جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2251
معا‌د جسما‌نی‌، یا‌ سیر المنا‌زل‌
نویسنده:
به قلم علي اكبر حسيني
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
کتا‌ب‌ اصول‌ علم‌ الکلام‌ و الصفا‌ت‌ الثبوتیه‌ و اسلبیه‌ والنبوه‌ والاما‌مه‌ والمعا‌د و الاشکا‌لات‌ الوارده‌ و جوابها‌
نویسنده:
نجفی‌ الدولت‌ آبا‌دی ، محمد حسین‌
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
النبوة‬‫. الامامة‬‫. المعاد‬‫
نویسنده:
ت‍ال‍ی‍ف‌ ع‍ب‍دال‍ح‍س‍ی‍ن‌ دس‍ت‍غ‍ی‍ب‌‬‏‫؛ ت‍رج‍م‍ه‌ اح‍م‍د ال‍ق‍ب‍ان‍چ‍ی‌.‬
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
‏‫ق‍م‌‬‏‫: دارال‍ک‍ت‍اب‌‬‏‫,
معادن‌الحکمه فی مکاتیب‌الایمه علیهم‌السلام
نویسنده:
تالیف علم‌الهدی‌محمدبن‌المحسن‌بن‌المرتضی الکاشانی ۱۰۳۹ - ۱۱۱۵ ھ.؛ مع تعلیقات علی الاحمدی‌المیانجی.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم: قم: جماعه للمدرسین فی الحوزه العلیمه بقم، موسسه النشر الاسلامی‏‫، ۱۴۳۷ ق.‬‏‫= ۱۳۹۵.‬,
کلیدواژه‌های اصلی :
ارک‍ان‌ اس‍لام‌ ب‍ه‌ زب‍ان‌ س‍اده‌: ت‍وح‍ی‍د، ع‍دل‌، ن‍ب‍وت‌، ام‍ام‍ت‌، م‍ع‍اد
نویسنده:
م‍ح‍م‍د ش‍ی‍رازی‌ ؛ ت‍رج‍م‍ه‌ ع‍ل‍ی‌ ک‍اظم‍ی‌.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم: ‏‫انتشارات امام‌صادق(ع)‬‏‫,
معناشناسي نامهاي معاددرقرآن کريم
نویسنده:
رهنما ، هادي-
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
باورهایی از معاد
نویسنده:
سیدعلی حسینی‌میلانی ؛ [ترجمه و ویرایش هیئت تحریریه انتشارات الحقایق] .
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم: مرکز الحقائق‌الاسلامیه‏‫,
مائة منقبة من مناقب اميرالمومنين علي بن ابي طالب والائم من ولده (عليهم السلام )=معاد
نویسنده:
تاليف ابي الحسن محمدبن احمدبن علي بن الحسن القمي المعروف ب (ابن شاذان ) ؛ تحقيق نبيل رضا=علوان .=تاليف محسن شفائي
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
درس‍ه‍ای‌ م‍ع‍اد در اف‍ق‌ ت‍ف‍اس‍ی‍ر
نویسنده:
ن‍وش‍ت‍ه‌ ع‍ل‍ی‌ اس‍م‍اع‍ی‍ل‌پ‍ور
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
م‍ن‍ج‍ی‍ل‌: ع‍ل‍ی‌ اس‍م‍اع‍ی‍ل‌پ‍ور,
مرگ و رستاخیز از دیدگاه مولوی در مثنوی
نویسنده:
صدیقه بازرگان کلوانق
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
این رساله، نگاهی مبسوط و فراگیر به موضوع مرگ و رستاخیز از دیدگاه مولانا در مثنوی معنوی است. مثنوی گنجینه‏ای انباشته از مرواریدهای گرانبهای ادب فارسی و عرفان اسلامی و گوهرهای نایاب از حکمت و فلسفه است. به طوری که موضوعات و مفاهیم عالی ادب و فرهنگ، اندیشه و عرفان، به طرزی بدیع، زیبا و در حین حال ساده، آمیخته با حکایات و تمثیلات ظریف بیان گردیده است. موضوع مرگ، از موضوعات بسیار مهم انسانی به شمار می‏آید. مثنوی هرگز از این موضوع خالی نبوده، بلکه ظریف‏ترین و ناب‏ترین مفاهیم را می‏توان در آن مشاهده کرد . انسان از لحظه ی شناخت خود و جهان خواسته بداند که از کجا آمده و به کجا می‏رود، اندیشه ی گذر از این جهان همچون گردش روز و شب و تغییر فصول، بر دل و جانش سایه ی سیاهی افکنده که نه راه قرار در آن را داشته و نه راه فرار از آن را. در نگاه شعرای عارف، زندگی جاوید یعنی تحول و تکامل انسان از خاک تا افلاک. به همین خاطر مولوی در مثنوی به توصیف سرای جاوید پرداخته و قیامت را لقای الهی و بهشت را زمان وصال با یار دانسته‏و دوزخ را لحظه ی فراق ازیار.مثنوی مجموعه ی نسبتاً متنوعی از تقابل هاست که در این میان تقابل دو جهان یکی از بنیان‏های فکری شاعر را تشکیل می‏دهد. در منظومه یفکری مولوی، پیوستهسیطره یجهان غیب بر عالم شهادت محسوس‏ است. ما در این اثر با معانی گوناگونی از مرگ مواجهیم که هر‏چند همگی آدمی را به سوی جهان آن سری دعوت می‏کند، اما هر کدام از دیگری متمایز است. این مفاهیم عبارتنداز: مرگ طبیعی، مرگ تبدیلی و شهادت که در این میان، شاعر بیش از همه به مرگ تبدیلی پرداخته است. مولانا در اقناع مخاطبان خویش درباره ی جهان عیب، بیش از دیگر تمهیدات ادبی، از تمثیل بهره برده است؛ زیرا هنگامی که وی می‏خواهد از جهانی سخن بگوید که هیچ مرز و صورتی ندارد، به ناچار از ابزاری بهره میگیرد که در جهان صورت قابل درک باشد. بنابراین با خواندن این رساله، خواننده می‏تواند تا حدودی به عمق تفکر مولانا و خلاقیت ادبی وی پی ببرد و مشاهده نماید که مرگ و رستاخیز به بهترین نحو ممکن، در مثنوی مطرح گردیده و فصل الخطاب مباحث مربوط به این موضوع می‏تواند به شمار آید.
  • تعداد رکورد ها : 2251