چکیده :
ترجمه ماشینی :
این پایان نامه به بررسی چگونگی ساخت، نظارت، تخیل و دفاع از دین در ایالات متحده مدرن می پردازد.
این کتاب تاریخ یک گروه، move را از زمان پیدایش آن در اواخر دهه 1960 تا به امروز ردیابی می کند تا نشان دهد که چگونه مقوله دین در ایالات متحده مدرن عمل می کند.
فرض اصلی کتاب این است که افراد move معتقد بودند move یک دین است.
آنها تقریباً از همان ابتدای کار گروه معتقد بودند که جان آفریقا پیامبری است که از جانب خدا ارتباط برقرار می کند، آموزه های او الهام گرفته شده است و اثرات ماوراء طبیعی بر بدن دارد، و افراد move نقشی در درگیری کیهانی بین نیروهای خیر (قانون مادر) و نیروهای شر (سیستم).
با وجود این، move به ندرت مجاز بود که یک مذهب باشد.
به این معنا که ادعای move مبنی بر اینکه آنها دین داشتند، اغلب رد می شد.
مورخان دین، در سالهای اخیر، توجه خود را به مردمی معطوف کردهاند که قدرت تعریف تجربه زیسته را به عنوان دین یا سکولار دارند.
در مورد move، افرادی که تجربه خود را سکولار و نه مذهبی تعریف کردند، شامل افسران پلیس، قضات، روزنامهنگاران، رهبران مذهبی معتبر و سیاستمداران بودند.
در مقاطع مختلف در طول تاریخ move، این بازیگران اجتماعی یک سری ادعاها را در مورد اینکه "دین واقعی" چیست و چرا move به حساب نمی آید، بیان کردند.
this dissertation is a study of how religion is manufactured, policed, imagined, and defended in the modern united states.
it traces the history of one group, move, from its inception in the late 1960s to the present in order to illustrate how the category of religion functions in the modern united states.
the central premise of the book is that move people believed move was a religion.
they believed, nearly from the very beginning of the group, that john africa was a prophet who communicated on behalf of the divine, that his teachings were inspired and had supernatural effects on the body, and that move people had a role to play in a cosmic conflict between forces of good (the law of mama) and forces of evil (the system).
despite this, move was rarely allowed to be a religion.
that is, move’s claim that they had a religion was, more often than not, dismissed.
historians of religion have, in recent years, begun turning their attention to the people with the power to define lived experience as either religious or secular.
in move’s case, the people who defined their experience as secular, and not religious, included police officers, judges, journalists, established religious leaders, and politicians.
at various points throughout move’s history, these social actors articulated a series of claims about what “true religion” was and why move did not count.