جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
1. اصطلاحنامه کلام اسلامی (Kalam (Islamic scholastic theology
>
05. فرجام شناسی Eschatology
>
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی)
>
معاد(کلام)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
تعداد رکورد ها : 2251
عنوان :
اگر كسي نه به بهشت برود و نه به جهنم پس كجا مي رود؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : همه انسانهايي كه به سن تكليف رسيده اند و عاقل هستند سرنوشت آنها يا بهشت است يا جهنم، و جاي سومي براي آنها نيست. البته ممكن است گروهي مدتي داخل جهنم شوند و بعد از آن وارد بهشت شوند. بنابراين سرنوشت انسانها يا بهشت است يا جهنم. در برخي روايات و
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
بهشت و جهنم
,
معاد(کلام)
,
سرانجام انسان
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ديدگاه اديان مختلف در مورد جهنم چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : جهنم به عقيده همه اديان، جايي است در جهان ديگر كه بزه كاران را در آن جا به انواع عقوبت كيفر مي دهند. دوزخ در آيين زردشتي جايي است در جهان ديگر كه در آن جا گناه كاران كيفر كارهاي بد خود را مي بينند و آن محلي است سخت عميق، همچون چاهي بسيار تاري
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
جهنم
کلیدواژههای فرعی :
جهنم از منظر دیگر ادیان ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ابدي بودن بهشت و جهنم را مشكل مي توان باور كرد چون تناسبي با اعمال محدود اين دنيا ندارد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : اين سؤال در طول تاريخ كلامي اسلام سابقه ديرينه دارد و درزمان امام باقر ـ عليه السّلام ـ در محافل علمي آن روزگار مطرح بوده و دانشمند اسلامي براي آن جوابهاي متعددي را دادهاند. در واقع سؤال شما بازگشتش به اين است كه چگونه ميتواند بهشت يا جهنم ا
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
الخلود فی الجنة و النار
,
معاد(کلام)
,
خلود جهنم
,
خلود در جهنم
,
خلود بهشت
کلیدواژههای فرعی :
استحقاق خلود در جنت ,
جاودانگی عذاب جهنم ,
جاودانگی بهشت ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اعتقاد به معاد و قيامت در زندگي ثمره اي ندارد و افرادي كه اعتقاد به معاد ندارند راحت تر زندگي مي كنند و بيشتر لذت مي برند ؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : اعتقاد به آخرت از جمله اموري است كه در عقايد و رفتار و اخلاق انسان نقش به سزايي دارد، به گونهاي كه حتي اعتقاد به توحيد اين چنين تأثيري را ندارد. اعتقاد به آخرت و معاد سومين ركن از اركان اعتقادي اسلام محسوب ميشود. به گونهاي كه اگر كسي معاد
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اعتقاد به معاد
,
معاد(کلام)
کلیدواژههای فرعی :
ایمان به آخرت ,
اعتقاد به جهان آخرت ,
ایمان به معاد ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معرفت پيامبراکرم(صلی الله علیه و آله) راجع به مسئله معاد در چه مرتبه اي است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : همان طور که بينش توحيدي درجاتي دارد و معرفت توحيدي پيامبر عظيم الشأن(ص) در بالاترين درجه توحيد است، معاد شناسي هم درجاتي دارد و معرفت آن حضرت راجع به معاد در برترين درجة آن جاي گرفته است. علت اين امر آن است که چون هر فيضي که از جانب خدا مي رس
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اعتقاد به معاد
,
معاد(کلام)
,
سیره نبوی(پیامبر ص)
کلیدواژههای فرعی :
معاد از منظر پیامبر ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چگونه ميشود انساني به وجود بهشت و جهنم عالم باشد ولي در اعمالش سُستي نشان دهد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : حقيقت اين است كه ايمان, پذيرش و التزام عملي به آن, اختياري انسان است و جبراً مترتّب بر علم نخواهد شد و علم شرط كافي و علّت تامه ايمان نيست. شايد كسي بگويد: چگونه ممكن است انسان به چيزي علم داشته باشد و به مقتضاي آن عمل نكند؟ در پاسخ ميگوييم:
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
بهشت و جهنم
,
معاد(کلام)
کلیدواژههای فرعی :
ایمان ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هماهنگي و آموزندگي اعتقاد به مبدأ و معاد در سيره رسول اكرم(صلی الله علیه و آله) چگونه است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : انسان از مبدئي نشأت گرفته كه سر انجام به همان مبدأ بر ميگردد؛ عود به آن مبدأ، همان معاد است. توحيد با معاد هماهنگ است و معاد رجوع به همان مبدأ است، زيرا همان موجودي كه «هو الآخر» است، «هو الآوّل» هم ميباشد و همان موجودي كه «هو الأول» است، «
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اعتقاد به معاد
,
معاد(کلام)
,
سیره نبوی(پیامبر ص)
,
اعتقاد به مبدا
کلیدواژههای فرعی :
علم به مبدا و معاد ,
مبدا و معاد ,
اثبات مبدأ و معاد ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تأثير متقابل عبوديت و ياد معاد از ديدگاه پيامبر اكرم(ص) چگونه است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : محور اصلي عبادت، تأمين سعادت آخرت است چنانكه هدف اصيل آفرينش بشر، بندگي او نسبت به آفريدگار است. نتيجه آنكه هر كس عبوديتش بيشتر باشد توجهش به معاد افزونتر از ديگران است پس كثرت ياد معاد در تقويت عبوديت مؤثر است. رسول اكرم(ص) كه خود را «بنده»
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
عبودیت
,
غفلت از معاد
کلیدواژههای فرعی :
یاد مرگ ,
رابطه یاد مرگ و معنای زندگی ,
رابطه یاد مرگ و شیوه زندگی ,
یاد مرگ ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عواملي كه انسان را از معاد غافل مي كند لطفاً توضيح دهيد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : عوامل متعددي انسان را ازآخرت به غفلت مي اندازد كه يكي ازآن موارد آرزوهاي دراز وطول امل است همچنان كه حضرت امام خميني (ره) دراربعين حديث مي فرمايند:" ازموانع بزرگ . . . . آن است كه انسان گمان مي كند وقت براي سير وسيع است ، اگر امروز حركت نكند ب
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
غفلت از معاد
کلیدواژههای فرعی :
آرزوی طولانی ,
طول امل ,
غفلت از آخرت ,
غفلت انسان ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چگونه بايد زندگي كرد كه شفاعت ائمه اطهار(علیهم السلام) شامل حالمان شود؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : شفاعت ائمه(ع) روز قيامت براساس قانون كلي شفاعت است، لذا بايد ديد شرايط شفاعت چيست؟ شرايط شفاعت: شفاعت اولياي الهي در روز قيامت براي گنهكاران و واسطه شدن آنان در رساندن رحمت، مغفرت و آمرزش الهي بدون حساب نيست بلكه اين كه كساني مورد شفاعت قرار
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
شفاعت
,
معاد(کلام)
,
شفاعت ائمه علیهم السلام
کلیدواژههای فرعی :
شفاعت ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
تعداد رکورد ها : 2251
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید