جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
هیوم، گزارش های معجزه و اعتبار (دیوید هیوم) [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Hendrik van der Breggen
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف از این پایان نامه درک دقیق قدرت استدلال های دیوید هیوم علیه اعتقاد معقول به صحت گزارش های معجزه (به ویژه گزارش های مربوط به رستاخیز ادعایی عیسی) است. برای جلوگیری از احتمال ارائه نادرست استدلال های هیوم، که در مقاله او "درباره معجزات" یافت می شود، من تلاش زیادی برای تفسیر منصفانه و خیرخواهانه آنها انجام می دهم. زیرا هیوم در مکاتبات خصوصی، ادعای مهمی را در بخش اول مقاله دو قسمتی خود به معنای چیزی متفاوت از معنای آشکار آن درک می کند. زیرا هیوم به خود زحمت نمی دهد که ادعا را در هیچ یک از نسخه های متعدد مقاله تغییر دهد. و از آنجا که هر یک از معانی اجازه می دهد که استدلال قسمت اول با توجه به استدلال های قسمت دوم و با توجه به ملاحظات زمینه ای گسترده تر به طور متفاوت و در عین حال منسجم تفسیر شود: من دو تفسیر خرد از استدلال بخش اول و دوم کلان ارائه کردم. -تفسیر برهان های کلیت «معجزات». همچنین، با توجه دقیق به متن استدلال های هیوم و همچنین درک او از مفاهیم برهان و احتمال در مقابل شواهد موافق و مخالف معجزه، (1) نشان می دهم که استدلال هیوم در قسمت اول بر این موضوع متمرکز است. این واقعیت که تجربه ما از یک معجزه نسبت به تجربه ما از قانون طبیعی که معجزه مدعی نقض آن است، نادر است، و (2) من نشان می‌دهم که هیوم تجربه ما از قانون طبیعی نقض شده را کاملاً، مستقیم و مخرب می‌داند. اعتبار شهادت معجزه من همچنین نشان می‌دهم که هیوم همراه با استدلال‌هایش در قسمت دوم، تأثیر تجربی مخرب نادر بودن نسبی یک معجزه را مانعی عملاً غیرقابل عبور در برابر اعتبار گزارش‌های معجزه می‌داند.
تحقیق دیالکتیکی: رسچر، تولمین، ون ایمرن و گروتندورست و مدلی برای استدلال عقلانی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Charles W. B. Jones
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مقاله سعی دارد چشم اندازهای مدل معینی از استدلال عقلانی را بررسی کند، چیزی که ما آن را مدل دیالکتیکی می نامیم. به طور خاص، ما کاربرد این مدل را برای اهداف تحقیق ارزیابی می کنیم. تحقیق دیالکتیکی عبارت است از یک بحث مبتنی بر قاعده بین دو یا چند طرف که در آن مقبولیت یک ادعا با طرح و انتقاد از پشتیبانی موجود برای آن تعیین می شود. مدل‌های بحث استدلالی دیالکتیکی قبلاً ارائه شده‌اند، و بخشی از این کار شامل طرحی انتقادی از سه مدل نسبتاً جدید است، مدل‌های رسچر (در دیالکتیک 1977)، تولمین (در کاربردهای استدلال 1958)، و ون ایمرن و گروتندورست. (در گفتار اعمال در بحث های استدلالی 1983). بقیه مقاله مجموعه ای از استانداردهای کفایت دیالکتیکی را ارزیابی و از آن دفاع می کند. ما از استانداردهای مقبولیت، مرتبط بودن، و کفایت و استانداردهای عمل گرایانه که در مجموعه ای از قوانین بحث تجسم یافته اند، دفاع می کنیم. انگیزه کار تمایل به داشتن مدلی است که از طریق آن بتوانیم مقبولیت ادعاها را به طور منطقی ارزیابی کنیم.
چالش کارل ولمن با قیاس گرایی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Bradley Eugene Bowen
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
مواجهه با بودن دیگری در سارتر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Leona Helen Williams
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : ژان پل سارتر در هستی و نیستی بیان می کند که یک رابطه بین الاذهانی زمانی رخ می دهد که برای خود نگاهی را تجربه می کند، یعنی هستی خود را برای دیگری تجربه می کند. به عقیده سارتر، همه این ظواهر همیشه منفی تجربه می شوند. هدف این پایان نامه بررسی این ادعای سارتر از دو منظر است: آگاهی و رابطه. فصل اول، آگاهی از دیگری، رویارویی با دیگری و تأثیری را که هوسرل، هگل و هایدگر بر سارتر گذاشتند، تعیین می کند. فصل دوم، آگاهی به مثابه رابطه، هویت دیگری را آشکار می‌کند و این ادعای سارترایی را نشان می‌دهد که روابط عینی فرد با دیگری توسط نگرش‌های فرد نسبت به شیئی که برای دیگری است، اداره می‌شود. اگرچه سارتر ممکن است قصد نداشته باشد که بگوید همه روابط بین الاذهانی همیشه از منظری منفی با خود شخص است، با این حال مقدمات او در هستی و نیستی دقیقاً بر این دلالت دارد. فصل سوم این پایان نامه تلاشی است برای ارائه یک قضاوت منصفانه از موقعیت خاص سارتر.
نقد ویتگنشتاین از معرفت شناسی مور [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Wayne Thomas Ashley
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
بررسی هرمنوتیکی اگزیستانزیال ها در هستی و زمان مارتین هایدگر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Raymond Anthony Couture
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
تحلیل انتقادی اومانیسم اگزیستانسیال ژان پل سارتر با تاکید ویژه بر مفهوم آزادی و پیامدهای اخلاقی آن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Joseph P Leddy
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : اصطلاح «اگزیستانسیالیسم» به شدت مبهم است اصطلاح "اومانیسم*" با این حال، اگزیستانسیالیسم ممکن است به طور کلی باشد به عنوان اعتراض به جبر اخلاقی یا فیزیکی در مورد انسان مشخص می شود. و «اومانیسم»، در کلی ترین آن کاربرد ممکن است به معنای هر سیستمی باشد که بر مفاهیم متمرکز باشد کرامت و آزادی انسان بنابراین ژان پل سارتر خود را می سازد اگزیستانسیالیسم یک اومانیسم از طریق بنیاد آزادی انسان است. او این کار را با استخراج و ترکیب مفاهیم انجام می دهد کی یرکگور، نیچه و هایدگر. نتیجه یک مفهوم منحصربفرد از آزادی است. سارتر، به شیوه هوسرل، با توصیفی پدیدار شناختی از واقعیت آغاز می کند. این نوع تحلیل فقط آگاهی را آشکار می کند، «موضوع موجود»، که صرفاً به عنوان آگاهی از چیزی وجود دارد، * «موجود ابژه»*. آگاهی واقع در میان اشیاء است که جهان را تشکیل می دهند. بین فاعل و مفعول الف قرار می گیرد رابطه مستمر مخالفت، ترکیب غیرممکن. زیرا، این که خود را یک شی تلقی کند، بدین معناست که آگاهی به وجود خود راه نمی دهد. خودتعیین راهی است که آگاهی خود را حفظ می کند، اما فقط به قیمت دائمی نابودی. هیچ‌گاه نمی‌تواند به فروع خود تأمل کند یا برگردد، مگر اینکه این واقعیت به‌عنوان آگاهی وجود نداشته باشد. بنابراین آگاهی باید در یک حالت مستمر باقی بماند تنش جدا شدن از هر تعیین مشخص.
تمایز فلسفه و علوم تجربی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Charles William Leonhardt
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : موضوع این پایان نامه تمایز بین فلسفه و علوم تجربی است. بخش مشکل مورد مطالعه عمدتاً بر سردرگمی متمرکز است که بین حوزه قانونی تحقیق وجود دارد فلسفه طبیعت، و مدار مشروع از علوم تجربی# تفکیک این دو در رشته های فکری باعث بررسی این موضوع می شود رویکرد هر یک به واقعیت معقول، روش های آنها در بررسی، و. انواع دانشی که به دست می آورند. مشکل، در جنبه اصلی خود، در درجه اول است تاریخی، از آنجایی که اکثریت دانشمندان پیشین گالیله تلاش های آنها را به سمت حل این مشکل هدایت کرد معماهای جهان عمدتاً توسط گمانه زنی های فلسفی. در حالی که با اعلام کامل تجربی روش، مدرن ها به دنبال کشف حقیقت موجود بودند در واقع با روش علمی Sine® آنها نمی دانستند که روش جدید محدود به موارد قابل مشاهده است و قابل اندازه گیری، آنها راسخ معتقد بودند که کشف کرده اند وسیله ای جدید برای گمانه زنی فلسفی همانطور که اجتناب ناپذیر بود، حدود دانش علمی توسط دانشمندان تعریف شده است مانند Mach و Poincare* متأسفانه آنها تصمیم گرفتند امکان هر دانشی را که دروغ نمی گفت رد کنید در محدوده روش تجربی.
جوهر معنوی در فلسفه جورج برکلی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Edward G King
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : بیشتر کتاب ها و مقالاتی که در زمینه فلسفه نوشته شده است جورج برکلی به تجربه گرایی او پرداخته اند. با این حال او خود به صراحت می گوید که نگرانی اصلی او این است با ماده معنوی هدف این پایان نامه است آموزه او در مورد جوهر معنوی را در رابطه مورد توجه قرار دهد به تجربه گرایی او و تلاش برای تعیین اینکه آیا یا نه این دو بخش از فلسفه او با هم جور در می آیند. در فصل مقدماتی اصول اولیه erapiricisraj او یعنی رد ایده های انتزاعی، اصل esse eat peroipi و رد کردن ماده مادی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. این سه اصل هستند پیش فرض در بحث او از جوهر معنوی و از این رو مقدماتی ضروری هستند. اگرچه استدلال ها پیشرفته برای اثبات این که این آموزه ها رضایت بخش نیستند، با این حال، این سه اصل در یک موقعیت سخت ترکیب می شوند.
  • تعداد رکورد ها : 1276