چکیده :
ترجمه ماشینی :
تنوع مذهبی تا حد زیادی وضعیت دینی کنونی را مشخص می کند.
الهیات تطبیقی با مقایسه فرضیههای الهیاتی تأثیرگذار از زمینههای مختلف و ایجاد فرضیههای الهیاتی از آن تحقیق، به طور تطبیقی به این وضعیت پاسخ میدهد.
محبوبیت و پیچیدگی باگاواد گیتا و انجیل چهارم این متون مقدس را به عنوان نامزدهای مقایسه ای عالی تبدیل کرده است.
این پایان نامه این متون مقدس را قرار می دهد، آنها را تفسیر می کند، آنها را با هم مقایسه می کند و از مقایسه یک الهیات فلسفی می سازد.
قسمت اول j.a.b را دنبال می کند.
ون بویتنن، آنجلیکا مالینار، و امیلی هادسون با قرار دادن باگاواد-گیتا در بافت حماسی اصلی آن، ماهابهاراتا، و زمینه فلسفی: ساخیا و ودانتا دارشاناس.
رابرت هیل و جرج مکری را با قرار دادن «جان» در برابر پسزمینههای دوگانهاش در قرن اول دنبال میکند: یهودیت و هلنیسم.
بخش دوم یک تفسیر اصلی از متون مقدس ارائه می کند.
پایان نامه با شاکارا، آبینااگوپتا و هادسون، باگاواد-گیتا را به عنوان جهت دهی مجدد آرجونا برای دیدن ظرافت کارما و دارما و درک عدم دوگانگی با کریشنا/آتمن/برهمن در قلب جانبازان تفسیر می کند.
با بولتمن، اکهارت، هیل و نویل، پایان نامه جان را به گونه ای تعبیر می کند که کیهان را ضد عرفان به عنوان بیان لوگوس خدا تایید می کند، که عشق را به عنوان پاسخ مناسب به لوگوس برمی انگیزد.
بخش سوم کتاب مقدس را با توجه به واقعیت نهایی و وجود انسان، مقوله های اصلی مقایسه ای مقایسه می کند.
واقعیت نهایی شامل چهار زیرمجموعه است: (1) محدوده و طبیعت کیهانی، (2) متافیزیک کیهانی، (3) هستی شناسی، و (4) آواتارا/تجسم.
علیرغم تفاوتهای قابل توجه، هر دو کتاب مقدس بر غیردوگانگی کیهان با زمینه هستیشناختی نامعین (nirguṇa/ἀόρατος) آن تأکید میکنند.
هستی شامل چهار زیرمجموعه است: تعهد، تعهد، تعهد و معنای زندگی.
درک عدم دوگانگی با برهمن، تلقی کردن همه چیز به عنوان بیان لوگوس، آزادی وجد و شهامت بودن را فراهم می کند.
بخش چهارم یک الهیات فلسفی را از مقایسه ایجاد می کند.
نظریه های نسبیت انیشتین احتمال تپش یا مرگ کیهان را می سنجد.
نظریه تکاملی نشان می دهد که آگاهی به عنوان سازگاری با محیط ها ظاهر می شود، نه محیط هایی برای لذت آگاهی.
پس از تمایز کیهانشناسی فیزیکی از متافیزیک کیهانشناختی، پایاننامه بهطور دیالکتیکی استدلال میکند که کیهان واقعی است، اما مشروط به هستیشناختی است، که جدا از درخشش آن در بسیاری از کیهانشناختی، نامعین (تهی/هیچ) است.
اگرچه این فرضیه الهیاتی به وسعت بیشتری برای تثبیت نیاز دارد، اما به طور آزمایشی برای وضعیت دینی امروز قابل اجرا است.
religious diversity largely defines the present religious situation; comparative theology adaptively responds to this situation by comparing influential theological hypotheses from different contexts and developing theological hypotheses from that inquiry.
the popularity and sophistication of the bhagavad-gītā and fourth gospel make these scriptures excellent comparative candidates.
this dissertation situates these scriptures, interprets them, compares them, and constructs a philosophical theology from the comparison.
part i follows j.a.b.
van buitenen, angelika malinar, and emily hudson by situating the bhagavad-gītā in its original epic context, the mahābhārata, and philosophical context: sāṅkhya and vedānta darśanas.
it follows robert hill and george macrae by situating “john” against its dual first-century backgrounds: judaism and hellenism.
part ii provides an original interpretation of the scriptures.
with śaṅkara, abhinavagupta, and hudson, the dissertation interprets the bhagavad-gītā as reorienting arjuna to see the subtlety of karma and dharma and to realize non-duality with kṛṣṇa/ātman/brahman in the devotee’s heart.
with bultmann, eckhart, hill, and neville, the dissertation interprets john as anti-gnostically affirming the cosmos as god’s logos expression, which elicits love as the appropriate response to the logos.
part iii compares the scriptures in respect to ultimate reality and human existence, the main comparative categories.
ultimate reality comprises four subcategories: (1) cosmic scope and nature, (2) cosmological metaphysics, (3) ontology, and (4) avatāra/incarnation.
despite notable differences, both scriptures emphasize the non- duality of the cosmos with its indeterminate (nirguṇa/ἀόρατος) ontological ground.
existence comprises four subcategories: obligation, comportment, engagement, and life’s meaning.
realizing nonduality with brahman, seeing everything as the expression of the logos, provides ecstatic freedom, and the courage to be.
part iv develops a philosophical theology from the comparison.
einstein’s relativity theories weigh the probability that the cosmos pulsates or dies.
evolutionary theory shows that consciousness emerges as an adaptation to environments, not environments for consciousness’s pleasure.
after distinguishing physical cosmology from cosmological metaphysics, the dissertation dialectically argues that the cosmos is real, but contingent on the ontological one, which is indeterminate (empty/nothing) apart from its shining forth in the cosmological many.
although this theological hypothesis requires greater breadth for stabilization, it remains tentatively viable for today’s religious situation.
نویسنده :
Greylyn Robert Hydinger
منبع اصلی :
http://search.ndltd.org/show.php?id=oai%3Aunion.ndltd.org%3Abu.edu%2Foai%3Aopen.bu.edu%3A2144%2F45092&back=http%3A%2F%2Fsearch.ndltd.org%2Fsearch.php%3Fq%3Dreligion%2Btheology%26source_set_names%3D%26year_start%3D2022%26year_end%3D2023
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
متن کامل در دسترس نمی باشد .
Keywords: Philosophy, comparative philosophical theology