جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
م‍ک‍ت‍ب‌ در ف‍رای‍ن‍د ت‍ک‍ام‍ل‌: ن‍ظری‌ ب‍ر ت‍طور م‍ب‍ان‍ی‌ ف‍ک‍ری‌ ت‍ش‍ی‍ع‌ در س‍ه‌ ق‍رن‌ ن‍خ‍س‍ت‍ی‍ن‌
نویسنده:
از ح‍س‍ی‍ن‌ م‍درس‍ی‌ طب‍اطب‍ائ‍ی‌؛ ت‍رج‍م‍ه‌ ه‍اش‍م‌ ای‍زدپ‍ن‍اه‌
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ه‍اش‍م‌ ای‍زدپ‍ن‍اه‌، ۱۳۷۴.,
تشیع: تاریخ و فرهنگ‮‬‫
نویسنده:
محمدکاظم رحمتی.‮
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم: مورخ‏‫,
زن‍دگ‍ان‍ی‌ رئ‍ی‍س‌ م‍ذه‍ب‌ ت‍ش‍ی‍ع‌ ح‍ض‍رت‌ ام‍ام‌ ج‍ع‍ف‍رص‍ادق‌ ع‍ل‍ی‍ه‌ال‍س‍لام‌
نویسنده:
م‍ح‍م‍دت‍ق‍ی‌ م‍درس‍ی‌
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ت‍ه‍ران‌: ن‍ش‍ر ب‍ق‍ی‍ع‌,
تاریخ تشیع در مکه، مدینه، جبل عامل و حلب
نویسنده:
مارکو سلتی,رسول جعفریان
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
دائره‌المعارف تشیع: آب - احیاء
نویسنده:
نويسنده:پرویز اذکائی نويسنده:احمد صدرحاج‌سیدجوادی نويسنده:بهاء‌الدین خرمشاهی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران - تهران: بنیاد اسلامی طاهر,
کلیدواژه‌های اصلی :
بررسی اجمالی مهدویت در مشترکات اهل سنت و تشیع و وظایف منتظران (دفتر اول)
نویسنده:
موسی شهرکی؛ به سفارش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، شعبه سیستان و بلوچستان.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود( عج)‏‫,
تاریخ تشیع قرن اول و دوم هجری
نویسنده:
---
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
‫قم : ‫مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره),
چکیده :
---
ه‍م‍ب‍س‍ت‍گ‍ی‌ م‍ی‍ان‌ ت‍ص‍وف‌ و ت‍ش‍ی‍ع‌
نویسنده:
ن‍وی‍س‍ن‍ده‌ ک‍ام‍ل‌ م‍ص‍طف‍ی‌ ش‍ی‍ب‍ی‌؛ ت‍رج‍م‍ه‌ و ت‍ل‍خ‍ی‍ص‌ و ن‍گ‍ارش‌ ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ش‍ه‍اب‍ی‌.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ت‍ه‍ران‌: ت‍ه‍ران‌: دانشگاه تهران، موسسه انتشارات و چاپ‏‫، ۱۳۵۴.‬,
تاريخ تشيع در کشمير (از آغاز تا دوره معاصر)
نویسنده:
‫غلام‌محمدمتو گلزاري
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
‫قم : ‫مرکز اطلاعات و مدارک اسلامي، معاونت پژوهشي، دفتر تبليغات اسلامي,
چکیده :
‫پژوهش حاضر به بررسي تاريخ تشيع در کشمير و تحولات مربوط به آن پرداخته است. منطقه کشمير در حال حاضر، دو قسمت دارد؛ ايالت جامو و کشمير که در قلمرو هند است، و کشمير آزاد که در قلمرو پاکستان مي‌باشد. اسلام و تشيع در سال 725 هجري توسط جهان‌گردان و بازرگانان، و عالماني مانند سيد شرف‌الدين، مير سيد علي همداني و فرزندش محمد، سيد محمد مدني، سيد حسين رضوي قمي، و ملا عالم انصاري به کشمير راه يافت و ترويج گرديد. با تلاش‌هاي مير شمس‌الدين عراقي، در سال 882 تشيع به‌عنوان مذهب رسمي کشمير اعلام گرديد، بت‌خانه‌ها ويران شده، و مساجد و خانقاه‌هاي بسياري به جاي آن‌ها ساخته شد. ايشان با اقداماتي مانند احياي فرهنگ جهاد، ايراد خطبه به اسم دوازده امام در مسجد جامع، اعزام مبلغ به مناطق دورافتاده، و فعاليت‌هاي علمي خدمات زيادي در راستاي گسترش تشيع انجام داد. از سال 962 هجري طايفه "چک" که مذهب تشيع داشتند، 32 سال بر کشمير حکومت کردند، و موجبات گسترش تشيع را فراهم آوردند. در اين زمان، شهرهاي زدي‌بل و حسن‌آباد، از مراکز اصلي شيعيان بوده است. در مقابل، ميرزا حيدر که از سني‌هاي متعصب بود، به قتل عام شيعيان پرداخته، و اموالشان را غارت، و خانه‌هايشان را ويران کرد. حکومت چک‌هاي شيعه در سال 994 هجري با تباني علماي اهل سنت، و هجوم مغول‌ها و افغان‌ها از بين رفت، و بسياري از شيعيان به قتل رسيده، و يا به نقاط مختلف کوچ کردند. امروزه شيعيان کشمير از لحاظ مذهبي و اقتصادي، از تمام فرقه‌ها عقب‌تر هستند، و علت آن نيز تفرقه و گروه‌بندي رهبران شيعه، موانع قانوني دولت، و کمک‌هاي بدون تحقيق ايران مي‌باشد. اشتغال شيعيان در ادارات دولتي تنها دو درصد بوده، و ميانگين سواد آن‌ها ده درصد مي‌باشد. آن‌ها براي مقابله با تهاجم فرهنگي، هيچ نوع امکاناتي نداشته، و نيازمندي‌هاي فرهنگي، آموزشي، پزشکي، و تبليغي زيادي دارند.