جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
کلاسیک گرایی، مسیحیت و شکاکیت آکادمیک سیسرونی از لاک تا هیوم، c.1660-c.1760 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Tim Stuart-Buttle
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه کشف مجدد و توسعه یک سنت شکاکیت آکادمیک سیسرونی در فلسفه بریتانیا را بین حدود 1660-1760 بررسی می کند. این سنت را در کنار دو سنت دیگر، که اخیراً توسط محققان بازیابی شده‌اند، در نظر می‌گیرد، که توسط معاصران برای ارائه دیدگاه‌های متضاد از انسان، خدا و خاستگاه‌های جامعه به رسمیت شناخته شده‌اند: آگوستینی-اپیکوری و نئو رواقی. جان لاک، کانیرز میدلتون و دیوید هیوم را به عنوان چهره های برجسته در احیای سنت شکاکیت دانشگاهی معرفی می کند. این کتاب آثار آن‌ها را در ارتباط با آثار آنتونی اشلی کوپر، ارل سوم شفتسبری، و برنارد ماندویل می‌داند، که نوشته‌هایشان به ترتیب سنت‌های نئورواقیونی و آگوستینی-اپیکوری را به شیوه‌هایی تأثیرگذار بازسازی کردند. این پنج فرد صریحاً خود را با این سنت‌های فلسفی هلنیستی متأخر یکی می‌دانستند و به دنبال مخالفت و بازتعریف برآوردهای مرسوم از معنا و اهمیت آنها بودند. این تز این بحث را بازیابی می کند، که درک ما را از توسعه «علم انسان» در بریتانیا روشن می کند. سیسرو یک شخصیت مرکزی در تلاش لاک برای تبیین منشأ جامعه و اجماع اخلاقی مستقل از اقتدار سیاسی، علیه هابز بود. لاک نظریه پرداز جوامع مذهبی و مدنی بود. او توضیحی طبیعت گرایانه از انگیزه اخلاقی و جامعه پذیری ارائه کرد که به شدت از سیسرو استخراج شد و بر اهمیت توجه مردان به نظرات دیگران تأکید داشت. لاک این را در یک غایت شناسی الهی مسیحی تنظیم کرد. این برخورد مبتنی بر الهیات لاک با الزام اخلاقی و حمله او به فلسفه اخلاق رواقی بود که به تلاش شفتسبری برای اثبات رواقی گری انجامید. این با واکنش عمیقا اپیکوری ماندویل مواجه شد. پیامدهای سنت‌های نئواپیکوری و نئو رواقی برای مسیحیت توسط میدلتون مورد بررسی قرار گرفت، او استدلال کرد که تنها شک و تردید آکادمیک با باور مسیحیت سازگار است. هیوم رابطه بین اخلاق و دین را با ارجاع مداوم به سیسرو بررسی کرد. ا
تطابق کیمیاگری با الهیات: هرمنوتیک متون نمادین "کیمیا" و پیشگویی کتاب مقدس اسحاق نیوتن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Paul Timothy Greenham
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این که فیلسوفان طبیعی اولیه مدرن مانند اسحاق نیوتن عمیقاً درگیر دغدغه های مذهبی بودند که با مطالعه آنها در مورد طبیعت در هم آمیخته بود، - سرانجام - به یک امر عادی غیر قابل بحث تبدیل شده است. در حوزه رابطه بین فلسفه طبیعی، کیمیاگری و الهیات نیوتن، ژانوس چهره های نابغه دابز تأثیری ماندگار داشته است. با این حال، تاریخ‌نگاری جدید کیمیاگری و بینش‌های به‌دست‌آمده از کاربرد تاریخ کتاب در تاریخ علم - به‌ویژه کتاب‌بودگی کیمیاگری - مستلزم بازنگری در کیمیاگری و الهیات نیوتن است. بر این اساس، این پایان‌نامه دو بحث اصلی را مطرح می‌کند: 1) پیوندهای خاص بین کیمیاگری نیوتن، یا به عبارتی فراگیرتر، «کیمیا» و الهیات او را می‌توان با در نظر گرفتن روش‌های نیوتن در تفسیر متون نمادین - در مقابل جستجوی آن، یافت. وحدت خاص موضوع تجزیه و تحلیل روش‌های تحقیق متنی نیوتن سازمان‌دهی متقابل مقایسه‌ای او در منابع متنی و رویکرد توصیفی-ترجمه‌ای خاص او را به متون نمادین نشان می‌دهد: متون کیمیاگری مجازی و متون نبوی کتاب مقدس. 2) پیوندهای کلی بین کیمیا و الهیات نیوتن را می توان به عنوان گرایش کلی او برای ادغام گزاره های خدا در فلسفه طبیعی خود دانست که به طور خاص در استدلال های فیزیکالاهیاتی و متافیزیکی الهی که او از پدیده های کیمیایی در نوشته های نوری خود، به ویژه پرسش ها ساخته بود، تجلی یافت. به Opticks. پایان نامه این استدلال ها را از طریق تجزیه و تحلیل شیوه های خواندن نیوتن توسعه می دهد، که با روش خاص او در گوش دادن به کتاب هایی که صاحب او بود و فهرست های سازمانی قوانین هرمنوتیکی و واژگان مجازی او مشهود است. علاوه بر این، ادغام منابع کیمیایی و آزمایش نیوتن در اثر نوری منتشر شده او و گفتمان طبیعی-فلسفی خدا همراه با آن را تحلیل می کند. در حالی که پیوند ضروری اندیشه نیوتن، تز «ذهن یکپارچه» که توسط دابز بیان شده است، ممکن است دیگر راهی مناسب برای درک اهداف مختلف فکری (و عملی) نیوتن نباشد، این بدان معنا نیست که آنها بی ارتباط بودند. برعکس، پیوند متنی منحصر به فردی را می توان در آثار نیوتن با متون نمادین کیمیاگری و نبوت مشاهده کرد: رویکرد توصیفی-ترجمه ای او. علاوه بر این، ادغام مستند نیوتن از نظریه ماده و مفاهیم خدا نشان داده شده است که یک پایه اساسی در آزمایش و نظریه کیمیاگری دارد.
الهیات استعماری: جان لاک، ژان ژاک روسو، چارلز داروین و ظهور نظام جهانی استعماری-سرمایه داری، 1500-1900 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Zahir Yasser Kolia
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : پایان نامه من به بررسی رابطه بین سیاسی الهیات و زمانمندی در ساختار نظام جهانی استعماری-سرمایه داری از قرن پانزدهم تا قرن نوزدهم می پردازد. نظام‌های جهانی و رویکردهای پسااستعماری به گسترش استعماری اغلب پرسش‌های الهیات را به ویژگی گفتمانی ایجاد تفاوت از طریق چارچوب دوتایی خود/دیگری به منظور توجیه اراده به قدرت، قلمرو و انباشت سرمایه کاهش داده‌اند. پایان نامه من استدلال می کند که سنت معرفتی تئوسنتیکی قیاس پذیری و شباهت های ساختار یافته توسط صورت بندی های زمانی الهیاتی، نقش بزرگی در گسترش استعمار ایفا کرده است و می توان با به کارگیری مفهوم استعماری استعماری برای نشان دادن چگونگی شکل گیری الاهیات، اقتصاد سیاسی و فلسفه نقاط متکثر را بهتر درک کرد. اعلامیه برای تشکیل نظام جهانی استعماری-سرمایه داری. آنچه در این پروژه متمایز است این است که من نظریه سیستم های جهانی، نظریه پسااستعماری و دیدگاه های سیاسی الهیاتی را تحت یک رویکرد استعماری دور هم جمع می کنم تا اهمیت معرفت شناسی را در استقرار یک نظام سلسله مراتبی جهانی که دانش، کیهان شناسی و کیهان شناسی غربی را تولید و مکان یابی می کند، برجسته کنم. معنویت بر اشکال غیر غربی بنابراین، این پایان‌نامه خط سیری روش‌شناختی را ترسیم می‌کند که از انباشت سرمایه‌داری، گسترش استعماری و تسخیر، تفسیر الهیاتی را به ماتریالیستی تبدیل نمی‌کند. در عوض، من به دنبال توصیف چگونگی آمیختگی سرمایه، استعمار و الهیات هستم، مذاکره و بیان آنها به شیوه‌های اغلب متناقض از طریق نوشته‌های جان لاک، ژان ژاک روسو و چارلز داروین.
محتوا و مفهوم: بررسی تجربه گرایی متعالی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Charles Macmillan Urban
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این پایان نامه به بررسی انتقادی فلسفه تجربه گرایی استعلایی می پردازم. تجربه گرایی استعلایی، در میان چیزهای دیگر، فلسفه محتوای ذهنی است. تلاش می‌کند تا با تقسیم تفاوت بین دو گزارش کاملاً متضاد از محتوا، یک معضل معرفت‌شناختی محتوای ذهنی را حل کند. تجربه گرایی حداقلی جان مک داول و تجربه گرایی مینیمالیستی ریچارد گاسکین دو نسخه از تجربه گرایی استعلایی هستند. خود تجربه گرایی متعالی از آثار مک داول سرچشمه می گیرد. این پایان نامه در پنج بخش تنظیم شده است. ابتدا، در مقدمه، جهت گیری متافلسفی ویتگنشتاینی تجربه گرایی استعلایی را بیان می کنم. این رویکرد متافلسفی فلاتی را فراهم می کند که بر اساس آن می توان بسیاری از بقیه این کار را مورد بررسی قرار داد. دوم، من شرح مفصلی از تجربه گرایی حداقلی مک داول ارائه می کنم. سوم، من نقد گسکین و اصلاح تجربه گرایی حداقلی مک داول را نقد می کنم. من استدلال می کنم که (1) نقدهای گسکین ناقص است و (2) تجربه گرایی حداقلی گسکین بسیار مشکوک است. چهارم، من اعتبار ادعایی تجربه گرایی حداقلی مک داول را به دقت بررسی می کنم. من استدلال می کنم که نسخه مک داول از ایده آلیسم زبانی مشکل ساز است. سپس درباره گفتگوی اخیر بین تجربه گرایی استعلایی و پدیدارشناسی هوبرت دریفوس اظهار نظر می کنم. دیالوگ با اتهام دریفوس به «اسطوره ذهنی» به اوج خود می رسد. من استدلال می کنم که این اتهام درست است که در آن صورت واقع گرایی مستقیم مک داول مشکل ساز است. نتیجه می‌گیرم که تجربه‌گرایی حداقلی معضل محتوای ذهنی را حل نمی‌کند.
به سوی الهیات عملی دالیت: مطالعه ای در مورد جایگاه و ارتباط الهیات دالیت در میان مسیحیان مردمی دالیت در مبارزه آنها علیه ستم طبقاتی
نویسنده:
Vincent Manoharan John Packianathan
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه به دنبال توسعه یک رویکرد عملی تر و مبتنی بر عمل به الهیات دالیت و تعامل آن با مسیحیان دالیت است. الهیات دالیت زمینه ای و رهایی بخش است. این به عنوان مخالف الهیات مسیحی هندی ظاهر شد که تجربه زندگی دالیت‌ها را که اکثریت را در کلیسای هند تشکیل می‌دهند نادیده می‌گرفت. هدف آن فراتر رفتن از جنبه معنوی صرف در جستجوی توانمندسازی مردم دالیت و تغییر جامعه است. با این حال، به نظر می رسد که مضامین الهیات آزادی خواهانه به خوبی منعکس شده و بیان شده الهیات دالیت بیشتر در آکادمیک و کلیسا باقی مانده است. آنها به اندازه کافی با مسیحیان دالیت که با تبعیض شدید و مبارزه مداوم علیه ستم طبقاتی روبرو هستند، درگیر نشده اند. بنابراین، این مطالعه تلاشی است برای تحلیل جایگاه و پتانسیل‌های الهیات دالیت در میان مسیحیان مردمی دالیت به عنوان یک نیروی انگیزشی و ارائه چارچوبی روش‌شناختی برای گسترش الهیات دالیت به‌عنوان الهیات عملی رهایی. ساخت الهیات دالیت به عنوان یک الهیات عملی پراکسیس در میان ریشه های مردمی امیدوار است که روند ایجاد تغییر در زندگی شخصی آنها و تشکیل جامعه ای دگرگون شده برای دالیت ها و غیردالیت ها را تسهیل کند تا زندگی عاری از کاست را داشته باشند.
رستگاری دین در «جزم گرایی‌های کلیسا» کارل بارت
نویسنده:
Bradley Marc Penner
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی استدلال کارل بارت (1886-1968) برای «دین حقیقی» در «جزم شناسی کلیسا» I/2، §17.3، به ویژه چهار «جنبه» (یعنی خلقت، انتخاب، توجیه و تقدیس) می پردازد. از آنجایی که این پایان نامه بر الهیات بارت از دین حقیقی و چهار «جنبه» آن تمرکز دارد، با ارائه تفسیری جامع تر از الهیات او از دین به عنوان هر دو، به شناخت الهیات او از دین به طور کلی و دین مسیحی به طور خاص کمک می کند. بر خلاف اکثریت قریب به اتفاق محققان که الهیات بارت را تنها علیه دین تفسیر می کنند، منفی و کاملاً مثبت است. با استفاده از ترجمه مجدد بند 17 که در آن کلمه بدنام آلمانی Aufhebung به صورت صحیح تر به عنوان «تعالی» (به جای «الغای» اصلی) ترجمه شده است، این تز استدلال می کند که الهیات دین بارت کاملاً منفی نیست. بلکه از بین همه ادیان، خدا تنها دین مسیحیت را تعالی می بخشد. این پایان نامه منحصراً بر جزم شناسی کلیسایی بارت تمرکز می کند و در فصل اول، تفسیر کاملی از بند 17 ارائه می دهد تا نشان دهد که چگونه چهار «جنبه» در الهیات او از دین حقیقی، اوج استدلال او مبنی بر اینکه دین مسیحی دین حقیقی است، است. این امر با تأکید بر استفاده بارت از simul iustus et peccator، که الگوی مشابه برای درک دین مسیحی به عنوان دین واقعی است، انجام می شود، زیرا اگرچه دین مسیحی کاملاً گناهکار است، اما کاملاً به همان اندازه در تعالی خدا از آن اثبات می شود. . در فصل‌های دوم تا پنجم، هر «جنبه» به ترتیب ابتدا توضیح داده می‌شود و سپس به بخش‌های مربوطه در مجلدات بعدی جزم‌شناسی کلیسای بارث می‌رود که قوی‌ترین تداوم الهیاتی را با هر «جنبه» نشان می‌دهد تا نشان دهد چگونه مکمل، تصحیح و الهیات دین حق را کامل کند.
بعد نگرشی دینداری: یک مطالعه تجربی در بین دانش آموزان 13 تا 15 ساله
نویسنده:
Gemma Penny
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه سهم جدیدی به سنت الهیات تجربی می افزاید که به تفاوت های فردی در نگرش جوانان نسبت به دین و ارزش ها مربوط می شود. این پایان نامه به بررسی همبستگی های نگرش نسبت به مسیحیت (بررسی شده توسط مقیاس نگرش فرانسیس نسبت به مسیحیت) در بین 5199 دانش آموز 13 تا 15 ساله در انگلستان و ولز می پردازد که در بررسی ارزش های افراد جوان طی سال های 2002 تا 2010 شرکت کردند. پیمایش ارزش‌های مردم برای گردآوری دو رشته مستقل تحقیق در سنت الهیات تجربی طراحی شده است، اولی مربوط به ترسیم همبستگی‌های تفاوت‌های فردی در نگرش نسبت به دین (که در اصل توسط مقیاس نگرش فرانسیس نسبت به مسیحیت عملیاتی شده بود) و دومی مربوط به ترسیم همبستگی تفاوت‌های فردی در نگرش نسبت به دین است. به تفاوت‌های فردی در مذهب و ارزش‌های جوانان (که در اصل توسط نظرسنجی دین و ارزش‌های نوجوانان عملیاتی شد) توجه دارد. این پایان نامه در مورد یافته های حاصل از بررسی ارزش های جوانان، اولین مطالعه در مجموعه نظرسنجی مذهبی و ارزش های نوجوانان که مقیاس نگرش فرانسیس به مسیحیت را شامل می شود، گزارش می دهد. این پایان نامه از دو بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول این مطالعه را در سنت الهیات تجربی با جمع‌آوری، بررسی و ارزیابی دو مجموعه دانش (یا رشته‌های تحقیقاتی) که بر اساس آن‌ها بنا شده است، قرار می‌دهد. بخش دوم تحلیل‌های تجربی جدیدی را ارائه می‌کند که به بررسی همبستگی‌های نگرش جوانان نسبت به مسیحیت در دهه اول قرن بیست و یکم می‌پردازد. این تحلیل‌ها اول، ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس کوتاه فرانسیس نگرش به مسیحیت و دوم، رابطه بین نگرش نسبت به مسیحیت و: تفاوت‌های جنسی، هدف در زندگی، افکار خودکشی، باورهای جاودانگی (باور به زندگی پس از مرگ) را بررسی می‌کنند. و دین ضمنی (وابستگی به مناسک مسیحیت). این پایان نامه با بحث در مورد اینکه چگونه یافته های این مطالعه می تواند تحقیقات تجربی آینده را در سنت الهیات تجربی مربوط به ارزیابی نگرش جوانان نسبت به دین و ارزش ها شکل دهد، به پایان می رسد.
خدایی که داده شده است: الهیات مقدس بونهوفر و نقد او از دین [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Chris Dodson
نوع منبع :
رساله تحصیلی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز استدلال می‌کند که دیدگاه دیتریش بونهوفر برای مسیحیت بی‌مذهب باید به‌عنوان بسط زندگی مسیحی که با پذیرش مسیح از طریق آیین‌های مقدس توسط کلیسا تعیین می‌شود، تصور شود. این ادعا زمانی اثبات می شود که بونهوفر در چارچوب لوتری او خوانده شود. نکته مهم این است که پیوند بین مقدسات و بی دینی در آثار بونهوفر می تواند وحدت الهیات بونهوفر را نشان دهد و اهمیت کلیسا را ​​به عنوان یک جامعه مذهبی در بی دینی نشان دهد. برای زمینه سازی این ادعاها، فصل اول راه را نشان می دهد، از نظر لوتر، آیین های مقدس به عنوان نشانه هایی از حضور مسیح و حاملان وعده های مسیح با ایمان دریافت می شود. به این ترتیب، مقدسات برای القا، تقویت، مکان یابی، و زنده کردن ایمان عمل می کنند. فصل دوم و سوم نشان می دهد که چگونه بونهوفر از بینش های لوتری که در فصل اول به تفصیل شرح داده شده است، استفاده می کند. فصل دوم توضیح می‌دهد که چگونه Act and Being نشان می‌دهد که چگونه کلیسا از طریق مواجهه با مسیح در کلام و آیین مقدس، جهان را صادقانه می‌شناسد. فصل سوم استدلال می‌کند که بونهوفر، مطابق با بافت لوتری خود، می‌بیند که غسل ​​تعمید، عشای خداوند و اعتراف همگی در کارکرد آئین‌های مقدس، که در فصل اول مشخص شده‌اند، مشارکت دارند تا وفاداری را تحت تأثیر قرار دهند. فصل چهارم مقدسات را در الهیات دین بونهوفر قرار می دهد. از آنجایی که استدلال می‌شود، دین به ساختارها و منش‌ها تقسیم می‌شود، آیین‌های مقدس به‌عنوان ساختارهای مذهبی می‌توانند ویژگی پایدار زندگی کلیسا باشند، حتی اگر پیشنهادهای بی‌مذهبی بونهوفر، گرایش‌های مذهبی بی‌وفا را به چالش بکشند. فصل پنجم بیشتر استدلال می‌کند که آیین‌های مقدس می‌توانند برای برانگیختن انتقاد از دین و تمایلات مذهبی بونهوفر از زندان استفاده کنند. با این حساب، بونهوفر ضرورت کلیسا را ​​به عنوان یک جامعه مذهبی برای حفظ دیدگاه خود برای یک کلیسای وفادار در دنیایی که به سن بلوغ می رسد، تثبیت می کند. همه اینها در فصل ششم بیشتر مشهود است، جایی که این تز نشان می دهد که بونهوفر نه تنها از مناسبت غسل تعمید، بلکه از آیین مقدس خود برای صحبت در مورد چگونگی شکل گیری بی دینی در جهان استفاده می کند. نتیجه‌گیری این نکات را تکرار می‌کند تا مشخص کند که چگونه رویارویی کلیسا با مسیح در آیین‌های مقدس، برای بونهوفر، انگیزه‌ای برای زندگی او به‌عنوان «بی‌مذهبی» ایجاد می‌کند، بنابراین بر وحدت الهیات بونهوفر و اهمیت مداوم کلیسا برای الهیات زندان او تأکید می‌کند. .
نور وابسته به هم: الاهیات کواکر آشتی
نویسنده:
Daniel Christopher Randazzo
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه زمینه های الهیات آشتی و الهیات کواکر لیبرال را به گفتگو می آورد و پایه و اساس توسعه الهیات آشتی کواکر لیبرال اصیل را می گذارد. این گفت و گو به طور خاص بر زبان استعاری استفاده شده برای توصیف رابطه وابستگی متقابل بین انسان ها و خدا متمرکز است، که هر دو سنت به عنوان یکپارچه از مفاهیم خود از وجود انسانی و الهی هستند. در راستای این هدف، من طرحی از اشکال آشتی و الهیات کواکر لیبرال مورد استفاده برای گفتگو ارائه می کنم. این شامل دو عنصر اصلی است: تعریف مفاهیم اصلی هر الهیات، از جمله عناصر ساختاری اصلی. و الگویی از انسان و رابطه او با انسانهای دیگر، از جمله رابطه انسان با خدا و راههای قطع و التیام این روابط. این امر ضروری است، زیرا هم آشتی و هم الهیات کواکر لیبرال سنت های متنوعی هستند، با دیدگاه های متعدد در مورد مفاهیم اصلی و نحوه بیان و تفسیر آنها. این رویکرد منحصربه‌فرد یک مدل اصلی از وابستگی متقابل آشتی‌جویانه بین انسان‌ها و خدا ایجاد می‌کند که ریشه در مقوله‌های استعاری و الهیاتی لیبرال کواکر مسیحی و جهان‌شمولی دارد و از زبان کواکر لیبرال خدا به‌عنوان نور وابسته به هم در جهت الهیات جدید استفاده می‌کند.
به سوی گفتگوی مسیحی-مسلمان و فعالیت های صلح ساز در شمال نیجریه: تأمل الهیات [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Thaddeus Byimui Umaru
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه بررسی انتقادی درگیری های بین مذهبی بی وقفه در شمال نیجریه، شناسایی علل واقعی چنین درگیری ها و پیشنهاد راه های الهیاتی و عملی برای حفظ تلاش های صلح است. تعارضات به عنوان بخشی اجتناب ناپذیر از وجود انسان می تواند توسط عوامل متعددی تحریک و تشدید شود. دین به عنوان یک انگیزه قدرتمند در وجود انسان برای دامن زدن به درگیری در شمال نیجریه استفاده شده است. نزاع های مذهبی رادیکال، تلاش برای نوکیشان بیشتر، استعمار، قومیت و تسلط سیاسی ادراک شده دیدگاه های کلیشه ای را نسبت به خود و دیگری تقویت کرده است. دین ارتباط نزدیکی با فرهنگ دارد و در نتیجه در درک و برقراری صلح در جامعه نقش محوری دارد. همچنان به ایفای نقش متناقض در محل ادامه می دهند. دین می تواند عامل تعارض و راه حل تعارض باشد. در نیجریه، دین نتوانست صلحی را که مدعی ترویج آن است، برقرار کند، زیرا دشمنی‌های عمیق تاریخی در دین تجلی یافته است، و بنابراین، مذهب در هسته اصلی نزاع است که در شمال نیجریه معاصر تجربه شده است. الاهیات دومین شورای واتیکان، که در آن کلیسای کاتولیک رومی به درک خود به عنوان یک جامعه و نقش آن در جهان می پردازد، اولین مدل برای مواجهه مسیحیت و سایر ادیان در درک متقابل ارائه می دهد. این پایان نامه به پتانسیل الهیات این رویارویی (یا گفتگو) بین دینی بین سنت های اسلامی و مسیحی به طور کلی و امکانات و دشواری های گفتگو بین مسلمانان و مسیحیان در شمال نیجریه به طور خاص می پردازد. علاوه بر این، این مطالعه نیاز به تعامل بین الهیات و سیاست را در پرداختن به مسائل تضاد بررسی می کند. این کتاب الهیات گفتگوی بین ادیان را به عنوان وسیله ای برای یک روند امیدوارکننده صلح سازی در شمال نیجریه بررسی می کند. دین به عنوان بخش مهمی از مشکل به همان اندازه در ارائه راه حل ضروری است. با این حال، با شرایط خاص خود، نه دین و نه سیاست پاسخ جامعی ندارند. از این رو، هر پروژه ساخت صلح در شمال نیجریه باید چند وجهی باشد. این می‌تواند از روی یک رویکرد الهیاتی برای رویارویی و گفت‌وگو الگوبرداری شود که زمینه‌های مشترک همکاری در دو سنت دینی را بررسی می‌کند تا تلاش‌های صلح‌سازی در منطقه را در نظر گرفته و تقویت کند.
  • تعداد رکورد ها : 1276