جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
1. اصطلاحنامه کلام اسلامی (Kalam (Islamic scholastic theology
>
05. فرجام شناسی Eschatology
>
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی)
>
معاد(کلام)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
تعداد رکورد ها : 2251
عنوان :
نفحات الأزهار فی خلاصة عبقات الأنوار المجلد 20 - 1
نویسنده:
علی حسینی میلانی
نوع منبع :
کتاب , خلاصه اثر , آثار مرجع
منابع دیجیتالی :
فهرست
نسخه قائمیه
معرفی کتاب
وضعیت نشر :
قم: مركز الحقائق اسلامیة,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
19. مسایل کلامی
,
امام شناسی
,
توحید (به لحاظ صفت) Divine unity (کلام)
,
امامت
,
معاد(کلام)
,
نبوت
,
عقاید شیعه امامیه
,
حقیت امامت ائمه (ع)
,
احادیث امامت ائمه اثنی عشر(ع)
,
تصدیق امامت ائمه(ع)
,
امامت ائمه اثنی عشر ( ع )
,
شیعه شناسی
,
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
,
13. علم کلام
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
سید علی حسینی میلانی
شابک (isbn):
9642501090
چکیده :
كتاب «نفحات الازهار فى خلاصة عبقات الانوار» نوشته سید علی حسینی میلانی به زبان عربی و در موضوع کلام و عقاید می باشد. در اوائل قرن سيزدهم هجرى قمرى كتابى به نام «التحفة الاثنا عشریة فی الردّ علی الإمامیة الإثنی عشریة» توسط يك عالم سنّی به نام عبدالعزیز بن احمد دهلوی به زبان فارسی تأليف شد كه ضمن آن اعتقادات شیعه در زمينه توحید، نبوّت، معاد و مخصوصا امامت با دلايل غير علمى و خلاف واقع مورد نقد قرار گرفت و احساسات شيعيان هند را جريحه دار كرد. پس از تأليف اين كتاب دانشمندان شیعه براى صيانت از حريم اعتقادات شيعه به ميدان آمده و كتابهايى را در ردّ اين كتاب نگاشتند كه در ميان آنها كتاب عظيم و گران سنگ «عبقات الأنوار» به تأييد بزرگان شيعه و اعتراف مخالفين از اعتبار ويژه اى برخوردار است و دليل آن را مى توان در تلاش طاقت فرسا، تتبّع و تحقيق فراوان و همّت بى نظير سید میر حامد حسین متکلّم و محقق شیعه در راه تأليف اين كتاب جستجو نمود. مؤلف در اين كتاب شش آیه و ده حديثى را كه دهلوى در كتاب خود مطرح و دلالت آن را بر مسئله امامت انكار كرده است، با اسناد فراوان و غير قابل انكار نزد مخالفين به تفصيل بررسى كرده است و با دلايل متقن و محكم دلالت آنها را بر امامت ائمه معصومين عليهم السلام به اثبات رسانده است به صورتى كه جاى هيچ گونه شک و ترديدى براى يك مسلمان منصف و بدون تعصّب باقى نمى ماند. وى در اين كتاب -كه به زبان فارسی نگاشته است- روایات را فقط از طريق أعلام أهل سنت نقل كرده و حتّى در استدلال يا استشهاد به يك قاعده مثلا نحوى به كلام آنان استناد نموده است و براى اثبات تواتر احاديث از همه طبقات راویان از قرن اوّل هجرى تا قرن سيزدهم بهره برده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
در جهان آخرت با انسان هایی که در نقاط دورافتادۀ دنیا زندگی کرده اند و هیچ اطلاعی از مسائل مذهبی و دینی ندارند و نمی دانند که پیامبران و کتاب هایشان چه گفتند و چه بودند، چگونه رفتار می شود؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
خداوند دو حجت بر انسان ها دارد: «أنبیا» که حجت بیرونی اند و «عقل» که حجت درونی است و به آن پیغمبر درونی نیز می گویند. أنبیا عقل بیرونی اند و عقل، پیغمبر درونی. این افراد به مقدار عقلشان مورد عِقاب قرار می گیرند، اگر هیچ سخنی از أنبیای الهی نشنیده با
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
جاهل قاصر
,
جاهل مقصر
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ارواحي که در برزخ و قيامت معذب مي باشند آيا ممکن است مورد عفو قرار گيرند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
بله ، کساني که به بهشت مي روند وجودشان در بهشت قطعي است اما کساني که به جهنم مي روندممکن است از جهنم بيرون بيايند . به عبارت ديگر بهشت ورودي دارد، خروجي ندارد اما جهنم هم ورودي دارد و هم خروجي دارد .در روايات هم داريم که تعدادي از انسانها در جهنم نم
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
احوال عالم برزخ
,
عالم برزخ
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آيا اين مطلب درست است که ائمه معصومين در بهشت قرآن را براي مؤمنين تفسير و تأويل مي فرمايند؟ اگر چنين است آيا تمام جنبه هاي قرآن براي اهل بهشت کاربرد دارد، مثلاً آيات مربوط به تاريخ، تعدد زوجين و ...؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در قرآن داريم که سخن اعلي نشينان اهل بهشت(نبي مکرم و اهل بيت و اولياء خدا) ، حمد و تحيت و گفتگو و ذکر الهي است « وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ – يونس 10» «وَقَالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَذْهَبَ عَنَّا الْحَزَنَ
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
تفسیر قرآن
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آيا تجسم اعمال همان حقيقت اعمال هستند يا حقيقت اعمال فراتر از تجسم اعمال است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم) , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
بزرگاني که قائل به تجسم اعمال هستند معتقدند که حقيقت اعمال در قيامت ديده مي¬شود. چون تجسم معنا ندارد. يعني همان که قرآن ازآن تعبير به«انباء وارئه عمل » مي کند.«فمن يعمل مثقال ذره خير يره» به اعتقاد اين بزرگان صاحب نظر،روئيت وتجسم همان حقيقت عمل است
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
تجسم اعمال
,
حقیقت اعمال
کلیدواژههای فرعی :
اصل تجسم اعتقاد و اعمال ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آيا مؤمنين و متقين هم فشار قبر دارند؟ چه اعمالي موجب فشار قبر ميشود؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
فشار قبر از آن مؤمن ومتقي واقعي نيست. البته ممکن است انساني مؤمن باشد اما در بعضي جاهامشکل هم داشته باشد. آنچه که در روايات داريم، فشار قبر بيشتر برخاسته از جرايم زباني است يعني دروغ، غيبت، تهمت، ناسزا و فحاشي موجب فشار قبر مي شود
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
فشار قبر
,
فشار قبر مؤمن
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آيا منظور از آيه (الوزن يومئذ الحق) آن است که وزانت و سنگيني در قيامت حق است يعني هر مقدار اعمال ما با حق آميخته باشد وزين مي شود؟ آيا ازآيه (و قدمنا الي ما عملو من عملٍ فجعلناه هباءً منثوراً) اين برداشت مي شود که اعمالي که بهره اي از حق ندارند نابود مي شوند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
خير، منظور آن است که عامل سنجش حق است و گفتار، عقايد و باورهاي ما بر اساس حق سنجيده مي شود. يعني آن ميزاني که با آن اعمال ما را مي سنجند حق است. هر مقداري که اعمال ما منطبق با حق باشد مقبول و هر مقداري که منطبق نباشد مردود و غبار پراکنده مي شود ونابو
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
سنجش عمل
,
معاد(کلام)
,
سنجش اعمال
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
در كتاب يكي از علماي عاليقدر در تفسير سوره واقعه و در توصيف حورالعين ظاهراً خيلي غلو شده است مثلاً گفته شده كه حورالعين آنقدر لطيف و نوراني هستند كه اگر 70لباس روي هم بپوشند، باز هم بدن آنها نمايان است اينگونه مسائل آيا درست است و دور از عقل و منطق نيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
اصلاً در بهشت بحث زن و مرد نيست بلكه بحث زوجيت و تكميل نفوس و لذت همدمي و هم نفسي است اين اصل قضيه است . توصيفاتي هم كه در كلام الهي در مورد حورالعين گفته مي شود از باب آن است كه آن مفاهيم را با فهم بشري دنيايي ما به ما منتقل كنند لذا اگر هر چيزي هم
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
توصیف بهشت
,
معاد(کلام)
,
حورالعین
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
در بعضی از آیات قرآن، بهشتیان از کنار جهنم عبور می کنند و آن را می بینند و در بعضی دیگر بهشتی ها اصلاً صدای جهنم را نمی شنوند. آیا بین این آیات تناقضی وجود ندارد ؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
مراد از دوري وبُعد از جهنم ،بُعد و دوري از عذاب جهنم است و مراد از عبور و نگاه، اشراف بر حال اهل جهنم است كه به زيبايي اين را در سور? صافات مي بينيم . «فاطلع فرأه في سواء الجحيم » .آني كه بهشتيان مي بينند وضعيت و ملكوت جهنم و وعده هاي الهي است وآني
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آيا روح بعد از مفارقت از جسم با مرگ، بازگشت دوباره اي به جسم دارد يا اينكه تا قيامت مطلقاً بازگشتي به بدن ندارد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
روح بعد از مرگ تا قيامت هيچ گونه بازگشتي به اين بدن ندارد. چون اين بدن در عالم ناسوت ودرعالم خاك مي ماند و روح سير خودش را به عوالم بعدي (برزخ وقيامت) دارد اما اين تن ، اين سير را ندارد ، ولي روح با قالب ها ي ديگري اين سير را ادامه مي دهد يعني قالب
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مرگ
,
تن و جان
,
معاد(کلام)
,
روح و جسم
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
تعداد رکورد ها : 2251
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید