جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
استنتاج (معرفت شناسی)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 14
عنوان :
معرفت از غیر معرفت: استنتاج، گواهی و حافظه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Federico Luzzi
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
استنتاج (معرفت شناسی)
,
منابع معرفت
,
گواهی (معرفت شناسی)
,
حافظه (معرفت شناسی)
,
راه های معرفت
,
منابع معرفت(اصطلاح وابسته)
,
نقش معرفت شناختی حافظه (معرفت شناسی)
,
منابع معرفت و توجیه
,
مسائل معرفتشناختی حافظه
,
معرفتشناسی حافظه
چکیده :
ترجمه ماشینی: بر اساس دیدگاه دریافتی در معرفت شناسی، علم استنتاجی از غیر معرفت غیرممکن است - یعنی برای اینکه فاعل از نتیجه استنباط خود مطلع شود، باید مقدمات اساسی را که از آن نتیجه گیری می شود، بداند. در این کتاب، فدریکو لوزی به طور انتقادی این دیدگاه را بررسی میکند و استدلال میکند که این دیدگاه کمتر از آنچه شهود پیشنهاد میکند قابل قبول است و میتوان آن را بدون هزینههای قابل توجهی رها کرد. او در بحثی که شامل استنباط، شهادت و حافظه است، طیف کاملی از چالشهای دیدگاه را تحلیل میکند و آنها را به موارد معرفتشناختی مرتبط میکند که از آن چالشها پشتیبانی میکنند. سپس او چارچوبی مبتنی بر شکست را پیشنهاد میکند که به پدیده دانش ناشی از عدم دانش در این سه حوزه معرفتی بهتر درک میشود. کتاب او مورد توجه طیف وسیعی از خوانندگان معرفت شناسی خواهد بود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
امکان استنتاج فلسفه تعلیم و تربیت از وجودشناسی اسلامی
نویسنده:
موسوی سیدمهدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
کلیدواژههای اصلی :
استنتاج (معرفت شناسی)
,
وجود
,
فلسفه اسلامی
,
الوجود
,
دلالت های تربیتی
,
الفلسفه الاسلامیه
,
الاستنتاج
,
فلسفة التعلیم و التربیه
,
المضامین التربویه
,
فلسفة تعلیم و تربیت
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 7 تا 31
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کثرتگرایی منطقی از دیدگاه بیل و رستال
نویسنده:
محمدزمان زمانی جمشیدی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
استنتاج (معرفت شناسی)
,
منطق کلاسیک
,
منطق ربط
,
اصطلاحنامه فلسفه
,
هنر و علوم انسانی
,
کثرتباوری
,
منطق شهودگرایانه
,
کثرتگرایی منطقی
,
تارسکی، آلفرد
,
رستال، گرگ
,
بیل، جی.سی
چکیده :
مسأله تنوع و تکثر نظریههای منطقی بویژه در قرن بیستم یکی از مسایل بغرنج در زمینه فلسفه منطق بوده و همواره این پرسش را به میان آورده که سرانجام از میان این همه منطق، کدامیک درست است؟ آیا میتوان همه آنها را درست دانست یا اینکه پذیرش همه آنها مستلزم ناسازگاری است. بیشتر منطقدانان وحدتگرا هستند یعنی قائلاند به اینکه تنها یک منطق درست وجود دارد. در مقابل، کثرت گرایان معتقدند که بیش از یک منطق درست وجود دارد. در سال 2006م، بیل و رستال نظریه کثرتگرایی منطقی خود را ارایه کردند. این نظریه بر مبنای "تز تعمیم یافته تارسکی" یاGTT قائل به درستی دست کم سه منطق است: کلاسیک، ربط و شهودی. درستی منطق را به دو معنا میتوان لحاظ کرد، از اینرو میان دو نوع تصدیق منطق میتوان تمایز نهاد: تصدیق قوی وضعیف. این تمایز، به تمایز میان نظامهای صوری محض و کاربردی نزدیک است. بر مبنای تعریف و انتظار ما از منطق، پرسش از کثرت منطقها چشمانداز متفاوتی مییابد. اگر تصدیق منطق را به معنای قوی در نظر بگیریم، نمیتوان به کثرت منطقهای درست قایل بود و اگر آنرا به معنای ضعیف در نظر بگیریم میتوان چنین کثرتی را پذیرفت. این نظریه هر چند بر مبنای GTT و حالت استوار گردیده، دلیل کافیای برای دفاع از آنها ارایه نکرده است از اینرو در برابر آسیب ها و پیامدهای این مفاهیم شکننده است . همچنین این نظریه با همه انواع وحدتگرایی بر سر ستیز نیست و میپذیرد که در برخی موارد میان منطقهای درست رقابت وجود دارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بهینهسازی فرآیند جست و جو و نگهداری دادههای پیوندی وب معنایی
نویسنده:
نغمه سهرابیان
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
استنتاج (معرفت شناسی)
,
هستیشناسی
,
پردازش اطلاعات
,
علوم و علوم کاربردی
,
علوم کامپیوتر، هوش مصنوعی
,
وب معناشناختی
,
پایگاه اطلاعات
,
چارچوب توصیف منابع
,
پایگاه دادههای رابطهای
,
فهرستنویسی
,
نگهداشت
چکیده :
برخلاف وب، هدف اصلی وبمعنایی قابلیت فهم ماشین از اسناد است. توسعهی وبمعنایی مستلزم توسعه ی دادههای پیوندی است. دادههایپیوندی اجزای سازنده ی وبمعنایی هستند که در قالب مدلآر. دی. اف ، منابعدادهای مختلف وب را به هم مرتبط می کنند. با گذشت زمان تعداد این دادهها رو به افزایش است و این امر بازیابی و نگهداری دادهها را با مشکل مواجه کرده است. بنابراین نگهداری دادههایپیوندی به نحوی که بازیابی اطلاعات مورد نیاز با صرف کمترین زمان و پیچیدگی انجام شود، نیاز به نگهداری بهینه ی این داده ها را توجیه می کند.معمولاً از جداول رابطهای بزرگ برای نگهداری دادههای وبمعنایی استفاده میشود. هدف این پژوهش شکستن این جداول رابطهای به جداول کوچکتر بهمنظور مدیریت آسانتر دادههایپیوندی و دستهبندی آنهاست. در روش پیشنهادی، این دستهبندی براساس نگاشت ساختارهای آنتولوژی مرتبط با دادهها به پایگاهدادهی رابطهای انجام میشود. روش پیشنهادی جهت افزایش دقّت دادههایپیوندی از نوعی استنتاج روی دادههایپیوندی بهره میگیرد و سرعت بازیابی دادههایپیوندی را نیز از طریق انتخاب ساختارهای ذخیرهی مناسب و شاخصگذاری افزایش میدهد. نتایج حاصل از مقایسهی روش پیشنهادی با روشهای مطرح ذخیرهسازی دادههای آر. دی. اف مانند روش مستقل از الگو، روش مبتنیبر الگو و روش هیبرید افزایش سرعت و دقّت دادههای بازیابیشده را نشان میدهد و با بهکارگیری ساختارهای مناسب امکان پاسخگویی به طیف وسیعتری از پرسوجوها فراهم میآید. بهمنظور ارزیابی نتایج از جعبهی اطلاعات در مجموعهدادهی دیبیپدیااستفاده شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تبیین دیدگاههای ژاک دریدا و استنتاج دلالتهای تربیتی آن
نویسنده:
نیره کارگری دهکردی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
استنتاج (معرفت شناسی)
,
علوم انسانی
,
علوم تربیتی
,
متافیزیک
,
هستیشناسی
,
روش تدریس
,
اصطلاحنامه فلسفه
,
Ontology
,
epistemology
,
philosophy
,
Metaphysics
,
Inference
چکیده :
چکیده ندارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پیمانهایکردن آنتولوژی در وب معنایی
نویسنده:
مریم جعفری شریفآبادی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
استنتاج (معرفت شناسی)
,
استدلال
,
هستیشناسی
,
شبکه معنایی
,
علوم و علوم کاربردی
,
علوم کامپیوتر، هوش مصنوعی
,
وب معناشناختی
,
تقسیمبندی آنتولوژی
,
پیمانه کامل
,
زبان آنتولوژی پیمانهای
,
پیمانهای کردن آنتولوژی
,
مدول کامل
,
زبان هستیشناسی وب (اُ دبلیو ال)
,
پیمانهبندی
چکیده :
ایده اصلی وب معنایی، ایجاد فرادادههایی است که داده را شرح میدهند تا کامپیوترها را قادر به پردازش معنی اشیا کنند. هدف از وب معنایی این است که ماشینها نیز همانند انسانها سندها را درک کرده و تفسیر کنند. یکی از مولفههای اصلی وب معنایی، آنتولوژی است، که نسبت به سایر مولفهها از قدرت بیان بیشتری برخوردار است. آنتولوژی، مجموعهای از واژگان مشترک را برای محققانی تعریف میکند که نیاز به اشتراکگذاری اطلاعات در یک دامنه دارند. امروزه استفاده از آنتولوژی در وب افزایش یافته است. بسیاری از آنتولوژیهای معروف، اندازه بزرگی دارند. اندازه بزرگ این آنتولوژیها باعث کاهش سرعت و کارایی در استفادهمجدد، استنتاج، نگهداری و هماهنگی سیستمهای توزیعشده میشود. راهحل این مساله، پیمانهای کردن آنتولوژی میباشد. پیمانهای کردن آنتولوژی، بخش مهمی از مهندسی آنتولوژی است که برای کاهش پیچیدگی و اندازه آنتولوژی، یا آن را به کل قطعات تشکیلدهنده میشکند (تقسیمبندی آنتولوژی) و یا اینکه فقط بخش کوچکی از آن را استخراج میکند (استخراج پیمانه). هدف از این پژوهش ارائه رهیافتی برای پیمانهای کردن آنتولوژی به پیمانههایی درست، کامل و متصل به هم است، به صورتی که کاربر بتواند بر اساس نیازهای برنامه کاربردی تنظیماتی را در پیمانهای کردن اعمال کند.رهیافت ارائهشده در این پژوهش روی تقسیمبندی آنتولوژی تمرکز دارد. برای داشتن قطعههای کامل، ابتدا یک استنتاج مقدماتی روی آنتولوژی انجام شده و سپس حاصل آن به Pato، که ابزاری برای تقسیمبندی است، داده میشود. به دلیل انجام استنتاج مقدماتی، نتیجه تقسیمبندی، پیمانههایی مرتبط و نیمهکامل است. بنابراین، قضایای کاملکننده به آنها اضافه میشود. سپس پیمانهها توسط زبان آنتولوژی پیمانهای P-DL به هم متصل میشوند. به این ترتیب، پیمانههای حاصل، پیمانههایی متصل و کامل با اندازه مناسب هستند. هرچند استنتاج روی آنتولوژیهای بزرگ عملی وقتگیر است، اما فقط یکبار صورت میگیرد و در عوض مزایای زیادی به همراه دارد که توسط دیگر روشها تامین نمیشوند. برای ضمانتِ این ادعا، روش ارائهشده و روشهای قبلی به صورت تئوری و عملی ارزیابی شده و نشان داده میشود که این روش باعث میشود که آنتولوژی بهطور متعادلی بخشبندی شود و پیمانههای حاصل مانند یک آنتولوژی خودشمول، توسط ابزارهای زیادی استفاده شوند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مقولات منطقی ارسطو
نویسنده:
جواد بیگی الوار
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
استنتاج (معرفت شناسی)
,
استدلال
,
ارسطو
,
عقل باوری
,
اصطلاحنامه منطق
,
استقرا
,
هنر و علوم انسانی
چکیده :
مقوله و مقولهبندی نگاهی خاص به هستی است. ارسطو در کتاب متافیزیک و رسالهی مقولات به طور مجزا به این بحث میپردازد. آنچه ارسطو در مورد مقوله در رسالهی مقولات بیان میکند را «مقولات منطقی»، و مباحث مطرح شده در متافیزیک را «مقولات فلسفی» مینامیم. مقولات منطقی و فلسفی ارسطو دو نگاه متفاوت به بحث مقولات میباشد. با در نظر گرفتن این تفاوت نمیتوان مقولات را از منطق حذف کرد و آنرا کاملا بحثی فلسفی دانست. این دیدگاه بر خلاف رای فیلسوفان مسلمان، بویژه «ابن سینا» میباشد.مقولات منطقی ارسطو در نظام منطقیاش خصوصا در قیاس کاربرد و اهمیت ویژهای دارد؛ بصورتی که میتوان گفت فهم قیاس ارسطو مبتنی بر مقولات منطقی اوست. ارسطو در تحلیل اول به بحث از قیاس و به تبع آن بحث اَشکال و ضربها میپردازد. مباحث مطرح شده در مقولات هم در نحوۀ ایجاد اَشکال و هم در نتیجه ضربها و همچنین در مورد ضربهای عقیم و مثال نقض، کاربرد دارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شهود در فلسفه دکارت
نویسنده:
محمود رسولنژاد
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
استنتاج (معرفت شناسی)
,
علوم انسانی
,
دکارت
,
شهود(اسماء اول عرفان نظری)
چکیده :
چکیده
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
منطق پژوهی مسلمانان؛ ضرورتی برای وحدت سلائق متعارض : دوره اول، پیش شماره سوم : حبل المتین
نویسنده:
علیرضا صیادمنصور
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
استنتاج (معرفت شناسی)
,
استدلال
,
وحدت گرایی
,
حجت
,
منطق پژوهی
,
گفتمان راستین مذاهب اسلامی
کلیدواژههای فرعی :
امام محمد غزالی ,
انتقادات غزالی به حکما ,
انسان ,
مقام ثبوت ,
منطق گفت و گو ,
منطق ارسطویی ,
منطق قدیم ,
گفتمان و دین ,
وحدت گرایی منطقی ,
اصل طرد شق ثالث ,
قانون عدم تناقض ,
علم نحو ,
اخلاق گفتمان ,
حمل ,
اصطلاحنامه منطق ,
حد وسط ,
مقام اثبات ,
منطق تقریب ,
قانون های فکر ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
خواجه نصیرالدین طوسی
چکیده :
علم منطق در مقامِ ابزاری متقن، بستر وصول به حقیقت را در حوزه اندیشه برای آدمی گسترده است. در سنتهای رایج دینی و فلسفی به درازای تاریخ، منطق دانان در صدد کشف قوانین اندیشه راستین و استحکام استدلال در راستای مقاصد دینی، فلسفی، سیاسی و ... بوده اند. در این میان متفکران بزرگ مسلمان با استمداد از منابع اصیل دینی از جمله قرآن و سنت، و اغلب با نیت سازگار کردن اصول محض اندیشه انسانی (یعنی منطق و فلسفه) با اصول و معتقدات دینی و مذهبی، توانستند علم منطق و مبانی آن را اعتلای چشمگیری ببخشند. ماهیت و کارکرد منطق به گونه ای است که موجبات اهتمام به آن را در حوزه های علمیه مذاهب گوناگون اسلامی، مدارس دینی و حتی دانشگاهها تاکنون فراهم آورده است؛ چرا که این علم اساسی ترین قواعد اندیشه بشری را مدلّل کرده و به درازای تاریخ بشر مدعی بی طرف استنتاج و ژرفای اندیشه ورزی عقلی است. از آنجا که گفتمان راستین و مسالمت آمیز میان مذاهب مختلف در جهتِ تحقق وحدت اسلامی بر استدلال درست و گفتار حسنه ابتناء دارد، اهتمام به اصول و قواعد منطقی بایسته است.در این مقاله، با اتخاذ رویکردی تحلیلی و البته مقارنه ای، سعی خواهد شد تا علاوه بر ارائه توصیفی بنیادین از علم منطق، ماهیت بی طرفانه و وحدت گرای این علم در طول تاریخ اندیشه اصیل اسلامی فراروی خواننده نهاده شود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 126 تا 139
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
استنتاج از دو ممکن نزد ابن سینا و رابطه آن با دو تعریف از قضایای حقیقیه و خارجیه
نویسنده:
اسدالله فلاحی
نوع منبع :
مقاله , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
کلیدواژههای اصلی :
استنتاج (معرفت شناسی)
,
فلسفه بوعلی
,
قضیه ممکنه
,
حقیقیه و خارجیه
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن سینا: ابوعلی سینا
چکیده :
استنتاج قضیة ممکنه از دو قضیة ممکنه یکی از نزاع های پردامنه در منطق قدیم است که ارسطو، ابن سینا، فخر رازی، خواجه نصیر و قطب رازی بر آن مهر تأیید زده اند، در حالی که خونَجی، ابهری، ارموی و کاتبی آن را مردود شمرده اند. شگفت این است که منطق جدید در این نزاع جانب گروه دوم را می گیرد. از سوی دیگر، اخیراً معلوم شده است که منطق دانان قدیم هر یک از قضیة حقیقیه و خارجیه را به اشتراک لفظ در دو معنا به کار برده اند بدون اینکه از این اشتراک لفظ آگاه باشند: ملاک تقسیم، در یک معنا، رابطة عقدالوضع و عقدالحمل است و در دیگری، ظرف وجود موضوع. بنا به ملاک نخست، قضایای حقیقیه به صورت موجهاتی و با ادات های ضرورت و امکان تفسیر می شوند؛ در حالی که بنا به ملاک دوم، این قضایا فاقد هر گونه جهتی هستند و در برابر، قضایای خارجیه با محمول وجود تحلیل می شوند. در این مقاله، پس از گزارش نزاع یاد شده دربارة استنتاج از دو ممکن، نظرات، ایرادات و دفاعیه ها را به زبان منطق جدید صورت بندی کرده و نشان داده ایم که طرفین نزاع تصور یکسانی از قضایای حقیقیه و خارجیه نداشته اند: موافقان استنتاج از دو ممکن، تفسیر نخست و مخالفان، تفسیر دوم را در ذهن داشته اند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 14
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید