جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2251
فرياد حسرت بار دوزخيان حاكي از چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : به دنبال آيه شريفه 66 سوره احزاب كه مي فرمايد: «يوم تقلب وجوههم في النار»، روزي كه صورتهاي آنها در آتش دوزخ دگرگون مي شود، مي فرمايد: فرياد حسرت بار آنان كه حاكي از پشيماني است بلند مي شود و مي گويند: «يا ليتنا اطعنا الله اطعنا الرّسولا»(1): ا بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
کلیدواژه‌های فرعی :
اصحاب شمال چه گروهي هستند و چگونه كيفر مي شوند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : اصحاب شمال گناهكاران هستند كه نامه ي اعمالشان به دست چپشان داده مي شود و رمزي است براي آنكه گنهكار و آلوده و ستمكار هستند و در سوره مباركه واقعه در مورد كيفر آنها آمده است: «و اصحاب الشمال ما اصحاب الشمال في سموم وحميم و ظل من يحموم لا بارد و بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
چگونه گناهكاران را به درون دوزخ پرتاب مي كنند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : در سورهء الرحمن آمده است: «يعرف المجرمون بسيماهم فيؤخذ بالنّواصي و الاقدام»(1): مجرميني كه از چهره هايشان مشخص مي شوند آنها را با موهاي جلوي سر و پاهايشان مي گيرند و به دوزخ مي افكندند. گرفتن مجرمان با موي جلوي سر و پاها ممكن است به معني حقيقي بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
کلیدواژه‌های فرعی :
مراحل عذاب مكذبين را قرآن چگونه توصيف مي كند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : در آيات 11 تا 13 سورهء مزمل مي خوانيم: «و ذرني و المكذبين اولي النّعمه و مهلّهم قليلاً انّ لدينا انكالاً و جحيماً و طعاماً ذا غصّه و عذاباً اليماً»: مرا باتكذيب كنندگان صاحب نعمت واگذار و آنها را كمي مهلت بده كه نزد ما غل وزنجيرها و آتش دوزخ بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
«غسّاق» چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم)
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : در مورد «غسّاق» و ويژگي هاي آن قرآن كريم مي فرمايد: «هذا فليذوقوه حميم و غساق»(1): در اينجا اشاره به انواع ديگر نوشيدني دوزخيان مي كند و مي فرمايد: اين نوشابه حميم و غساق است كه بايد از آن بچشند، حميم كه به معني آب بسيار داغ و سوزان است (و توض بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
ويژگي غذاي دوزخيان چه مي باشد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : در خصوص ويژگي غذاي دوزخيان در قرآن كريم مي فرمايد: «لا يثمن ولا يغني من جوع»(1): غذايي كه نه آن را فربه مي كند و نه گرسنگي را فرو مي نشاند. روشن گرديد كه غذاي دوزخيان ضريع است چنين غذايي براي تقويت جسم وفرونشاندن گرسنگي نيست، غذايي است گلوگير بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
«آنيه» چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم)
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : بر طبق آيه 5 سوره غاشيه كه مي فرمايد: «تسق من عين انيه»: از چشمه اي فوق العاده داغ به آنها مي نوشاند. لذا آنيه به معني آب بسيار داغي است كه حرارتش به منتها درجه رسيده است و زماني كه دوزخيان بر اثر حرارت آتش تشنه مي شوند، از اين چشمه فوق العاده بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
«ضريع» چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم)
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : در مورد «ضريع» آيه ي شريفه ي فوق مي فرمايد: «ليس لهم طعام الّا من ضريع»(1): آنها طعامي جز ضريع ندارند، آيه در مورد خوراك دوزخيان، به هنگام گرسنگي مي باشد و اين ضريع گياهي است سمي كه در دنيا هيچ حيوان وچارپائي هم به آن نزديك نمي شوند. و برخي گف بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
کلیدواژه‌های فرعی :
 اگر ما با جسم مادی وارد قیامت بشویم آیا لذات معنوی محدود نمی شود ؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : ما سه مفهوم داریم : محدود معین به حد محدود ، محدود غیر معین با حد محدود که قابل ازدیاد است و بی نهایت . این اتاق به این دیوار تمام می شود. عدد هر چه که جلو برود قابل افزایش است . بی نهایت چیزی است که حد ندارد . عدد حد غیر معین دارد . و دائم بر بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
 معاد چیست ؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم)
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : کلمه ی معاد از عود به معنای بازگشت می آید و منظور از معاد این است که انسان بعد از موت ، لباس حیات می پوشد و این حالت فیزیکی برمی گردد و حی خواهد شد . تعبیر قرآن این است که بعد از این که شما زندگی دنیا را تمام کردید میت می شوید .همه ی انسانها ب بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
  • تعداد رکورد ها : 2251