جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
3-اصطلاحنامه ادیان ، فرق و مذاهب religions and schools of thought
>
1. ادیان religions
>
ادیان پیشرفته (در مقابل ادیان ابتدایی)
>
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
تعداد رکورد ها : 1668
عنوان :
دلیل ظهور اسلام در قوم عرب
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
جواب اين سوال منفي است و ظهور اسلام در ميان عرب ربطي به نسب اعراب نداشته است. بلي پيامبر(ص) خود از نسل حضرت اسماعيل(ع) است. ولي اين مسأله دخالت مستقيم در نبوت پيامبر(ص) نداشته است. در تمام ملل و اقوام ، انبيايي ظهور کرده اند و اين سنت خدا بوده است که
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه تاریخ اسلام
,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
,
تمدن اسلامی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مرز اسلام و كفر
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
گاهي بيان يك كلمه انسان را مرتد مي كند،مثل اينكه مثلا بگويد: پيامبر دروغ گفته ويا وحي نازل نشده ويا.....اما با توجه داشت كه 1. ارتداد معلول صرف آن كلمات نيست . بلكه كسي كه آن را مي گويد اگر با قصد و آگاهي و هشياري و آزادانه و بر اساس اعتقاد دروني اين
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
,
مرز اسلام و کفر
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اسلام و اديان
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در پاسخ به اين پرسش به چند نكته اشاره مي شود: 1. اديان الهي و توحيدي تفاوت جوهري و بنيادين با يكديگر ندارند، «ان الدين عندالله الاسلام» همه اديان حلقه هاي يك سلسله هستند كه مكمل يكديگرند و دين اسلام آخرين حلقه اين سلسله است اما تفاوت آنها در دو بعد ك
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
رابطه اسلام و ادیان
,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
,
مقایسه اسلام با سایر ادیان
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی مقام و منزلت انسان از دیدگاه آیات و روایات و مکتب اومانیسم
نویسنده:
علیرضا قدیمی ماهانی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علوم انسانی
,
منزلت
,
کرامت
,
اومانیسم (مسائل جدید کلامی)
,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
چکیده :
اسلام و اومانیسم هردو ادعا میکنند که مقام و منزلت انسان را ارج نهاده و به او کرامت و آزادی میبخشند. در اسلام انسان دارای منزلت و کرامت ذاتی بالایی است و ملاک ارزشمندی بندگی خداست؛ افزایش کرامت اکتسابی با شکوفایی قابلیتها و استعدادهای بالقوه از طریق عبودیت خداوند و غلبه بر هوای نفس حاصل میشود و برعکس. در مکتب اومانیسم نقش خالق از هستی حذف و انسان بجای او مینشیند. خواستههای انسان ارزشمند شده و ارزش اکتسابی برایش محسوب و به آن توصیه میشود! اومانیسم با اتکا به عقل بدون وحی، نادیده انگاشتن مبدأ و معاد، و محور گرفتن نفس انسان، شناخت کاملی از او بدست نمیدهد و انسان با استعدادهای عظیم را در دنیای ماده و طبیعت محدود ساخته، از منزلت و کرامت او میکاهد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسي تطبيقی سرنوشت انسان پس از مرگ در دين زرتشت و اسلام
نویسنده:
محمد حاجتی شورك، محمدحسين فارياب
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
معرفت ادیان,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
زندگی پس از مرگ
,
برزخ
,
پل صراط
,
دین زردشتی (ادیان آریایی ایران باستان)
,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
,
همیستگان
,
چینوت پل
چکیده :
باور به حيات پس از مرگ، از اصول اساسي اديان الهي است. موضوع اين نوشتار، بررسي تطبيقي سرنوشت انسان پس از مرگ، در دين زرتشت و اسلام است. دين زرتشت مانند اسلام، معتقد به حيات پس از مرگ بوده و در بندهاي متعددي از متون اوستايي و پهلوي، به حيات پس از مرگ اشاره شده است. اين نوشتار، نخست به توصيف عالم پس از مرگ و سرنوشت انسان پس از مرگ، از ديدگاه دين زرتشت و اسلام پرداخته و با نگاه مقايسه اي شباهت ها و تفاوت هاي دو دين در اين عرصه برشمرده است. از جمله شباهت هاي دو دين در آموزه حيات پس از مرگ، مي توان به ضرورت جهان پس از مرگ و محدود بودن آن تا رستاخيز، كيفر و پاداش براي مجرمان و نيكوكاران اشاره كرد. و سه جايگاه بهشت و جهنم و هميستگان در جهان پس از مرگ، براي انسان ها در دين زرتشت، و دو جايگاه بهشت و جهنم برزخي براي آدميان در عالم ديگر در دين اسلام، حضور روان بدون بدن در عالم پس از مرگ، از منظر زرتشتيان و روح همراه با بدن، متناسب با خود، در جهان پس از مرگ از منظر اسلام، از جمله تفاوت ها به شمار مي آيد. اين مقاله با روش توصيفي ـ تحليلي تدوين يافته است و تأكيد آن در ارائه مباحث بر قرآن، اوستا و متون پهلوي است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 53 تا 74
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی مفهوم توکل به خدا در قرآن و عهد عتیق
نویسنده:
آمنه رضایی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم) , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
عهد عتیق
,
تبلیغ
,
قرآن
,
یهودیان
,
معارف اسلامی
,
توکل به خدا
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
قرآن
,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
یهودیان
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
چکیده :
اعتقاد به یگانگی خداوند و تکیه و اعتماد بر او یکی از اعتقادات مشترک بین ادیان الهی به حساب میآید و پیروان ادیان الهی زمانیکه امید خود را از دست میدهند به خداوند که نیرویی برتر است روی میآورند و کار خود را به او میسپارند. پس بحث توکل به خدا در کتابهای مقدس ادیان الهی مانند قرآن و عهد عتیق بیان شده است. هدف از این بررسی نشان دادن یکی از وجوه مشترک میان دو دین اسلام و یهود است تا به این وسیله زمینه همزیستی و تحقیق صحیح و بدون غرض ورزی فراهم شود. روش ما در این پژوهش روش کتابخانهای مبتنی بر بررسی مقایسهای بوده است. این پژوهش به بررسی ابعاد مختلف بحث توکل به خدا در قرآن و عهد عتیق پرداخته است؛ یعنی مصادیق توکل به خدا، ویژگیهای خداوند به عنوان منبع توکل، ویژگی بارز متوکل، آثار توکل به خدا در قرآن و عهد عتیق مورد بررسی قرار گرفته است.یافتههای این پژوهش نشان میدهد قرآن و عهد عتیق هر دو در بیان مصادیق توکل در دو یا سه موردمشترکند؛ در برابر توطئههای دشمن و تهدیدهای مشرکان و طاغوت، همچنین توکل در برابر حمله دشمن را با تفاوتهایی هر دو مطرح میکنند علاوه بر اینها قرآن مصادیق دیگری نیز ذکر میکند مانند: تصمیم گیری، مراحل مختلف تبلیغ دین، در برابر آزار و اذیتهای دشمن، در برابر پیشنهادهای کافران و مشرکان، هنگام تبری از مشرکان، هجرت در راه خدا و در هنگام پذیرش پیشنهاد صلح. تطبیق مصادیق توکل در دو کتاب نشان میدهد که قرآن کریم به نکات ظریف و موثر در زندگی توجه خاص داشته است. همچنین خداوند در قرآن امر به توکل میفرماید، در حالیکه در عهد عتیق امر به توکل به خدا بسیار کم است.وحدانیت، قدرت، جاودانگی، عدالت، رحمت از ویژگیهایی است که قرآن و عهد عتیق به طور مشترک برای خداوند به عنوان منبع توکل بر میشمارند و گاه قرآن در بیان یکی از این ویژگیها از تعابیر مختلفی استفاده میکند تا مفهوم آن ویژگی بسیار خوب برای بنده قابل درک باشد. البته این دو کتاب در ارائه برخی ویژگیها تفاوتهایی دارند؛ قرآن ویژگیهای ربوبیت، علم، مالکیت، عزیز و شکست ناپذیر، حکیم، هادی، مقدر، مولی و سمیع و عهد عتیق نیز ویژگی وفای به وعده، محبت، نیکو و حافظ بودن را علاوه بر ویژگیهای مشترک بیان میکنند. گویی قرآن منبع توکل یعنی خدا را با تعابیر و ویژگیهای بیشتری معرفی میکند تا انسان معرفت و شناختش نسبت به او بیشتر شود و با اعتماد بیشتری امور خود را به او بسپارد.ایمان مهمترین ویژگی است که قرآن و عهد عتیق برای متوکل لازم میداند. البته کسانیکه ایمان ندارند نیز راهی جز توکل بر خدا ندارند. عهد عتیق ویژگیهای ترس از خدا داشتن، شناخت و معرفت نسبت به خدا داشتن و صالح و نیکوکار بودن را نیز برای متوکل مطرح میکند که این موارد ذیل ایمان جای میگیرند.قرآن و عهد عتیق هر دو، محبوب خدا شدن، شجاعت، تقویت اراده، رضایت خداوند، پیروزی، بدون حساب روزی گرفتن و برکت یافتن را از آثار توکل بر خدا میشمارند و علاوه بر این موارد قرآن به صبر، ایمنی از شر شیطان، پاداش اخروی و کفایت امور نیز اشاره میکند و عهد عتیق نیز وارث زمین شدن، آرامش، امید داشتن، شاد بودن، یاری خداوند، نجات، شرمنده نشدن، هدایت شدن را بر میشمارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی تربیت دینی از دیدگاه اسلام و مسیحیت
نویسنده:
امانالله جویبارپور
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تربیت دینی
,
مسیحیت
,
علوم انسانی
,
دین یهود
,
اصول
,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
,
دین مسیحیت (دین الهی توحیدی تحریف شده)
چکیده :
. تربیت در اسلام دارای اصولی مانند: اصل خدا محوری،فطرتگرایی، عمل گرایی و آزمایش، اخلاق مداری و محبت محوری، آخرت اندیشی، تفاوت های فردی و اجتماعی و تأمین نیازها می باشد. اسلام برای تربیت روش های جامع و مفیدی ارائه می کند که مهم ترین آنها عبارتند از: ایجاد محیط تربیتی مناسب، تکریم شخصیت، تحریک اندیشه و پرورش نیروی عقلانی، دعوت به ارزش های اخلاقی، عبرت آموزی، روش ابتلا و امتحان و تشویق و تنبیه.دین مسیحیت نیز در زمینه تربیت دارای اصولی از جمله: محبت محوری، خداگرایی، اصل ایمان، آخرت اندیشی و ارزش های اخلاقی می باشد. دین مسیحیت طی چهار دوره از ظهور حضرت عیسی ? تا قرن هیجدهم تأثیرات زیادی بر تعلیم و تربیت غرب داشته که تغییرات زیادی را در این زمینه بوجود آورده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی بدعت از دیدگاه شیعه و اهل سنت
نویسنده:
امیر مصطفایی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
شیعه
,
اهل سنت
,
آیات قرآنی
,
شیعه
,
امام
,
بدعت
,
معارف اسلامی
,
اندیشمندان اسلامی
,
حدیث
,
سنت
,
محمد (ص)، پیامبر اسلام
,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
چکیده :
در پژوهشي كه در پيش رو داريد، به موضوع بدعت پرداخته شدهاست. كه نقطه مقابل سنت است. يكي از مهمترين مشكلات جامعهي اسلامي در عصر امروز و تاريخ اسلام بحث بدعت و پیامدهای ناگوار آن در زندگی مسلمانان است. اين موضوع از جمله مباحثي است كه از ديرباز در متون عقيده مذاهب مختلف اسلامي و مستندات روايي مورد توجه بوده است؛ تاملی گذرا و بررسی اجمالی كتب عقيده و صدها حدیث در تبیین فضیلت سنت و زشتی و نکوهش بدعت نشانگر این واقعیت است. پژوهش حاضر به دلیل اهمیت و کارکرد بدعت در جامعه اسلامي، به بحث درباره این موضوع پرداخته و با استناد به آيات قرآني و احاديث پيامبر، ائمه و بزرگان دينبا تبيين واژه بدعت،به بیان علل و عوامل بدعت از منظر انديشمندان شيعه و اهل سنت، ويژگي و خصوصيت بدعت و بدعتگذاران از منظر انديشمندان شيعه و اهل سنت، شيوههاي پيشگيري و مبارزه با بدعت در شيعه و اهل سنت و در پايان اشتراكات و اختلافات در زمينهي مباحث بدعت بين انديشمندان شيعه و اهل سنت را بازگو ميكند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی توبه و اعتراف به گناه از دیدگاه اسلام و مسیحیت
نویسنده:
بهرام آقچه کهریزی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مسیحیت
,
توبه
,
دین یهود
,
معارف اسلامی
,
اعتراف
,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
,
غسل تعمید (آیینهای هفتگانه مسیحی)
,
گناه
,
هنر و علوم انسانی
,
کفاره گناه (مسیحیت)
,
دین مسیحیت (دین الهی توحیدی تحریف شده)
چکیده :
در این نوشتار سعی گردیده مسئله ی توبه و اعتراف به گناه با دیدگاهی تطبیقی بررسی گردد و نظرات دو دین پرطرفدار جهان ادیان یعنی اسلام ومسیحیت، مورد واکاوی قرار گیرد. با توجه به اینکه سخن گفتن از توبه، با خود مقوله ی گناه و آمرزش را در پی خواهد داشت، لذا بحث بر حول سه محور اصلی گناه، توبه و اعتراف به گناه و غفران و آمرزش از دیدگاه دو دین اسلام و مسیحیت که سه فصل این نوشتار را تشکیل می دهد، گردش خواهد داشت. در فصل اول به نقل داستان حضرت آدم (ع) و اخراج وی از بهشت، با توجه به متن قرآن و کتاب مقدس پرداخته شده و مسئله ی مورثی بودن گناه حضرت آدم (ع) هسته ی اصلی این فصل را تشکیل می دهد. یک مسیحی با غسل تعمید از اثرات گناه مورثی رها می شود و توبه نیز راه کاری است برای گناهانی که بعد غسل تعمید انجام می شود. توبه و اعتراف به گناه در کلیسا و نزد کشیش انجام می شود و به آمرزش گناهان می پردازد و از آن جایی که کشیش در جایگاه خداوند می نشیند، از نظر اسلام این امر مردود می باشد. فصل دوم از مراسم اعتراف به گناه در مسیحیت و قدرت گناه بخشی کشیش و دلایل آن از یک طرف و نقد آن با توجه به مستندات مسیحیان و اسلام، سخن می گوید. ولایت و خطاناپذیری پاپ و دلایل آن و چگونگی مراسم اعتراف گیری در کلیسا، از جمله موارد مهم این فصل است که به تصویر کشیده می شود. هر فرد توبه کننده ای چشم امید به آمرزش الهی و نجات از گناه دارد. بن مایه اصلی نجات و سعادت در مسیحیت مسئله ایست به نام فیض که سرمنشا آن ماجرای تصلیب حضرت عیسی (ع) و کفاره شدن وی به جای گناهان بشریت است. فصل سوم به واکاوی این امر تکیه دارد و نظر قرآن در مورد رابطه ی ایمان و عمل که ارتباط مستقیم با مسئله ی فیض دارد، در لباس نقد، ایفای نقش می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی نسبت عقل و ایمان از دیدگاه ملاصدرا و توماس آکوئیناس
نویسنده:
عادل اسکندری دامنه
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مسیحیت
,
ملاصدرا
,
علوم انسانی
,
آکوئیناس
,
رابطه ایمان و عقل
,
ایمان (فرجام شناسی)
,
عقل
,
عقل
,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
,
ایمان
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
چکیده :
نسبت عقل و ایمان، یکی از مسائل بسیار مهم و در عین حال پیچیده، در نظر ملاصدرا و آکوئیناس میباشد. هر دو متفکر، سعی در هماهنگ ساختن مناسبات ایمان و عقل دارند. آنچه این نوشتار در پی آن است، مقایسه و تطبیق آراء این دو متفکر در این باره میباشد. و برای دستیابی به این مهم، ابتدا در دو بخش جداگانه آراء هر دو اندیشمند را بررسی نموده و سپس بخش آخر را به قیاس و تطبیق دیدگاههای آنها اختصاص دادیم. در بخش آخر، نظرات آنها در چند محور مورد تطبیق قرار گرفته است و روشن خواهد شد این دو متفکر علی رغم شباهت در قبول اعتبار عقل، تلاش نمودن برای هماهنگ ساختن مناسبات عقل و ایمان، به کارگیری عقل و بهرهوری از تعقل ، تفاوتهای انکار ناپذیری نیز دارند. از جمله اینکه این دو، درباره تعریف عقل و ایمان با یکدیگر متفاوتند. عقل از دیدگاه این دو متفکر، به یک معنا نمیباشد. ملاصدرا، عقل را به معنای غیر مستقل (عقل دینی) به کار میگیرد؛ اما آکوئیناس، عقل ارسطویی را مراد دارد
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
تعداد رکورد ها : 1668
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید