایت درست است (یا اگر پارادایم دیگری به طور کلی تأیید شود). این مهم است که مسیحیان در نهایت چگونه به هر یک از احتمالات و مردمی که هر یک را به عنوان حقیقت نگه می دارند، پاسخ می دهند.
الهیات به عنوان حد علم: کشف آناکسیماندر از متافیزیک و مفهوم میلزی از الوهیت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Kosta Gligorijevic
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه نقش مفهوم الوهیت را در نظریه های فیزیکی آناکسیماندر میلتوس (حدود 610 - حدود 546 پ. این تز با تمرکز بر مفهوم آناکسیماندر از apeiron (نامعین)، ادعا می‌کند: (1) که آناکسیماندر از اصطلاحات الهیاتی برای توصیف یک اصل فیزیکی و هستی‌شناختی قبل از اینکه خود ارسطو چنین مفاهیمی را توضیح دهد استفاده می‌کند. که او بدین وسیله (2) تمایز بالقوه- فعلیت ارسطو را پیش بینی کرد. و (3) عیوب اصلی شیوه تبیین جاری در قرن ششم قبل از میلاد میلتوس را شناسایی کرد. این استدلال توسط یک طرح مفهومی پشتیبانی می‌شود که نشان می‌دهد آناکسیماندر یک نظریه متافیزیکی جاه‌طلبانه اما در نهایت ناموفق را ارائه کرد که به apeiron هم اولویت زمانی و هم هستی‌شناختی اختصاص داد، بنابراین به‌عنوان یک جایگزین اولیه برای محرک نخست ارسطو عمل کرد.
خداوند آنجاست: نماهای مسیحیان از معبد در قرن اول پس از میلاد [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jonathan Wells
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در طول قرن اول، یشوا (عیسی) و مسیحیان اصلی معبد را محل سکونت خدا بر روی زمین می دانستند. آنها با اطلاع از کتاب مقدس عبری، که آن را به عنوان کتاب مقدس می دیدند، همچنان به معبد احترام زیادی می گذاشتند. نوشته های عهد جدید افکار اولین مسیحیان و آموزه های یشوع را در مورد درک آنها از معبد اورشلیم نشان می دهد. این مطالعه دیدگاه‌های معبد در عهد جدید و دیگر نوشته‌های مسیحی را از قرن اول بررسی می‌کند تا نشان دهد که بیشتر مسیحیان و به‌ویژه نوشته‌های عهد جدید همچنان معبد را به عنوان یک مکان عبادت قانونی برای مسیحیان گرامی می‌دارند.
الهیات آخرالزمانی کی یرکگور: زمانمندی، معرفت شناسی و سیاست در عمل در مسیحیت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Graham Baker
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز برای حضور یک دیدگاه الهیات آخرالزمانی در عمل در مسیحیت سورن کیرکگارد (1848) بحث می‌کند، دیدگاهی که با آخرالزمانی که تعدادی از دانشمندان، الهی‌دانان و فیلسوفان معاصر کتاب مقدس به آن پرداخته‌اند، همخوانی دارد. در نامه های پولس رسول.

اگرچه نقوش آشنا (مانند اسکاتون قریب الوقوع یا ایده دو عصر) ممکن است شاخص های مفیدی از دیدگاه الهیات آخرالزمانی در یک اثر معین باشد، من این موضع را اتخاذ می کنم که الهیات آخرالزمانی اساساً موضوع حل و فصل مسئله ربوبیت یا حاکمیت نهایی است. بنابراین، در یک بافت مسیحی، جایی که نویسنده میل به اعلام حاکمیت نهایی خدا (از طریق عمل میانجی تجسم او در مسیح) را در مقابل و علیه هر ادعای متقابل دنیوی برای حاکمیت نشان می دهد، او در یک موضوع شریک است. الهیات آخرالزمانی.

من نشان می‌دهم که دیدگاه الهیات آخرالزمانی کی‌یرکگور به سه طریق در عمل در مسیحیت متجلی می‌شود، یعنی با توجه به تفکر او درباره زمانمندی، معرفت‌شناسی و سیاست. سه فصلی که این پایان نامه را تشکیل می دهند به نوبه خود به این موضوعات می پردازند. در هر مورد، موضع کی یرکگور در مورد این مسائل با خوانش آخرالزمانی از نامه های پولس مقایسه می شود. من استدلال می‌کنم که نگرانی برای اعلام حاکمیت نهایی خدا در این سه حوزه اساسی تجربه بشری، دغدغه‌ای است که کی‌یرکگور با پل مشترک است. بنابراین، تا آنجایی که خوانندگان محقق خود پل را به عنوان یک آخرالزمان تلقی می کنند، به عقیده من، کی یرکگور نیز باید چنین باشد.

علاوه بر این، همانطور که ادعا می شود شناسایی آخرالزمانی پولس چارچوبی منسجم برای انجیل او فراهم می کند. من همچنین استدلال می کنم که آیا آخرالزمان کی یرکگور به عنوان زیرلایه ای درک شود که پروژه الهی-فلسفی او را در عمل در مسیحیت نشان می دهد.

فایده گرایی الهی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jimmy R. Lewis
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این اثر به موضوع خدا و اخلاق می پردازد و هدف از آن پاسخگویی به سؤالاتی است که چرا خدا کاری را انجام می دهد و آیا خداوند در اخلاق خود منفعت طلب است یا خیر. برای پاسخ به این سؤالات، ماهیت خدا از دریچه خداباوران کلاسیک مانند آنسلم، توماس آکوین و آگوستین بررسی می شود. تصورات جرمی بنتام و جان استوارت میل از فایده گرایی نیز توضیح داده شده است تا در مورد تعریف فایده ای که در فایده گرایی الهی استفاده می شود، سردرگمی وجود نداشته باشد. در نهایت، فایده گرایی الهی در کنار نظریه فرمان الهی قرار گرفته و قدرت تبیین هر یک مورد توجه قرار گرفته است. در نهایت، این تز به این نتیجه می‌رسد که خداوند در اخلاق خود یک فایده‌گرا است، زیرا می‌خواهد و عمل می‌کند تا بیشترین خیر (رابطه با خودش) را برای هر چه بیشتر انسان‌ها به ارمغان بیاورد.
پادشاهی تو بیاید: یک مطالعه مأموریت شناختی در مورد رابطه بین مفهوم پادشاهی خدا و عملکرد کلیسای مبلغان با استفاده از مثال آگوست هرمان فرانکه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
David Kurt Hilmar Schultze
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه نشان می دهد که چگونه مفهوم پادشاهی خدا بر الهیات و عملکرد کلیسای مبلغان آگوست هرمان فرانکه تأثیر گذاشته است. با مطالعه ادبیات موضوع، مفهوم ملکوت خدا در هاله پیروی از منظر الهیات رسالتی مورد بررسی قرار گرفته است. علاوه بر آن، عمل کلیسای فرانکه از منظر تاریخ رسالت ارائه خواهد شد. هر دو دیدگاه به یکدیگر مرتبط هستند تا روابط بین پادشاهی خدا و عمل کلیسا مشخص شود. بدیهی است که دیدگاه ملکوت خدا بر چارچوب، نقطه مرجع، مشارکت انسانی، رویکرد کل نگر و همچنین دامنه فعالیت تبلیغی در هاله تأثیر قاطع داشته است. بر اساس نتایج تحقیق، نتیجه‌گیری و پیامدهای عملی برای بحث امروز در مورد مفهوم ملکوت خدا و عمل تبلیغی ارائه شده است.
  • تعداد رکورد ها : 1276