جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
اعتباریات
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 14
عنوان :
نقد و بررسی مبانی تجربهگرایی در علوم انسانی
نویسنده:
علی مصباح
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه فرهنگی تحقیقاتی إسراء, بهار/1391
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
محمدتقی مصباح یزدی
,
حواس ظاهری
,
انسان شناسی
,
نقد
,
روش شناسی
,
علوم انسانی
,
روش شناسی علوم انسانی
,
معقول ثانی
,
اعتباریات
,
تبیین (منطق)
,
03. انسان شناسی Human nature
,
حس گرایی
,
قوه عاقله (عقل)
,
نمادهای زبانی
,
تفهم
,
فیزیک
,
معقولات اولی
,
نمود عینی
,
روش شناسی علوم اجتماعی
,
طبیعت گرایی
,
شیمی
,
تجربه گرایی (مسائل جدید کلامی)
,
روش شناسی
,
طبیعت گرایی فلسفی
,
روش شناسی علوم انسانی
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
امور اعتباریه صرف
,
تفهم
,
حکم کلی
,
معقول ثانیة فلسفی
,
زیستشناسی
,
موضوع علوم انسانی
,
علوم انسانی (سایر)
,
معرفت شناسی علوم اجتماعی
,
معقولات اولی((مفاهیم ماهوی)، مقابل معقولات ثانیه)
,
معقولات ثانیه((ما لیس باول)، مقابل معقولات اولی)
,
معقولات ثانیه فلسفی(مقابل معقولات ثانیه منطقی)
,
حس گرایی (مانع معرفت)
,
عقل(قوه عاقله)
,
حواس خمس(اصطلاح وابسته)
,
تجربه گرایی علوم انسانی
,
منطق روش شناسی علوم
,
حالات و انفعالات
,
حالات انسان
,
فعل معنادار
,
رفتار معنادار
,
تاریخ علوم
,
نماد زبانی
,
تجربهگرایی = آمپریزم (فلسفه)
,
سید محمود نبویان
,
ویلیام جیمز (William James)
شاپا (issn):
2383-2916
چکیده :
«تجربهگرایی» به عنوان اولین رویکرد در علوم انسانی، مورد توجه دانشمندان این عرصه قرار گرفت، و هنوز هم، باوجود نقدها و رقیبهای جدی، روش غالب در تحقیقات علوم انسانی و اجتماعی است. موافقان و مخالفان تجربهگرایی در علوم انسانی از شیوهها و راهبردهای مختلفی برای اثبات نظر خویش و ابطال نظریات مخالف بهره بردهاند: از تغییر در موضوع علوم انسانی، تا تحول در هدف آنها، تا دگرگونی در مبانی هستیشناختی یا معرفتشناختی آنها. به نظر میرسد نکتهای کلیدی که منتقدان تجربهگرایی در علوم انسانی از آن غفلت ورزیدهاند، بررسی و تحلیل ماهیت موضوع علوم انسانی و لوازم روششناختی آن است. توجه به این نکته میتواند برخی کاستیهای تجربهگرایی را آشکار کند.<br /> نقطهٔ عزیمت این مقاله را این اصل روششناختی تشکیل میدهد که روش هر علم وابسته به موضوع آن است، و ماهیت موضوع است که نوع روش تحقیق مناسب را تعیین میکند. بر این اساس، سعی میشود تا ماهیت موضوع علوم انسانی، تحلیل، و عدم تناسب روش تجربی با آن نشان داده شود. راهبرد این نوشتار برای این کار، تحلیل منطقی مفاهیمی است که در موضوعات مسائل علوم انسانی بهکار میروند تا نشان دهد این موضوعات شامل مفاهیمی از سنخ معقولات اولیٰ، معقولات ثانیهٔ منطقی، و اعتباریات محضاند و مطالعهٔ هر دسته از آنها نیازمند روشی ویژه و منحصربهفرد میباشد. از اینرو، پیشنهاد نوشتار حاضر، آن است که روش تجربی هرچند در بررسی و مطالعهٔ برخی از موضوعات علوم انسانی، کارآیی محدود و مناسب خود را دارد، لکن نمیتواند به عنوان تنها روش مطلوب و مفید در این علوم مورد تأکید و توجه قرار گیرد؛ بلکه عمدهٔ مسائل علوم انسانی به روشهایی دیگر نیازمندند تا بتوانند همهٔ موضوعات خویش را بررسی کرده، به اهداف خود دست یابند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 119 تا 142
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل انتقادی گزاره های اخلاقی در پرتو تبیین افعال انسان
نویسنده:
رضا کایدخورده، قاسمعلی کوچنانی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, پاییز و زمستان/ 1394
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
جعفر سبحانی
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
علامه طباطبایی
,
قضایای اخلاقی
,
ادراکات اعتباری
,
اعتباریات
,
03. انسان شناسی Human nature
,
اخلاق
,
جعفر سبحانی
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
اعتباری بودن اخلاق
,
اخلاق از دیدگاه علامه طباطبایی
,
فلسفه و گزاره های اخلاقی
,
اخلاق از نظر شهید مطهری
,
اندیشه علامه طباطبایی
,
نظریات علامه طباطبایی
,
اندیشه های مطهری
,
قاسمعلی کوچنانی
,
عبدالکریم سروش
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 83 تا 99
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد و بررسی دیدگاه فلاسفه درباره حسن و قبح عقلی
نویسنده:
حسین موسوی راد، جابر موسوی راد
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه فرهنگی تحقیقاتی إسراء, تابستان/1392
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
مرتضی مطهری
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
نبوت
,
اخلاق دینی
,
الله
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
فلسفه اخلاق (اِتیک)
,
عدلیه
,
عقل نظری
,
عقل عملی
,
القسط
,
وجوب معرفت
,
صدق و کذب
,
اعتباریات
,
بدیهیات عقل عملی
,
09. قواعد کلامی Basic Principles of Kalam
,
حسن و قبح
,
عدلیه ( شیعه )
,
قاعده حسن و قبح عقلی
,
ادراک حسن و قبح
,
معرفت حسن و قبح
,
خاتمیت
,
معرفت حسن و قبح عقلی
,
اخلاق
,
اولیات
,
اخلاق دینی
,
محمدرضا مظفر
,
حسن و قبح عقلی
,
صفات فعلیه
,
قطبالدین رازی
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
مرتضی مطهری
,
ابن سینا
,
محمد رضا مظفر
,
امور اعتباریه صرف
,
افعال واجب(حکمت نظری)
,
توحید ذاتی
,
علم اخلاق
,
عدالت(فقه)
,
اصل اخلاقی
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
بدیهیات اولیه
,
عقل نظری((مدرک مربوط به نظر)، مقابل عقل عملی)
,
عقل عملی((مدرکات عقل عملی)، اصطلاح وابسته) / Alʿaql al-ʿamalī(practical intellect)
,
عدلیه (معتزله)
,
استحاله اجتماع نقیضین
,
معیار حسن و قبح عقلی
,
بداهت حسن و قبح عقلی
,
قضایای ذاتی
,
ثبوت اصل اخلاقی
,
مشهور به معنای اعم
,
ملاک صدق و کذب
,
ملاصدرا شیرازی
,
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
شاپا (issn):
2383-2916
چکیده :
در میان فلاسفه، مشهور است که اصل حسن و قبح عقلی، امری مشهور و از آرای محموده است و اعتباری جز بنای عقلا ندارد؛ و از این رو، در جدل قابل استفاده است. اما به نظر میرسد این اصل، یکی از یقینیات است و در برهان قابل استفاده میباشد. در این مقاله ابتدا دیدگاه مشهور فلاسفه نقد شده و نیز توجیهات مربوط به این دیدگاه ناصواب ذکر شده است. در مرحلۀ بعد، دو دیدگاه معاصر دربارۀ معیار حسن و قبح عقلی، بررسی شده و در نهایت، دیدگاه «بدیهی بودن حسن و قبح قضایای ذاتی عقل عملی» برگزیده و تبیین شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 95 تا 116
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل و بررسی نظریه نفس الامری الزام های اخلاقی
نویسنده:
هادی صادقی، حسین حاجی پور، محمدمهدی کیانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
وضعیت نشر :
قم: پژوهش نامه اخلاق, تابستان /1394
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
عقل عملی
,
اعتباریات
,
فرا اخلاق
,
قاعده حسن و قبح عقلی
,
عالم لزومات اخلاقی
,
نسبی گرایی اخلاقی
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
مهدی حائری یزدی
,
رابطه عقل نظری و عملی
,
رابطه اعتباریات و واقعیات
,
محمد حسین غروی اصفهانی(کمپانی)
,
ایمانوئل کانت
,
صادق (آملی) لاریجانی
,
هادی صادقی (دانشگاه قرآن و حدیث)
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
ضرورت اخلاقی
,
اعتباری بودن اخلاق
,
ادراکی بودن عقل
,
نظریه ضرورت بالقیاس در اخلاق
,
حصوصلی بودن الزام اخلاق
,
رابطه حسن و الزام
,
معناشناسی مفهوم باید
,
هستی شناسی بایستگی اخلاقی
,
الزام آوری عقل در قرآن
,
تفاوت علیت و لزومات اخلاقی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 99 تا 116
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اعتباریات در فلسفه اخلاق علامه طباطبایی و مقایسه آن با رویکرد ناشناخت گرایی در فرااخلاق
نویسنده:
انشاالله رحمتی، لیلی حیدریان
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, تابستان/ 1391
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
اعتباریات
,
فرا اخلاق
,
ناشناخت گرایی
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
امور اعتباریه صرف
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
نظریه احساس گرایی
,
نظریه شناختگرایی
,
اخلاق از دیدگاه علامه طباطبایی
,
اندیشه علامه طباطبایی
,
نظریات علامه طباطبایی
,
انشاءالله رحمتی
,
نظریه اعتباریات علامه طباطبایی(وابسته اخص اعتباری(مجازی)(فلسفه اخلاق)
,
درباره علامه طباطبایی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 117 تا 136
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی هستی شناسانه حسن و قبح و گزارههای اخلاقی از دیدگاه محقق اصفهانی و علامه طباطبایی
نویسنده:
عزیزالله فیاض صابری، حسین غفاری، مصطفی اسفندیاری
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
وضعیت نشر :
مشهد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی, بهار و تابستان/1394
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
حسن و قبح عقلی
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
حسن و قبح
,
حسن و قبح شرعی
,
واقعگرایی = رئالیسم (مکتب فلسفی)
,
گزاره های اخلاقی
,
نسبیت اخلاقی
,
اعتباریات
,
09. قواعد کلامی Basic Principles of Kalam
,
قاعده حسن و قبح عقلی
,
مشهورات
,
علامه طباطبایی
,
ابن سینا
,
استحقاق مدح و ذم
,
طبیعی بودن حسن و قبح
,
هستی شناسی حسن و قبح
,
توافقی بودن حسن و قبح
,
بدیهی نبودن حسن و قبح
,
نفس الامر گزاره های اخلاقی
,
وجوب توافقی حفظ نظام اجتماعی
,
منشا آراء محموده
,
حسن و قبح فعلی
,
مالکیت مطلق الهی
,
حسن و قبح از نظر معتزله
,
ادراک ملائم و منافر
,
اصطلاحنامه اخلاق اسلامی
,
محمد حسین غروی اصفهانی(کمپانی)
,
حسین غفاری
,
عزیزالله فیاض صابری
,
درباره علامه طباطبایی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 63 تا 94
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل وجوه معناشناختی، منطقی، معرفتشناختی و وجودشناختی نظریه اعتباریات علامه طباطبایی
نویسنده:
علی لطیفی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه فرهنگی تحقیقاتی إسراء, بهار/1391
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
خواجه نصیرالدین طوسی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
عبدالله جوادی آملی
,
علامه طباطبایی
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
اصول فلسفه و روش رئالیسم
,
وجودشناسی
,
تصدیق
,
اعتباریات
,
تصدیق(افعال قلوب)
,
منطق
,
حمل شایع
,
تصورات
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
هستی شناسی اسلامی
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
ابن سینا
,
حکمت عملی
,
امور اعتباریه صرف
,
حمل شایع
,
حمل اولی
,
اصطلاحنامه منطق
,
وجودشناسی معرفت
,
عبدالله جوادی آملی
,
تصور(مقابل تصدیق)
,
علم حقیقی(مقابل علم اعتباری)
,
علم اعتباری(مقابل علم حقیقی)
,
حکمت عملی
,
وجه معناشناختی نظریه اعتباریات
,
وجه منطقی نظریه اعتباریات
,
وجه وجودشناختی نظریه اعتباریات
,
وجه معرفت شناختی نظریه اعتباریات
,
رساله فی الاعتباشرات
,
رساله الترکیب
,
رساله الانسان فی الدنیا
,
حاشیه کفایه
,
معرفتشناسی (اپیستمولوژی)
,
درباره علامه طباطبایی
شاپا (issn):
2383-2916
چکیده :
نظریهٔ اعتباریات، از جمله دیدگاههای بدیع و ابتکاری علامهٔ طباطبایی است که هنوز آنگونه که شایسته است، مورد تحلیل و موشکافی قرار نگرفته است. یکی از مهمترین قدمها در تبیین دیدگاه علامه در باب اعتباریات، توجه به تعدّد و تنوّع مفاهیم و مطالب مطروحه در آثار متعدد علامه طباطبایی است. فرض بنیادین این پژوهش، آن است که آنچه علامه طباطبایی در ذیل مبحث اعتباریات مطرح کردهاند، دربردارندهٔ مجموعهای از دیدگاهها و نظریههای خُردتر در حوزههای مختلف معناشناسی، منطق، معرفتشناسی و وجودشناسی است و تنها شامل برخی مسائل فلسفهٔ اخلاق یا مسئلهٔ تقسیم انواع ادراک به ادراکات اعتباری و حقیقی نمیشود. براینپایه، این مقاله میکوشد با بازخوانی و تحلیل بیانات علامه در این زمینه، به تفکیک ابعاد و ساحتهای مختلف معناشناختی، منطقی، معرفتشناختی و وجودشناختی مبحث اعتباریات و دستهبندی مدعیات مرحوم علامه در هر یک از این حوزهها پرداخته، قدمی در جهت تبیینی دقیقتر این نظریه و ابعاد متنوع آن بردارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 39 تا 67
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی رابطه اخلاق با دین از دیدگاه علامه طباطبایی
نویسنده:
سمیه اسماعیلی فر
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها : دانشگاه معارف اسلامی, بهار/ 1390
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
عبدالله جوادی آملی
,
علامه طباطبایی
,
نقد اعتزال
,
دین
,
اصل توحید
,
ادراکات اعتباری
,
اعتبار وجوب
,
اعتباریات
,
فطرت(کلام)
,
اعتقاد به معاد
,
اخلاق
,
دین و فطرت
,
ضامن اخلاق
,
ضامن اخلاق
,
ادراک حقیقی
,
مکاتب اخلاقی
,
دین و اخلاق
,
عقل و دین
,
علامه طباطبایی
,
غلامحسین ابراهیمی دینانی
,
خلق
,
غلامحسین ابراهیمی دینانی
,
عبدالله جوادی آملی
,
اخلاق و فطرت
,
اعتبار حسن و قبح
,
اعتقاد به مبدا
,
درباره علامه طباطبایی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 129 تا 160
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چیستى اعتبار از نظر آیت اللّه محمد حسین غروى اصفهانى
نویسنده:
محمود نبویان
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره), بهار/ 1392
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معنای نفس الامر
,
اعتباریات
,
تنزیل
,
جمله خبری (منطق)
,
انتزاعیات
,
جمله انشایی
,
و دیگر موضوعات مرتبط با کلام
,
انشاء صدق و کذب
,
ملکیت شرعی
,
ملکیت حقیقی
,
صدق و کذب اعتباریات
,
جمله انشایی خبری
,
مراد استعمالی
,
مراد جدی
,
رابطه اعتبار و انشاء
,
ثبوت معنا در نفس الامر
,
علیت لفظ و معنا
,
اعتبار محض
,
اصطلاحنامه فلسفه
,
احکام وضعیه
,
رابطه اعتباریات و واقعیات
,
محمد حسین غروی اصفهانی(کمپانی)
,
سید محمود نبویان
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 55 تا 77
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تفسیرى نو از اعتباریات علّامه طباطبائى با نگاهى تطبیقى به رساله اعتباریات و تفسیر المیزان
نویسنده:
احسان ترکاشوند، اکبر میرسپاه
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قدسسره, پاييز/ 1389
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
فعل اخلاقی
,
فلسفه اخلاق (اِتیک)
,
اراده
,
ارتباط اعتباریات و حقیقیات
,
حسن و قبح ذاتی و عقلی
,
اعتباریات قبلالاجتماع و بعدالاجتماع
,
اعتباریات
,
اخلاق اسلامی
,
باید
,
مطلق گرایی اخلاقی
,
قبح
,
نسبی گرایی اخلاقی
,
نباید
,
ترابط هست ها و بایدها
,
اصول فلسفه رئالیسم
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
حسن و قبح از نظر علامه طباطبایی
,
باید و نباید در نظر علامه طباطبایی
,
اصطلاحنامه فلسفه
,
اصطلاحنامه اخلاق اسلامی
,
دکتر عبدالکریم سروش
,
معقول ثانیة فلسفی
,
اراده
,
تفسیر المیزان (کتاب)
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 25 تا 54
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 14
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید