جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2251
 منظور از «قطع پیوندها» در روز قیامت چیست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : روز قيامت، روز قطع ارتباط‌هاست. روزي كه هيچ كس كمترين كمكي به دوستش نمي‌كند و از هيچ طرف ياري و حمايت نمي‌شود: «يوم لا يغني مولًي عن مولًي شيئاً و لا هم يُنصَرون» دخان/41؛ در اين روز همة اسباب و وسيله‌ها قطع است: «و تقطّعتْ بهم الأسباب» بقره/ بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
کیفیت معاد و قیامت را توضیح دهید؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : براساس آيات قرآني ، مساله معاد كلي و عمومي بوده و تمام موجودات و از جمله انسان به سوي خداوند متعال بازخواهندگشت [ روم ، آيه 11 ؛ عنكبوت ، آيات 19 و 20 ؛ يونس ، آيه 34 ؛ انشقاق ،آيات 12 - 6 ] اما چگونگي اين معاد، براساس آيات و روايات هم جسماني بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
آیا اعتقاد به معاد در میان اقوام قبل از تاریخ وجود داشته است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : مي دانيم دوران زندگي بشر را به دو دوران تقسيم مي کنند دوراني که خط اختراع شده بود و انسان توانست نوشته هائي از خود به يادگار بگذارد، و آن را دوران تاريخ مي نامند، و دوران قبل از اختراع خط که طبعاً نتوانست شرح زندگي خود را به صورت تاريخ مدوّن بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
چرا خداوند بهشت و جهنم را به طور کامل معرفی نکرده است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : خداوند بهشت و جهنم را در قرآن به طور كامل و روشن بيان كرده، ولي مزايا و خصوصيات نعمت هاي بهشت، هم چنين آلام و شدايد نعمت هاي دوزخ در عالم آخرت براي انسان هايي كه اكنون در قيد حياتند و در اين جهان زندگي مي كنند، درك ناشدني و غير قابل توصيف است، بیشتر ...
چرا مسأله معاد را جزء اصول دین قرار داده اند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : علت اينكه مسلمين معاد را جزء اصول دين قرار داده اند اين بوده است كه اسلام درباره معاد يك امر علاوه اي از ما خواسته؛ يعني نخواسته ما فقط آن را به عنوان يكي از ضروريات اسلام، به طفيل قبول نبوت قبول كرده باشيم، خواسته كه خود ما ه م مستقلاً به آن بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
آیا معاد امر محالی است و عقل آن را رد می‏نماید؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : معاد و بازگشتي كه در اديان الهي مطرح است، از اموري نيست كه عقل آن را محال بشمارد. توضيح اينكه عقل يك سلسله امور را محال مي‌داند؛ مانند اجتماع نقيضين؛ يعني يك چيز در آن واحد و در مكان واحد نمي‌تواند هم باشد و هم نباشد؛ ولي اينكه انسان‌ها پس از بیشتر ...
تفاوت اعتقاد به معاد و عدم آن, در جهت دادن به فعالیتهاى زندگى را شرح دهید ؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : شـنـاخـت هـدف نهايى زندگى , نقش اساسى را در جهت دادن به فعاليتها و انتخاب وگزينش كـارهـا , ايفاء مى كند و در واقع عامل اصلى در تعيين خط مشى زندگى را , نوع نگرش و بينش و شـنـاخـت انسان نسبت به حقيقت خود و كمال و سعادتش , تشكيل مى دهد ,و كسى كه بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
ضرورت تحقیق درباره معاد و برترى آن بر تحقیق در مسائل دنیوى را شرح دهید ؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : بـراى ايـنـكـه انـسـان بتواند راهى را در زندگى برگزيند كه به سعادت حقيقى و كمال نهائيش بـينجامد , بايد بينديشد كه : آيا حيات انسان با مرگ پايان مى يابد يا پس از آن حيات ديگرى خواهد داشـت ؟ و آيـا انـتقال از اين جهان به جهان ديگر همانندمسافرت بیشتر ...
آیا مساله معاد از زمان آفرینش انسان مطرح بوده است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : قرآن مجيد اين حقيقت را با صراحت بيان کرده که از زمان آفرينش آدم مسأله معاد و حيات بعد از مرگ مطرح بوده، و حتي ابليس نيز به اين امر اعتراف داشته و بعد از آدم نيز پيامبران الهي كه مامور هدايت اقوام مختلف بوده‎اند آنها را به مسأله «حيات بعد از م بیشتر ...
تلازم بین شناخت مبدأ و اعتقاد به معاد چگونه تبیین شده است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : بينش رسول گرامي(ص) نسبت به حشر اكبر و معاد عمومي، در پرتو بينش توحيدي آن حضرت شكل مي‌گرفت، چنانكه از آيه«قُل أَغير الله أَبغي رَباً و هو رَب كل شيء ولا تَكسب كُل نَفس اِلا عليها ولا تَزر وازرة وِزر أُخري ثُم اِلي ريكم مرجعكم فَيُنبئكم بِما كن بیشتر ...
  • تعداد رکورد ها : 2251