چکیده :
ترجمه ماشینی :
یکی از روندهای مهم نهفته در اندیشه فلسفی و علمی قرن حاضر، بسط، بیان و کاربرد مفهوم کل بوده است.
این امر بهویژه در نظریههای گشتالت یا پیکربندی ادراک، رویکرد کل ارگانیسم زیستشناسان، متخصصان مغز و اعصاب، جراحان مغز و اعصاب، روانپزشکان، روانشناسان و دانشمندان علوم اجتماعی، تحقیقات فلسفی، عمدتاً در مکاتب فلسفه ارگانیسم و ایدهآلیستی و در مکاتب فلسفه، مشهود است.
اصل تکامل ارگانیک که در نظریه کل گرایی تکاملی بیان شده است.
برخی از ایدههای دخیل در مفهوم کلها، هر چند ابتدایی و گاه سطحی، در اندیشه روشنفکری از همان خاستگاههای فلسفه که در آن برخی از پیشسقراطها و.
یونانیان اولیه جهان را به عنوان یک فرآیند و به عنوان یک وحدت تصور می کردند که زندگی به عنوان بخشی از ماهیت اصلی آن تصور می شد.
اگرچه بسیاری از نظامهای علمی در طول دو هزار و نیم، جنبهای از مفهوم کل را به کار گرفتهاند، میتوان گفت که یکی از کاملترین و گستردهترین تلاشها برای استفاده و توسعه این اصول با استناد به نظریه تکامل ارگانیک، جان کریستین است.
کل گرایی و تکامل اسماتز.
انتخاب مواد لزوما انجام شده است.
برای انطباق با محدودیت های تحمیل شده بر این مطالعه، ما هر گونه تلاش هدفمند برای پرداختن به اعتبار علمی سیستم اسموتز به عنوان یک نظریه تکامل ارگانیک را حذف کرده ایم.
با این حال، ما تلاش می کنیم تا سیستم تکاملی او را به عنوان یک کل با ارجاع به مفهوم او از ماهیت اساسی، سازمان و رفتار کلیات شخصی مورد بحث قرار دهیم.
این به صورت یک سوال اساسی که در کل مطالعه اجرا می شود فرموله می شود.
بخش اول در پی آن است که در آغاز، برخی از مشکلات اساسی در مورد کل ها را که مانع از تحقیقات معاصر می شوند، روشن کند.
بحث در ادامه بخش، موضع فلسفی کلی اسموتز را بیان می کند، وابستگی آن را به اندیشه ارسطو، لایب نیتس، کانت و هگل نشان می دهد و آن را در مورد برخی مسائل مهم که به تلاش برای تدوین نظریه ارگانیک مربوط می شود، نقد می کند.
اما به خصوص کلیات شخصی.
بر اساس درمان نسبتاً گستردهتر سیستم اسموتز در بخش اول که زمینه لازم برای کل بحث را تشکیل میدهد، بخش دوم میتواند در امتداد یک خط فکری پیش رود که به طور خاص به پیامدهای روانشناختی ذاتی نظریه او میپردازد.
این یک بحث محوری است.
مفاهیم اساسی در مورد شخصیت عادی و منحرف، خود سازماندهی، رفتار و کنش متقابل.
برخی از بیماران تحت استرس از تجربه بالینی خود نویسنده برای حمایت از پایان نامه اصلی ذکر شده اند.
با بحث انتقادی از پیشنهادهای ارزشمند و نارساییهای شدید در فلسفه کلگرایی، چارچوب کلی مرجع بسیار متفاوت از نظر اسماتز پدیدار میشود که با این وجود، برخی از بینشهای مهم اندیشه او را حفظ میکند.
one of the important trends embedded in the philosophical and scientific thought of this century has been the development, articulation and application of the concept of wholes.
this is particularly evidenced in gestalt or configuration theories of perception, the whole -organism approach of biologists, neurologists, neuro-surgeons, psychiatrists, psychologists and social scientists, the philosophical inquiries, primarily of the organicist and idealist schools of philosophy and in the explication of the principle of organic evolution expressed in theory of evolutionary holism.
some ideas involved in the concept of wholes, however rudimentary and at times superficial, have been resident in intellectual thought from the very origins of philosophy in which certain pre-socratics and.
early greeks envisaged the universe as a process and as a unity, with life conceived as being a part of its essential nature.
though many scholarly systems through two and a half millennia have employed some aspect of the concept of wholes, it can be said that one of the fullest and most extensive attempts to utilize and develop these principles with reference to the theory of organic evolution is jan christian smuts's holism and evolution.
selection of material has necessarily been made.
to conform to the limitations imposed on the study, we have excluded any purposeful attempt to deal with the scientific validity of smuts's system as a theory of organic evolution.
we make an effort, however, to discuss his evolutionary system as a whole with reference to his concept of the essential nature, organization and behavior of personal wholes.
this is formulated into an underlying question which runs through the entire study.
section i seeks to clarify, at the beginning, some basic problems concerning wholes which hamper contemporary research; the discussion in the remainder of the section sets forth smuts's general philosophical position, indicates its dependence on the thought of aristotle, leibniz, kant and hegel, and criticizes it on some important issues which have to do with the attempt to formulate a theory of organic but especially personal wholes.
based on the rather extended treatment cf smuts's system in section i which forms the necessary background for the entire discussion, section ii is then able to proceed along a line of thought which deals more specifically with the psychological implications inherent in his theory.
it is a discussion centered around.
basic concepts concerning normal and deviated personality, self-organization, behavior and inter-action.
some patients under stress are cited from the author's own clinical experience to support the central thesis.
by a critical discussion of valuable suggestions and severe inadequacies in the philosophy of holism, a general frame of reference far different from smuts's emerges which, nevertheless, retains some important insights of his thought.
نویسنده :
E. LeRoy Draper
منبع اصلی :
https://era.ed.ac.uk/handle/1842/27940
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords : Philosophy, Smut, Theory of Holism, Philosophical thought , Scientific thought
توضیحات فیزیکی اثر :
483 صفحه .
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی