جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
رذایل اخلاقی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 8
عنوان :
اصل توحید محوری و تاثیر آن بر اخلاق فردی و اجتماعی در المیزان
نویسنده:
عباس همامی، حمید رضا یونسی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: انجمن علوم قرآن و حدیث ایران, بهار و تابستان/1390
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی
,
اصول فلسفه و روش رئالیسم
,
آخرت گرایی
,
رذایل اخلاقی
,
اخلاق فردی
,
عمل گرایی آخرت محور
,
اخلاق تابع تحمل قوانین
,
تحسین افکار عمومی
,
ثمرات اجتماعی اخلاق توحید محور
,
خودمحوری اخلاقی
,
تفسیر المیزان (کتاب)
,
اخلاق اسلامی و دینی
,
اخلاق دینی
,
علامه طباطبایی
,
حکمت عملی
,
قرآن
,
اصطلاحنامه اخلاق اسلامی
,
فضایل اخلاقی
,
توحید(اخلاق اسلامی)
,
خود سازی
,
آداب اجتماعی
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
عبّاس همامی
,
اخلاق فردی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 9 تا 25
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مبنای فلسفی تعیین ارزشها از نظر سیّد محمّد حسین طباطبایی و دیوید هیوم
نویسنده:
محمد جواد موحدی، مهدی دهباشی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اصفهان: حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان, بهار و تابستان/1392
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
علامه طباطبایی
,
حسن و قبح عقلی
,
هیوم
,
فلسفه اخلاق (اِتیک)
,
اصول فلسفه و روش رئالیسم
,
حسن و قبح
,
صبغه
,
ملکات نفسانی
,
علم ارزشی
,
شرور اخلاقی
,
خیر اخلاقی
,
انگیزه
,
رذایل اخلاقی
,
حسن و قبح
,
وجدان خیر و شر
,
حصول معرفت
,
علم اخلاق اسلامی
,
انطباع
,
ایده
,
طبیعت شناسی
,
خُلقیات
,
مکتب اخلاق فضیلت محور
,
حسن و قبح اخلاقی
,
فلسفه اخلاق اسلامی
,
علامه طباطبایی
,
حسن و قبح از نظر علامه طباطبایی
,
خلق
,
عقل ( جوهر )
,
خیر اخلاقی
,
علم اخلاق
,
رذایل اخلاقی
,
فضایل اخلاقی
,
نقش عقل نظری در اخلاق
,
انگیزه اخلاقی
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
دیوید هیوم
,
میزان
,
فطرت(سرشت) (معرفت شناسی)
,
فلسفه اخلاق هیوم
,
اخلاق و معرفت شناسی
,
معرفت شناسی اخلاق
,
تهذیب اخلاقی
,
اخلاق فضیلت گرا
,
احساس اخلاقی
,
رفتار آدمی
,
عقل در زندگی
,
ادراک در زندگی
,
علم اخلاق یونانی
,
رسالهای درباره طبیعت آدمی (هیوم)
,
رفتار فضیلت مندانه
,
رفتار رذیلت مندانه
,
عمل عادلانه
,
تفسیر المیزان (کتاب)
,
مهدی دهباشی
شاپا (issn):
2322-3421
چکیده :
علامه سیّد محمّد حسین طباطبایی و دیوید هیوم، دو اندیشمند بزرگ، یکی در جهان اسلام و دیگری در جهان غرب، به لحاظ داشتن اندیشههای فلسفی تأثیرگذار، بسیار حائز اهمیّت هستند. در حوزه فلسفه اخلاق، هیوم به دنبال علم به طبیعت آدمی و انگیزهها و رفتار اوست و انسان را به عنوان موجودی عاقل و فعّال مورد بررسی قرار میدهد و در پی آنست تا نقش عقل را، به خصوص در اخلاق، بسیار کمرنگ جلوه دهد. علامه طباطبایی نیز در مباحث معرفتشناسی و توجه به چگونگی حصول معرفت برای آدمی، فاعلیت انسان و ارتباط فاعل و فعل را در مورد کاوش و تحلیل قرار میدهد و در پی آنست که نقش عقل و ادراکات آن را در همهی سطوح زندگی انسان به عنوان نقشی اساسی و مرکزی نشان دهد. در این مقاله به بررسی و مقایسهی مبانی فلسفی آنها، به طور خاص در قلمرو اخلاق و تعیین ارزشها، می پردازیم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 10
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تأثیرپذیری معرفت از مؤلفه های غیر معرفتی از دیدگاه لیندا زگزبسکی
نویسنده:
غلامحسین جوادپور
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: دانشگاه تهران, پائیز/1394
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
خود محوری
,
اخلاق فضیلت (فلسفه اخلاق)
,
عواطف
,
باور اخلاقی
,
باور
,
اراده
,
فضیلت اخلاقی (فضایل اخلاقی)
,
معرفت شناسی فضیلت محور
,
اراده گرایی
,
رذایل اخلاقی
,
اراده
,
زگزبسکی
,
گزاره اخلاقی
,
عواطف اخلاقی
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
توجیه باور اخلاقی
,
صدق گزارههای اخلاقی
,
حکمت عملی
,
رذایل اخلاقی
,
فضایل اخلاقی
,
معرفت
,
اراده گرایی اخلاقی
,
اندراج اخلاق در فلسفه
,
ارسطو
,
فلسفه دین
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
لیندا زاگزبسکی Linda Zagzebski
,
اراده
,
اراده گرایی(اصطلاح وابسته)
,
اخلاق و معرفت شناسی
,
حکمت عملی
,
فلسفه دین
,
معرفت شناسی اخلاق
,
معرفتشناسی (اپیستمولوژی)
,
فرایند عادت وار
,
نظریه جوزپ راز
,
اصل توجیه معمولی
,
اخلاق فضیلت
,
ویلیام جیمز (William James)
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 623 تا 652
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی سعادت از دیدگاه فارابی و علامه طباطبایی
نویسنده:
وحید دهقانی فیروزآبادی، محمد بنیانی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم, زمستان/1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
علامه طباطبایی
,
توحید
,
اخلاق دینی
,
ایمان
,
ادراک عقلی
,
ابو نصر فارابی
,
کمال انسان
,
سعادت
,
صبغه
,
خیر
,
اختیار انسان
,
اختیار
,
خیر مطلق
,
فعل قبیح
,
شقاوت
,
مراتب سعادت
,
تقرب به خدا
,
رذایل اخلاقی
,
فطرت(کلام)
,
اختیار
,
ادراک سعادت عقلی
,
ادراک عقلی
,
فضایل
,
اختیار انسان
,
کمال نفوس انسانی
,
قرآن
,
سعادت جسمانی
,
نیت اخلاقی
,
الأم
,
فلسفه یونان
,
اخلاق دینی
,
قرب الهی
,
علامه طباطبایی
,
فلسفه یونان
,
الم
,
لذت
,
ماهیت سعادت حقیقی
,
استعداد فطری
,
خیر
,
سعادت اخروی
,
توحید(الهیات بالمعنی الاخص))
,
خیر محض
,
قرآن
,
رذایل اخلاقی
,
ابونصر فارابی
,
ارسطو
,
میزان
,
مراتب شقاوت(مقابل مراتب سعادت)
,
مراتب سعادت(مقابل مراتب شقاوت)
,
ایمان
,
سعادت روحانی
,
سیاسه المدینه
,
التنبیه علی سبیل السعاده
,
قوه شهویه
,
تفسیر المیزان (کتاب)
,
محمد بنیانی
,
درباره علامه طباطبایی
,
مقاله درباره فارابی
شاپا (issn):
0
چکیده :
مسئله سعادت از دیرباز اذهان اندیشمندان حوزه اخلاق و فلسفه اخلاق را به خود معطوف داشته است. از دیدگاه فارابی و علامه طباطبایی سعادت ، لذت ، کمال و خیر مفاهیمی هستند که بسیار به هم نزدیک اند و سعادت انسان امری اختیاری است که با توجه به ابعاد وجودی اش، به سعادت حقیقی و مظنون و دنیوی و اخروی تقسیم می شود و انسان با کسب فضائل از طریق تلقین علمی و تکرار عملی می تواند بدین مهم دست یابد . از دیدگاه هر دو متفکر، سعادت امری مشکک و ذو مراتب است و بالاترین مرتبه آن قرب وجودی به خداست که در جهان آخرت و بعد از مرگ و مفارقت از این عالم برای انسان حاصل می شود. ایمان ، توحید و نیت در نظام اخلاقی مرحوم علامه با تأثیر پذیری ایشان از قرآن، جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده اند در حالی که فارابی به تبعیت از فیلسوفان یونانی ، بیشتر به فضائل چهار گانه شجاعت ، عفت،حکمت و عدالت پرداخته است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 67 تا 100
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تبیین و تحلیلی بر مفاهیم تربیتی - اخلاقی از نظر فارابی، کومنیوس و روسو : سال 4، شماره 13
نویسنده:
مرجان کیان، فهیمه نظام الاسلامی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم, بهار/1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تربیت اجتماعی
,
ابو نصر فارابی
,
فلسفه اخلاق (اِتیک)
,
انسان شناسی
,
فضیلت اخلاقی (فضایل اخلاقی)
,
اجتماعی بودن انسان
,
آموزه تربیتی روسو
,
بعد اجتماعی انسان
,
انسان اجتماعی
,
رذایل اخلاقی
,
03. انسان شناسی Human nature
,
تربیت فردی
,
اخلاق اسلامی
,
اهداف اخلاقی
,
تربیت و اخلاق
,
روسو
,
اخلاق و تربیت اسلامی
,
تربیت
,
اصطلاحنامه اخلاق اسلامی
,
فضایل اخلاقی
,
ابونصر فارابی
,
ارسطو
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
جان دیویی
,
ژان ژاک روسو
,
انسان شناسی اخلاق
,
فلسفه اخلاق فارابی
,
فضایل نظری
,
فضایل فکری
,
فضایل عملی
,
آراء اهل مدینه فاضله
,
هدف جسمانی
,
هدف ذوقی
,
هدف عقلانی
,
کومنیوس
,
مقاله درباره فارابی
شاپا (issn):
0
چکیده :
مطالعه حاضر بر آن است تا اندیشههای تربیتی- اخلاقی سه اندیشمند صاحبنظر در حوزه تعلیم و تربیت یعنی فارابی، کومنیوس و روسو را بررسی و به بیان شباهتها و تفاوتهای آرای تربیتی آنها بپردازد. روش پژوهش، توصیفی با رویکرد تحلیلی- مقایسهای است. از نظر فارابی، انسان دارای فضائل و رذائلی است که در زندگی انفرادیاش ظهور نمییابند، بلکه جامعه است که آنها را از قوه به فعل در میآورد. کومنیوس با بیان تربیت فراگیر، تبعیضهای بین افراد را نادیده میگیرد و در صدد اصلاح و بهبود تعلیم و تربیت کودکان و بزرگسالان و سالمندان بر میآید. وی که بنیانگذار نظام آموزش گام به گام متناسب با رشد یادگیرنده است با اصولی بنیادین برگرفته از طبیعت، به بنیان نهادن سازمان آموزش دقیق خود میپردازد. روسو نیز از یکسو از فرد و تربیت فردی و بازگشت به طبیعت سخن میگوید و از دیگر سو به جامعه و پیمان اجتماعی میپردازد. یافتههای پژوهش پیش رو حاکی است که بین دیدگاه تربیتی- اخلاقی هر سه اندیشمند تفاوتها و شباهتهایی وجود دارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 67 تا 93
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مبانی کلامی اخلاق پزشکی در احادیث نبوی
نویسنده:
رحیم دهقان سیمکانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم, تابستان/1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
خواجه نصیرالدین طوسی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
,
توحید
,
نهج البلاغه (نهجالبلاغه)
,
بدن
,
انسان شناسی
,
خلافت الهی
,
بعد معنوی انسان
,
قوانین کلی الهی
,
کرامت انسان
,
اخلاق حرفه ای
,
احکام الهی
,
رذایل اخلاقی
,
03. انسان شناسی Human nature
,
خلافت الهی
,
اهل بیت(ع)
,
قضا و قدر
,
قرآن
,
پزشک
,
بیمار
,
اخلاق پزشکی
,
ارزش اخلاقی
,
پزشکی اسلامی
,
رفتارهای غذا خوردن
,
علامه مجلسی
,
محمد محمدی ری شهری
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
بدن
,
توحید(الهیات بالمعنی الاخص))
,
توحید افعالی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
قرآن
,
رذایل اخلاقی
,
کرامت نفس
,
آداب خوردن
,
ادب الهی
,
پیمان های الهی
,
ملا احمد نراقی
,
ملا مهدی نراقی
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
زندگی دینی
,
امامان معصوم علیهم السلام
,
توحید افعالى
,
جاودانگی انسان
,
طب النبی
,
مبانی اخلاق پزشکی
,
تعامل روح و جسم
,
رحیم دهقان سیمکانی
,
سید حسین نصر
شاپا (issn):
0
چکیده :
طب النبی مجموعه ای از احادیث پیامبر اکرم (ص) درباره امور پزشکی و بهداشت و سلامت جسمی و روانی است که از وحی الهی و کمال عقل صادر شده است. سبک ظاهری این کتاب در قالب توصیه های پزشکی ارائه شده است؛ اما با نگاه فلسفی و کلامی می توان اصول کلی و تحلیلی را به عنوان مبانی اخلاق پزشکی از این اثر و دیگر احادیث نبوی استخراج نمود. حاکمیت نگاه توحیدی، توجه به اصل تعامل روح و جسم، حاکمیت قضا و قدر الهی، توجه به آثار وضعی و کرامت انسان و پیمان الهی، از جمله این مبانی محسوب می شوند. این مقاله تلاش خواهد نمود تا بر اساس احادیث نبوی، این اصول را به عنوان مبانی اخلاق پزشکی بررسی و تبیین نماید. <br /> روش مقاله در مراجعه به آراء، استنادی و در تبیین محتوا، توصیفی و تحلیلی است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 9 تا 38
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سعادت عظمی از منظر غزالی : سال 47، شماره 2 : فلسفه و کلام اسلامی
نویسنده:
عین اله خادمی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران, پاییز و زمستان/1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اهل بیت
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
سعادت
,
معرفت خدا
,
امام محمد غزالی
,
عارف
,
قیامت
,
سعادت اخروی
,
قرب الهی
,
حب دنیا
,
رذایل اخلاقی
,
حب الهی
,
رؤیت خدا
,
اهل بیت(ع)
,
قرآن
,
سعادت عظمی
,
لقای الهی
,
مقرب
,
ابن سینا
,
ماهیت سعادت حقیقی
,
قیامت
,
سعادت اخروی
,
قرآن
,
معرفت خدا
,
رذایل اخلاقی
,
قرب به خدا
,
حب به خدا
,
حب دنیا
,
سعادت قصوی
,
اخلاق محموده
,
ابونصر فارابی
,
ارسطو
,
ابوحامد غزالی طوسی
,
عارفان (مسلمان)
,
ابن مسکویه
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
سعادت از نظر ابوحامد غزالی
,
نظر به وجه الهی
,
کشف جلال الهی
,
قلب مومن
,
غایت دین
,
عین الله خادمی
,
کتاب احیاء علومالدین غزالی
شاپا (issn):
2008-9422
چکیده :
مسئلۀ اصلی این پژوهش این است که از منظر غزالی ملاکهای اصلی سعادت عظمی چیست؟ روش تحقیق آن توصیفیـتحلیلی است. غزالی در مکتوبات مختلف خویش ملاکهای متعددی برای وصول به سعادت عظمی و تحقق آن بیان میکند که عبارتاند از: معرفت الهی، تقرب به خدا، لقای الهی، نظر به وجه الهی در آخرت، داشتن بیشترین حب به خدا در آخرت، تفکیک سعادت عظمی از حیث نظری و عملی. او برای تحقق عامل پنجم (داشتن بیشترین حب به خدا در آخرت) دو روش پیشنهاد میکند. روش اول، قطع علاقه به دنیا و اخراج حب غیر خدا در قلب؛ و روش دوم، افزایش معرفت به خدا میباشد. همچنین او بر این باور است که سعادت عظمی از حیث نظری، کشف جلال و عظمت الهی، و از حیث عملی، اتصاف قلب به عقاید و اخلاق محمود است. نگارنده بر این باور است که ملاکهای ارائهشده از سوی غزالی مانعةالجمع نیستند، بلکه امکان جمع آنها وجود دارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 225 تا 251
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نظام اخلاقی حارث محاسبی : سال 5، شماره 1 : حکمت معاصر
نویسنده:
اعظم قاسمی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی, بهار/1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
قرن سوم هجری
,
خلافت الهی
,
معصیت
,
خودشناسی
,
تهذیب
,
رذایل اخلاقی
,
خلافت الهی
,
تزکیه (افعال انبیاء)
,
گناه
,
اخلاق عرفانی
,
اخلاق اسلامی
,
اخلاق سکولار
,
حارث محاسبی
,
قرن دوم
,
اصطلاحنامه اخلاق اسلامی
,
رذایل اخلاقی
,
خود شناسی
,
الرعایه لحقوق الله
,
نگاه سلامت محور
,
اخلاق تهذیبی
,
اخلاق عقل محور
,
پیش فرضهای اخلاق
,
نظریه اخلاقی نجات
,
گناه نفس
,
نظام اخلاقی عرفانی
,
عبدالحلیم محمود
,
اخلاق عرفانی
شاپا (issn):
2383-0697
چکیده :
حارث محاسبی شناختهشدهترین عارف در حوزة عرفان اسلامی دورة نخست است. با توجه به آثار محاسبی بهیقین میتوان وی را یک متفکر اخلاق دانست. مهمترین اثر محاسبی الرعایه است که هم در شرق و هم در غرب شناخته شده است؛ شاید به این علت که این کتاب بهترین دستورالعمل برای حیات معنوی در حوزة تفکر اسلامی است. در این مقاله با استناد به آرا و آثار محاسبی به بیان نظام اخلاقی وی میپردازیم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 65 تا 85
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 8
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید